Mode & Beauty alle pijlers

Wat versta jij onder een "verzorgd" uiterlijk?

19-05-2020 20:16 244 berichten
Dit vraag ik me af naar aanleiding van een gesprek met een vriendin over iemand die er in haar ogen onverzorgd uitziet.

Dus wanneer spreek je van een verzorgd uiterlijk? En/of wanneer vind je iemand er onverzorgd uitzien?
Jupiter1995 schreef:
01-07-2020 19:18
Ik moest even googlen, maar inderdaad.
Ik zie er zelf trouwens wel onverzorgd uit hoor, soms: schoenen met gaten en verwaaid haar. :P Maar make-up maakt wat dat betreft (voor mij) niet uit hoor.
Hahaha, ja herkenbaar! Vooral dat verwaaide haar, maar we zijn ons er beiden bewust van, dat is al heel wat! :p
happyface97 schreef:
01-07-2020 18:33
Eens, kijk naar Alicia Keys, je kan toch niet zeggen dat zij er onverzorgd uitziet?
Je bedoelt omdat zij een tijd geen make-up droeg? Wat een beetje een loos statement was verder want met shoots droeg ze wel make-up.

Zij zag er zeker niet onverzorgd uit in haar make-uploze tijd. Ook niet bloot, wat bij sommige dames nog wel het geval kan zijn. Komt denk ik ook omdat ze van zichzelf vrij knap is en sterke features heeft. Het helpt ook als je je huid goed verzorgt, bijvoorbeeld je wenkbrauwen shapet en je lippen hydrateert (i.e. geen velletjes enzo).

Sommige dames zien er zonder make-up dus wat bloter uit en minder wakker. Bijvorbeeld als je heel lichte wenkbrauwen en wimpers hebt. Die wat aanzetten maakt een wereld van verschil.
En nee, wanneer dames dit niet doen vind ik ze absoluut niet onverzorgd maar het kan wel veel doen.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 21:11
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
01-07-2020 19:18
Ik moest even googlen, maar inderdaad.
Ik zie er zelf trouwens wel onverzorgd uit hoor, soms: schoenen met gaten en verwaaid haar. :P Maar make-up maakt wat dat betreft (voor mij) niet uit hoor.
Ik vraag me echt oprecht af waarom je met schoenen met gaten loopt, en verwaaid haar.
Oh-happy-day schreef:
01-07-2020 21:06
Ik vraag me echt oprecht af waarom je met schoenen met gaten loopt, en verwaaid haar.
Omdat het waait misschien?
Ik vind die " gestylde" nette kapsels juist vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Een knotje is zo gemaakt. Maar ik merk wel dat wij nogal verschillen van smaak en verzorging
Oh-happy-day schreef:
01-07-2020 21:11
Een knotje is zo gemaakt. Maar ik merk wel dat wij nogal verschillen van smaak en verzorging
Zeker waar, maar ook een knotje ziet er bij mijn haar gewoon niet snel mooi uit, ik moet dan echt in de weer met creme en/of gel (ik heb erg droog haar), iets wat ik niet altijd bij heb..
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
01-07-2020 22:27
Zeker waar, maar ook een knotje ziet er bij mijn haar gewoon niet snel mooi uit, ik moet dan echt in de weer met creme en/of gel (ik heb erg droog haar), iets wat ik niet altijd bij heb..
Hoe los je het dan op? Want als ik je lees wil je er wel verzorgd uitzien.
Oh-happy-day schreef:
01-07-2020 22:33
Hoe los je het dan op? Want als ik je lees wil je er wel verzorgd uitzien.
Soms in een losse staart of vlecht of gewoon laten hoe het is. De meeste mensen zijn wel gewend dat mijn haar zo zit, ik vind pluis niet heel lelijk, bij mijn haar past het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
O oke. Ik kan me dat niet echt voorstellen, pluis dat bij een haarsoort past, maar oke.
Oh-happy-day schreef:
01-07-2020 22:37
O oke. Ik kan me dat niet echt voorstellen, pluis dat bij een haarsoort past, maar oke.
Dat kan, als jij 'gezegend' bent met stijl haar zal je dit inderdaad niet herkennen.
pipootje schreef:
01-07-2020 21:08
Omdat het waait misschien?
Ik vind die " gestylde" nette kapsels juist vreselijk.
Ik vind dat ook minder mooi. Zo stijf.
Alle reacties Link kopieren
Na de regenbuien van vanmorgen zag ik er toch wel de hele dag verlept uit 😂. Daar ik besloot in de avond pas mijn haren te wassen zat het de hele dag laten we noemen rampzalig. Mijn make-up was er af geregend en dat heb ik de rest vd dag zo gelaten. Dus zo’n dag als vandaag loop ik er slonzerig bij. Vochtig pluis haar, weinig overgebleven make-up en een joggingbroek (het bleef tot later in de middag regenen, ik moest er meerdere malen uit op de fiets en ik zag er geen nut van in mezelf te fatsoeneren)
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
01-07-2020 22:42
Dat kan, als jij 'gezegend' bent met stijl haar zal je dit inderdaad niet herkennen.
Daar ben ik juist helemaal niet mee gezegend. Maar met mousse, shampo's tegen pluis en een fohn probeer ik het toch zoveel tegen te gaan. Ik bedoelde het trouwens niet onvriendelijk, zo kwam het wel over denk ik.
Oh-happy-day schreef:
02-07-2020 09:22
Daar ben ik juist helemaal niet mee gezegend. Maar met mousse, shampo's tegen pluis en een fohn probeer ik het toch zoveel tegen te gaan. Ik bedoelde het trouwens niet onvriendelijk, zo kwam het wel over denk ik.
Geeft niet! :) Ik moet vaak kiezen tussen pluis maar wel volume of geen pluis maar plat haar, ik vind volume zo mooi dus vandaar dat mijn haar niet altijd geweldig zit.
Schoon, aangekleed en met gekamde haren vind ik al heel wat!
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
02-07-2020 19:12
Schoon, aangekleed en met gekamde haren vind ik al heel wat!
Wat is daar heel wat aan? Dat is voor mij niet meer dan normaal.
Oh-happy-day schreef:
02-07-2020 19:14
Wat is daar heel wat aan? Dat is voor mij niet meer dan normaal.
Als het gaat over een verzorgd uiterlijk dan ligt mijn lat niet hoog, denk ik. Maar schoon is, merk ik, voor best wat mensen al een hele opgave.

Misschien had ik er nog "geschoren" bij moeten zetten voor de mannen.
happyface97 schreef:
02-07-2020 19:04
Geeft niet! :) Ik moet vaak kiezen tussen pluis maar wel volume of geen pluis maar plat haar, ik vind volume zo mooi dus vandaar dat mijn haar niet altijd geweldig zit.
Serena van der Woodsen uit Gossip Girl had altijd van die pluizige, wilde lokken en iedereen was helemaal weg van haar (haar) indertijd. Ik zou me geen zorgen maken:

https://www.harpersbazaar.com.au/beauty ... tion-14383

Volgens mij had ik hier al op gereageerd, maar schoon en fris vind ik belangrijk, en de rest niet zo. Ik heb wel bewondering voor het vakmanschap dat achter mooie make-up en stijlvolle kapsels zit, maar het voelt toch altijd als een soort masker wat een beetje in de weg zit.
Adelaide schreef:
02-07-2020 19:38
Serena van der Woodsen uit Gossip Girl had altijd van die pluizige, wilde lokken en iedereen was helemaal weg van haar (haar) indertijd. Ik zou me geen zorgen maken:

https://www.harpersbazaar.com.au/beauty ... tion-14383

Volgens mij had ik hier al op gereageerd, maar schoon en fris vind ik belangrijk, en de rest niet zo. Ik heb wel bewondering voor het vakmanschap dat achter mooie make-up en stijlvolle kapsels zit, maar het voelt toch altijd als een soort masker wat een beetje in de weg zit.
Lief van je! Ik heb er zelf ook niet echt problemen (meer) mee (:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven