Mode & Beauty alle pijlers

Wat voor kleding zakenreis naar de tropen

24-01-2020 23:05 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga binnenkort een paar dagen richting het Caribisch gebied voor een zakelijke trip. En nu weet ik niet zo goed wat voor kleding ik mee zal nemen... ik zal ca. 3 dagen zakelijke afspraken hebben in een sales achtige setting. Ik ben geen type voor blote benen, dus korte rokken en jurken vallen af. Ik heb vast ergens in de kast nog wel een nette linnen broek liggen, maar ik vind dat die altijd zo kreuken en dan ziet het er allemaal weer zo smoezelig uit... Ik ken de tips van vooral katoenen kleding, maar zou travelstof nog aangenaam zijn bij hoge temperaturen en luchtvochtigheid? Heeft iemand toevallig zin om te inspireren met plaatjes? Ik hoef niet strak in pak, maar toch wel representatief. En ook de schoenen! Ook al zo’n onmogelijke opgave!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon en werk ook in de Cariben en het is vrij netjes, als in de mensen zijn wel ’aangekleed’; Veelal hakken, jurken, pantalon met jasje, make-up en sieraden. Maar ook echt wel mouwloos en een open teen, of Caribisch (te) strak en een glitter. En afhankelijk van het bedrijf op het echt heel formeel is qua kleding.
Airco staat op standje diepvries, dus die pantalon is geen overbodige luxe. En als je jasjes draagt, neem dat dan zeker mee. In de auto is vaak airco, dus echt warm hoef je het niet te hebben op je werkdag.
Alle reacties Link kopieren
De airco staat inderdaad overal aan en ik vind de kleding daar wel netjes (beetje truttig?), pumps, jurk tot op de knie en jasje. En dan stap je buiten in de hitte, die echt wel heet is ondanks dat het om een eiland gaat en het waait. Wel gaaf om voor werk daarheen te gaan, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
25-01-2020 00:04
Ik weet niet waar jij werkt, maar júist de receptioniste dient representatief te zijn.
Nou daar merk ik in de meeste bedrijven dan verdraaid weinig van (in Nederland althans). Vaak zitten ze gewoon in een (te krappe) broek met acryl topje achter de balie, platte (enkel)laarzen eronder. In Nederland is men het idee wat wel of niet representatief is, al lang geleden kwijtgeraakt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
25-01-2020 09:01
Nou daar merk ik in de meeste bedrijven dan verdraaid weinig van (in Nederland althans). Vaak zitten ze gewoon in een (te krappe) broek met acryl topje achter de balie, platte (enkel)laarzen eronder. In Nederland is men het idee wat wel of niet representatief is, al lang geleden kwijtgeraakt.
Dat ligt toch ook aan de werkgever en branche? Ik ben receptioniste en werkzaam bij verschillende bedrijven. Bij sommigen moet je echt in uniform, bij anderen niet.

En natuurlijk zien receptionistes bij bijvoorbeeld een garagebedrijf er anders uit dan bij een overheidsinstelling.
lemoos2 schreef:
25-01-2020 00:02
Mijn Studio Anneloes broeken van travelstof waren een crime in Toscane in juni. Ik zou niet willen weten hoe ik mij zou voelen in die pantalons in de Cariben :-D. En ik heb het niet snel warm.
Dat viel mij ook erg tegen afgelopen september in Barcelona. Echt veel te warm, en dan had ik de broeken Van de lichtste travelstof van studio anneloes.
Nikki1973 schreef:
25-01-2020 14:09
Dat viel mij ook erg tegen afgelopen september in Barcelona. Echt veel te warm, en dan had ik de broeken Van de lichtste travelstof van studio anneloes.
Ik was juist heel blij met mijn sets van travelstof in Azië. Ja natuurlijk zweet je maar dat doe ik ik zijde of katoen ook en daar zie je met wat pech natte plekken in. Travelstof vond ik ideaal en zo uitgewassen en droog en niet nodig om te strijken.
Alle reacties Link kopieren
Ga je naar 1 van de ABC eilanden? Ben er geboren en getogen en woon er nog steeds, maar ook al ga je ergens anders in het caribisch gebied, de cultuur is ong hetzelfde. Wat Pejeka en een paar anderen zeggen is klopt helemaal; temperatuur doet er hier niet toe, mensen kleden zich gewoon netjes (in het algemeen zelfs netter dan in NL) want er is bijna overal airco, en zelfs als het er niet is, is het echt 'not done' om in katoenen/linnen broeken enz rond te gaan lopen voor zakelijke afspraken. Dan loop je maar te zweten in je pak. Ik maak het helaas te vaak mee dat Europese collega's op bezoek denken dat korte mouwen, korte broeken, sandaaltjes enz enz gepast zijn om hier op werk te dragen.. Echt niet.
Neem gewoon je gewone NLse werkkleding mee, indien mogelijk vooral laagjes zodat je wat kunt aan- en uittrekken, want er is bijna overal airco. Oh en neem extra kleding mee voor het geval je toch gaat zweten (en douche hier 2x per dag!) en geen kleding kunt wassen, dat maken we hier helaas ook veel mee, Nederlanders die rond lopen te stinken omdat ze denken dat je hier ook wegkomt met kleding meerdere keren dragen en niet elke dag douchen....
Ik reis veel zakelijk naar warme landen, ook in het Caribisch gebied. Het hangt van de sector af, maar mensen lopen gewoon in pak hoor. Vaak staat de airco ook hoog.

oeps, weet niet waarom ik op zo’n oud topic reageer, is waarschijnlijk al niet meer relevant. Sorry!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
11-02-2020 09:20
Ik reis veel zakelijk naar warme landen, ook in het Caribisch gebied. Het hangt van de sector af, maar mensen lopen gewoon in pak hoor. Vaak staat de airco ook hoog.

oeps, weet niet waarom ik op zo’n oud topic reageer, is waarschijnlijk al niet meer relevant. Sorry!
Alle antwoorden worden nog steeds gewaardeerd hoor ;-) . Ik ben sowieso blij met jullie tips en suggesties! Qua kleding ga ik er el uitkomen denk ik, nu nog schoenen... :sigh:
Alle reacties Link kopieren
nuquixx schreef:
16-02-2020 21:14
Alle antwoorden worden nog steeds gewaardeerd hoor ;-) . Ik ben sowieso blij met jullie tips en suggesties! Qua kleding ga ik er el uitkomen denk ik, nu nog schoenen... :sigh:
Gewoon hakken, pumps oid, wat je in Nederland ook draagt. Ik heb bijna altijd slippers bij me, om aan te kunnen trekken als ik naar huis ga (Al rij ik op blote voeten) of in de pauze iets doen.
Schoenen leken mij nou juist het makkelijkst: pumps natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven