Weer op zoek naar nieuwe zonnebrand.
zondag 14 mei 2023 om 21:57
Ik heb een bleke huid die snel verbrand dus goed smeren is voor mij erg belangrijk. Het probleem is dat ik nog niet echt een goede betaalbare zonnebrand heb gevonden die ik echt prettig vind om dagelijks te gebruiken in de zomer. Had vorig jaar die van Lidl gekocht (de sensitive lijn en de groene) om te proberen en hij ruikt lekker en werkt goed alleen voel ik het de hele dag zitten en voelt het niet prettig aan.
Wie heeft er wellicht nog tips voor een bepaalde creme of spray?
Wat ik zoek in een creme of spray:
- Minimaal factor 30, liefst 50.
- Niet te aanwezige witte waas.
- Makkelijk uitsmeert en niet blijft plakken.
- Geschikt voor de gevoelige huid.
- Makkelijk af te wassen onder de douche zonder scrobben.
- Liefst zonder oxybenzone en avobenzone i.v.m. vlekken in kleding die er niet meer uit gaan.
- Betaalbaar en bij de drogist of supermarkt te koop.
Wie heeft er wellicht nog tips voor een bepaalde creme of spray?
Wat ik zoek in een creme of spray:
- Minimaal factor 30, liefst 50.
- Niet te aanwezige witte waas.
- Makkelijk uitsmeert en niet blijft plakken.
- Geschikt voor de gevoelige huid.
- Makkelijk af te wassen onder de douche zonder scrobben.
- Liefst zonder oxybenzone en avobenzone i.v.m. vlekken in kleding die er niet meer uit gaan.
- Betaalbaar en bij de drogist of supermarkt te koop.
zondag 14 mei 2023 om 22:08
zondag 14 mei 2023 om 22:20
Ik had een tijdje de eucerin factor 50 spray. Transparant en smeerde goed uit. Werkte volgens mij ook prima: 1 keer ondanks smeren verbrand maar toen was ik letterlijk te hele dag in de zon (vierdaagse aan het lopen).
Weet alleen niet precies waar verkrijgbaar; had m toen gekregen en erna overgegaan op ekologischer alternatieven.
Weet alleen niet precies waar verkrijgbaar; had m toen gekregen en erna overgegaan op ekologischer alternatieven.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
zondag 14 mei 2023 om 22:40
Ik ben niet erg merktrouw, maar mijn zonnebrand voor mijn gezicht heb ik altijd van biodermal, heel vaak bij etos en kruidvat in de aanbieding voor 1+1 gratis.
Op de rest van mijn lijf gebruik ik P20. Werkt super effectief (zelfs mijn ginger ex verbrandde niet), werkt lang en is transparant spul dus geen witte waas.
Op de rest van mijn lijf gebruik ik P20. Werkt super effectief (zelfs mijn ginger ex verbrandde niet), werkt lang en is transparant spul dus geen witte waas.
zondag 14 mei 2023 om 23:34
zondag 14 mei 2023 om 23:56
Ik heb de nivea roller factor 50 gekocht. 1 + 1 gratis. Alleen had ff naar de hoeveelheid moeten kijken, want het zijn mini flesjes….sneeuwvrouw schreef: ↑14-05-2023 23:34Ik zag met de kruidvat folder en bijna alle merken zijn in de aanbieding. Ik lees dus nog even mee voor tips..

maandag 15 mei 2023 om 04:08
Inderdaad deze is al eerder genoemd
https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... 000ml.html
Er is ook een kleiner formaat maar die is natuurlijk wel duurder.
Voldoet aan al jouw criteria behalve dat het in de fysieke winkel te koop is.
Ik weet niet of je make up gebruikt maar voor mijn gezicht gebruik ik een ander merk omdat ik voor mijn gezicht een matte spf wil.
Maar deze is anders ook heel fijn voor het gezicht want trekt heel goed in, geen witte waas en plakt niet.
Voor mijn gezicht of de make up die ik gebruik is het net iets te shiny. Of je dagcrème weglaten dan werkt het al stukken beter.
Maar dit merk is een aanrader.
Kleiner formaat 250 ml / €16,95 zou je eventueel kunnen proberen.
Ik weet niet of je make up gebruikt maar voor mijn gezicht gebruik ik een ander merk omdat ik voor mijn gezicht een matte spf wil.
Maar deze is anders ook heel fijn voor het gezicht want trekt heel goed in, geen witte waas en plakt niet.
Voor mijn gezicht of de make up die ik gebruik is het net iets te shiny. Of je dagcrème weglaten dan werkt het al stukken beter.
maandag 15 mei 2023 om 04:42
Juliette schreef: ↑15-05-2023 04:08Inderdaad deze is al eerder genoemd
Voel je deze zitten op de huid?
maandag 15 mei 2023 om 06:24

maandag 15 mei 2023 om 07:51
Ik denk dat jij bedoelt of het een vettige laag achterlaat?
Het is vrij dun maar ook weer niet zo dun dat het er gelijk van af druipt. Een vettige laag vind ik ook niet fijn, Nivea bijv heeft dat wel.

maandag 15 mei 2023 om 07:56
Heeft de rest van jouw gezin er ook last van? Kan hoor dat er iets in zit waar hij gevoelig voor is. Ik heb ook een gevoelige huid mn mijn hals en decollete. Bij verkeerde producten krijg ik ook last van bultjes en roodheid maar van deze spf juist niet.zussel schreef: ↑15-05-2023 06:24Wij hebben onlangs die van jetske ultee gekocht voor dreumes met rossig haar en gevoelige huid. Fijn spul maar hij had binnen no-time rode bultjes overal. Dag erna toch maar even de nivea gebruikt van de andere kinderen; geen reactie. Dus misschien toch ook een kwestie van uitproberen.
Bij de dikkere spf's heb ik dat weer heel erg. Of het de huid afsluit ofzo.
maandag 15 mei 2023 om 07:57
Ik word er altijd zo bruin van. En het kost extra moeite. En als je er genoeg van smeert dat het voldoende is om te werken dan zie je de laag ook zitten. En je moet de laag vaak vervangen. Ik vind het dus zelf makkelijker om naar de overkant te lopen als ik tegen de zon in moet kijken.
Dan moet het maar zoals het kan

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in