Mode & Beauty alle pijlers

Welk merk winterjas is warm

21-09-2020 21:05 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een extreme koukleum. Heb het altijd koud. Op de een of andere manier heb ik altijd winterjassen die dan toch niet warm genoeg blijken te zijn en ik met verkrampte houding mezelf warm probeer te houden (met klappertanden en trillen tot gevolg).

Ik wil dit jaar eens investeren in een ècht warme jas. Dan kan ik ook normaal naar buiten in de winter zonder het koud te hebben continu. Heb mezelf voorgenomen meer buiten te komen aankomende winter.

Budget max 150 euro. Ik ben < 1.60 cm en dun en wil daarom graag een taille in de jas, omdat ik er anders uit zie als een verdwenen marshmellow. En een langer model dat net over mijn billen valt, want koude billen vind ik ook niet leuk. Parka's vind ik gaaf qua model, maar of die echt warm zijn en welk merk, geen idee.

Kortom: wie weet een flatteus en vooral warm merk dat bij mijn lengte en wensen past?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit een northface jas gehad, was echt een hele fijne jas, net een slaapzak.
Maar met €150 redt je dat niet buiten de sale om (en dan moet je nog mazzel hebben).
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
21-09-2020 21:35
Ik heb een airforce jas, ook erg fijn en heerlijk warm, m’n dochter heeft er ook eentje en de andere heeft een woolrich. Ze zegt dat die ook heel warm is.
Hier ook een Airforce jas, heerlijk warm inderdaad!
Ga eens kijken bij Bever. Daar hebben ze best veel keus in echt warme jassen.
Ik vind airforce jassen mooi, maar te zwaar.

Ik zou gaan voor Jack wolfskin (in de sale) of een ski jas
lemoos2 schreef:
21-09-2020 22:45
Oei, die review is niet best. En zo te zien geschreven door een koukleum.

Ik vind North Face ook altijd tegenvallen op functionaliteit. Het ziet er mooi uit en belooft een hoop maarIk heb het ook altijd koud in North Face jassen en slaapzakken. Er zijn veel betere buitensportmerken.

Sowieso een tip om eens naar Bever te gaan, of naar een sportzaak met een wintesportcollectie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een enorme koukleum. skijassen zijn niet zo heel warm maar meestal wel waterdicht waardoor ze zolang je in beweging blijft lekker zijn. Ik ben een liefhebber van meer technische outdoor jassen zoals die van arc’teryx (maar die zijn peperduur in Nederland, die heb ik ooit bij een outletstore in de VS gekocht) en Columbia. Jack Wolfskin schijnt ook goede warme jassen te hebben maar heb ik zelf geen ervaring mee. Dit soort extra warme jassen zijn buiten de opruiming vrijwel nooit onder de 150 euro maar je komt een heel eind als je naar een outletstore gaat (bv bataviastad). Met 1m60 en slank zul je ook in de grote-goedkopere kinderjassen passen, mijn Columbia winterjas in een jas voor meisjes van 16 jaar (en ik ben 1.67 en ook slank).
Ik heb het nooit meer koud in mijn Danefae Lizzy parka.

Wel je budget beetje (met 50 euro) omhoog schroeven. En in leuke kleurtjes te krijgen (ook andere modellen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven