Mode & Beauty alle pijlers

Welk oogpotloodje vervaagt niet en loopt echt niet uit?

13-02-2021 13:15 46 berichten
Ik heb het idee dat ik inmiddels alles wel geprobeerd heb, van huismerken tot Chanel. Allemaal vervagen ze e/o lopen ze uit. Wie weet hét perfecte oogpotlood voor het onderste ooglid?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-02-2021 13:31
Ja, in de waterlijn en net er onder.
Dat laat je ogen toch kleiner lijken?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Jufjoke schreef:
13-02-2021 13:36
Ik vind dat mijn ogen groter en frisser lijken van een potlood in de waterlijn als ik een net niet wit gebruik.
IK vind het zo raar staan, die witte oogleden, terwijl het eronder zwart is. Bij mezelf iig.
Tickel schreef:
13-02-2021 13:36
Dat laat je ogen toch kleiner lijken?
Vast wel, maar wit/licht van binnen ziet er raar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk heel tevreden over Catrice 18h color & contour. Heb dit in bruin en grijs en gebruik het als eyeliner aan de bovenkant en eventueel onder het oog in de wimperrand. In de wimperrand houdt het sowieso beter dan in de waterlijn en het vergroot optisch je ogen. Als ik het in de waterlijn doe, krijg ik altijd een prutje in mijn binnenste ooghoek en dat vind ik slordig.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-02-2021 13:38
Vast wel, maar wit/licht van binnen ziet er raar uit.
Dat is een kwestie van wennen maar ook van de manier van aanbrengen. Als je het onderste lijntje wat vervaagd ziet het er een stuk beter uit dan een harde lijn.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat helpt is het dragen van primer voor oog make op op het ooglid en daar onder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-02-2021 13:37
IK vind het zo raar staan, die witte oogleden, terwijl het eronder zwart is. Bij mezelf iig.
Ik gebruik geen wit. Gewoon net iets lichter dan mijn huid. En ook geen zwart trouwens.
Veel hangt af van wat voor dagcrème je gebruikt en welk huidtype je hebt. Dus wat bij de één blijft zitten, glijdt er bij de ander zo af.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik afwisselend de opdraaistift die Tickel noemt, van Essence of diezelfde van Rimmel. Zijn praktisch hetzelfde.
Gewoon donkergrijze oogschaduw met een plat kwastje opgebracht zoals links op de foto hierboven blijft bij mij ook de hele dag mooi.
Tickel schreef:
13-02-2021 13:36
Dat laat je ogen toch kleiner lijken?
Kleiner maar het contrast met je oogwit is groter (bij een donkere kleur hè). Ik vind dat heel fris ogen bij mezelf.

TO, ik vind het verschil tussen zwart en bruin groot. Zwart potlood vervaagt snel en bruin blijft lang goed. Ik gebruik die van Catrice, bij Kruidvat te krijgen. Mocht het je staan, tenminste.
Ik heb altijd zwart, vroeger toen ik nog uit ging wel eens paars .
Ik heb nu een lijstje met potloodjes en ga het eens anders op mijn ogen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook echt van alles geprobeerd, maar het allerbeste oogpotloodje bij mij is: John van G. Potloodje is E 6,95 en ik koop het hier bij de DA drogist. Echt een heel fijn supemerk. En ik heb echt overhangende oogleden dus altijd ellende. Zelfs na het einde van de dag, zit het er nog prima op en niet uitgevaagd oid.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-02-2021 17:21
Ik heb altijd zwart, vroeger toen ik nog uit ging wel eens paars .
Ik heb nu een lijstje met potloodjes en ga het eens anders op mijn ogen doen.
Wat voor kleur ogen heb je?
Er zijn zoveel mogelijkheden, blauw, petrol, mosgroen, grijs, brons, koper...
Jufjoke schreef:
13-02-2021 18:54
Wat voor kleur ogen heb je?
Er zijn zoveel mogelijkheden, blauw, petrol, mosgroen, grijs, brons, koper...
Groen, maar dagelijks draag ik alleen een oogpotloodje en dan vind ik een kleurtje wel heel erg eighties.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-02-2021 18:57
Groen, maar dagelijks draag ik alleen een oogpotloodje en dan vind ik een kleurtje wel heel erg eighties.
Ik heb ook groene ogen en gebruik (donker) bruin, een metallic bruin of kaki.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik denk dat paars meer voor me doet. Maar dan moet ik me volledig opmaken en daar heb ik geen zin in én is zinloos, omdat ik veel aan mijn gezicht/ogen zit.
Bruin is mijn kleur niet.
PoezzinBoots schreef:
13-02-2021 13:25
Ik heb dat ook altijd. Zo erg dat ik een paar jaar geleden boven en onder eyeliner hab laten tatoeren.
Zelfs dat is vervaagd :roll: En ik moet me nu gewoon weer opmaken.

Wat mij momenteel het beste bevalt is een waterproof uitdraaipotloodje van Hema.

https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... 10152.html


Ik heb 10 jaar geleden een lijntje onder en boven laten zetten. Vlak na mijn ooglidcorrectie en toen ook mijn wenkbrauwen laten doen maar die waren snel vervaagd en doe ik ook niet meer.
Eyeliner zit nog perfect, is niet vervaagd en zou het morgen weer doen als het nodig is maar ik gok dat het nog wel een paar jaar mee gaat. Het was het geld dubbel en dwars waard, volgens mij was het niet eens zo duur iets van € 200 en dit is de beste tip aan degenen die vaak rondlopen met uitgelopen oogpotlood.
Regen, wind of een huilbui, het maakt niet meer uit met PMU.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
13-02-2021 13:23
Het je deze geprobeerd? Gebruik zelf de bruine en die blijft heel goed zitten. Zelfs nu met tranende ogen door de koude wind.

https://www.kruidvat.nl/essence-01-blac ... /p/1239176
Deze inderdaad! Gebruik ik al jaaaren na een lange zoektocht naar hét oogpotlood, nooit nog naar een ander oogpotlood omgekeken. Doe ik 's morgens op en ik hoef er de hele dag niet meer naar om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip die hier gegeven werd om oogpotlood onder de waterlijnen te zetten Ipv erin! Dit doet nou echt zoveel goeds voor mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enorme traanogen, maar deze blijft supergoed zitten:

Lancome Crayon Khôl Waterproof Oogpotlood
Ik zet een dun lijntje eyeliner onder de waterrand, tussen de wimpers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven