Mode & Beauty alle pijlers

Welke Chanel geur?

06-09-2019 21:23 199 berichten
Ik droeg nooit parfum maar de laatste tijd soms wel en ik wil een klassiek geurtje kopen. Ik dacht aan Chanel maar alleen daar al zijn er zoveel van dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik houd niet van zoet en bloemig en wel van hout en kruiden en het mag best heel sexy zijn zodat ik er een makelaar mee kan versieren als het moet.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
06-09-2019 22:15
Ik ben een aantal jaren groot van Paco Rabane...ik heb meerder geuren...van Olympia...Lady Million...tot de nieuwste Pure XS waar een vleugje popcorn in zou zitten...dat heb ik dan nog niet ontdekt maar ik vind het een heerlijke geur. Ik ben ook niet zo van de bloemige geuren...of ik herken er geen bloemen in dat kan ook.

Van Chanel vind ik nr 5 ronduit smerig en Coco weer heel erg sexy voor een zwoele zomer avond. Misschien zou je die kruidig/houtactig kunnen omschrijven? Maar ik ben niet goed i n geuren omschrijven. Ik vind iets lekker ruiken of niet.
Dat wijn geneuzel snap ik ook nooit...men ruikt boeketten en vleugjes perzik...terwijl het van een druif komt...schiet mij maar lek.
Olympia heb ik ook gehad. Vrij zoet, niet helemaal 100% mijn smaak. Gek genoeg kreeg ik áltijd complimenten als ik deze geur droeg. Ik ben er dus zelf niet weg van, maar mijn omgeving wel!
Alle reacties Link kopieren
Als je een minder zoet geurtje zoekt: Coco Noir. Dat is wel een ‘poeder’ geur. Allure is erg bloemig/zoet vind ik persoonlijk. Coco is vrij zwaar, de Coco Mademoiselle is wat lichter (maar nog steeds te zoet naar mijn smaak).
Zelf ben ik meer van de klassieker No 5. Voor overdag de wat frissere variant l’eau de No 5. Maar zowel de klassieker als de frisse variant zijn vrij bloemig.
No 19 is wat fruitiger vind ik maar nog steeds de meest ‘groene’ (natuur) geur van Chanel.

Misschien is Cristalle eau de parfum iets voor je, die is meer citrusachtig. Ook een frisse geur zoals No 19 maar dan net wat minder bloemig.

Disclaimer: bovenstaande mening is gebaseerd op eigen ervaring en niet gehinderd door kennis van Fragantica of andere sites :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
De meer kruidige (Orientaalse) luchtjes zou ik eerder zoeken bij YSL of
Chopard.

Mijn moeder drijft al jaren haar familie tot wanhoop met Opium van YSL. Dat is zwaar, houtachtig, kruidig. Zo zwaar dat je er wel een makelaar mee kunt bedwelmen denk ik. En het is een klassieker.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
06-09-2019 22:23
De meer kruidige (Orientaalse) luchtjes zou ik eerder zoeken bij YSL of
Chopard.

Mijn moeder drijft al jaren haar familie tot wanhoop met Opium van YSL. Dat is zwaar, houtachtig, kruidig. Zo zwaar dat je er wel een makelaar mee kunt bedwelmen denk ik. En het is een klassieker.
Ik heb door een parfum Youtuber wel een soort interesse gekregen in Opium.
Maar die is zo enthousiast over geuren dat je alles wat hij lekker vindt ruiken wel zou willen kopen, als het filmpje afgelopen is.
Gelukkig heb ik nog enige zelfbeheersing.😀
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
06-09-2019 22:03

Nr. 5 vind ik heeeel erg vies. Of je met een muskusrat in bad bent geweest.

Ik ben het zo met je eens! komt ook deels door mijn moeder...begrijp me niet verkeerd...was de liefste van de hele wereld en mis haar nog elke dag. Maar vroeger al klein accountje2 zat ik misselijk in de auto door de rijstijl van mijn pa....en dan gaf ze me een stophoestje die veel te lang in haar handtas zat naast een zakdoekje met chanel 5...dan moest je dus eerst heel hard zuigen om door de smaak van chanel 5 te komen...dan liep je helemaal groen aan.

Maar eerlijk...ik vind chanel 5 bij niemand lekker. Heeft op mij het zelfde effect als 4711
lemoos2 schreef:
06-09-2019 22:23
De meer kruidige (Orientaalse) luchtjes zou ik eerder zoeken bij YSL of
Chopard.

Mijn moeder drijft al jaren haar familie tot wanhoop met Opium van YSL. Dat is zwaar, houtachtig, kruidig. Zo zwaar dat je er wel een makelaar mee kunt bedwelmen denk ik. En het is een klassieker.
Haha Opium is inderdaad heel zwaar.
Ik was jaren fan, als ik hem op had, viel iedereen om me heen neer :$ zelf rook ik hem niet meer.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
06-09-2019 22:23
.

Zo zwaar dat je er wel een makelaar mee kunt bedwelmen denk ik.
Hahahahaha...ik geloof niet dat TO (of was het nou iemand anders?) dat helemaal in gedachten had....
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
06-09-2019 22:27
Ik ben het zo met je eens! komt ook deels door mijn moeder...begrijp me niet verkeerd...was de liefste van de hele wereld en mis haar nog elke dag. Maar vroeger al klein accountje2 zat ik misselijk in de auto door de rijstijl van mijn pa....en dan gaf ze me een stophoestje die veel te lang in haar handtas zat naast een zakdoekje met chanel 5...dan moest je dus eerst heel hard zuigen om door de smaak van chanel 5 te komen...dan liep je helemaal groen aan.

Maar eerlijk...ik vind chanel 5 bij niemand lekker. Heeft op mij het zelfde effect als 4711
4711 vind ik ook niet lekker ruiken.
lemoos2 schreef:
06-09-2019 22:23
Zo zwaar dat je er wel een makelaar mee kunt bedwelmen denk ik. En het is een klassieker.
Dat wordt plan B
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
06-09-2019 22:29
Haha Opium is inderdaad heel zwaar.
Ik was jaren fan, als ik hem op had, viel iedereen om me heen neer :$ zelf rook ik hem niet meer.
Mij fascineert het toch wel om het eens een keertje te proberen.
Ik denk dat ik dat binnenkort eens ga doen.😀
Eens kijken of ik dan anderen afschrik.
Account2 schreef:
06-09-2019 22:27
Ik ben het zo met je eens! komt ook deels door mijn moeder...begrijp me niet verkeerd...was de liefste van de hele wereld en mis haar nog elke dag. Maar vroeger al klein accountje2 zat ik misselijk in de auto door de rijstijl van mijn pa....en dan gaf ze me een stophoestje die veel te lang in haar handtas zat naast een zakdoekje met chanel 5...dan moest je dus eerst heel hard zuigen om door de smaak van chanel 5 te komen...dan liep je helemaal groen aan.

Maar eerlijk...ik vind chanel 5 bij niemand lekker. Heeft op mij het zelfde effect als 4711
Ik heb dat soort connotaties bij Nina Ricci, die droeg mijn oma en dan mocht ik de lege flesjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een fles Chanel 5 weggegooid. Had ik gekregen. Ik vind een geur niet snel heel erg smerig maar die ruikt bij mij echt verschrikkelijk. En bleef ook nog eens heel erg lang hangen. Kon em ook aan niemand kwijt...

Chanel heeft trouwens ook heel veel geurtjes die je volgens mij alleen maar in de Chanel boutique kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-09-2019 22:33
Ik heb onlangs een fles Chanel 5 weggegooid. Had ik gekregen. Ik vind een geur niet snel heel erg smerig maar die ruikt bij mij echt verschrikkelijk. En bleef ook nog eens heel erg lang hangen. Kon em ook aan niemand kwijt...

Chanel heeft trouwens ook heel veel geurtjes die je volgens mij alleen maar in de Chanel boutique kunt kopen.
Klopt, die zijn ook duurder dan de parfumeriegeuren.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
06-09-2019 22:27
Ik heb door een parfum Youtuber wel een soort interesse gekregen in Opium.
Maar die is zo enthousiast over geuren dat je alles wat hij lekker vindt ruiken wel zou willen kopen, als het filmpje afgelopen is.
Gelukkig heb ik nog enige zelfbeheersing.😀
Opium heeft inmiddels een aantal varianten. Ik vind de oorspronkelijke Opium niet echt lekker, maar een aantal van die varianten wel, ik weet niet hoe ze allemaal heten maar in ieder geval ook black opium, heerlijk. Maar geen van allen blijven ze langer dan een uurtje of twee aanwezig bij mij. Jammer, want het zijn dure geuren. Ik heb zo'n black opium dupe van Etos, La rive heet dat merk. Ruikt bijna exact hetzelfde. Ook niet houdbaar, maar met dat kleine prijsje spuit ik wel wat vaker bij.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-09-2019 22:33
Ik heb onlangs een fles Chanel 5 weggegooid. Had ik gekregen. Ik vind een geur niet snel heel erg smerig maar die ruikt bij mij echt verschrikkelijk. En bleef ook nog eens heel erg lang hangen. Kon em ook aan niemand kwijt...

Chanel heeft trouwens ook heel veel geurtjes die je volgens mij alleen maar in de Chanel boutique kunt kopen.
Bij mij ruikt Chanel 5 ook vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
06-09-2019 22:36
Opium heeft inmiddels een aantal varianten. Ik vind de oorspronkelijke Opium niet echt lekker, maar een aantal van die varianten wel, ik weet niet hoe ze allemaal heten maar in ieder geval ook black opium, heerlijk. Maar geen van allen blijven ze langer dan een uurtje of twee aanwezig bij mij. Jammer, want het zijn dure geuren. Ik heb zo'n black opium dupe van Etos, La rive heet dat merk. Ruikt bijna exact hetzelfde. Ook niet houdbaar, maar met dat kleine prijsje spuit ik wel wat vaker bij.
Ik zal daar eens op letten bij het Kruidvat, dank je.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
06-09-2019 22:37
Bij mij ruikt Chanel 5 ook vreselijk.
Ik geloof dat wel.
Bij mij ruiken zoete parfums niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
06-09-2019 22:37
Bij mij ruikt Chanel 5 ook vreselijk.
Dat ligt niet aan jullie (ons)...Chanel 5is vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
06-09-2019 22:29
Haha Opium is inderdaad heel zwaar.
Ik was jaren fan, als ik hem op had, viel iedereen om me heen neer :$ zelf rook ik hem niet meer.
I shit you not: de feestjes en verjaardagen in de eighties herinner ik mij niet van de sigarettenlucht. Ik had een moeder die dus ieders geurvermogen vernietigde met Opium. Haar zussen (zes stuks) kwamen allen in Rive Gauche van YSL. Hun moeder, bonmamman, droeg een afgrijselijk parfum dat rook naar een kruising van lavendel met jasmijn.
En om het feestje af te maken kwam van mijn vaderskant dan ook nog oma, gehuld in het destijds hippe Loulou van Cacharel. Die mentholsigaretten van oma kon je niet eens meer ruiken. (Gelukkig stapte oma begin jaren ‘90 over op l’air du temps. Die was wel lekker maar zal ik voor eeuwig associëren met oma’s, lunchrooms en wybertjes).

Het is zo erg dat als ik in voorkomende situaties de auto van mijn moeder leen (vanwege trekhaak en trekvermogen) ik ook in hartje winter met open raampjes moet rijden. Aangezien ze de gewoonte heeft om vlak voor binnenkomst bij afspraken nog een lading Opium op te sprayen in de auto.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt deze 2 van Calvin Klein proberen. "Warm spicy" en "Fresh Spicy".

https://www.fragrantica.com/perfume/Cal ... n-248.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Cal ... -3592.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Een andere die ik heel lekker vond (maar nergens kon vinden vorig jaar) is Atelier Cologne Cedrat Enivrant. Maar goed, die is dan weer wel fris. En eigenlijk voor mannen.
Tickel schreef:
06-09-2019 22:43
Je kunt deze 2 van Calvin Klein proberen. "Warm spicy" en "Fresh Spicy".

https://www.fragrantica.com/perfume/Cal ... n-248.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Cal ... -3592.html
Ik had Obsession en CK one, deze klinken vergelijkbaar maar ik wil iets anders en vind Calvin Klein wel lekker ruiken maar niet echt sexy
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-09-2019 22:44
Een andere die ik heel lekker vond (maar nergens kon vinden vorig jaar) is Atelier Cologne Cedrat Enivrant. Maar goed, die is dan weer wel fris. En eigenlijk voor mannen.
Ik denk dat jij dan heel blij zult worden van de geuren van Aqua di Parma.
Nee heb je, ja kun je krijgen
:proud: Lemoos
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
06-09-2019 22:42
I shit you not: de feestjes en verjaardagen in de eighties herinner ik mij niet van de sigarettenlucht. Ik had een moeder die dus ieders geurvermogen vernietigde met Opium. Haar zussen (zes stuks) kwamen allen in Rive Gauche van YSL. Hun moeder, bonmamman, droeg een afgrijselijk parfum dat rook naar een kruising van lavendel met jasmijn.
En om het feestje af te maken kwam van mijn vaderskant dan ook nog oma, gehuld in het destijds hippe Loulou van Cacharel. Die mentholsigaretten van oma kon je niet eens meer ruiken. (Gelukkig stapte oma begin jaren ‘90 over op l’air du temps. Die was wel lekker maar zal ik voor eeuwig associëren met oma’s, lunchrooms en wybertjes).

Het is zo erg dat als ik in voorkomende situaties de auto van mijn moeder leen (vanwege trekhaak en trekvermogen) ik ook in hartje winter met open raampjes moet rijden. Aangezien ze de gewoonte heeft om vlak voor binnenkomst bij afspraken nog een lading Opium op te sprayen in de auto.
Wat een verhaal.
Ik herinner me geen enkel parfum uit mijn jeugd.
Maar ik vind associaties met oma’s niet zo erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven