Mode & Beauty alle pijlers

Welke huidverzorging voor een man?

26-01-2020 15:17 17 berichten
Echtgenoot (ouder dan 40) wil graag wat verval voor zijn. Hij smeert nu met een kruidvatcreme die bij de consumentenbond beste uit de test was. Maar goed, dat soort crèmes houden je huid hooguit wat soepel, meer niet.

Hij heeft vaak wat rode vlekjes en grote poriën die hij wil aanpakken.
Zelf heb ik het hele assortiment van The ordinary in mijn kast staan, maar daar gruwt hij van. Ik heb net het hele assortiment van PC en Jetske Ultee bekeken, maar ik zie geen makkelijke optie met maar één of twee producten per dag.

Iemand een tip?
Nivea for men of de best geteste antirimpelcreme van de Lidl of Aldi.
Maanen verjaren vaak knapper. Ik zou niks doen.
Alle reacties Link kopieren
Geen tip. Ben zelf 56 (en ik ben man), heb nooit van mijn leven crèmes of andere gezichtssmeersels gebruikt, ik rook (matig) en ik drink op zijn tijd een borrel, eet gezond, beweeg genoeg, ben regelmatig in de buitenlucht, en mijn huid is nog net zo glad en rimpelloos als op mijn 35e.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Niacinamide, BHA en minimaal SPF30.
Alle reacties Link kopieren
Meneer Lila gebruikt ook Nivea
Met een SPF-factortje
Alle reacties Link kopieren
Tegen verval: iets met SPF

Tegen rode vlekken, trekkerige en droge huid: de ordinaire Nivea for men dagcrème en aftershave balsem in één (die trekt ook heel snel in en kun je zelf gebruiken als primer).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Kijk, of je niveau of kruidvat gebruikt, maakt niet zoveel uit. Hooguit reageer je op de ene crème wat beter dan op de andere.
@Pekaja: ik dacht dat jij zo jeugdig oogde omdat je geen zeurende kinderen hebt? ;-)
Man is al jaren gestopt met roken en drinkt bijna niet, sport ook. Maar heeft gewoon slechte genen. Iedereen in zijn familie gaat na de 50e verjaardag op Droopy lijken.

@ladyday: dank, daar ga ik gericht op zoeken.
Alle reacties Link kopieren
PC heeft een dagcreme in de Resist-lijn met niacinamide en SPF50. En ook een flesje 2%BHA. Ben je met 2 producten klaar.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
26-01-2020 15:33
Kijk, of je niveau of kruidvat gebruikt, maakt niet zoveel uit. Hooguit reageer je op de ene crème wat beter dan op de andere.
@Pekaja: ik dacht dat jij zo jeugdig oogde omdat je geen zeurende kinderen hebt? ;-)
Man is al jaren gestopt met roken en drinkt bijna niet, sport ook. Maar heeft gewoon slechte genen. Iedereen in zijn familie gaat na de 50e verjaardag op Droopy lijken.

@ladyday: dank, daar ga ik gericht op zoeken.
Nee hoor :) Maar genen spelen inderdaad ook een rol.

Wat ik dan wel weer (stiekem) grappig vind af en toe: mijn broer is 3,5 jaar jonger dan ik, en die smeert zich al sinds zijn 30e een ongans aan van alles om zijn huid en gezicht te verzorgen. Zijn badkamer lijkt wel een drogisterij, zo veel flesjes en potjes en tubetjes. Ik heb nog nooit iets op mijn gezicht gesmeerd (ja, hooguit zonnebrandcrème als ik toevallig in de tropen was). Het is een paar keer gebeurd dat we samen ergens waren en hij voor de oudste broer werd aangezien :) Vond ik voornamelijk grappig omdat mijn broertje nogal ijdel is, en hij trok dan altijd een nogal zuur gezicht als dat gebeurde.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
26-01-2020 15:33
Maar heeft gewoon slechte genen. Iedereen in zijn familie gaat na de 50e verjaardag op Droopy lijken.

Collageen slikken helpt hem wellicht?
Lady_Day schreef:
26-01-2020 15:39
PC heeft een dagcreme in de Resist-lijn met niacinamide en SPF50. En ook een flesje 2%BHA. Ben je met 2 producten klaar.
Dank! Ik ga eens kijken. Zelf ben ik er dol op The Ordinary (betere prijzen) maar dat is hem teveel gedoe.
lilalinda schreef:
26-01-2020 15:42
Collageen slikken helpt hem wellicht?
Nooit eerder van gehoord. Blijkbaar ben ik toch niet zo op de hoogte als ik dacht. Heb je tips?

@Pekaja: Ik ben thuis de oudste maar oog qua rimpels ook het jongste. En hoe dol ik ook op mijn huidproducten ben, ik weet zeker dat het vooral mazzel is.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
26-01-2020 15:42
Dank! Ik ga eens kijken. Zelf ben ik er dol op The Ordinary (betere prijzen) maar dat is hem teveel gedoe.
Snap ik. Ik ben van PC overgestapt naar TO en na zeer korte tijd toch weer terug naar PC gegaan omdat TO teveel gedoe vond.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
26-01-2020 15:44
Nooit eerder van gehoord. Blijkbaar ben ik toch niet zo op de hoogte als ik dacht. Heb je tips?
gewoon Kruidvat-merk (of Etos ofzo
zoiets: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-collag ... /p/3932433
Top! Bedankt voor de tips allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dat is het leuke van vliegen, op Schiphol altijd even kijken naar een ander potje dag/nacht met/zonder SPF en andere smeersels, scrubbers etc. Neem ik altijd de vrouwelijke versie, ruikt veel beter. Gewoon iedere keer een ander merk maakt mij niet uit.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven