Mode & Beauty alle pijlers

Welke langhoudende eyeliner? Zakkende oogleden.

21-06-2022 15:51 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met het verstrijken van de jaren zijn mijn oogleden wat gezakt. Nog niet in die mate dat er gesneden moet worden maar wel zo dat mijn oogpotlood na een paar uur deels o p mijn bovenooglid zit. Ik gebruik een longlasting oogpotlood van de Kruidvat in diverse kleuren maar deze blijft dus niet enorm lang zitten.

Iemand een tip voor een eyeliner liefst in een opdraaibaar potloodje die echt blijft zitten. Keuze uit verschillende kleuren zoals groen, paars, bruin etc zou helemaal geweldig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij de oogpotloden en eyeliners van JohnvG. Is een klein merk wat word gebruikt bij schoonheidssalons. Wel even ervoor zorgen dat er geen dagcreme oid op de oogleden zit wat eventueel vettig zou kunnen zijn maar zeker de liquid eyeliner of die in een stiftje zijn top! Wel zorgen dat het stiftje naar beneden staat, anders droogt het puntje uit.

Succes!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
21-06-2022 16:05
Ik zweer bij de oogpotloden en eyeliners van JohnvG. Is een klein merk wat word gebruikt bij schoonheidssalons. Wel even ervoor zorgen dat er geen dagcreme oid op de oogleden zit wat eventueel vettig zou kunnen zijn maar zeker de liquid eyeliner of die in een stiftje zijn top! Wel zorgen dat het stiftje naar beneden staat, anders droogt het puntje uit.

Succes!
Dank je voor de tip.

Bedoel je dan deze:

https://www.careforskin.nl/john-van-g-l ... no-01.html
Alle reacties Link kopieren Quote
sparoodislekker schreef:
21-06-2022 16:11
Dank je voor de tip.

Bedoel je dan deze:

https://www.careforskin.nl/john-van-g-l ... no-01.html
Nee, dat is een oogschaduw stick (overigens ook heel fijn hoor!)

https://www.johnvang.nl/verkooppunten Hier kan je eventueel kijken of er een verkooppunt in jouw buurt zit

https://www.careforskin.nl/john-van-g-s ... proof.html Deze vind ik zelf erg fijn!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
21-06-2022 16:17
Nee, dat is een oogschaduw stick (overigens ook heel fijn hoor!)

https://www.johnvang.nl/verkooppunten Hier kan je eventueel kijken of er een verkooppunt in jouw buurt zit

https://www.careforskin.nl/john-van-g-s ... proof.html Deze vind ik zelf erg fijn!
Gebruik je die laatste nog met een primer/base?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij snijden. Dacht ook dat ik er wat vroeg bij was, maar daar dacht de arts heel anders over. En ik ook na afloop. Wat een opluchting om geen hangende oogleden meer te hebben. En niet eens vanwege make-up, maar de vermoeidheid was opeens weg en ook de rimpels in mijn voorhoofd (ik trok dat kennelijk de hele tijd op om mijn ogen beter open te houden).
Het was bij mij trouwens nog niet eens zo erg dat eyeliner ging afgeven.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.google.com/search?q=hooded+ ... 80&dpr=1.5

Als je het hebt over 'zakkende oogleden', dan bedoel je waarschijnlijk hooded eyes. Dat betekent dat het bewegende ooglid niet of nauwelijks zichtbaar is als je je ogen open hebt, en dat het niet-bewegende ooglid wat meer huid bevat. Sommige mensen hebben dat van nature, zoals in de voorbeelden in de link Blake Lively. En andere mensen krijgen het pas als ze wat ouder worden.

Eyeliner gebruiken bij hooded eyes is best heel lastig, omdat je een 'normale' lijn niet meer ziet als je je ogen opent. Plus de bijbehorende smeerboel dat het afgeeft op je niet-bewegende ooglid. Als je hooded eyes hebt, wordt je eyeliner nooit zo mooi als wanneer je dat niet hebt.
De vraag is dus: is dat wat jij ook hebt? En zo ja: is eyeliner dan eigenlijk wel de beste manier voor jou om je ogen te accentueren?

Zelf heb ik een beetje hooded eyes. Lang niet zo veel als Blake Lively, maar alleen bij mijn binnenste ooghoeken is mijn bewegend ooglid zichtbaar als ik ze open heb. Ik gebruik nooit eyeliner, maar ik accentueer mijn ogen met oogschaduw. Een donkere tint in de buitenste ooghoek, dat loopt iets door op het niet-bewegende ooglid, dan een iets lichtere tint om dat uit te vagen naar boven. Lichte oogschaduw op het bewegende ooglid, licht oogpotlood in de waterlijn, mascara en klaar. Dat staat bij mij veel mooier dan eyeliner.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
21-06-2022 16:56
Gebruik je die laatste nog met een primer/base?
Nope, gewoon zo! Nu moet ik wel zeggen: Ik ben nog maar 28. Wel helaas laag hangende oogleden. Oma is eraan geopereerd op haar 50e en moeder dacht er met 45 al overna. Erfelijk belast wat dat betreft..

Dus wellicht in jouw situatie wel te adviseren
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben zoooo blij dat ik 2 jaar geleden heb gekozen voor een ooglidcorrectie! En het was minder erg dan bij jou vermoed ik, want ik had geen vlekkende make-up.

Veel minder last van vermoeide ogen, en daarmee een moe gevoel, na 15 uur ‘s middags, ik trek minder mijn wenkbrauwen op (met name bij autorijden) dus mijn voorhoofd is wat gladder geworden en mijn fronsje is minder. Ik zie er ook echt veel minder moe uit. Ik weet nu al dat als de boel toch weer wat zakt, ik het zo nog een keer laat doen. Ik ben zo blij met het resultaat!

Ik weet niet wanneer je denkt dat het wel tijd is om te snijden, maar neem het in je overweging mee dat dat ook nu al kan zijn.

De ingreep zelf viel me niet mee en de eerste week ook niet, maar dat schijnt erg per persoon te verschillen. Het was bloedheet toen ik ging, dat is geen aanrader in ieder geval….. na de eerste week en het verwijderen van de hechtingen ging het met sprongen vooruit en was ik al snel weer toonbaar. Overall viel het me achteraf wel mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
21-06-2022 18:17
Nope, gewoon zo! Nu moet ik wel zeggen: Ik ben nog maar 28. Wel helaas laag hangende oogleden. Oma is eraan geopereerd op haar 50e en moeder dacht er met 45 al overna. Erfelijk belast wat dat betreft..

Dus wellicht in jouw situatie wel te adviseren
Bedankt voor je reactie. Ik ben to niet, maar wel fijn om jouw ervaringen te lezen
impala schreef:
21-06-2022 18:05
Ik zweer bij snijden. Dacht ook dat ik er wat vroeg bij was, maar daar dacht de arts heel anders over. En ik ook na afloop. Wat een opluchting om geen hangende oogleden meer te hebben. En niet eens vanwege make-up, maar de vermoeidheid was opeens weg en ook de rimpels in mijn voorhoofd (ik trok dat kennelijk de hele tijd op om mijn ogen beter open te houden).
Het was bij mij trouwens nog niet eens zo erg dat eyeliner ging afgeven.
Heb je m zelf bekostigd of vergoed?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook hooded eyes( een openbaring voor mij dat het een naam heeft :P) .

En draag daarom geen eyeliner. Dat staat ook niet, helaas. Ik vind het wel mooi bij Adele bijvoorbeeld. Maar als het niet bij je past, dan maar niet toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh volgens mij bedoel je eyeliner voor onder je oog.. draag ik ook niet. Alleen mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celinex schreef:
21-06-2022 20:56
Heb je m zelf bekostigd of vergoed?
Zelf. Het wordt niet vergoed. Althans niet zolang je oogleden niet op je knieën half over je pupil hangen.
.
impala schreef:
21-06-2022 22:26
Zelf. Het wordt niet vergoed. Althans niet zolang je oogleden niet op je knieën half over je pupil hangen.
Haha ja dat dacht ik al.
Ik wil t wel gaan doen maar kost best wel wat tijd om te herstellen en zo kun je niet ergens aan komen kakken.
Voor nu doe ik botox en dat helpt wel een beetje tegen hoofdpijn en vermoeidheid. Klinkt raar maar waar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celinex schreef:
21-06-2022 22:30
Haha ja dat dacht ik al.
Ik wil t wel gaan doen maar kost best wel wat tijd om te herstellen en zo kun je niet ergens aan komen kakken.
Voor nu doe ik botox en dat helpt wel een beetje tegen hoofdpijn en vermoeidheid. Klinkt raar maar waar.
Ik heb het in mijn vakantie laten doen. Na twee weken was ik prima toonbaar. De ingreep zelf kostte 800 euro.

Wat kost een behandeling Botox?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
21-06-2022 16:17
Nee, dat is een oogschaduw stick (overigens ook heel fijn hoor!)

https://www.johnvang.nl/verkooppunten Hier kan je eventueel kijken of er een verkooppunt in jouw buurt zit

https://www.careforskin.nl/john-van-g-s ... proof.html Deze vind ik zelf erg fijn!
Ik heb er een paar besteld in verschillende kleurtjes en een oogschaduwpotlood. Ben benieuwd verwacht ze vandaag binnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
21-06-2022 18:06
https://www.google.com/search?q=hooded+ ... 80&dpr=1.5

Als je het hebt over 'zakkende oogleden', dan bedoel je waarschijnlijk hooded eyes. Dat betekent dat het bewegende ooglid niet of nauwelijks zichtbaar is als je je ogen open hebt, en dat het niet-bewegende ooglid wat meer huid bevat. Sommige mensen hebben dat van nature, zoals in de voorbeelden in de link Blake Lively. En andere mensen krijgen het pas als ze wat ouder worden.

Eyeliner gebruiken bij hooded eyes is best heel lastig, omdat je een 'normale' lijn niet meer ziet als je je ogen opent. Plus de bijbehorende smeerboel dat het afgeeft op je niet-bewegende ooglid. Als je hooded eyes hebt, wordt je eyeliner nooit zo mooi als wanneer je dat niet hebt.
De vraag is dus: is dat wat jij ook hebt? En zo ja: is eyeliner dan eigenlijk wel de beste manier voor jou om je ogen te accentueren?

Zelf heb ik een beetje hooded eyes. Lang niet zo veel als Blake Lively, maar alleen bij mijn binnenste ooghoeken is mijn bewegend ooglid zichtbaar als ik ze open heb. Ik gebruik nooit eyeliner, maar ik accentueer mijn ogen met oogschaduw. Een donkere tint in de buitenste ooghoek, dat loopt iets door op het niet-bewegende ooglid, dan een iets lichtere tint om dat uit te vagen naar boven. Lichte oogschaduw op het bewegende ooglid, licht oogpotlood in de waterlijn, mascara en klaar. Dat staat bij mij veel mooier dan eyeliner.
Bij mij zie je het ooglid nog gewoon maar door de jaren zakt het bovenste ooglid wat door de zwaartekracht. Ik heb de link bekeken en zit denk in het midden van de plaatjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
21-06-2022 18:26
Ben zoooo blij dat ik 2 jaar geleden heb gekozen voor een ooglidcorrectie! En het was minder erg dan bij jou vermoed ik, want ik had geen vlekkende make-up.

Veel minder last van vermoeide ogen, en daarmee een moe gevoel, na 15 uur ‘s middags, ik trek minder mijn wenkbrauwen op (met name bij autorijden) dus mijn voorhoofd is wat gladder geworden en mijn fronsje is minder. Ik zie er ook echt veel minder moe uit. Ik weet nu al dat als de boel toch weer wat zakt, ik het zo nog een keer laat doen. Ik ben zo blij met het resultaat!

Ik weet niet wanneer je denkt dat het wel tijd is om te snijden, maar neem het in je overweging mee dat dat ook nu al kan zijn.

De ingreep zelf viel me niet mee en de eerste week ook niet, maar dat schijnt erg per persoon te verschillen. Het was bloedheet toen ik ging, dat is geen aanrader in ieder geval….. na de eerste week en het verwijderen van de hechtingen ging het met sprongen vooruit en was ik al snel weer toonbaar. Overall viel het me achteraf wel mee.
Voor mijn gevoel is het tijd om te snijden als het me echt ongemak geeft ipv alleen esthetisch, al heb ik geen moeite met dingen doen voor het esthetisch aangezicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merkte pas hoe vermoeiend het eigenlijk was, toen ik er iets aan gedaan had.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
21-06-2022 16:05
Ik zweer bij de oogpotloden en eyeliners van JohnvG. Is een klein merk wat word gebruikt bij schoonheidssalons. Wel even ervoor zorgen dat er geen dagcreme oid op de oogleden zit wat eventueel vettig zou kunnen zijn maar zeker de liquid eyeliner of die in een stiftje zijn top! Wel zorgen dat het stiftje naar beneden staat, anders droogt het puntje uit.

Succes!
Ik heb ze inmiddels in gebruik en ben er heel
Enthousiast over! Zelfs de oogschaduw stift blijft goed zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat je ook eens kan proberen, zijn die plakkertjes om je oogleden een beetje op te trekken. Die werken echt heel erg goed. Mijn ene oog is weer een beetje afgezakt en ik heb die plakkertjes besteld nav een tip van iemand hier. Effect is idd erg mooi en onopvallend.
En dan voel je ook eens hoe het is, als je ze niet zelf omhoog hoeft te houden.
Dit soort dingen, maar ik weet niet of dit per se goeie zijn:
https://www.bol.com/nl/nl/p/44-commerce ... O0EALw_wcB
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven