Mode & Beauty alle pijlers

Welke modetrends zijn niet om aan te gluren

07-01-2023 12:21 463 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In welke kleding/schoenen wil je echt niet gezien worden terwijl het nu wel in de mode is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
07-01-2023 14:59
Ja ugh, zo vormeloos en dan die stugge jeansstof, wat is er tegenwoordig mis met een mooie riem?

edit: die sokken :facepalm:
Oo dat is de ouderwetse wortelbroek. Die droegen wij begin jaren 80.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
07-01-2023 15:11
Oo dat is de ouderwetse wortelbroek. Die droegen wij begin jaren 80.
Mijn oudere zus droeg ook dat model van Club de France (?) maar dan in een mooie soepelvallende stof :)
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik wel erg leuk vind maar niet bij mezelf:

- die crème en beige tinten, en ruitjes, die je nu overal ziet. Bij sommige mensen sjiek en stijlvol, bij mij slonzig oud vrouwtje
- die beige schoenen ook inderdaad
- de lage broeken komen weer terug 😥, passe kan echt niet meer bij mij
- de velvet broeken en truitjes, ziet er bij mij niet uit (pyjama) plus het wordt statisch en dan rolt zo'n truitje op
- co ord sets in die prints zoals hier al gepost, heel leuk bij anderen maar bij mij pyjama look
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
07-01-2023 15:16
Wat ik wel erg leuk vind maar niet bij mezelf:

- die crème en beige tinten, en ruitjes, die je nu overal ziet. Bij sommige mensen sjiek en stijlvol, bij mij slonzig oud vrouwtje
- die beige schoenen ook inderdaad
- de lage broeken komen weer terug 😥, passe kan echt niet meer bij mij
- de velvet broeken en truitjes, ziet er bij mij niet uit (pyjama) plus het wordt statisch en dan rolt zo'n truitje op
- co ord sets in die prints zoals hier al gepost, heel leuk bij anderen maar bij mij pyjama look
Ik sla de trends maar over dit jaar, deze zomer ga ik mij kleden in linnen broeken met rechtvallende pijpen en linnen getailleerde bloesjes met korte mouwen. Ik ga voor de Mao look mijn inspiratie is 't Zhongshanpak :D
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf me verbazen over de trend om gewoon in je hardlooplegging de stad in te gaan. Wie? Waarom? Geen gezicht.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
07-01-2023 15:22
Ik blijf me verbazen over de trend om gewoon in je hardlooplegging de stad in te gaan. Wie? Waarom? Geen gezicht.
misschien vanuit de sportschool even snel de Hema in?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
07-01-2023 15:26
misschien vanuit de sportschool even snel de Hema in?
Ja dat zou ik ook wel doen. Loop ook gerust even met mijn paardrijbroek de AH in als ik nog wat moet hebben, daar ga ik mij echt niet eerst voor omkleden.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daveotion schreef:
07-01-2023 14:05
Ik bedoelde specifiek de jonge hippe mensen in Amsterdam, want in mijn eigen woonplaats lopen ze er ook niet zo bij.
Ik heb een 14 jarige in die look en het luistert nogal nauw. Het is eigenlijk showen dat je een slank tienerlijntje hebt, want die kleding staat alleen dan zoals de bedoeling is.
Ze combineren met een strak klein shirtje, bh goed zichtbaar want als 13-14 jarige is het natuurlijk fantastisch dat je die hebt, en dan een enorme broek of pyjama broek en grote sneakers of plateauzolen eronder

Er is daarnaast ook een wat alternatievige non binaire stijl, daar is het een beetje van afgeleid maar zoals veel jongere meiden het dragen is het een beetje showen dat je geen buik hebt zeg maar.
De twintigers/dertigers in die look kunnen er inderdaad wat vormeloos uitzien maar dat is dan weer een androgyn idee.

Maar die look zie ik dan alleen thuis, de jongeren waarmee ik werk zien er heel anders uit.
Die dragen graag lumière trainingspakken in pasteltinten of de jongens hun pakken van andere merken in wat fellere kleuren.
Wollen/gebreide outfits zijn ook in, in beige, sowieso is beige en gebroken wit erg in bij die jongeren.
Het is maar net waar je komt.

En bedenk je ook dat als je in het centrum loopt je alleen maar toeristen uit het buitenland/buiten de stad ziet.
Is er net die avond een concert van een bepaalde band zie je soms ineens modestijlen waar geen een Amsterdammer zich aan waagt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
07-01-2023 15:21
Ik sla de trends maar over dit jaar, deze zomer ga ik mij kleden in linnen broeken met rechtvallende pijpen en linnen getailleerde bloesjes met korte mouwen. Ik ga voor de Mao look mijn inspiratie is 't Zhongshanpak :D
Oh ik hou daar zo van, als je een grapje maakt is dat niet gelukt hoor.
Ik vond dat echt super. Ook weer niet bij mezelf, ook weer: pyjama look 😥
Alle reacties Link kopieren Quote
Oversized kleding
Sneakers
Wortelbroeken met hele hoge taille en van die lelijk geplaatste achterzakken
Croptops
Alle reacties Link kopieren Quote
In de mode is misschien niet helemaal de juiste term voor wat ik bedoel. Maar heel veel jurkjes zijn tegenwoordig van polyster meuk.

Daarin wil ik dus niet gezien worden, noch dood gevonden.

Doe mij maar gewoon wol, linnen of katoen.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zulke Chelsea beige boots en vind die supermooi. Ook schuldig aan een slaapzakjas.
Vormeloze dingen haat ik dan wel weer. Zoals die plaatjes van de jeans of oversized truien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
07-01-2023 15:36
Oh ik hou daar zo van, als je een grapje maakt is dat niet gelukt hoor.
Ik vond dat echt super. Ook weer niet bij mezelf, ook weer: pyjama look 😥
Half grapje, ik heb zo'n setje en dat werd door een vriend zo genoemd :D
Het is in iedergeval heerlijk neutraal :winkie:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggy kleding die je nu veel ziet vind ik echt bij niemand goed staan. Maar goed, mijn kledingstijl valt ook niet bij iedereen in de smaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
07-01-2023 15:22
Ik blijf me verbazen over de trend om gewoon in je hardlooplegging de stad in te gaan. Wie? Waarom? Geen gezicht.
Oja in dat rijtje ook het fietsbroekje in de zomer, staat niemand mooi

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
07-01-2023 15:53
Oja in dat rijtje ook het fietsbroekje in de zomer, staat niemand mooi

Afbeelding
Dit is al niet meer in de mode toch? Ik zie er in ieder geval nooit iemand in.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
07-01-2023 15:53
Oja in dat rijtje ook het fietsbroekje in de zomer, staat niemand mooi

Afbeelding
Ik ben een dikke vijftiger en ik vond het echt een uitvinding.
Ik draag er een luchtig groot bandshirt op en ik krijg er altijd complimenten over s zomers.
En het zit zooooo lekker.
Echt een aanrader. Mijn kind draagt het meer zoals op het plaatje, die was eerst ook tegen totdat ze het een keer thuis aantrok en merkte hoe relaxt het zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daveotion schreef:
07-01-2023 15:55
Dit is al niet meer in de mode toch? Ik zie er in ieder geval nooit iemand in.
Afgelopen zomer zag je ze nog overal.
Wel al voor het 3e jaar op rij ofzo dus hopelijk is het nu klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n beetje alles wat bij Vanilia hangt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een dikke trui dragen en die dan in de broek stoppen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, en tuinbroeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
07-01-2023 16:03
Zo'n beetje alles wat bij Vanilia hangt.
Ja daar is echt iets misgegaan. Vroeger vond ik het allemaal prachtig daar.
Alles is ook zo enorm duur.
Maar waarom?
Ik zie in de Primark leukere dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens kom ik hier veel dingen tegen die ik zelf graag draag. Dekbedjassen draag ik al heel erg lang. En lompe laarzen en sneakers. Net deze gekocht:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Thuis met een groot T-shirt vind ik het ook prima, zoals ook de legging met lange trui in de winter.
Maar niet om mee door de stad te gaan lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
07-01-2023 15:26
misschien vanuit de sportschool even snel de Hema in?
Nee joh, dat zou ik wel snappen. Maar vol in de make-up, werktas aan de arm, jas aan, sjaal om en dan: die legging.
Wat eten we vanavond?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven