Welke werktas heb jij en wat zit erin?
zaterdag 13 september 2025 om 17:44
Vanwege een nieuwe baan ben ik op zoek naar een mooie tas. Vandaag ben ik bij twee winkels geweest en het werd al snel duidelijk dat wat ik zoek niet bestaat voor het budget wat ik ervoor over heb.
Wat ik wil; een mooie tas (geen rugzak) met een vak voor mijn laptop, plek voor wat boeken en bovendien plek voor mijn tupperware doosje waar mijn lunch in zit. Liefst ook nog vakje voor borstel/deo/zonnebrand.
Ik had mijn spullen meegenomen naar de winkel want het leek me handig om te passen. De meneer van de winkel zei dat ik beter boterhamzakjes kan gaan gebruiken omdat dat lunchdoosje nooit in een tas zal passen. Nu is het zo dat ik niet graag met boterhammen lunch en ook als ik dat wel zou doen zou ik ze liever in een boterhamdoos stoppen dan in een zakje. Dus dat zou dan toch nog steeds in een tas moeten passen. En ik wil helemaal niet persé leer maar de eerste tas die ik pakte was toevallig van leer en 399 euro. Ik had zo'n 100-150 euro in gedachte en zei dat ook tegen de verkoper maar ik werd nog net niet uitgelachen.
Je begrijpt, al zouden ze daar een tas gehad hebben, de zin om deze man klandizie te gunnen was gauw over.
Maar zo vreemd is wat ik zoek toch niet lijkt me?
Vandaar even de vraag; wat voor soort werktas heb jij en wat zit er allemaal in?
Wat ik wil; een mooie tas (geen rugzak) met een vak voor mijn laptop, plek voor wat boeken en bovendien plek voor mijn tupperware doosje waar mijn lunch in zit. Liefst ook nog vakje voor borstel/deo/zonnebrand.
Ik had mijn spullen meegenomen naar de winkel want het leek me handig om te passen. De meneer van de winkel zei dat ik beter boterhamzakjes kan gaan gebruiken omdat dat lunchdoosje nooit in een tas zal passen. Nu is het zo dat ik niet graag met boterhammen lunch en ook als ik dat wel zou doen zou ik ze liever in een boterhamdoos stoppen dan in een zakje. Dus dat zou dan toch nog steeds in een tas moeten passen. En ik wil helemaal niet persé leer maar de eerste tas die ik pakte was toevallig van leer en 399 euro. Ik had zo'n 100-150 euro in gedachte en zei dat ook tegen de verkoper maar ik werd nog net niet uitgelachen.
Je begrijpt, al zouden ze daar een tas gehad hebben, de zin om deze man klandizie te gunnen was gauw over.
Maar zo vreemd is wat ik zoek toch niet lijkt me?
Vandaar even de vraag; wat voor soort werktas heb jij en wat zit er allemaal in?
zaterdag 13 september 2025 om 19:44
Ik heb een Kaai werktas. Heb jarenlang een praktische Kiplingrugzak gehad maar wilde toch iets eleganters. Mijn eisen waren: leer en simpel qua uiterlijk. Dus geen vakken en kleppen aan de buitenkant. Mijn Kaai heeft wel buitenvakken maar die zijn niet zichtbaar omdat ze in het ontwerp zijn verwerkt.
Wat zit er in: laptop, pasjes, thermobeker, opladers, oortjes, leesbril, sleutels en nog wat verzorgingsspulletjes.
Wat zit er in: laptop, pasjes, thermobeker, opladers, oortjes, leesbril, sleutels en nog wat verzorgingsspulletjes.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 13-09-2025 19:51
0.12% gewijzigd
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
zaterdag 13 september 2025 om 19:49
Operatie rugzakWissewis schreef: ↑13-09-2025 19:36Die lelijke dikke hoes krijg je hier dan weer als je bij hoog en bij laag blijft beweren dat je elke dag vlak voor de deur parkeert.
En je de laptop dus alleen maar 15 meter heen en 15 meter terug vervoert én thuis hetzelfde.
En ze je ook altijd met de wagen zien toekomen.
Dan willen ze nog wel eens besparen op een rugzak.
Ze zijn hier "operatie rugzak" ook pas 2 jaar geleden gestart.
Maar aangezien de gemiddelde laptop 4 jaar mee lijkt te gaan is de helft van de laptops dus intussen vervangen.
En heb ik er uberhaupt eindelijk één gekregen nadat ik thuis al jaren op mijn privé-laptop bezig was en in elke vergadering op kantoor zonder computer zat want die desktop-compu meeslepen ging natuurlijk niet.
Dat ik er die verplichte rugzak moet bijnemen ... so be it.
Ik doe vaak het introductiepraatje namens mijn afdeling op de introductiedag voor nieuwe medewerkers.
En dan zie ik die gloednieuwe rugzakken en matrassen liggen in dat zaaltje. En dan vind ik het altijd toch een beetje gênant dat onze nieuwe collega's daarmee over straat moeten.
zaterdag 13 september 2025 om 19:57
"Operatie rugzak" moet hier staan voor duidelijkheid, stevigheid en uniformiteit, hoor ik mijn manager nog zeggenLoren schreef: ↑13-09-2025 19:49Operatie rugzak![]()
Ik doe vaak het introductiepraatje namens mijn afdeling op de introductiedag voor nieuwe medewerkers.
En dan zie ik die gloednieuwe rugzakken en matrassen liggen in dat zaaltje. En dan vind ik het altijd toch een beetje gênant dat onze nieuwe collega's daarmee over straat moeten.
En niet langer "iedereen doet zijn zin maar", ook qua prijzenbeleid.
De logo's daar doen we niet aan, maar er wordt dus wel al 2 jaar voor iedereen exact dezelfde rugzak besteld.
De rugzakken blijven ook eigendom van het bedrijf.
Ik heb moeten tekenen voor dat ik een laptop kreeg, een headset én die rugzak en dat ik alles weer netjes inlever bij ontslag.
Die headset sleep ik overigens niet mee. Ik blijf koppig thuis mijn eigen hoofdtelefoon gebruiken.
Anders past mijn brood of tupperware-doos niet meer in die rugzak.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 13 september 2025 om 20:20
Ik gebruik ook twee tassen: een leren laptoptas van MYoMY (helaas failliet) waar een lader en een muis bijpast maar verder eigenlijk bijna niets. In mijn handtas heb ik alle andere dingen die jij noemt.
Een rugtas vind je niets (snap ik), maar ik zie een aantal collega’s met een Rains-rugtas (W3) lopen, die begrijp ik nog wel enigszins.
Qua budget voor leren tassen denk ik dat je inderdaad heel lastig uit gaat komen, 250,- is niets in tassen-land.
Een rugtas vind je niets (snap ik), maar ik zie een aantal collega’s met een Rains-rugtas (W3) lopen, die begrijp ik nog wel enigszins.
Qua budget voor leren tassen denk ik dat je inderdaad heel lastig uit gaat komen, 250,- is niets in tassen-land.
zaterdag 13 september 2025 om 20:22
Hier ook team rugzak. Want naast laptop en survival spullen wil ik ook een salade bak mee met vakjes zodat ik mijn ingrediënten past laat hoef te mixen, dus dat is een bulky ding.
Maar wel een bruin leren rugzak van top kwaliteit. Ik vind hem best sjiek en krijgt er geen last van mijn schouderblessure van, best belangrijk voor mij.
Maar wel een bruin leren rugzak van top kwaliteit. Ik vind hem best sjiek en krijgt er geen last van mijn schouderblessure van, best belangrijk voor mij.
zaterdag 13 september 2025 om 20:49
https://www.charmlondon.com/charm-londo ... 50001.html
Ik heb deze. Laptopvak aan de zijkant en daarnaast 1 groot vak. Genoeg ruimte voor m'n brooddoos, yoghurtbeker en waterfles.
(En héél betaalbaar!)
Ik heb deze. Laptopvak aan de zijkant en daarnaast 1 groot vak. Genoeg ruimte voor m'n brooddoos, yoghurtbeker en waterfles.
(En héél betaalbaar!)
hadassah wijzigde dit bericht op 14-09-2025 01:28
5.70% gewijzigd
zaterdag 13 september 2025 om 21:30
Ik gebruik een rugtas (veel heen en weer van locatie naar locatie). Voor het broodtrommelprobleem heb ik een lunchbag en een foodwrap. De lunchbag gooi ik in de koelkast (daar stop ik fruit en beleg in) en de foodwrap hou ik in mijn tas (brood, crackers, rijstwafels). Leeg nemen de lunchtas en foodwrap geen ruimte in.
Voor salades zou ik gewoon een losse tas meenemen, als hij niet in je werktas past. Op het werk gaat de salade of het kliekje de koelkast in. Zo zie ik dat collega's ook doen.
Voor salades zou ik gewoon een losse tas meenemen, als hij niet in je werktas past. Op het werk gaat de salade of het kliekje de koelkast in. Zo zie ik dat collega's ook doen.
Fox off!
zaterdag 13 september 2025 om 22:20
Ik had een dure! Leren schoudertas. Heel erg mooi en ruim genoeg. Maar wat een onding om mee te nemen. Een laptop, oplader en alle andere dingen die jij mee wilt nemen wegen best wat bij elkaar. Uiteindelijk ga je dus verkeerd lopen en krijg je door het gewicht last van je arm en schouders. En tenzij jij direct voor de deur van je werk kunt parkeren loop je best veel met je spullen. Je zult ook afspraken hebben.
Daarom overgestapt op een mooie leren rugzak voor zakelijk gebruik. Echt veel prettiger, beter voor je gezondheid en fijn qua budget. In mijn omgeving heeft echt iedereen zakelijke rugtassen. Slepen met 2 tassen zou ik heel onprettig vinden.
Daarom overgestapt op een mooie leren rugzak voor zakelijk gebruik. Echt veel prettiger, beter voor je gezondheid en fijn qua budget. In mijn omgeving heeft echt iedereen zakelijke rugtassen. Slepen met 2 tassen zou ik heel onprettig vinden.
zaterdag 13 september 2025 om 23:01
https://www.duifhuizen.nl/hide-stitches ... onkerbruin
Ik heb deze, past alles in voor mij, ook mijn broodtrommel en yoghurt/muesli beker.
Ik heb deze, past alles in voor mij, ook mijn broodtrommel en yoghurt/muesli beker.
Het glas blijft half vol
zaterdag 13 september 2025 om 23:03
Wat jij omschrijft moet een gigantische tas zijn.
Ik heb een tas waar mijn laptop, wat papieren en mijn portemonnee in passen en een kleinere tas voor mijn lunch.
Ik heb deze, of een die er erg op lijkt:
https://www.thelittlegreenbag.nl/the-li ... MqEALw_wcB
Op aanraden van het forum
Hij bevalt al een paar jaar goed.
Ik heb een tas waar mijn laptop, wat papieren en mijn portemonnee in passen en een kleinere tas voor mijn lunch.
Ik heb deze, of een die er erg op lijkt:
https://www.thelittlegreenbag.nl/the-li ... MqEALw_wcB
Op aanraden van het forum
Hij bevalt al een paar jaar goed.
zaterdag 13 september 2025 om 23:13
Ik had voorheen een wimona laptoptas, die had alles wat jij wilde en was ook echt niet duur. En in verschillende kleuren.
Ondertussen heb ik een laptoptas waar mijn laptop, een opschrijfboekje, mijn telefoon en een muis in past. En als het echt moet mijn portemonnee. Ik vind hem veel mooier, maar mis soms dat ik mijn lunchbox er niet meer bij krijg
.
Ondertussen heb ik een laptoptas waar mijn laptop, een opschrijfboekje, mijn telefoon en een muis in past. En als het echt moet mijn portemonnee. Ik vind hem veel mooier, maar mis soms dat ik mijn lunchbox er niet meer bij krijg
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
zaterdag 13 september 2025 om 23:15
Ik heb ook een cowboysbag, past alles wat je noemt in. Ik gebruik hem alleen niet, hij is voor mij niet handig, te zwaar op de fiets. Ik ga hem na al deze berichten toch op vinted zetten.
zondag 14 september 2025 om 00:58
I ben na een half jaar schoudertas terug naar rugzak van X D design. (Zonder spatie maar dan wordt get
design zag ik net bij iemand). Die zijn stevig en comfortabel en ik vind ze qua uiterlijk ook prima. De schoudertas iets mooier maar loopt echt vervelend zwaar met laptop, lunch en vaak nog wel een boek oid.
zondag 14 september 2025 om 04:41
Werktas: een redelijk grote van Liebeskind. Een hoofdvak dat sluit met een rits en binnenin nog vier vakken die met een rits sluiten. Twee musketonhaken in de tas om sleutels aan vast te maken.
Wat zit erin: laptop, iPad, lader, telefoon, klein makeuptasje, lunchtrommel van Josephjoseph, sleutelbos, opvouwbaar tasje, zakdoekjes, desinfectiegel, strip pijnstillers, paar pleisters, kam, nagelvijl, parfum in reisformaat, haarelastiekjes, keycard, zakje of rol drop, doosje mints.
Kan ‘aan de arm’ of als crossbody worden gedragen. Ik heb ‘m al jaren en deed al trouwe dienst in mijn tijdperk als leraar (stapels toetsen konden erin).
Wat zit erin: laptop, iPad, lader, telefoon, klein makeuptasje, lunchtrommel van Josephjoseph, sleutelbos, opvouwbaar tasje, zakdoekjes, desinfectiegel, strip pijnstillers, paar pleisters, kam, nagelvijl, parfum in reisformaat, haarelastiekjes, keycard, zakje of rol drop, doosje mints.
Kan ‘aan de arm’ of als crossbody worden gedragen. Ik heb ‘m al jaren en deed al trouwe dienst in mijn tijdperk als leraar (stapels toetsen konden erin).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zondag 14 september 2025 om 07:34
zondag 14 september 2025 om 08:15
Ik vind handtassen heel mooi, maar wel een enorm gesleep. Ik ging dus op zoek naar de mooiste rugtas.
Heb nu een rugtas van Knomo Londen, de 14 inch Beauchamp. Geen leer, dus licht van gewicht. Heel veel nuttige vakjes. Past heel veel in (laptop, notitieboekje, fles, paraplu, kleine koffiebeker, lunch, snacks, etuitje met dingen zoals make up en paracetamol etc). En ziet er dan nog steeds slank uit, ik weet niet waar die tas het allemaal laat! Ziet er na een paar jaar nog als nieuw uit. Ik kocht hem met een aanbieding en ben er nog steeds elke dag blij mee! Ook de volle prijs zou ik ervoor over hebben. Ik krijg er soms complimenten over. Hij zit bovendien ook heerlijk vanwege de gepadde, s-vormige schouderbanden die precies bij mijn postuur passen. Echt een aanrader.
Heb nu een rugtas van Knomo Londen, de 14 inch Beauchamp. Geen leer, dus licht van gewicht. Heel veel nuttige vakjes. Past heel veel in (laptop, notitieboekje, fles, paraplu, kleine koffiebeker, lunch, snacks, etuitje met dingen zoals make up en paracetamol etc). En ziet er dan nog steeds slank uit, ik weet niet waar die tas het allemaal laat! Ziet er na een paar jaar nog als nieuw uit. Ik kocht hem met een aanbieding en ben er nog steeds elke dag blij mee! Ook de volle prijs zou ik ervoor over hebben. Ik krijg er soms complimenten over. Hij zit bovendien ook heerlijk vanwege de gepadde, s-vormige schouderbanden die precies bij mijn postuur passen. Echt een aanrader.
maandag 15 september 2025 om 19:44
Ik heb een longchamps le pliage L (130,-) voor laptop in hoes, en er kan nog veel meer in. Krant, schrift, telefoons, eten, beker, opladers, zonnebril.
https://www.longchamp.com/nl/nl/product ... 89P68.html
.
https://www.longchamp.com/nl/nl/product ... 89P68.html
.
maandag 15 september 2025 om 21:01
https://www.chesterfieldbags.com/produc ... gnac-manly
Deze heb ik, gebruik 'm nu zo'n 3 jaar dagelijks en is nog als nieuw. Officieel moet je 'm ook onderhouden met een smeersel of spray omdat het leer is, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Hij is iets soepeler geworden dan hij in het begin was, maar verder niets veranderd. Er past een groter model laptop in, in een apart vak. Daarnaast nog voldoende ruimte, voor mij althans. Ik neem 3 flesje drinken mee, een broodtrommel, m'n tasje met portemonnee en soms nog de lader en muis. Die laatste twee zijn wat irritanter omdat hij dan niet dicht kan. Maar verder voor mij een ideale tas voor naar werk.
Deze heb ik, gebruik 'm nu zo'n 3 jaar dagelijks en is nog als nieuw. Officieel moet je 'm ook onderhouden met een smeersel of spray omdat het leer is, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Hij is iets soepeler geworden dan hij in het begin was, maar verder niets veranderd. Er past een groter model laptop in, in een apart vak. Daarnaast nog voldoende ruimte, voor mij althans. Ik neem 3 flesje drinken mee, een broodtrommel, m'n tasje met portemonnee en soms nog de lader en muis. Die laatste twee zijn wat irritanter omdat hij dan niet dicht kan. Maar verder voor mij een ideale tas voor naar werk.
dinsdag 16 september 2025 om 09:58
Ik heb deze! Valt helaas buiten je budget.
https://www.isabelbernard.com/nl/produc ... er-ib25038
Ik heb er 1 a 2 notitieblokjes in, laptop, oplader, muis, portemonnee, paspoort, brillenkoker, waterfles, oordopjes en eten (bakje fruit, mueslireep, boterhammen of iets).
https://www.isabelbernard.com/nl/produc ... er-ib25038
Ik heb er 1 a 2 notitieblokjes in, laptop, oplader, muis, portemonnee, paspoort, brillenkoker, waterfles, oordopjes en eten (bakje fruit, mueslireep, boterhammen of iets).
dinsdag 16 september 2025 om 19:28
Ik gebruik nu ruim een jaar een Burkely
https://www.bol.com/nl/nl/p/burkely-coo ... 177502976/
Lekker ruim en mooi.
Mn laptop past goed ook met hoes.
Verder notitieboek, broodtrommel, yogurtbeker, headset, 2 telefoons, haarborstel, tampons etc in apart vakje, pennen en papieren a4 formaat.
Aanrader
https://www.bol.com/nl/nl/p/burkely-coo ... 177502976/
Lekker ruim en mooi.
Mn laptop past goed ook met hoes.
Verder notitieboek, broodtrommel, yogurtbeker, headset, 2 telefoons, haarborstel, tampons etc in apart vakje, pennen en papieren a4 formaat.
Aanrader
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in