Mode & Beauty alle pijlers

Welke winterjas bij rok?

03-12-2020 13:21 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag graag midi rokken. Tot voor kort droeg ik daar bij naar buiten gaan een leren jasje met sjaal bij, maar ik merk dat ik dat nu toch te koud vind worden.

Ik heb een warme jas maar die is vrij lang waardoor het een nogal suffe, degelijke, zwarte kousen uitstraling geeft als ik die jas bij een rok of jurk draag.

Wat voor warme jassen/korte jasjes dragen jullie op dit soort kleding? Vind zelf de combi met leren jasje leuk staan, dat is net wat stoerder, maar het mag ook totaal anders zijn.

Tips/voorbeelden?
Ik heb een winterjas tot op de heup gekocht voor bij mijn rokken, een gewatteerde. Staat fantastisch.
Mijn winterjas valt over mijn rok of jurk.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
03-12-2020 13:30
Mijn winterjas valt over mijn rok of jurk.
Met een langere rok wordt dat wel een hele lange jas. Bij kortere jurken draag ik ook gewoon m’n langere jas maar bij langere rokken en jurken vind ik dat niet mooi bij mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2020 13:26
Ik heb een winterjas tot op de heup gekocht voor bij mijn rokken, een gewatteerde. Staat fantastisch.
Gewoon zoiets? (Even een willekeurig jasje gepakt hoor voor het idee)

https://m.aboutyou.nl/p/superdry/winter ... quick=view
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik draag ook graag rokken. Op de kokerrokken staat elke jas wel prima, maar de wat wijdere midi modellen die ik ook graag draag, vind ik inderdaad ook lastiger. Als het niet heel erg koud is, heb (of had :cry: ) ik een grote wollen grof gebreide sjaal in een neutrale kleur die ik dan in plaats van een jas droeg. Helaas is het me gelukt om het, toch vrij reusachtige, ding kwijt te raken. En nu is het daar ook meestal te koud voor.

Ik heb een nette mantel, iets getailleerd maar niet veel, in zo'n dikke tweed-achtige stof. Is oké op zo'n rok, maar niet geweldig. Die komt tot halverwege mijn bovenbenen ongeveer.
Ik heb ook een warme jas, zo'n doorsnee doorgestikt model, iets langer, wel ook iets getailleerd. Die staat vreselijk met zulke rokken.
Echt korte jacks zijn denk ik het mooist erop. Maar die heb ik niet. Ja, ik heb wel wat korte jacks, maar die zijn eigenlijk meer bedoeld in plaats van een blazer dan in plaats van een jas.

Het probleem daarbij vind ik: als hij mooi aangesloten valt, kan hij niet dicht als je wat dikkere kleding draagt. Als hij wél dicht kan, oogt hij weer zo groot en lomp. Bij mij dan. Ik vind het niet echt mooi en draag al mijn leven lang langere jassen.
Misschien toch maar een keer proberen weer....

Dus geen oplossing hier, maar ik lees graag tips van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wollen getailleerde jas tot op de heup, net als Cateautje. Vind ik vlotter staan dan wat langer, dat wordt zo snel mutserig
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan, dat je geen lange boswandeling gaat maken of een eind gaat wielrennen in de rok, dus dan kan een lerenjas met een warme sjaal toch prima? Voor het kleine stukje dat je buiten loopt?

Lange mantel kan ook prima bij een lange rok

Ik heb diverse soorten winterjassen: kort gewatteerd, of leer, tot een lange mantel tot op de enkel.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
03-12-2020 13:30
Mijn winterjas valt over mijn rok of jurk.
Dat zou dan echt een kuitlange jas moeten zijn. Wordt dat geen slaapzak dan?
Met mijn hakken er onder wordt het nooit degelijk :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Die korte teddy jasjes zitten hele leuke tussen .zoek naar n model dat iets getailleerd is en iets over je heupen valt .lekker warm. Je ziet ze wel veel zou persoonlijk niet zo.n dure kopen .kun je volgend jaar weer n andere kopen .😀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
03-12-2020 13:37
Ik lees mee. Ik draag ook graag rokken. Op de kokerrokken staat elke jas wel prima, maar de wat wijdere midi modellen die ik ook graag draag, vind ik inderdaad ook lastiger. Als het niet heel erg koud is, heb (of had :cry: ) ik een grote wollen grof gebreide sjaal in een neutrale kleur die ik dan in plaats van een jas droeg. Helaas is het me gelukt om het, toch vrij reusachtige, ding kwijt te raken. En nu is het daar ook meestal te koud voor.

Ik heb een nette mantel, iets getailleerd maar niet veel, in zo'n dikke tweed-achtige stof. Is oké op zo'n rok, maar niet geweldig. Die komt tot halverwege mijn bovenbenen ongeveer.
Ik heb ook een warme jas, zo'n doorsnee doorgestikt model, iets langer, wel ook iets getailleerd. Die staat vreselijk met zulke rokken.
Echt korte jacks zijn denk ik het mooist erop. Maar die heb ik niet. Ja, ik heb wel wat korte jacks, maar die zijn eigenlijk meer bedoeld in plaats van een blazer dan in plaats van een jas.

Het probleem daarbij vind ik: als hij mooi aangesloten valt, kan hij niet dicht als je wat dikkere kleding draagt. Als hij wél dicht kan, oogt hij weer zo groot en lomp. Bij mij dan. Ik vind het niet echt mooi en draag al mijn leven lang langere jassen.
Misschien toch maar een keer proberen weer....

Dus geen oplossing hier, maar ik lees graag tips van anderen.
Ja precies dit is mijn “probleem” ook. Daarom tot voor kort een strak leren jasje. Maar ben een kouwkleum en wil het graag warm hebben maar er ook een beetje leuk uit zien.
sparoodislekker schreef:
03-12-2020 13:37
Gewoon zoiets? (Even een willekeurig jasje gepakt hoor voor het idee)

https://m.aboutyou.nl/p/superdry/winter ... quick=view
Iets langer, voor warme billen. :) Die van mij is lichtbruin met wolwit. Ik hou niet zo van zwart, is zo deprimerend.


Ik heb deze.

Afbeelding
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 03-12-2020 13:43
9.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
03-12-2020 13:39
Afbeelding
Die korte teddy jasjes zitten hele leuke tussen .zoek naar n model dat iets getailleerd is en iets over je heupen valt .lekker warm. Je ziet ze wel veel zou persoonlijk niet zo.n dure kopen .kun je volgend jaar weer n andere kopen .😀
Oh ja dit is nog wel een optie. Even bedenken of dat bij mij past maar het ziet er wel lekker warm uit.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
03-12-2020 13:38
Dat zou dan echt een kuitlange jas moeten zijn. Wordt dat geen slaapzak dan?
Ik heb n mooie lange wollen jas .geen gewatteerde .dan vind het mooi staan ,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
03-12-2020 13:38
Ik heb een wollen getailleerde jas tot op de heup, net als Cateautje. Vind ik vlotter staan dan wat langer, dat wordt zo snel mutserig
Mooie korte wollen jas is ook een optie. Dank voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Theezakjes schreef:
03-12-2020 13:39
Met mijn hakken er onder wordt het nooit degelijk :hyper:
Nu heel benieuwd wat voor gave hakken jij draagt.
sparoodislekker schreef:
03-12-2020 13:41
Nu heel benieuwd wat voor gave hakken jij draagt.
Sowieso 10 cm, das altijd te hoog voor degelijk
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2020 13:38
Ik neem aan, dat je geen lange boswandeling gaat maken of een eind gaat wielrennen in de rok, dus dan kan een lerenjas met een warme sjaal toch prima? Voor het kleine stukje dat je buiten loopt?

Lange mantel kan ook prima bij een lange rok

Ik heb diverse soorten winterjassen: kort gewatteerd, of leer, tot een lange mantel tot op de enkel.
Op de een of andere manier word ik niet meer warm als ik het eenmaal koud heb. En ben onderweg naar school ook een tijdje buiten op de fiets. Dat doe ik uiteraard ook gewoon met rok. Dus daarom op zoek naar iets warmers.
Alle reacties Link kopieren
Theezakjes schreef:
03-12-2020 13:42
Sowieso 10 cm, das altijd te hoog voor degelijk
Haha ja dat is waar dan ben je de degelijkheid wel voorbij.
sparoodislekker schreef:
03-12-2020 13:43
Haha ja dat is waar dan ben je de degelijkheid wel voorbij.
Het mooie is dat die jas bij de AH dan heus de aandachttrekker niet meer is. Met goede schoenen weet iedereen gewoon dat wat er onder die jas zit ook de moeite waard is.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag deze vaak bij een langere rok , is van (nep) leer

Afbeelding
Leren jasje kan inderdaad wat koud worden. Ik heb wel eens gewatteerde leren jasjes gezien. Ik weet niet hoe warm die zijn. Teddy jassen staan heel leuk maar niet echt waterdicht wat ze ookweer koud kan maken wanneer je door een regen of sneeuwbui moet. Denk dat alle jassen wel kunnen staan bij langere rokken. Mits ze tot de heupen komen
Jufjoke schreef:
03-12-2020 13:38
Dat zou dan echt een kuitlange jas moeten zijn. Wordt dat geen slaapzak dan?
Ik draag geen lange jurken of rokken. Dus nee :) Maar idd bij een lange jurk of rok zou ik ook eerder voor een korter model kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een teddy of nep bontjas daar altijd leuk op staan! Inderdaad zou ik geen jas toch over je kont doen, dat wordt gelijk zo suf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven