Mode & Beauty alle pijlers

Welke zonnebrand op gezicht over make- up

16-06-2022 19:52 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanwege rosacea heb ik een zonnebrandcrème spf50 nodig voor op mijn gezicht. Ik draag echter dagelijks make-up. Wie heeft ervaringen met een goede, handige onzichtbare spray die ik ook gedurende de dag snel over mijn gezicht kan sprayen.
Gebruik nu de garnier ambre solaire over make - up super uv maar ben hier niet heel tevreden over. Deze spray lijkt de foundation iets op te lossen. Ook hoopt de spray + foundation op in mijn rimpels.
Graag tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik smeer de zonnebrand crème altijd eerst op en dan make up, kan dat niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou van vichy de uv-age daily kunnen gebruiken. Over de dagcreme en onder de foundation. Heeft spf 50 en een hoge uva bescherming wat natuurlijk super fijn is met rosacea en wel een must. Eventueel einde van de dag zou je kunnen bij sprayen met een onzichtbare face mist spf 50 over de make-up heen.

Is gewoon even kijken wat je prettig vindt 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
16-06-2022 20:06
Ik smeer de zonnebrand crème altijd eerst op en dan make up, kan dat niet?
Dat kan wel, maar op dagen dat je veel buiten bent en het zonnig is, moet je eigenlijk gedurende de dag bij smeren. Dat is een probleem als je make up draagt.

Ik draag ook dagelijks make up, en ik heb de gouden tip nog niet gevonden. Misschien kun je een goede getinte spf vinden die je gebruikt in plaats van make up? Dan zou het in theorie wel kunnen.
Ik moet wel zeggen dat ik dat zelf niet doe, maar misschien is het voor jou een oplossing.
Australian gold botanical spf 50 tinted is een goede, en Avène heeft ook een fijne getinte spf, al is die voor mijn bleke huid iets te donker.
Spray is sowieso lastig: de vraag is of je het wel genoeg gebruikt en het is tricky omdat je het niet moet inademen.
Er bestaan ook spf poeders. Dat is ook de moeite waard om te proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.cultbeauty.com/supergoop-re ... lsrc=aw.ds

Zoiets bijvoorbeeld, een voorbeeld van zo'n poeder
Powder spf, zoals deze:

https://www.cultbeauty.com/supergoop-re ... 65389.html

Edit: oh, is al genoemd. Heb ze in het verleden ook van shiseido en van Augustinus Badee gehad.
Ik heb deze: https://www.lookfantastic.nl/la-roche- ... lsrc=aw.ds

Maar je ziet het wel een beetje na sprayen. Een beetje wit. Maar beter dan verbranden ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag foundation en poeder maar smeer biodermal matterende zonnebrand voor je gezicht erover heen gedurende de dag werkt eigenlijk prima mijn make up lijkt er juist mooier van te blenden
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik https://www.lookfantastic.nl/la-roche- ... src=aw.ds

Ik start met https://www.lookfantastic.nl/la-roche- ... lsrc=aw.ds onder mijn make up en dan later die spray.
erinhanson wijzigde dit bericht op 16-06-2022 20:57
Reden: Aanvulling
34.14% gewijzigd
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren Quote
Skawa schreef:
16-06-2022 20:50
Ik draag foundation en poeder maar smeer biodermal matterende zonnebrand voor je gezicht erover heen gedurende de dag werkt eigenlijk prima mijn make up lijkt er juist mooier van te blenden
Ja, maar de vraag is dan ook voor wie gedurende de dag bij wil smeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stoppen met make-up dragen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik invisible spray van kruidvat,die is helemaal prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
16-06-2022 21:29
Ja, maar de vraag is dan ook voor wie gedurende de dag bij wil smeren.
Nou dat doe ik dus bij smeren gedurende dag en t werkt prima
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Skawa schreef:
16-06-2022 23:37
Nou dat doe ik dus bij smeren gedurende dag en t werkt prima
Sorry verkeerd gelezen. Maar ook over foundation/poeder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft Mac misschien nog die fixing spray met factor? Nog geen dupe van gezien helaas...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Gatver dat zit toch niet lekker, foundation en dan zonnebrand?
Alle reacties Link kopieren Quote
beetjegek schreef:
17-06-2022 07:24
Gatver dat zit toch niet lekker, foundation en dan zonnebrand?
Tsja het alternatief is een verbrand gezicht.
Heb er zelf trouwens geen last van, waarom denk je dat dat niet lekker zou zitten?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.etos.nl/producten/garnier-a ... n8QAvD_BwE

Ik kwam deze tegen toevallig vandaag. Sowieso denk ik dat een dry spray fijn is omdat die weinig plakt/vocht afgeeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Draag een hoed en blijf zoveel mogelijk met jouw gezicht uit de zon ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het werkt gewoon niet mooi. Je moet ook echt heel veel factor opdoen, wil het werken. Dan blijft je foundation niet mooi zitten. En het alleen in de ochtend opdoen heeft uiteindelijk weinig zin.

Dagen dat ik veel buiten ga zijn en het is erg zonnig draag ik maar geen foundation.

En ik draag geen factor als ik wel foundation gebruik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
17-06-2022 08:01
Het werkt gewoon niet mooi. Je moet ook echt heel veel factor opdoen, wil het werken. Dan blijft je foundation niet mooi zitten. En het alleen in de ochtend opdoen heeft uiteindelijk weinig zin.

Dagen dat ik veel buiten ga zijn en het is erg zonnig draag ik maar geen foundation.

En ik draag geen factor als ik wel foundation gebruik.
Ik gebruik invisible spray en dat werkt echt prima hoor.

Als ik op mijn werk ben wil ik opgemaakt zijn en als ik daarna naar een terrasje ga, haal ik niet eerst mijn make-up er af.
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
17-06-2022 08:04
Ik gebruik invisible spray en dat werkt echt prima hoor.

Als ik op mijn werk ben wil ik opgemaakt zijn en als ik daarna naar een terrasje ga, haal ik niet eerst mijn make-up er af.
Die zit bomvol met alcohol, dat is ook heftig slecht voor de huid. Dat kan ik echt niet.

Ik heb wel spf poeder, daarmee matteer ik de opnieuw aangebrachte factor. En ik werk wel vaak concealer bij, bronzer, blush.
Het is even afkicken van de foundation, maar wel prettig in de zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arequipa schreef:
17-06-2022 07:55
https://www.etos.nl/producten/garnier-a ... n8QAvD_BwE

Ik kwam deze tegen toevallig vandaag. Sowieso denk ik dat een dry spray fijn is omdat die weinig plakt/vocht afgeeft.
Dit leek mij ook dé oplossing toen ik het is de schappen zag liggen! Maar het is alsof ik deo in mijn gezicht spuit. Ik gebruik hem nu maar op m'n armen, maar er komt uiteindelijk maar weinig product op je huid terecht. Het meeste dwarrelt om je heen. Lekker voor je luchtwegen.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
17-06-2022 00:13
Sorry verkeerd gelezen. Maar ook over foundation/poeder?
Dat staat er toch letterlijk? ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
17-06-2022 07:50
Tsja het alternatief is een verbrand gezicht.
Heb er zelf trouwens geen last van, waarom denk je dat dat niet lekker zou zitten?

Waarom is het alternatief niet 'geen foundation dragen'? Ik ben oprecht benieuwd. Gebruik al die meuk al jaren niet meer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven