Mode & Beauty alle pijlers

Wie heeft ervaring met neuscorrectie (rhinoplastie)?

03-01-2008 23:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar word ik veertig en ik ben mijn leven grondig aan het herstructureren. De overspelige vriend heb ik vorig jaar de deur uit gezet, ik heb mijn baan opgezegd om een nieuwe taal te leren en me te heroriënteren en nu dat zo'n beetje allemaal goed loopt en ik me goed voel wil ik nog een ding aanpakken: mijn neus! Ik ben blij met wat ik heb maar mijn neus is veel te groot voor mijn gezicht en dat maakt mij nog steeds behoorlijk onzeker.



Ik ben al twee keer bij een plastisch chirurg geweest voor meer informatie over rhinoplastie en al mijn vragen zijn beantwoord maar deze man deed het wel af als een routine operatie. Voor mij is het natuurlijk wel een indringende ingreep.



Wie heeft ervaring met deze ingreep en kan mij laten weten of het inderdaad wel meevalt? Na een week zou ik, mits make-up op de blauwe plekken toch weer de deur uit kunnen. En valt het resultaat goed mee zoals op de simulaties op de computer?



Alvast bedankt voor jullie reacties!

Flokje
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_28253 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 15:44
Reden: nvt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Flokje,



Ik heb 5 weken geleden een uitgebreide neuscorrectie laten doen. En ik denk dat ik je wel kan geruststellen. Een tussenschot correctie aan de neus is een hele andere, en veel pijnlijkere, ingreep dan een neuscorrectie.

Natuurlijk was ik best bang bij aanvang van de operatie, maar die zenuwen zijn denk ik heel normaal.

Nadat ik wakker werd uit narcose voelde ik mij al snel weer goed. Ik heb geen enkele keer pijn gehad, ook niet bij het weghalen van de tampons. Ook heb ik geen last gehad van de narcose. Dit alles is mij reuze meegevallen.

Helaas ben je niet na 1 week alweer toonbaar. Je zult toch echt minimaal twee weken vrij moeten nemen. Na 1 week mag pas het kapje eraf, en krijg je nog pleisters opgeplakt ook zit je dan nog onder de blauwe plekken en heb je een gezwollen neus.



Succes met je keuze
Alle reacties Link kopieren
Hallo Nelette,



Bedankt voor je reactie! Is inderdaad fijn te horen dat het ook gewoon goed kan gaan. Ik heb al minstens twee weken ingecalculeerd om te bekomen en denk inderdaad dat dat zeker nodig is! Het is al bij al een serieuze operatie.



Hoe viel het mee om je nieuwe neus voor het eerst te zien? Ben je er blij mee? Ik hoop in ieder geval van wel!



Groetjes,

Flokje
Alle reacties Link kopieren
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=581&collapse=1



Hier vind je info en ervaringen over neuscorrecties. Zoek een goede chirurg en ga niet voor de eerste de beste. Ik mag hier geen namen noemen maar er is 1 arts die gespecialiceerd is in neuscorrecties, met een beetje onderzoek kom je er zelf wel achter wie dit is, en dit is dan ook de man naar wie ik toe zou gaan als ik het nog eens over moest doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Flokje,



Ik heb vorig jaar een uitgebreide neuscorrectie gehad. Hiervoor heb ik echt zo'n 1-2 jaar gezocht naar een goede chirurg. Ik raad het je dus aan om zoveel mogelijk informatie te verzamelen.



Voor de (goede) plastische chirurgen van tegenwoordig gaat het meer om dezelfde neus, maar dan een stuk verbeterd (minimaal gecorrigeerd) Dus laat die tijdschriften met foto's van 'de perfecte neus' maar thuis liggen als je naar een consult gaat.



Mijn neus is zeker wel een stuk verbeterd. Maar ik had 'm toch liever een maatje kleiner gehad. Als je dan toch zoveel geld voor betaald...



Ik wil je nu absoluut niet afschrikken maar hou ook in gedachten dat er ook wat 'mindere' dingen kunnen optreden zoals bijvoorbeeld littekenweefsel (opeens een bultje op je neus) Een tijd geleden waren hier verschillende topics over neuscorrecties, en voor zover ik heb gelezen hebben veel mensen (inclusief ik) hier last van.



Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er spijt van heb, zeker niet. Ik had er alleen heel wat meer van verwacht. En blijkbaar ben ik ook té gevoelig voor dit soort dingen (de nadelen van een operatie)



De operatie zelf doet overigens helemaal geen pijn (tenzij je neustussenschot ook recht gezet moet worden, zoals Bitterbalmetmosterd ook heeft verteld) Ik was iig binnen 2wk vertoonbaar :D
Alle reacties Link kopieren
OF kijk op www.vleselijk.nl/forum

Alles wat je weten wilt over plastische chirurgie!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor degenen die al een neuscorrectie hebben ondergaan. Als je je neus hebt laten doen, vind je dan andere mindere punten aan je gezicht? Ik heb geen supergrote neus, maar ik zou wel een smaller topje willen. Ik ben alleen bang dat de wallen tijden het lachen dan zo op gaan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb vandaag 3 weken geleden een gehele neuscorrectie ondergaan: van binnen en buiten. Ook ik heb van te voren homeopatische druppels genomen tegen de zwelling en blauwe plekken.

Bij mij is alles perfect verlopen. Na de operatie was ik direct wakker en had geen last van de narcose. Ik heb een hele nacht niet geslapen, doordat mijn neus volgestopt was met gazen. Maar heb me prima vermaakt, omdat ik mijn portable dvd-speler en wat films mee had genomen naar het ziekenhuis.

Ik zag er goed uit; geen zichtbare zwelling/blauwe plekken. Na het uithalen van de gazen, mocht ik naar huis. Ik heb mezelf in mijn vakantie laten opereren. Ik had twee weken en ik dacht, na alles wat ik gelezen had op internet, dat dat ook voldoende was. Na twee weken ben ik begonnen met werken. Dit viel erg tegen; na anderhalve dag was ik weer thuis en baalde als een stekker. Ik had het gevoel dat ik tien stappen terug had gedaan. Ik heb veel last van pijn; drukkend gevoel op de neusrug en mijn hele neus bonst, waardoor ik ook hoofdpijn heb. Ik kan niet lachen of gapen zonder dat ik mijn bovenlip vasthoud, want anders verga ik van de pijn. En dat terwijl ik niets doe en de hele dag rust!!

Vandaag heb ik wederom contact gehad met de kliniek. Mijn chirurg is met vakantie, maar heeft direct gereageerd!! Ik schijn een bijholte-ontsteking te hebben; ik krijg een antibiotica-kuur en ik moet gaan stomen.

Over het resultaat ben ik, tot nu toe, erg tevreden. Ik had alles doorgesproken met de chirurg waar ik me precies aan 'ergerde' . De chirurg heeft mij op zijn beurt goed geinformeerd over wat ik kon gaan verwachten. Je moet er rekening mee houden dat de essentie van je eigen neus blijft, waardoor de meeste mensen het niet eens opvalt dat je een neuscorrectie hebt gedaan. Voor mijzelf kan ik heel goed zien wat er aan mijn neus is veranderd en ben ik blij en mezelf heel dankbaar dat ik het eindelijk heb aangedurft. Ik ben nu bijna 40 en eindelijk tevreden met mijn neus.

Ik ben geholpen door het team in Vlijmen. Deze operatie ondergaan was voor mij ook erg spannend en om heel eerlijk te zijn, moet ik nog steeds wennen aan mijn nieuwe neus. Ik vind hem heel mooi, maar blijkbaar was ik toch heel erg gewend aan mijn oude lelijke neus!! haha



Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven