Mode & Beauty alle pijlers

Wie van jullie koopt er designertassen?

15-12-2019 22:18 211 berichten
Ik sta op he punt om een Saint Laurent tas te kopen. Hoe lang denken jullie erover na om zo een dure aanschaf te doen?
#durftevragen
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 22:50
ik vind het aldo merk heel mooi van tassen, op zalando rond 59 euro, geen designer uiteraard, maar het heeft een designer look
Inderdaad een mooi merk. Al doet de naam me heel erg denken aan Aldo en de vliegende stofzuiger.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er een paar. ik vind het prachtig, puur voor mijzelf want ik gebruik ze bijna nooit. alleen speciale gelegenheid. ik heb Chanel, Balenciaga, Chloe, Boss en nog een paar MK, DKNY en Guess, maar die laatste 3 merken vind ik niet zo speciaal. Die draag ik veel vaker.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind deze tassen waanzinnig mooi:
https://www.wolfandstorm.com/product-ca ... es/tassen/
Prijs: € 40 tot € 200.

Dan loop ik niet met een dood beest (leer) rond, maar met fantastisch 'vegan leer' .
daenerys79 schreef:
15-12-2019 22:55
ik heb er een paar. ik vind het prachtig, puur voor mijzelf want ik gebruik ze bijna nooit. alleen speciale gelegenheid. ik heb Chanel, Balenciaga, Chloe, Boss en nog een paar MK, DKNY en Guess, maar die laatste 3 merken vind ik niet zo speciaal. Die draag ik veel vaker.
Wat is het nut van 7 of wat verschillende dure tassen als je ze eigenlijk nauwelijks gebruikt?

Waarom dan niet gestopt bij 2 tassen :-) ?



Dan zou ik toch écht liever 1 of 2 dure tassen kopen die ik ook daadwerkelijk gebruik.
Ipv 1000'en euro's uit te geven om dan gewoon maar in de kast staan stof te vangen.
Nee, designertassen heb ik niet. Mijn duurste tas heeft €550 gekost, maar ik schaal die nog niet echt als designertas in. Maar als ik er het geld voor had, zou ik het zo doen. Er zijn hele mooie tassen!

Ik ben ook niet zuinig op mijn tassen, maar een tas leeft, vind ik.

Dat tassen meer waard worden vind ik altijd een beetje onzin om als excuus voor de aanschaf te gebruiken, “Het is een investering”. Daar heb je alleen wat aan als je ‘m door gaat verkopen en bij intensief gebruik geldt dat niet. Sowieso zijn het eigenlijk maar een paar merken die echt waardevast zijn. En dan nog niet eens alle modellen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 23:04
38.79% gewijzigd
GinnyJones schreef:
15-12-2019 22:53
Inderdaad een mooi merk. Al doet de naam me heel erg denken aan Aldo en de vliegende stofzuiger.
Die heb ik pas nog voorgelezen aan dochter :biggrin: ik heb bijna alle rode lekturama sprookjesboeken.
Overigens was het ook mijn eerste gedachte toen ik de naam Aldo zag!
Ik heb een paar Kate Spade tassen (uit de tijd dat ik een riant inkomen had; helaas al jaren goeddeels arbeidsongeschikt door chronische ziekte).

Nu heb ik het er niet meer voor over (als ik het geld had), maar toen wel.

Ze zijn en blijven mooi.
Ik zou eerder een tas kopen dan een dure auto.
Marnamai schreef:
15-12-2019 22:39
Kan die tas dan ook zingen?

En Saint Laurant is de nep-versie van Yves Saint-Laurent?
Daar zou ik mijn geld niet aan geven.
Yves Saint Laurent heet al jaren niet meer zo voor tassen, het is tegenwoordig Saint Laurent. Pf alleen YSL, maar niet meer voluit. De logo’s zijn ook aangepast. Maar inderdaad wel Laurent, geen Laurant.

https://www.vogue.co.uk/article/yves-sa ... rent-paris
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 23:50
20.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yves saint laurent is toch vooral make up of heb ik het mis? moest je echt een designer tas willen van over 1000 euro dan zou ik eerder voor chanel gaan
Alle reacties Link kopieren
https://www.zalando.be/aldo-adydda-scho ... w-k11.html

deze heeft echt zo'n beetje chanel vintage look vind ik
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 23:16
yves saint laurent is toch vooral make up of heb ik het mis? moest je echt een designer tas willen van over 1000 euro dan zou ik eerder voor chanel gaan
Nee, het is oorspronkelijk een modehuis, haute couture. Maar ze hebben ook ready-to-wear (een tijdje alleen maar geloof ik, maar dan alsnog in het hoge segment).

Make-up doen die merken er allemaal bij omdat de marges, afzetmarkt en winst daarop veel groter zijn.

Maar kijk een avondje naar de Oscars en veel lopen er in Saint Laurent.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 23:29
7.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 22:50
ik vind het aldo merk heel mooi van tassen, op zalando rond 59 euro, geen designer uiteraard, maar het heeft een designer look
Mooi merk!
Ik zie al meteen wat mooie :love:
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik er momenteel ook eentje van SL op mijn verlanglijstje staan.

Als investering zou ik het niet doen, want er zijn inderdaad maar een paar merken en daarvan maar een paar modellen waardevast, en daar valt SL niet onder.

Maar gewoon omdat je jezelf iets moois cadeau wil doen: als je het geld kunt missen dan gewoon doen. (En als je het geld eigenlijk niet kunt missen, dan uiteraard niet).
Alle reacties Link kopieren
https://www.harrods.com/en-gb/designers ... nt-laurent

zijn het deze tassen dat TO bedoelt, sorry maar die vind ik maar gewoontjes en geen 1000 euro waard om eraan te geven, dan heb ik liever het ALDO merk
Alle reacties Link kopieren
is het echt om de naam te doen of omdat je die echt mooi vind, als ik aan iets veel geld wil geven dan moet het mooi en praktisch zijn. moest ik miljonair zijn dan zou ik ze uiteraard allemaal kopen.
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 23:39
https://www.harrods.com/en-gb/designers ... nt-laurent

zijn het deze tassen dat TO bedoelt, sorry maar die vind ik maar gewoontjes en geen 1000 euro waard om eraan te geven, dan heb ik liever het ALDO merk
Ik vind dit wel echt mooier dan Aldo. Zijn ook mooier gemaakt. Maar inderdaad, je moet het mooie er wel aan zien. Ik zie dat wel bij mensen, maar je koopt het echt voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 23:41
is het echt om de naam te doen of omdat je die echt mooi vind, als ik aan iets veel geld wil geven dan moet het mooi en praktisch zijn. moest ik miljonair zijn dan zou ik ze uiteraard allemaal kopen.
Want als je miljonair bent dan vind je ze opeens niet meer gewoontjes en het geld wel waard? @(
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-12-2019 23:43
Ik vind dit wel echt mooier dan Aldo. Zijn ook mooier gemaakt. Maar inderdaad, je moet het mooie er wel aan zien. Ik zie dat wel bij mensen, maar je koopt het echt voor jezelf.
uiteraard zal kwaliteit ook hoger zijn dan aldo
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 23:39
https://www.harrods.com/en-gb/designers ... nt-laurent

zijn het deze tassen dat TO bedoelt, sorry maar die vind ik maar gewoontjes en geen 1000 euro waard om eraan te geven, dan heb ik liever het ALDO merk
Oh ik vind dit echt wel mooie tassen, maar ik zou er niet rond de 1000 euro voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Onder een designertas versta ik een Kelly bag of de Birkin bag of een Chanel baguette. In Nederland zie je weinig echte designertassen. Jammer, want een mooie tas kan een outfit helemaal af maken. Je ziet veel neppers van Michael Kors, Guess, Prada en Louis Vuitton.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Design? Zelfs het herfstblaadje op mijn pleepapier is design.

Ik geef nooit meer uit voor een tas dan 150 euro en dan gebruik ik hem op. Is volgens mij ook gewoon design.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-12-2019 22:40
Wat doe je er dan mee?
Bewaren. En dan over jaren en jaren met dikke winst verkopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Zijn die tassen een beleggingsobject?
Alle reacties Link kopieren
Niet . Teveel nouveau riche 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven