Mode & Beauty alle pijlers

Wie van jullie koopt er designertassen?

15-12-2019 22:18 211 berichten
Ik sta op he punt om een Saint Laurent tas te kopen. Hoe lang denken jullie erover na om zo een dure aanschaf te doen?
#durftevragen
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-12-2019 22:32
Een desinger tas van Saint Laurant? Dat wordt zoeken.
Probeer Ali Express. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee tassen van LeSportsac.

Splinternieuw gekocht bij de kringloop. 9 euro in totaal samen.

De Franse markten hangen vol met lookalikes, maar die ritsen zijn flut, hier zie ik dat merk niet vaak.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 23:39
https://www.harrods.com/en-gb/designers ... nt-laurent

zijn het deze tassen dat TO bedoelt, sorry maar die vind ik maar gewoontjes en geen 1000 euro waard om eraan te geven, dan heb ik liever het ALDO merk
Ja klopt de lou lou bag met stiksels👌🍑
Whomi schreef:
15-12-2019 23:03
Die heb ik pas nog voorgelezen aan dochter :biggrin: ik heb bijna alle rode lekturama sprookjesboeken.
Overigens was het ook mijn eerste gedachte toen ik de naam Aldo zag!
:high5:
Ik kan het er niet aan uitgeven, vind 50 euro vaak al duur voor een tas. Als ik zo'n hele dure designer tas zou hebben zou ik bang zijn hem te gebruiken omdat ik hem dan zo beschadig. Ben soms nogal lomp dus er zit zo een kras of vlek op.
Sjulia schreef:
15-12-2019 22:26
Nee, daarvoor ga ik veel te lomp om met mijn spullen. Mijn tassen zitten altijd onder de foundation/lippenstift vlekken.
Dit. Je mag ze ook niet op de grond zetten. Veel te ingewikkeld voor mij.
Ik heb een model tas ontdekt van mandarina Duck, blijft eeuwig mooi, kan lekker provinciaals/praktisch schuin over de schouder gedragen, kan indien nodig enorm veel in, zakmodel dus weinig kans op slooppartijen en verwonde kinderen door scherpe hoeken.
En kan in de was.
Meer heb ik niet nodig.
Zelf heb ik wel tassen van MK en DKNY, maar dat vind ik geen designer. Het is wel betere kwaliteit dan van de mango of zo en uiteraard echt leer.
Zelf zou ik geen ysl kopen, omdat mijn budget het echt niet toelaat. Als ik veel zou verdienen, zou ik het mezelf misschien een keer cadeau geven als ik wat te vieren had.

Wat denk ik een belangrijke vraag is, is hoe jij met je tas om verwacht te gaan. Zet je hem netjes achterin de auto, of hangt hij aan je stuur, waarbij die steeds half tussen je spaken komt? Als je er zuinig mee bent en een model kiest dat tijdloos is, is het wellicht de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
15-12-2019 22:59
Wat is het nut van 7 of wat verschillende dure tassen als je ze eigenlijk nauwelijks gebruikt?

Waarom dan niet gestopt bij 2 tassen :-) ?



Dan zou ik toch écht liever 1 of 2 dure tassen kopen die ik ook daadwerkelijk gebruik.
Ipv 1000'en euro's uit te geven om dan gewoon maar in de kast staan stof te vangen.
waarom wel? er zijn toch ook mensen met veel schoenen die ze niet dragen? of auto’s die ze niet rijden? ik zie het meer als verzamelobject en investering. mijn Chanel is nu veel meer waard geworden.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou erg van tassen, kan er echt van genieten en heb dan ook wel een paar redelijk dure, hugo boss, mulberry, tory burch dat soort merken. Ik draag ze dan ook dagelijks. Ik onderhoud ze overigens wel goed dan blijven ze mooier.
Maar als je er zo van kan genieten en het geld is er.. dan maakt het toch niks uit. Gewoon doen hoor, Dan laat je je het viva forum toch niet vertellen dan een nepleren tas van de markt net zo mooi is.. :-?
Alle reacties Link kopieren
Mijn weken zien er als volgt uit:

Ik moet luiers, tekeningen en plakkerige doosjes rozijntjes meenemen, ik moet naar de markt om nootjes en aardappels te kopen en fiets geregeld door de regen naar mijn werk de laatste weken.

Nooit een hip feestje waar ik met een taxi wordt afgezet. Nooit drink ik gin tonic in een hotelbars met mijn BFF’s.

Kortom: Ik heb zeg maar niet zoveel gelegenheden om een tas van €1000 te gebruiken.

Maar ik ben wel een provinciaaltje btw.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Op het kersttopic zie ik berichten van mensen die 500 of 1000 euro uitgeven aan kerst. De ander gaat met het vliegtuig naar Bali of koopt een tas van 1000 euro. Het is maar wat je belangrijk vindt.

In het verleden heb ik wel designertassen gekocht, altijd tweedehands overigens maar dan nog is het een grote uitgave, gewoon omdat ik die desbetreffende tas mooi vond. Ik gebruikte die tassen ook gewoon dagelijks. Ik geloof niet zo in 'investment pieces' (en er zijn maar weinig tassen die waardevast zijn). Ik ben zuinig op al mijn tassen, ongeacht de prijs.
Als ik echt niet meer weet wat ik met mijn geld moet doen...…..zou ik het nog niet doen.
Lady_Day schreef:
16-12-2019 07:13
Op het kersttopic zie ik berichten van mensen die 500 of 1000 euro uitgeven aan kerst. De ander gaat met het vliegtuig naar Bali of koopt een tas van 1000 euro. Het is maar wat je belangrijk vindt.

In het verleden heb ik wel designertassen gekocht, altijd tweedehands overigens maar dan nog is het een grote uitgave, gewoon omdat ik die desbetreffende tas mooi vond. Ik gebruikte die tassen ook gewoon dagelijks. Ik geloof niet zo in 'investment pieces' (en er zijn maar weinig tassen die waardevast zijn). Ik ben zuinig op al mijn tassen, ongeacht de prijs.
Of je vind dat allemaal zonde geld. Als je het al hebt.

Ik zou ook niet aan anderen komen vragen of ik een handtas moet kopen. Of je koopt hem. Of niet. Lekker boeiend wat een ander daarvan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet leuk om dit soort dingen te kopen alsof je een pakje kauwgum koopt en er je hele kast vol mee te hebben hangen. Maar als je een bepaalde tas heel graag wilt hebben en er jaren van geniet, kan dat zo fijn zijn. Ik heb sowieso maar 2 tassen en een daarvan was een behoorlijk dure van Vivienne Westwood, maar ik ben er al een jaar of 6 heel erg blij mee en gebruik hem heel vaak. Ik vind hem het geld meer dan waard!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal tassen van Micheal Kors 2 draag ik al jaren! Ik doe liever lang met tassen dan dat ik elke keer een tas moet vervangen, ik hou van mk tassen, alhoewel ik ook wel wen Furla wil hebben maar dat komt wel.
Ik heb een aantal tassen van Guess. Geen zonde geld, vind ik, want ik vind ze erg mooi en gebruik ze veel.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
16-12-2019 07:07
waarom wel? er zijn toch ook mensen met veel schoenen die ze niet dragen? of auto’s die ze niet rijden? ik zie het meer als verzamelobject en investering. mijn Chanel is nu veel meer waard geworden.
Zie het er maar eens voor te krijgen! Net zoals de postzegel verzamelaars vroeger. Volgens de catalogus waren de zegels 2500 gulden waard, maar je moest blij zijn als je d’r 150 gulden voor kreeg!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Langer dan 2 jaar met dezelfde tas doen staat me eigenlijk al tegen. Ik ben dingen zo gauw zat. Maar ik vind YSL tassen wel erg mooi, dus ik snap het best als je bereid bent zoveel geld ervoor neer te leggen. Wanneer ik multimiljonair wordt (jawel, wanneer) zal ik het ook wel doen. Dan loop ik er een jaartje mee en geef ik ze weg. Ik herken designer tassen niet aan andere armen, ik zie alleen of de tas leuk staat bij het outfit. Alleen louis vuitton tassen herken ik, en die vind ik zo ordinair en lelijk.
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 23:39
https://www.harrods.com/en-gb/designers ... nt-laurent

zijn het deze tassen dat TO bedoelt, sorry maar die vind ik maar gewoontjes en geen 1000 euro waard om eraan te geven, dan heb ik liever het ALDO merk


Ik vind het zo lelijk dat dat YSL-logo er zo duidelijk op zit. Net zoals ik dat bij bijv MK lelijk vindt. Het mag van mij een stuk subtieler.

Ik heb niet genoeg over voor een mooie tas. Ik heb een goeie werktas, voor dagelijks gebruik, die was 100 euro of zo. En mijn handtas gebruik ik alleen in het weekend. Dan vind ik het leuker om meerdere te hebben, passend bij mijn outfit of schoenen of zo, en wil ik er dus niet heel veel voor uitgeven.
Ik snap 400 euro voor een tas wel beter dan 400 euro voor een duur etentje tijdens kerst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn leren rugzak van cowboysbag al duur en die gebruik ik al 4 jaar dagelijks.
Bedragen van boven de €300 zou ikzelf nooit uitgeven aan een tas.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
16-12-2019 08:11
Ik vind het zo lelijk dat dat YSL-logo er zo duidelijk op zit. Net zoals ik dat bij bijv MK lelijk vindt. Het mag van mij een stuk subtieler.

SL heeft ook tassen zonder opvallend logo (van MK ben ik die nog niet tegen gekomen). Als een tas een opvallend logo heeft, dan sla ik over. Ik ga niet betalen om reclame te lopen. Als ze dat willen, mogen ze mij betalen.

Maar ik schreef laatst al in een ander topic dat ik laatst iemand hoorde (een jonge meid) die juist het logo groot in beeld wilde hebben, want waarom zou je er anders zoveel geld betalen? Een verschil in perceptie dus ;-D

Ik betaal voor design (vorm en functionaliteit), de kwaliteit van de gebruikte materialen, en een strakke afwerking van een tas. Dat kan dus net zo goed een gewone goedkopere tas zijn. Het is maar net wat voor tas ik nodig heb en welke ik dan mooi vind. Maar de ervaring leert dat ik meestal toch bij wat duurdere tassen uitkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één Rebecca Minkoff tasje maar bij designertas denk ik eerder aan een Chanel van een paar duizend euro waarvoor je op de wachtlijst moet. Ik geef zelf niet zo veel om merken en vind opzichtige logo's ronduit lelijk, dus als ik ooit een designertas koop, moet het echt zijn omdat ik de tas zelf heel mooi vind, maar dan heb ik net zo lief een mooie leren tas van een onbekend merk.
.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
16-12-2019 08:21
Bedragen van boven de €300 zou ikzelf nooit uitgeven aan een tas.
Toen ik minder te besteden had, heb ik heel lang getwijfeld over een tas van Claudio Ferrici. Die was toen iets van 150 gulden en dat vond ik echt een enorm bedrag. Uiteindelijk heb ik hem toch gekocht, en ik gebruik hem vandaag de dag nog steeds regelmatig en met veel plezier. Ziet er nog prima uit ook.

Als je me toen had verteld dat ik nog wel eens een duurdere tas zou kopen, dan had ik je voor gek verklaard. Maar als je vandaag de dag met 150 euro (wat dus al meer dan het dubbele is) op zoek gaat naar een leren laptoptas, dan moet je nog best zoeken om een leuke en kwalitatief goede te vinden voor dat geld.
Nummer*Zoveel schreef:
16-12-2019 08:36
Toen ik minder te besteden had, heb ik heel lang getwijfeld over een tas van Claudio Ferrici. Die was toen iets van 150 gulden en dat vond ik echt een enorm bedrag. Uiteindelijk heb ik hem toch gekocht, en ik gebruik hem vandaag de dag nog steeds regelmatig en met veel plezier. Ziet er nog prima uit ook.

Als je me toen had verteld dat ik nog wel eens een duurdere tas zou kopen, dan had ik je voor gek verklaard. Maar als je vandaag de dag met 150 euro (wat dus al meer dan het dubbele is) op zoek gaat naar een leren laptoptas, dan moet je nog best zoeken om een leuke en kwalitatief goede te vinden voor dat geld.
Dat geloof ik! Guess tassen koop ik van rond de €150. Meer kan en ik wil ik er niet aan uitgeven. Maar als ik meer te besteden had, dan zou het me waarschijnlijk wat minder uitmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven