Mode & Beauty alle pijlers

Wie van jullie koopt er designertassen?

15-12-2019 22:18 211 berichten
Ik sta op he punt om een Saint Laurent tas te kopen. Hoe lang denken jullie erover na om zo een dure aanschaf te doen?
#durftevragen
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:33
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat valt te bezien hoe ik er financieel voorsta. Er is een periode in mijn leven geweest dat ik er niet over nadacht en er een kocht wanneer ik er zin in had, over de laatste heb ik maanden gedaan. Ik gebruik ze dagelijks, een van de eerste die ik kocht (bijna 30 jaar geleden) gebruik ik nu als werktas omdat ze groot en handig is daarvoor.
Wanneer ik er een verkoop krijg ik er nog 50-80% van de aankoopprijs voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar een tas van 250 euro gekocht.
Ik zag hem, vond hem super mooi, hij was in de aanbieding (normaal 350-400) en heb er één dag over nagedacht.
Ben er nog steeds heel blij mee maar ik moet dat niet elk jaar doen.

Maar 250 of 1000+ vind ik wel een heel groot verschil. Volgens mijn collega was het dan ook geen èchte designertas.
anappleaday wijzigde dit bericht op 16-12-2019 13:01
9.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verder heb ik een paar mooie leren tassen die al jaren goed blijven en nog steeds als nieuw er uit zien. Die koop ik dan in speciaalzaakjes in Italië, dus geen bekende designer. Betaal je nog geen €100 voor.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-12-2019 12:32
Hoe weet je dat die tassen meer waard geworden zijn? Behalve zoiets als misschien een Chanel Flap bag of een Birkin in goede conditie of iets wat echt limited edition was, kan ik me er weinig bij voorstellen.
Eigenlijk vooral omdat de merken de prijzen jaarlijks flink verhogen. Als je 10 jaar geleden een Vuitton hebt gekocht kost hij nu het dubbele in de winkel en aangezien er nooit uitverkoop is, is er een goede tweedehands markt.
Mijn tas is een merktas. Geen honderden euro's, maar een Kiplingtas omdat ik die het meest praktisch vind. Valt dat ook onder designtas? Ik doe er al tien jaar mee en hij begint nu pas minder mooi te worden. Maar met een goedkope tas deed ik nooit zo lang, de ritsen en de voering gingen al snel kapot. Helaas is dit model niet meer te krijgen, maar voor mijn verjaardag vraag ik weer een Kiplingtas waar ik hopelijk weer net zo lang mee vooruit kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel niet veel van tassen. Heb 1 grotere leren (beetje MYOMY paperbag idee) voor als ik mijn laptop meeneem en een kleinere leren van Omybag voor als ik alleen telefoon, portemonee en sleutels bij me heb.

Die grote heb ik ooit in een kringloopwinkel in Sydney gekocht voor een habbekrats en hij is over de jaren alleen maar mooier geworden. Ik spray mijn tassen af en toe in met een waxspray. Ik ben er niet heel voorzichtig mee maar wel zuinig. Zou er wel van balen als er vetspetters op kwamen bijvoorbeeld. Wat krasjes is niet erg.

Deze tassen vind ik mooi maar ze zijn ook functioneel en dragen prettig. Niet geheel onbelangrijk.

Ik heb jaren geleden (misschien wel 20) een keer een Sofia tas van Marc Jacobs gekocht. Vond em zoooo mooi (vind em vreselijk nu). Hij was vrij klein, maar niet alleen dat... het ding was loodzwaar vanwege de zware gespen en ritsen. Dat droeg ook gewoon niet lekker. Echt een miskoop.
Ik hou wel van dure tassen. Maar dan van 200 euro. Niet van 2000 euro. Dan ga ik liever een extra keer op vakantie.

Ik krijg binnenkort op mijn verjaardag een prachtige nieuwe rugzak van The Chesterfield Brand :flirting: Kan niet wachten!

Mijn tassen gaan trouwens wel gewoon op de grond. Wel grappig dat je in bijvoorbeeld Mexico dus vaak een tafeltje voor je tas krijgt in een restaurant. Omdat ie daar idd niet op de grond 'mag' staan.
Het nut van meerdere dagelijkse tassen ontgaat me trouwens. Ik zou helemaal tureluurs worden van het overzetten van al je spullen.
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
16-12-2019 13:06
Eigenlijk vooral omdat de merken de prijzen jaarlijks flink verhogen. Als je 10 jaar geleden een Vuitton hebt gekocht kost hij nu het dubbele in de winkel en aangezien er nooit uitverkoop is, is er een goede tweedehands markt.
Ik vraag het mij af hoor. Ik heb 20 jaar geleden een keer dit tasje gekocht voor een feestje. Die was echt wel duurder dan de paar honderd euro waar ie nu tweedehands voor gaat hoor.

https://theluxurycloset.com/women/louis ... -21-p54105

Vreselijk lelijk ding trouwens maar ik heb em nog wel :)
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
15-12-2019 22:56
Ik vind deze tassen waanzinnig mooi:
https://www.wolfandstorm.com/product-ca ... es/tassen/
Prijs: € 40 tot € 200.

Dan loop ik niet met een dood beest (leer) rond, maar met fantastisch 'vegan leer' .

Wat een mooie spullen hebben ze hier, super bedankt voor de tip! Ze bezorgen zelfs in het buitenland dus heb een mooie tas als kerstcadeau voor mezelf besteld en een portemonnee voor mijn dochter :D
Was net op zoek naar een mooie diervriendelijke tas en vind Stella McCartney net iets te prijzig voor nu.
Alle reacties Link kopieren
Oeh. Matt & Nat kan ik totaal niet aanraden. Die begon bij mij binnen 6 maanden letterlijk te scheuren.
Alle reacties Link kopieren
Voor de vintage exclusieve tassen ga je meer krijgen maar voor een 'gewone' Vuitton waar je 20 jaar geleden 700eur voor betaalde ga je nu echt geen 700eur krijgen hoor. Als ze in goede staat is wel de helft.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
16-12-2019 13:11
Ik hou wel van dure tassen. Maar dan van 200 euro. Niet van 2000 euro. Dan ga ik liever een extra keer op vakantie.

Ik krijg binnenkort op mijn verjaardag een prachtige nieuwe rugzak van The Chesterfield Brand :flirting: Kan niet wachten!

Mijn tassen gaan trouwens wel gewoon op de grond. Wel grappig dat je in bijvoorbeeld Mexico dus vaak een tafeltje voor je tas krijgt in een restaurant. Omdat ie daar idd niet op de grond 'mag' staan.
Mooie rugtassen van CB!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-12-2019 13:15
Ik vraag het mij af hoor. Ik heb 20 jaar geleden een keer dit tasje gekocht voor een feestje. Die was echt wel duurder dan de paar honderd euro waar ie nu tweedehands voor gaat hoor.

https://theluxurycloset.com/women/louis ... -21-p54105

Vreselijk lelijk ding trouwens maar ik heb em nog wel :)
Dit is de epi pochetten accessoires, ik weet niet wanneer je hem gekocht hebt en of je de bon nog hebt maar rond de 80% van je aankoopwaarde zal je er zeker voor krijgen. Het is een heel klein tasje, eigenlijk geen tas te noemen en op het duurste moment geloof ik 395 euro maar het is geen populaire collectie, zeker niet in geel.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
16-12-2019 13:23
Voor de vintage exclusieve tassen ga je meer krijgen maar voor een 'gewone' Vuitton waar je 20 jaar geleden 700eur voor betaalde ga je nu echt geen 700eur krijgen hoor. Als ze in goede staat is wel de helft.
Echt wel hoor. Een speedy kostte 20 jaar geleden rond de 350 euro, misschien nog wel iets minder. Die prijs kun je er wel ongeveer voor krijgen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-12-2019 13:15
Ik vraag het mij af hoor. Ik heb 20 jaar geleden een keer dit tasje gekocht voor een feestje. Die was echt wel duurder dan de paar honderd euro waar ie nu tweedehands voor gaat hoor.

https://theluxurycloset.com/women/louis ... -21-p54105

Vreselijk lelijk ding trouwens maar ik heb em nog wel :)
Waarschijnlijk waren het toe guldens.
Lady_Day schreef:
16-12-2019 09:43
Ik heb geen idee wat Mandarina Duck tegenwoordig in het assortiment heeft maar dit was er eentje die ik begin jaren 90 had:

Afbeelding
Online wordt wel geklaagd over de kwaliteit dus er zal iets veranderd zijn. Maar deze hebben ze nog wel.
safrat schreef:
16-12-2019 09:49
Vroeger waren het hele dure leren tassen in de stijl van Claudio Ferrici. Niet wat jij nu post. Wat ze tegenwoordig verkopen weet ik niet.
Ze hebben een bepaald soort stof waar ze een patent op hebben zeggen ze. Het is echt een oude vrouwen merk denk ik. Praktisch en wat in mijn oog 'mooi' is.
Ik heb als uitspatting een heel klein tasje van coach met een Keith haring print erop. Was afgeprijsd en nog steeds over de 100 euro. Ik gebruik hem een paar keer per jaar als ik iets bijzonders heb. Die hangt meer ter decoratie.
Lady_Day schreef:
16-12-2019 13:21
Oeh. Matt & Nat kan ik totaal niet aanraden. Die begon bij mij binnen 6 maanden letterlijk te scheuren.
Nee dat vind ik ook niks dat merk.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-12-2019 13:21
Oeh. Matt & Nat kan ik totaal niet aanraden. Die begon bij mij binnen 6 maanden letterlijk te scheuren.
Ik heb dat altijd met de tassen van Smaak! dat ze zo snel kapot gaan. De ene keer de voering, de andere keer de rits, dan weer het ringetje van de riem. Ik kocht er een aantal bij hun outlet maar daar ben ik om die reden dus mee gestopt.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-12-2019 23:45
uiteraard zal kwaliteit ook hoger zijn dan aldo
nee joh. dat is helemaal niet "uiteraard". dat denken is een beetje gek
En doooooor!
MarvelousMrsMaisel schreef:
16-12-2019 13:15
Het nut van meerdere dagelijkse tassen ontgaat me trouwens. Ik zou helemaal tureluurs worden van het overzetten van al je spullen.
Er is geen “nut”, je moet het leuk vinden. Ik wissel van formaat en stijl. En de wissel is bij mij zo gedaan. Er zit niks los in m’n tas.
Lady_Day schreef:
16-12-2019 13:21
Oeh. Matt & Nat kan ik totaal niet aanraden. Die begon bij mij binnen 6 maanden letterlijk te scheuren.
Dat is meestal met “vegan” leer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven