Witte blouse en bruiloft
maandag 15 september 2025 om 14:50
Ik weet dat er diverse topics zijn over bruiloft en wit.
Op één of andere manier doet de zoekfunctie het niet dus toch maar even zelf een topic starten.
Aanstaande Zaterdag een bruiloft in het zuiden van het land, had mooi donkerpak gekocht maar het gaat daar bijna 30 graden worden
.
Ik heb eventueel een leuk wat luchtiger alternatief maar dat is een mooie roze pantalon met een witte blouse met roze accenten. ( het wit overheerst )
Ik weet dat een witte jurk not done is op een bruiloft maar hoe zit dat met een witte blouse met ietwat kleuraccent ?
Het zal voornamelijk voor het avondfeest zijn..
Heel graag jullie mening.
Op één of andere manier doet de zoekfunctie het niet dus toch maar even zelf een topic starten.
Aanstaande Zaterdag een bruiloft in het zuiden van het land, had mooi donkerpak gekocht maar het gaat daar bijna 30 graden worden

Ik heb eventueel een leuk wat luchtiger alternatief maar dat is een mooie roze pantalon met een witte blouse met roze accenten. ( het wit overheerst )
Ik weet dat een witte jurk not done is op een bruiloft maar hoe zit dat met een witte blouse met ietwat kleuraccent ?
Het zal voornamelijk voor het avondfeest zijn..
Heel graag jullie mening.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
maandag 15 september 2025 om 14:56
maandag 15 september 2025 om 15:45
Lijkt mij prima kunnen. Genoeg mannen die een wit overhemd dragen. 
Witte jurk is niet oké. Maar een witte bloes of een wit jasje of een witte broek, dat lijkt mij geen probleem. Zolang het niet overheerst of te bruidsachtig is.

Witte jurk is niet oké. Maar een witte bloes of een wit jasje of een witte broek, dat lijkt mij geen probleem. Zolang het niet overheerst of te bruidsachtig is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 15 september 2025 om 16:14
volgens mij gaat het niet omdat mensen je verwarren met de bruid, maar dat je niet de aandacht naar je toe wil trekken. Ik zou geen wit dragen.
Wit is traditioneel weggelegd voor de bruid. In de modernere tijd is wit weggelegd voor het bruidspaar. Het bruidspaar (of bruid) moet het middelpunt zijn van de trouwdag, zij moet(en) in de schijnwerpers staan. Kom je toch in het wit? Dan trek je de aandacht naar jezelf toe door de opvallende, lichte kleur. Dan sta jij dus in de schijnwerpers naast het bruidspaar of bruid. In de schijnwerpers staan is deze dag alleen voor het bruidspaar/de bruid en is voor hen/haar ook niet leuk als je die plaats in de schijnwerpers inneemt door de kleur van je kleding. Ook kleuren die lijken op wit worden afgeraden, denk aan gebroken wit, champagnewit, ivoorwit enzovoort.
Wit is traditioneel weggelegd voor de bruid. In de modernere tijd is wit weggelegd voor het bruidspaar. Het bruidspaar (of bruid) moet het middelpunt zijn van de trouwdag, zij moet(en) in de schijnwerpers staan. Kom je toch in het wit? Dan trek je de aandacht naar jezelf toe door de opvallende, lichte kleur. Dan sta jij dus in de schijnwerpers naast het bruidspaar of bruid. In de schijnwerpers staan is deze dag alleen voor het bruidspaar/de bruid en is voor hen/haar ook niet leuk als je die plaats in de schijnwerpers inneemt door de kleur van je kleding. Ook kleuren die lijken op wit worden afgeraden, denk aan gebroken wit, champagnewit, ivoorwit enzovoort.
maandag 15 september 2025 om 16:15
Ik lees altijd veel theorieën over geen wit mogen dragen maar ik weet niet beter dat het gaat om de foto’s. Als jij bepaalde tinten wit draagt, dan heeft dat invloed op de bruidsjurk er op de foto’s uitziet. Bijv dat de bruidsjurk gelig af kan steken. Daar hoef je geen bridezilla voor te zijn om daar een beetje van te balen als bruid.
Bij twijfel niet doen toch? Je kunt ook een andere kleur blouse nog halen, genoeg wat er wel bij past. Ik zou het gewoon nooit doen, wit op een bruiloft.
Bij twijfel niet doen toch? Je kunt ook een andere kleur blouse nog halen, genoeg wat er wel bij past. Ik zou het gewoon nooit doen, wit op een bruiloft.
maandag 15 september 2025 om 16:20
Is dat zo? Zelf had ik geen witte jurk, maar ik heb toch wel het gevoel dat ook anno nu de meeste bruidsjurken wit zijn, of een variant op wit (ivoor, crème, poederroze waar niemand roze in ziet en dus eigenlijk gewoon crème is).
maandag 15 september 2025 om 16:25
Ik zou het onzin om er weer iets nieuws voor te kopen, ik hou er niet zo van om iets speciaal voor 1 gelegenheid te kopen.
En to heeft iets wat feestelijk en passend is. Vwb de foto’s: ze is geen daggast die op alle groepsfoto’s staat. En trouwens, een beetje goede fotograaf kan de foto’s zo bewerken dat de jurk van de bruid de mooiste kleur heeft.
En to heeft iets wat feestelijk en passend is. Vwb de foto’s: ze is geen daggast die op alle groepsfoto’s staat. En trouwens, een beetje goede fotograaf kan de foto’s zo bewerken dat de jurk van de bruid de mooiste kleur heeft.
maandag 15 september 2025 om 16:54
ladadieladieda schreef: ↑15-09-2025 16:25Ik zou het onzin om er weer iets nieuws voor te kopen, ik hou er niet zo van om iets speciaal voor 1 gelegenheid te kopen.
Hahah ja lekker, zadel de fotograaf effe met extra werk op omdat jij het wel een goed plan vindt iets aan te trekken dat de jurk minder mooi laat uitkomen.

We're just two lost souls
maandag 15 september 2025 om 16:59
Oh hou toch op zeg, praat to verantwoordelijkheid voor het werk van de fotograaf aan omdat ze een wit met roze blouse aantrekt.Kattentuintje schreef: ↑15-09-2025 16:54Hahah ja lekker, zadel de fotograaf effe met extra werk op omdat jij het wel een goed plan vindt iets aan te trekken dat de jurk minder mooi laat uitkomen.![]()
maandag 15 september 2025 om 16:59
En het bruidspaar met extra kosten voor de foto's...Kattentuintje schreef: ↑15-09-2025 16:54Hahah ja lekker, zadel de fotograaf effe met extra werk op omdat jij het wel een goed plan vindt iets aan te trekken dat de jurk minder mooi laat uitkomen.![]()
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
maandag 15 september 2025 om 17:08
Ik denk, in het algemeen, dat bruidsparen zich géén moment druk maken over de kosten waarmee ze hun gasten opzadelen.
Die fotograaf denkt echt niet ‘wat een nare witte blouse heeft die vrouw aan’. Die is overall bezig met retoucheren, kleuren aanpassen en dichte ogen spotten.
Echt, wat sommige mensen er niet bijhalen om to van haar wit met roze blouse af te praten.
maandag 15 september 2025 om 17:12
Ik praat TO helemaal niet van haar witte blouse af. Ik vind het namelijk gewoon prima kunnen en icm de roze broek gewoon een mooie combi.ladadieladieda schreef: ↑15-09-2025 17:08Ik denk, in het algemeen, dat bruidsparen zich géén moment druk maken over de kosten waarmee ze hun gasten opzadelen.
Die fotograaf denkt echt niet ‘wat een nare witte blouse heeft die vrouw aan’. Die is overall bezig met retoucheren, kleuren aanpassen en dichte ogen spotten.
Echt, wat sommige mensen er niet bijhalen om to van haar wit met roze blouse af te praten.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
maandag 15 september 2025 om 17:14
Ik praat haar helemaal niet van die witte blouse af, prima outfit wat mij betreft. Maar om een 'probleem' met kleding op de fotograaf af te schuiven.. nope.ladadieladieda schreef: ↑15-09-2025 17:08Ik denk, in het algemeen, dat bruidsparen zich géén moment druk maken over de kosten waarmee ze hun gasten opzadelen.
We're just two lost souls
maandag 15 september 2025 om 17:22
Ik zou het toch echt niet doen. Op meerdere sites staat dat wit is voor de bruid.
Kun je wit dragen op een bruiloft?
Het korte antwoord is nee. De ongeschreven regel over de kleur wit is heel eenvoudig: de witte kleed is voorbehouden aan de bruid, en als vrouwelijke gast moet je een outfit in witte tinten helemaal vermijden. Om de bruid zich speciaal te laten voelen, draagt alleen zij wit op deze dag.
Kun je wit dragen op een bruiloft?
Het korte antwoord is nee. De ongeschreven regel over de kleur wit is heel eenvoudig: de witte kleed is voorbehouden aan de bruid, en als vrouwelijke gast moet je een outfit in witte tinten helemaal vermijden. Om de bruid zich speciaal te laten voelen, draagt alleen zij wit op deze dag.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in