Mode & Beauty alle pijlers

Wollen ondershirts, hoe horen ze te vallen ?

25-10-2020 12:59 40 berichten
Omdat ik het snel koud heb heb ik een paar Merino wollen ondershirts met lange mouwen gekocht.

De een valt strak om mijn lichaam en zit net aan, ook qua mouwlengte.

De andere valt losser om mijn lichaam, is wat langer , en heeft ook een stuk langere mouwen dan de andere.

Krimpt dit materiaal nog flink ?

En hoe hoort dit materiaal te zitten ? Ik heb er geen ervaring mee.

Alvast bedankt voor de reactie’s.
Merino kriebelt bij mij ook, en de hemdjes die ik had (Joha en Engel) zijn wel degelijk gekrompen. Ik heb ze uiteindelijk verkocht.
Ik kocht ze bij schaapjeschaapje, na een tip van hier.

Vond het op zich wel prettig qua temperatuur regulatie op reis in Scandinavie plus je hoeft het niet te wassen (makkelijk een dag of 3 / 4 dragen incl zweten / activiteiten, wil is zelfreinigend, wel zo fijn op reis zonder wasmachine bij de hand) maar omdat het toch een beetje kriebelde droeg ik ze, na die reis, niet meer vaak.

Momenteel heb ik nog enkele vesten en truien met een deel merino wol erin, met een hemdje of shirt eronder gaan die prima. Maar hebben weer niet die zelfreinigende eigenschappen, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je ze dan, hobbelster? De enige keer dat iets van wol gekrompen is bij mij is toen ik het per ongeluk op normaal wasprogramma had gedraaid met normaal wasmiddel. Op mijn wolprogramma met een paar drupjes Eucalan gebeurt me dit nooit.
Zuiver wol krimpt bij mij altijd wel iets. Zelfs op een handwas.

Maar goed, ik probeer wol tegenwoordig sowieso te vermijden vanwege het dierenleed (vooral bij de Merinoschapen is er nog steeds veel dierenleed) en het feit dat wol behoorlijk slecht voor het milieu is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle informatie. Omdat ik een paar wollen truien ga kopen en nu weet ik van de krimpende situatie.
Alecta schreef:
29-10-2020 08:38
Zuiver wol krimpt bij mij altijd wel iets. Zelfs op een handwas.