Mode & Beauty alle pijlers

Zelf bikinilijn waxen

13-01-2021 22:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begint hier aardig op een oerwoud te lijken, en hoewel mijn verse nieuwe liefde me ook prachtig vindt mét haar, wil ik het tuintje graag een beetje aanharken.

Scheren is een drama want ingegroeide haren, dus ik wax het al jaren. Iemand ervaring met dat zelf doen? Mijn waxsalon biedt van die doe-het-zelf-pakketten aan. Ik ben bang, ik zie mijn schaamlippen al tegen de douchewand aanzitten.

Iemand ervaring met zelf waxen? Of zal ik mijn nieuwe liefde voor dit karretje spannen?
Alle reacties Link kopieren
Au!!! Nee.
Waxen is 1. Maar dan door iemand die hup goed doortrekt. Dus zelf zou dit mij niet lukken. En je moet je afvragen of je date het ook gaat lukken. Dat hard en snel trekken terwijl je weet dat het zeer doet. Bij de ander
Alle reacties Link kopieren
Jup, jarenlang ervaring hier :-D wat voor wax is het, toch geen strips?
Alle reacties Link kopieren
cosima schreef:
13-01-2021 22:15
Jup, jarenlang ervaring hier :-D wat voor wax is het, toch geen strips?
Ik kan kiezen tussen film wax (zonder strips) maar in de salon doen ze het altijd met gewone verwarmde wax (met strips). Dus ik neig naar de gewone wax omdat ze dat altijd bij mij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik warme wax zonder strips, helaas geen ervaring mét strips, lijkt me wat minder handig.
In ieder geval de tijd nemen, goed opwarmen, talkpoeder strooien op je bikinilijn voordat je begint, goed de wax uitsmeren, wachten tot het écht droog is en dan in één keer trekken, kort maar krachtig :proud:

Je haartjes moeten ook niet te kort en niet te lang zijn.
Schaamlippen zijn ook wel te doen, bilnaad is alleen wat onhandiger alleen maar met een spiegeltje kom je een heel eind :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook geen strips, de salon waar ik ga ook niet. Volgens mij zou dit minder zeer moeten doen dan hars met strips, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Het is niet moeilijk, maar je moet het wel durven. Als je gaat miepen met het er af trekken doet het enkel meer zeer.
Alle reacties Link kopieren
Bij de salon waar ik heen ga wordt ook gebruik gemaakt van warme wax.

Thuis gebruik ik de bikinistrips van Veet. Dit gebruik ik wel echt alleen voor mijn bikini lijn.

De salon is natuurlijk minder pijnlijk en gaat stukken sneller hahaha! Maar die strips van Veet vind ik een fijne oplossing voor tussendoor. Andere wax methoden vond ik lastig in gebruik, bleef overal aan plakken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens zelf gedaan, met strips van Veet. En dan alles weg, in de waxsalon ging ik ook altijd voor een Brazilian. Het is wel even tandjes op elkaar, vond ik. In de salon kon ik de pijn prima aan, vond het niet zo erg. Zelf doen is iets meer doorzetten. Heb ook wel paar keer gehad dat ik de strip niet goed vast had of dat ie niet goed vast zat op het gebied en het halfjes ging, waardoor het wel meer pijn deed. En qua schaamlippen, gewoon even strak houden met je ene hand en waxen met de andere. De tip van talkpoeder heb ik ook toegepast, dat helpt wel. En de haartjes moeten ook niet te lang zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met zelf waxen is dat ik er grote bloeduitstortingen van krijg 😟. Omdat het niet lukt de huid goed strak te houden. Dus toen was ik harig mét bloeduitstortingen op vreemde plekken. Was geen vooruitgang 😂.
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik mijn IPL-apparaat (Phillips Lumea) gebruikte, harstte ik zelf met strips.

Pijnlijk maar idd even er doorheen. Om het dragelijker te maken, lostrekken terwijl je uitademt :D En natuurlijk de goede richting in trekken en je huid strak houden.
Doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven