Mode & Beauty alle pijlers

zomerkleding (kleur) voor "wintertype"

22-02-2013 11:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de eerste zomerkleding weer in de winkels hangt zie ik het al: lichte kleuren en pasteltinten, mint, geel, lichtroze.

Aangezien ik qua kleuren een wintertype ben en koele, donkere kleuren mij het beste staan heb ik het in de winter voor het uitzoeken maar zomerkleding is altijd veel lastiger.



Waarom is er zo weinig donkere kleding in de zomer (en lichte kleding in de winter)? Ik snap het wel hoor, winter=donker en zomer=licht, maar het gaat toch ook om wat het beste staat, en dat is het hele jaar door hetzelfde....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in de zomer best donkere kleuren dragen. De combinatie navy-wit is een klassieker, bijvoorbeeld. Of een mooie linnen blazer in een warme camelkleur bij een wiite pantalon en bijpassende accessoires.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom zou je aan de mode meedoen, er is toch genoeg te vinden in winkels dat niet aan de laatste kleurwetten voldoet.
Ik zie volop donkerblauw en rood in de lentecollectie.
https://www.carolinebiss.com/nl/shop-online
http://www.pops-fashion.c ... pre-lente-2013-collectie/
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je alleen donkere kleuren kunnen dragen? Ik ben ook een wintertype, een contrasterende winter om precies te zijn en ik kan allerlei kleuren dragen, ook lichte, als ze maar koel zijn.



Dus geen warmgeel, maar wel citroengeel. Geen camel, wel lichtgrijs. Geen mintgroen of zachtoranje, maar wel bepaalde tinten lichtroze, lichtblauw, lila. Turquoise is ook een hele goede zomerkleur voor mij. En winterkleur ook trouwens, haha.
Alle reacties Link kopieren
Donkerblauw met wit is inderdaad een goede combi, en rood ook.

Ayh, lichte kleuren staan soms wel bij mij zoals lila en turquoise. Deze zitten inderdaad in mijn eigen kleurenkaart!

Ik vind het ook nog best lastig om te zien wanneer iets als lichtroze of lichtblauw wel of niet goed staat, meestal maakt het snel bleek bij mij.
Ik vind de mode kleuren voor komende zomer (zachtrose/geel/blauw/mint) weinig flatteus. Die blommekesbroeken, helemaal niet mijn ding.



Ook al die hooggesloten tops, saaaaaai.



Ik doe er dan ook niet aan mee en trek mijn eigen modische plan (al jaren met succes).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven