Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebrand die niet in je ogen prikt

22-06-2022 20:52 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek een zonnebrand die niet in mijn ogen prikt. Voor mijn lijf gebruik ik Drs. Leenarts en voor mijn gezicht meestal Rituals, maar ze prikken beide in mijn ogen.

Iemand tips?
Zorgen dat het niet in je ogen komt want dat lijkt mij behoorlijk slecht voor je ogen.

En aangezien het niet bedoeld is om in je ogen terecht te komen wordt er ook geen speciale zonnebrandcrème gemaakt dus niet in je ogen prikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zodra ik onder de douche stap na een middag zonnen zit het al in mijn ogen. En dan kan ik nog zo goed mijn gezicht wassen, het blijft prikken. En ook als je gaat zweten komt het toch in je ogen terecht? Er hoeft geen speciale voor gemaakt te zijn, er zijn er vast die ‘toevallig’ minder prikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
^ Dat dus.
Nooit verder dan het harde gedeelte rondom je ogen smeren. Door je mimiek "kruipt" de crème altijd nog wat omhoog/omlaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lexeflex schreef:
22-06-2022 21:11
^ Dat dus.
Nooit verder dan het harde gedeelte rondom je ogen smeren. Door je mimiek "kruipt" de crème altijd nog wat omhoog/omlaag.
En je gezicht daarna niet wassen dus?
Alle reacties Link kopieren Quote
Drackie schreef:
22-06-2022 21:16
En je gezicht daarna niet wassen dus?
Nee nooit meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ook niet zwemmen en zweten. Wel onhandig hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
De huid rond de ogen

Uit recent onderzoek uit Liverpool blijkt dat we gemiddeld zo’n tien procent van het gezicht ‘missen’ bij het insmeren. Vooral de huid van en rond de oogleden, en dan met name ook in de hoekjes bij de neusbrug, wordt vaak overgeslagen bij het aanbrengen van zonnebrandcrème. En dat is helaas niet zonder risico. Huidkanker komt ook op dit gebied van het gezicht voor. Vergeet kortom de huid bij je oog(leden) niet mee te pakken. En bedenk dat een zonnebril ook dáárom geen overbodige luxe is.

Tja…
Alle reacties Link kopieren Quote
Reinigen met een facewash/bar/melk & tonic/schuim/micellair water (kies welke je het fijnst vindt). Dat haal je er toch ook niet weer vanaf met je ogen open?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat probleem had ik dus ook. Ik heb toen een tijdje zonnebrand speciaal voor het gezicht van biodermal gebruikt en nu heb ik dagcreme met factor 30 van het Kruidvat. Prikken beide niet in je ogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige mensen hebben bij chemische filters meer last van prikkende ogen dan bij minerale filters. Dus je zou kunnen kijken of een zonnebrand met minerale filter beter bevalt.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
22-06-2022 21:39
Sommige mensen hebben bij chemische filters meer last van prikkende ogen dan bij minerale filters. Dus je zou kunnen kijken of een zonnebrand met minerale filter beter bevalt.
Eens met dit. Minerale filters, dus titanium dioxine en/of zinkoxide, geven bij de meeste mensen geen of in ieder geval veel minder prikkende ogen. Ik zou ook parfum en bijvoorbeeld essentiële oliën vermijden, dat kan ook dat licht prikkende gevoel versterken.
En jawel, het is voor een goede zonbescherming wel degelijk de bedoeling dat je ook rondom je ogen smeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
22-06-2022 21:06
Zorgen dat het niet in je ogen komt want dat lijkt mij behoorlijk slecht voor je ogen.

En aangezien het niet bedoeld is om in je ogen terecht te komen wordt er ook geen speciale zonnebrandcrème gemaakt dus niet in je ogen prikt.
Nee, het is niet de bedoeling dat je het IN je ogen smeert, maar het product hoort wel degelijk gemaakt te zijn om op je hele gezicht te gebruiken, dus inclusief het gebied rondom je ogen.
Ik zou wel een speciale spf voor het gezicht gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Drackie schreef:
22-06-2022 21:23
De huid rond de ogen

Uit recent onderzoek uit Liverpool blijkt dat we gemiddeld zo’n tien procent van het gezicht ‘missen’ bij het insmeren. Vooral de huid van en rond de oogleden, en dan met name ook in de hoekjes bij de neusbrug, wordt vaak overgeslagen bij het aanbrengen van zonnebrandcrème. En dat is helaas niet zonder risico. Huidkanker komt ook op dit gebied van het gezicht voor. Vergeet kortom de huid bij je oog(leden) niet mee te pakken. En bedenk dat een zonnebril ook dáárom geen overbodige luxe is.

Tja…
Een goede tweede plaats qua belangrijkheid is ook: een spf vertraagt rimpelvorming. Het gebied rondom de ogen is het gebied dat het snelst rimpelt. Dat zou dus wel het laatste zijn wat ik oversla met insmeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de Bever verkochten ze eerst een merk ‘Island Tribe’, deze gebruik ik altijd voor mijn voorhoofd, echt puur alleen omdat hij niet in je ogen prikt als je gaat zweten. Ik zie alleen dat hij nu niet meer bij Bever te koop is, maar nog wel bij bol en een paar andere (buiten)sportwinkels.
Zelf gebruik ik de spf50 gel maar er zijn een paar verschillende versies.

De rest van mijn gezicht doe ik gewoon met zonnebrand van de hema, ik heb die Island Tribe echt alleen gekocht omdat ik ook helemaal gek werd van dat de zonnebrand dan door het zweten in mijn ogen kwam en dat dat enorm prikte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds kort Biore Watery essence SPF 50 en er is een wereld voor me open gegaan. Ik haat zonnebrand. Als het wit is vertik ik het om te smeren, dus ik heb een doorzichtige maar ook die “voel” ik zitten en word ik gek van, als je pech hebt en je wrijft in je ogen keren die zowat binnenstebuiten van de prik. Maar nu heb ik deze gel en daar merk je helemaal niks van. Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Biodermal 30 en 50 spf voor je gezicht, die prikt bij mij echt niet.
Ook die van het kruidvat hypoallergeen geeft geen prikogen.
Woon je in de buurt van Duitsland?

DM drogist verkoopt hun eigen merk Sundance. Rifvriendelijk (en daardoor ook minder agressief op je huid)
Is trouwens ook te bestellen bij bol.com maar dan is het 4x zo duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook altijd janken. Maar nu biodermal superlichte zonnefluide factor 50 en nergens last van.

Nu nog 1 plus 1 gratis bij Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks! Ik ga die van Biodermal proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
22-06-2022 22:49
Ik heb sinds kort Biore Watery essence SPF 50 en er is een wereld voor me open gegaan. Ik haat zonnebrand. Als het wit is vertik ik het om te smeren, dus ik heb een doorzichtige maar ook die “voel” ik zitten en word ik gek van, als je pech hebt en je wrijft in je ogen keren die zowat binnenstebuiten van de prik. Maar nu heb ik deze gel en daar merk je helemaal niks van. Zo fijn!
Dit klinkt ook als een goede optie want ik ben ook een zonnebrandhater. :proud:
Ik heb er ook veel last van, mn bij een oog. Ik gebruik de zonnebrandcreme van Image en die van Sensai factor 50, beiden gaan goed bij mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan alleen iets met uitsluitend minerale filters op mijn gezicht smeren of anders tranen en branden mijn ogen. Komt het spul met chemische filters in mijn ogen dan zie ik er twee dagen uit alsof ik een kroeggevecht heb verloren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
22-06-2022 21:06
Zorgen dat het niet in je ogen komt want dat lijkt mij behoorlijk slecht voor je ogen.

En aangezien het niet bedoeld is om in je ogen terecht te komen wordt er ook geen speciale zonnebrandcrème gemaakt dus niet in je ogen prikt.
Het prikken in de ogen komt niet omdat de zonnebrand letterlijk in de ogen komt, maar door de chemische filter.
Een zonnebrand met minerale filter prikt niet of minder in de ogen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven