Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebrand, welke gebruiken jullie?

22-04-2020 20:56 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrand... zoveel opties maar welke is nu het beste?

Wel of geen aluminium er in? Hoe denken jullie over andere stoffen die door sommigen als gevaarlijk worden gezien? Hoe zit het nu echt met nano deeltjes?

Vind het lastig of ik nu echt merken moet overslaan ivm de ingrediënten die mogelijk slecht voor je zouden kunnen zijn.

Voorheen gebruikte ik altijd vision of een huismerk, maar wil me er dit jaar toch eens goed in verdiepen.

Heb voor mijn peuter altijd naif, maar die geeft zo’n witte waas , dat vind ik niet ideaal.

Ben benieuwd naar jullie mening en welke merken jullie gebruiken en waarom.
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
22-04-2020 22:42
Ik wil die van la roche posay proberen, omdat ik crème heb van hun die erg lief gaat met mijn eczeem. Voor nu de spf 30 van dr leenarts
Gaat hier heel goed met ons eczeem kind. En we hebben veel geprobeerd, maar deze is super!
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
22-04-2020 22:05
O nee, gaat de fles nooit leeg?!? Wij moeten elk jaar een paar flessen kopen.
Ik koop merkproducten in de reclame.
En de Franse merken in Frankrijk.
Nee, maar wij gaan eigenlijk weinig naar strand of buitenbad. Misschien daarom.
Ik kan me voorstellen dat je dan meer, en grotere oppervlakken smeert :-)
Hier dus meestal alleen armen, benen , gezicht/nek. Alles wat onder de kleding uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
biodermal spf 30 en voor de kleine de kids versie factor 50

voor het gezicht gebruiken we die van dr leenarts factor 50, die is echt geweldig
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer welk merk het was, maar ik had ooit een kinderzonnebrandcrème die blauw was (de kleur trok snel weg) zodat je goed kon zien of je alles had ingesmeerd.

Zoon was drie jaar en huilde: "Ik wil niet blauw, ik wil *naam*kleur!"
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
helena2 schreef:
22-04-2020 22:52
Gaat hier heel goed met ons eczeem kind. En we hebben veel geprobeerd, maar deze is super!
Top! Ik ga eens uitzoeken waar ik hem kan vinden
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
22-04-2020 23:34
Top! Ik ga eens uitzoeken waar ik hem kan vinden
Apotheek of online :)
Alle reacties Link kopieren
https://www.pharmamarket.be/be_nl/

Hele strakke aanbiedingen hier op dit moment!!!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
23-04-2020 08:52
Apotheek of online :)
Online is echt veel goedkoper dan bij de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
23-04-2020 13:24
Online is echt veel goedkoper dan bij de apotheek.
Ja, zie bovenstaande link :)
Alle reacties Link kopieren
sarahconnor schreef:
22-04-2020 21:31
Had een keer Jetske Ultee zonnebrand gekocht, dat vond ik stinken en mijn dochter verbrandde er dwars doorheen. Nu weer Nivea, ruikt lekker en we verbranden niet. Alleen zoontje krijgt er bultjes van, voor hem nu Leenarts gekocht en dat gaat goed.
Voor het gezicht ben ik ook tevreden over Biodermal.
Wat vreemd, wij gebruiken het met het hele gezin al jaren en nog nooit verbrand, zelfs niet midden op de dag. Stinken doet ie zeker wel, dat doen alle parfumvrije zonproducten.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
23-04-2020 13:40
Wat vreemd, wij gebruiken het met het hele gezin al jaren en nog nooit verbrand, zelfs niet midden op de dag. Stinken doet ie zeker wel, dat doen alle parfumvrije zonproducten.
Ik vermoed dat het kwam doordat het best wel wateroplosbaar spul is. Dus dat je dan zodra je het zwembad induikt het hebt afgespoeld en al verbrandt en dus te laat bent met direct weer smeren als je eruit komt. Daar heb je bij de vette cremes veel minder last van. Dus wat mij betreft totaal ongeschikt spul voor bij het zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik enkel Garnier Clear Protect factor 50. Is een doorzichtig spullie wat heel snel intrekt/opdroogt dus geen geplak geeft. Ik heb echt een SPUUG hekel aan dat gore witte plak spul. Ben er nog nooit mee verbrand en ik ben blond en heel licht, ik verbrand al als ik naar de zon kijk zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Had zelf ook zitten kijken naar de zonnebrand van jetske ultee maar de opmerkingen over de geur hielden me tegen.

Ik vind een lekker geurtje toch wel fijn al is een veilig product natuurlijk het belangrijkste.
sparoodislekker schreef:
23-04-2020 19:19
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Had zelf ook zitten kijken naar de zonnebrand van jetske ultee maar de opmerkingen over de geur hielden me tegen.

Ik vind een lekker geurtje toch wel fijn al is een veilig product natuurlijk het belangrijkste.
Sinds ik australian gold (met bronzer) gebruik ben ik niet meer verbrand en die ruikt heerlijk.
Factor 50 op mijn armen, decolleté en bovenbenen en knieën.
Factor 30 op mijn rug en buik
Factor 15 op mijn onderbenen

En ik heb nu ook een tube speciaal voor het gezicht, factor 50
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort geur heeft Australian gold?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Etos baby factor 50.
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
23-04-2020 20:01
Wat voor soort geur heeft Australian gold?
Kauwgomballen.
Hou er rekening mee dat Australian gold zwaar geparfumeerd is. Kan enorme allergische reacties geven. En bevat geen antioxidanten, dus het doet verder niets voor de huid. En bevat ingrediënten (de zonnefilters) die in de bloedbaan terecht komen. So you know.. ;-)
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Flowerspowers schreef:
24-04-2020 05:49
Kauwgomballen.
Hou er rekening mee dat Australian gold zwaar geparfumeerd is. Kan enorme allergische reacties geven. En bevat geen antioxidanten, dus het doet verder niets voor de huid. En bevat ingrediënten (de zonnefilters) die in de bloedbaan terecht komen. So you know.. ;-)
Dat ontdekte ik gisteravond ook toen ik de ingrediënten ging bekijken. Deze
Sla ik even over.
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
24-04-2020 08:53
Dat ontdekte ik gisteravond ook toen ik de ingrediënten ging bekijken. Deze
Sla ik even over.
Ik denk dat dat verstandig is TO!
Ik gebruik La Roche Posay voor gezicht, en dr Leenarts voor lijf.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Riemann P20 factor 30 als we naar Egypte gaan en factor 20 in Nederland. Ik smeer me iedere dag in. Vond Vision op zich wel fijn, maar die liep in mijn ogen om de één of andere reden...
Alle reacties Link kopieren
Thuis gebruik ik vaak iets van nivea of lidl eigenmerk, maar als ik naar buiten ga en ga zwemmen gebruik ik Levera omdat ik liever geen producten met oxybenzone gebruik als ik in de zee ga oid.
Alle reacties Link kopieren
Louis Widmer All Day.
Smeert heel goed uit en ruikt heerlijk!
En beschermt heel goed, nooit meer verbrand sinds ik dit gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Soleo Organics. Geen schadelijke stoffen, ook niet voor het milieu volgens mij. Smeert goed uit en niet echt een witte waas voor een natuurlijke zonnebrand. En lekker vet, dat is fijn voor mijn droge huid.
Alle reacties Link kopieren
MarieJulie schreef:
18-05-2020 20:47
Louis Widmer All Day.
Smeert heel goed uit en ruikt heerlijk!
En beschermt heel goed, nooit meer verbrand sinds ik dit gebruik.
Deze is er ook ongeparfumeerd, en die ruikt naar niks! Louis Widmer zijn inderdaad heel fijne crèmes.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van Dr. Leenarts (dermatoloog), die koop je bij de Etos en ik gebruik ook die fijne mist spray van het Lidl merk Cien.

:sun:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven