Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebrandcrème die niet plakt

13-04-2024 19:58 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt een vreselijke hekel aan zonnebrandcrème. Ik voel me de hele dag glibberig vies en vet tot ik het eindelijk weer af kan douchen.
Altijd staat er: trekt snel in, plakt niet! Maar wat ik ook probeer: het is gewoon nooit waar. Ik ben kennelijk nogal overgevoelig voor dat vettige gevoel. Het lijkt ook erger geworden sinds eigenlijk alle cremes water resistant zijn.

Maar ja, niet insmeren is ook geen optie.
Dus ik ben weer op zoek. Ik lees nu weer zowel positieve als negatieve reviews over la roche posay en biodermal.

En ik ben nu dus wel benieuwd: heeft er iemand ook zo’n gloeiende hekel aan eigenlijk al die cremes? En heb je toch die unicorn onder de zonnebrandcrèmes gevonden die écht niet plakt? En uiteraard: welke is dat?
Mijn dank is groot!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar.

Tot nu toe vind ik die van Jetske Ultee het fijnst. Deze: https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... pf-30.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heb ik toevallig Biodermal gekocht de laatste keer (was het enige zonder parfum dat de kleine drogist had). Ik ben daar wel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de lidl! Dan wel de sprays in de groene verpakking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alisa010 schreef:
13-04-2024 20:01
Herkenbaar.

Tot nu toe vind ik die van Jetske Ultee het fijnst. Deze: https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... pf-30.html
Deze is inderdaad heel fijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank!
Ik heb die van Jetske Ultee ook gebruikt de laatste 2 jaar, en die vind ik minder erg dan veel andere maar alsnog ook viezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Biodermal.
Zeker die voor je gezicht plakken echt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koreaanse zonnebrand is zo licht als een veertje op je huid.

En ik ben ook te spreken over de solait ( eigen merk kruidvat) zonnebrand zonder parfum en alcohol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maak jij je gezicht schoon 's morgens?

Want als je van jezelf een best wel vette huid hebt kan crème er inderdaad op "blijven liggen" en dan smeer je dus al op een vettige ondergrond.

Dus goed reinigen en daardoor trekt een zonnebrand ook beter in.
Helpt echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
13-04-2024 20:56
Maak jij je gezicht schoon 's morgens?

Want als je van jezelf een best wel vette huid hebt kan crème er inderdaad op "blijven liggen" en dan smeer je dus al op een vettige ondergrond.

Dus goed reinigen en daardoor trekt een zonnebrand ook beter in.
Helpt echt.
Droge huid van mezelf, en ik vind het spul ook op bijv mijn benen en armen erg vies plakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
13-04-2024 21:00
Droge huid van mezelf, en ik vind het spul ook op bijv mijn benen en armen erg vies plakken.
Ok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je vision al geprobeerd? Die vind ik erg fijn. Voordeel (tenminste voor mij) is ook dat deze niet geparfumeerd is.
viva81 wijzigde dit bericht op 14-04-2024 10:25
6.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn lichaam heb ik die van Jetske Ultee. Prima spul maar liever gebruik ik niets. Ik draag vaak lange mouwen en lange rokken/broeken dus dat scheelt al weer.

Voor mijn gezicht gebruik ik meestal een Koreaans merk, alle 3 die ik tot nu toe heb geprobeerd (Purito, Missha en Joseon) waren heel licht. Niks plakkerigs aan. Wellicht kijken of er ook een geschikte voor het lichaam is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Riemann P20 voor het lichaam. Biodermal voor mijn gezicht.

Toevoeging: volgens mij zijn nu de zonnebrand producten 1+1 gratis bij Etos
viamia wijzigde dit bericht op 13-04-2024 21:35
11.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben groot fan van La Roche Posay. Ze hebben verschillende, ik vind die in het kleine flesje het fijnst voor m'n gezicht, heel licht. De stick vind ik ook fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
De hydraterende dagcrème van nivea met spf is prima. Betaalbaar genoeg om voor je lichaam te gebruiken.

https://www.kruidvat.nl/nivea-essential ... gJmBvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee want ik heb er ook nog geen gevonden die niet plakt en ook geen vlekken geeft in witte kleding. Vandaag toen ik thuis kwam ook meteen weer alles eraf gewassen. Zo'n naar gevoel altijd dat plakkerige.
Alle reacties Link kopieren Quote
Groenecomputermuis schreef:
13-04-2024 20:02
Van de lidl! Dan wel de sprays in de groene verpakking.
Nadeel van een spray: je gebruikt vaak te weinig (geen wonder dat je het dan niet voelt) en ademt teveel in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
13-04-2024 21:23
Voor mijn lichaam heb ik die van Jetske Ultee. Prima spul maar liever gebruik ik niets. Ik draag vaak lange mouwen en lange rokken/broeken dus dat scheelt al weer.

Voor mijn gezicht gebruik ik meestal een Koreaans merk, alle 3 die ik tot nu toe heb geprobeerd (Purito, Missha en Joseon) waren heel licht. Niks plakkerigs aan. Wellicht kijken of er ook een geschikte voor het lichaam is.
Alledrie geweldig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Groenecomputermuis schreef:
13-04-2024 20:02
Van de lidl! Dan wel de sprays in de groene verpakking.

Ik neem aan dat in de spray en in de tube gewoon hetzelfde zit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van jullie berichten ben ik nu op de website van Jetske Ultee aan t kijken. Daar staat een suncover en een suncare. Welke raden jullie dan aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
13-04-2024 21:54
Ik neem aan dat in de spray en in de tube gewoon hetzelfde zit?
Nee. De substantie van iets dat in een tube zit, is anders dan iets dat je moet sprayen. Je kunt iets dat prettig vernevelt in een spraycan niet in dezelfde substantie in een tube doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
smorre schreef:
13-04-2024 22:07
Naar aanleiding van jullie berichten ben ik nu op de website van Jetske Ultee aan t kijken. Daar staat een suncover en een suncare. Welke raden jullie dan aan?
De suncare is specifiek voor je gezicht. In principe kan de suncover ook voor je gezicht als je wilt. Ik heb ze wel allebei.

Maar nu maar eens een Koreaans merk proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik ben nu dus wel benieuwd: heeft er iemand ook zo’n gloeiende hekel aan eigenlijk al die cremes?
Ik vind niks heerlijker dan lekker vettig te voelen. Smeer sowieso altijd lekker kwistig met body butters en olie. Ik heb juist een hekel aan een droge huid. Niets vervelender dan uit de douche te komen en me door bijvoorbeeld haast niet lekker in te kunnen smeren. Of thuis lekker en een huidolie en dan mijn badjas aan. Sowieso wil ik dat mijn benen glanzen als ik iets korts aan heb. Dus nee, voor mij is zonnebrand geen enkel probleem.

Dat gezegd hebbende ik vind La Roche Posay totaal niet vet. Als bodylotion voor mij ook niet voedend genoeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn kinderen gebruik ik Jane Iredale Powder Me. Gruwelijk duur maar gaat lang mee, voor ons drieen 2 kokertjes per jaar. Poeder dus geen geplakt.
Ideaal om de nekjes en oren goed mee te beschermen in de zomer en in de winter maak ik het op en gebruik ik het als finish over mijn make-up.

Voor het lichaam Jetske Ultee, plakt idd wel iets dus altijd strijd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven