Mode & Beauty alle pijlers

ZZ crème tegen rosacea/acne

14-05-2020 17:47 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb de volgens velen 'heilige' ZZ crème aangeschaft voor mijn rosacea/acné en ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen die deze crème al eens gebruikt hebben. Mijn rosacea uit zich (nog) niet in een permanent rood gezicht, maar in een gevoelige huid/hevige flushmomenten/bultjes/acné. Ik vraag me bijvoorbeeld af of de ZZ crème gaat helpen om de flushmomenten een beetje te onderdrukken, want dat vind ik eigenlijk nog wel het vervelendste symptoom.

Alvast bedankt!

A.
Alle reacties Link kopieren
foutje
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het weggegaan met ivermectine. Dat kun je zonder recept als geneesmiddel voor kattenoormijt kopen onder de naam otimectin. Als mens heb je een recept nodig en moet je goed de bijsluiter lezen.
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
14-05-2020 22:02
Dat van die positieve reacties weet ik ook wel. Ik struin altijd eerst minstens vijf websites af voordat ik een product aanschaf, en daarbij kijk ik altijd waar de reacties van afkomstig zijn en of ze geloofwaardig overkomen. En bij dit product viel het me op dat bijna 100% van de reacties positief is, en vaak afkomstig zijn van mensen die ook 'alles al hebben geprobeerd'. Ook op Facebook lees ik zulke reacties, wat het voor mij ook wat geloofwaardiger maakt, want mensen reageren daar natuurlijk gewoon met hun eigen profiel. Aan de andere kant maakt zo'n overvloed aan positieve reacties me ook weer wantrouwig... Want als die crème zooooo goed is, waarom produceren dan niet meer bedrijven iets soortgelijks?

Paula ken ik, bijna mijn hele huidverzorging bestaat uit haar producten. Fijn merk hoor, ik heb een paar producten uit de calm- en clearlijn die mijn huid wel rustiger houden, maar het helpt allemaal niet genoeg. Ik merk bijvoorbeeld vooral met de BHA's dat die de eerste paar weken super werken, en vervolgens opeens niets meer voor m'n huid doen...
Dat laatste is niet waar. BHA's werken altijd op dezelfde manier en blijven ook werken zolang je ze gebruikt. Wat wél kan gebeuren: men gaat voor het eerst een exfoliant gebruiken. Geen ervaring mee, dus véél dode huidcellen. Je ziet dus instant resultaat! Zijn die eenmaal door de BHA opgeruimd, dan is dat instant effect weg, en onderhoud je de dode-huidcellen-vrije huid die je inmiddels hebt.
Als je de exfoliant drie maanden niet zou gebruiken, en dan opeens weer wel, zie je ook weer dat instant effect. Maar dat is puur omdat er meer weg te werken is.
Dus die opvatting klopt echt niet. Kan ook technisch gezien helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-05-2020 22:14
Dat laatste is niet waar. BHA's werken altijd op dezelfde manier en blijven ook werken zolang je ze gebruikt. Wat wél kan gebeuren: men gaat voor het eerst een exfoliant gebruiken. Geen ervaring mee, dus véél dode huidcellen. Je ziet dus instant resultaat! Zijn die eenmaal door de BHA opgeruimd, dan is dat instant effect weg, en onderhoud je de dode-huidcellen-vrije huid die je inmiddels hebt.
Als je de exfoliant drie maanden niet zou gebruiken, en dan opeens weer wel, zie je ook weer dat instant effect. Maar dat is puur omdat er meer weg te werken is.
Dus die opvatting klopt echt niet. Kan ook technisch gezien helemaal niet.
Hmm oké, misschien was het dan dom toeval dat ik na een paar weken gebruik opeens weer een uitbraak kreeg. Ik ben voor de rest best wel strikt in wat ik eet, nauwelijks zuivel en suiker, dus daar kunnen zulke schommelingen in mijn huid bijna niet van komen. Dus dan zoek je het al gauw bij je huidverzorging. Ik gebruik de BHA trouwens nog steeds dagelijks, maar ik heb helaas nog steeds bultjes en puistjes. :cry:
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
14-05-2020 22:22
Hmm oké, misschien was het dan dom toeval dat ik na een paar weken gebruik opeens weer een uitbraak kreeg. Ik ben voor de rest best wel strikt in wat ik eet, nauwelijks zuivel en suiker, dus daar kunnen zulke schommelingen in mijn huid bijna niet van komen. Dus dan zoek je het al gauw bij je huidverzorging. Ik gebruik de BHA trouwens nog steeds dagelijks, maar ik heb helaas nog steeds bultjes en puistjes. :cry:
Ja, hartstikke rot, maar een BHA is bedoeld om dode huidcellen te verwijderen. Dat kan dit product tot in de poriën, waardoor het geschikt is voor een vette huid. Daardoor krijgen puistjes en bultjes die veroorzaakt worden door verstopte poriën, minder kans. Maar het spul zelf is niet gericht op het behandelen van puistjes en bultjes.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-05-2020 22:30
Ja, hartstikke rot, maar een BHA is bedoeld om dode huidcellen te verwijderen. Dat kan dit product tot in de poriën, waardoor het geschikt is voor een vette huid. Daardoor krijgen puistjes en bultjes die veroorzaakt worden door verstopte poriën, minder kans. Maar het spul zelf is niet gericht op het behandelen van puistjes en bultjes.
Duidelijk, en goed om te weten :)

(Ik waardeer je kritische reacties hoor!)
Zou het wel helpen tegen het rood?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de originele ZZ creme en het heeft mij erg geholpen. Was binnen een paar maanden van de roodheid en plots opkomende puistjes af. Bij mij nooit een relatie kunnen leggen tussen voeding en de rosacea. Wel stress, en als ik veel aan het schuren (klussen) was.
Heb nu nog wel eens wat roodhuid en puistjes rond neus en kin. Paar dagen smeren en het is weer weg.
Ik heb voor mijn rosacae veel baat gehad bij de niaciamide met zink van The Ordinary. Gek genoeg verdwijnt mijn rosacae er vrijwel helemaal van. Ok, ik moet ook rode wijn laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Jojanneke12 schreef:
20-05-2020 18:31
Ik heb voor mijn rosacae veel baat gehad bij de niaciamide met zink van The Ordinary. Gek genoeg verdwijnt mijn rosacae er vrijwel helemaal van. Ok, ik moet ook rode wijn laten staan.
Grappig, hier ook zink maar dan met antibiotica. Ik heb jaren Zineryt gebruikt (voorschrift dermatoloog) en sinds een jaar ofzo, omdat dat niet meer leverbaar is, Inderm. Dat houdt de rosacea bij mij goed onder controle.
Ik ben een tijd gestopt, leek goed te gaan, en toen kreeg ik eczeem, steeds erger, maar dat bleek dus een opvlamming van de rosacea te zijn. Nu dus weer Inderm en heel weinig klachten, af en toe een puistje en lichtrode wangen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
streepjessokken schreef:
20-05-2020 23:18
Grappig, hier ook zink maar dan met antibiotica. Ik heb jaren Zineryt gebruikt (voorschrift dermatoloog) en sinds een jaar ofzo, omdat dat niet meer leverbaar is, Inderm. Dat houdt de rosacea bij mij goed onder controle.
Ik ben een tijd gestopt, leek goed te gaan, en toen kreeg ik eczeem, steeds erger, maar dat bleek dus een opvlamming van de rosacea te zijn. Nu dus weer Inderm en heel weinig klachten, af en toe een puistje en lichtrode wangen.
Had eerst een antibiotica-crème en een nieuwe tube in voorraad voor het geval dat ik meer last heb maar deze is nog onaangebroken. Ik smeer dus lekker door zolang het helpt.
Ik heb jaren rosacea gehad en ben er sinds een jaar vanaf. Ik had de variant met bobbeltjes, acné, roodheid en continue irritatie/ jeuk. Ik ben er vanaf gekomen door een routine van soolantra, amandelolie en minerale make-up.
Toevoeging: en de PC exfoliant 'calm'
Nee, bij mij heeft zz creme niet geholpen. Ik heb type 2 rosacea, acne achtig met een hele vette huid. Roodheid ook op wangen en kin.

Ik heb het een paar maanden gebruikt. Geen verschil gemerkt.
Het drrogde wel uit, kreeg er op n gegeven moment ook extra rimpels van.

Dat is wel weer beter geworden na t stoppen.

Ik ben een moeilijk en hardnekkig geval. Antibiotica werken bij mij ook alleen in het begin, het komt altijd weer terug.
Is soolantra alleen op recept verkrijgbaar?
BosscheBol1984 schreef:
11-06-2020 06:42
Is soolantra alleen op recept verkrijgbaar?
Ja
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
11-06-2020 06:42
Is soolantra alleen op recept verkrijgbaar?
Ivermectine kun je vrij kopen als diergeneesmiddel. Schreef ik al eerder.
Mermedina schreef:
11-06-2020 10:19
Ivermectine kun je vrij kopen als diergeneesmiddel. Schreef ik al eerder.
Oh, thanks, overheen gelezen.
Hoe doseer je dat dan?
Kan je daar eventueel een linkje van plaatsen of me even pb'en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven