Hoe voelen jullie je?

21-03-2024 20:23 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste lezers,

Er gaat geen dag voorbij dat ik niet iets hoor/lees over de oorlog in Rusland/Oekraïne.

Waar het eerst een ver van m’n bed ‘show’ was, is dit niet meer het geval. Ik voel de onrust in mijn lijf toenemen, de dreiging wordt steeds dreigender en ik kan er helemaal niets aan doen. Los van wat dingen in huis nemen.

Hoe voelen jullie je? Voelen jullie de dreiging? Angst? Nemen jullie nog speciale voorzorgsmaatregelen, zo ja, wat/ welke?
Of doet het je niets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe niets. Er zitten nog heel veel landen tussen ons en Oekraïne en Rusland kan nooit heel Europa aan. Maar ik vind het wel heel erg voor de mensen in Oekraïne.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiefoe schreef:
21-03-2024 20:23
Hoe voelen jullie je? Voelen jullie de dreiging? Angst? Nemen jullie nog speciale voorzorgsmaatregelen, zo ja, wat/ welke?
Of doet het je niets?
Ik voel de dreiging niet. Ik voel geen angst en ik neem geen speciale voorzorgsmaatregelen.

Dat betekent niet dat het me niks doet.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
De dreiging word steeds dreigender? Hoe dan?
Zolang de oorlog nog altijd van Rusland naar Oekraine gaat, zie ik geen toenemende dreiging. Ik zie juist meer stille maar dappere protesten van anti rusland mensen. Ook een manier om naar het nieuws te kijken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel me prima, dank je.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voelde de dreiging heel erg toen Rusland Ukraine binnenviel. Na een paar maanden 'angst en beven' heb ik me erbij neergelegd dat het van alle tijd is, dat het jammer is dat het zo moet gaan, maar dat niets doen ook geen optie is. We zien wel waar het op uitdraait. Ik hoop dat onze leiders het hoofd voldoende koel weten te houden.

Hoe dan ook, meer zorgen maken dan dit heeft geen zin. Als ik het nieuws zat ben dan kijk ik weer een paar seizoenen Walking Dead of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nergens last van.

Ook ik zeg hiermee niet dat het me niks doet, iedere oorlog is naar.

Maar een dreiging voelen? nee, maatregelen treffen? waarvoor?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Meer last van een hoop prive shit dan van Oekraïne.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
21-03-2024 20:39
De dreiging word steeds dreigender? Hoe dan?
Zolang de oorlog nog altijd van Rusland naar Oekraine gaat, zie ik geen toenemende dreiging. Ik zie juist meer stille maar dappere protesten van anti rusland mensen. Ook een manier om naar het nieuws te kijken.
Als Ukraine het niet meer volhoudt, wat doet Rusland daarna? Hun oorlogseconomie draait op volle toeren.
https://op1npo.nl/2024/03/21/pieter-wat ... -oekraine/
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
21-03-2024 20:51
Als Ukraine het niet meer volhoudt, wat doet Rusland daarna? Hun oorlogseconomie draait op volle toeren.
Als .... dan....

Als mijn tante een piemel had gehad, dan was ze mijn oom geweest.

Volgens mij gaat het helemaal niet zo goed anders. Na 2 jaar is er van hun flits bezetting nog maar weinig over.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
21-03-2024 20:39
De dreiging word steeds dreigender? Hoe dan?
Zolang de oorlog nog altijd van Rusland naar Oekraine gaat, zie ik geen toenemende dreiging. Ik zie juist meer stille maar dappere protesten van anti rusland mensen. Ook een manier om naar het nieuws te kijken.
Dit dus, de mensen die in Moskou naar de begrafenis van Navalny gingen of meededen aan de protestactie om exact om 12 uur in de rij te gaan staan bij de Russische verkiezingen en zo de boel op te houden, ondanks de consequenties die daar op staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nutella schreef:
21-03-2024 20:30
Ik voel de dreiging niet. Ik voel geen angst en ik neem geen speciale voorzorgsmaatregelen.

Dat betekent niet dat het me niks doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
En TO, vergeet ook niet dat in Rusland het verboden is om het woord 'oorlog' te noemen in deze reddingsactie om Oekraïne te bevrijden van de bezetters. Iedereen in Rusland die dit oorlog noemt, word opgepakt. Daarom zijn de buitenlandse journalisten Rusland uit gegaan en komt er daardoor veel slechter objectieve informatie naar buiten vanuit Rusland.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeger stonden "de Russen" aan de grens met de BRD. Nu zitten ze 1000 kilometer verderop. (Als je Kaliningrad even buiten beschouwing laat).

To realiseert zich denk ik onvoldoende hoe media werken. Die focussen zich op extremen. Dat levert het meeste geld op.

Het is trouwens redelijk eenvoudig om Rusland naar de onderhandelingstafel te dwingen. Alleen Amerika kan snel de olie en aardgas productie flink verhogen. Dan klappen de energieprijzen in elkaar en hebben zowel Rusland als Iran geen geld meer voor hun agressie.

Jammer dat de idioot Biden dit niet wil. Met de hoge olieprijzen hebben zowel Poetin als de gestoorde ayatollahs ladingen geld voor hun terreuracties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft Biden dat alleen voor het zeggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik groeide op in de jaren ‘80 dus ik ben een beetje apathisch voor die ‘Russische dreiging’ geworden.

Niettemin vind ik het enorm triest voor de Oekraïners.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
TO als je er zo veel van aantrekt dat je last van hebt misschien idee om flink te minderen/stoppen met lezen van dit soort berichten?

Een nood pakketje thuis kan nooit geen kwaad, maar meer kan je ook niet doen.

Zelf ben ik gestopt met nieuws volgen en ik ben er achter gekomen dat de dingen die echt belangrijk zijn en er toe doen je wel bereiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Gaza op het moment erger.
Maar ook: er is altijd ergens enorme ellende. Er is niet ineens oorlog. Er is altijd oorlog.

En oorlog kan tenminste nog stoppen maar de manier waarop we ons leefklimaat naar de klote helpen is onomkeerbaar. Dat vind ik nog veel erger.

Leven blijft de kunst van in het besef van al die enorme ellende toch nog maar een beetje geluk proberen te vinden in het alledaagse.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel eerlijk, ik ben er niet meer zo mee bezig. In het begin volgde ik alle ontwikkelingen maar nu niet meer. En laatst dacht ik nog "2 jaar alweer" toen ze er in het nieuws over hadden.

In het begin maakte ik me wel zorgen van waar gaat het eindigen? WW3?! Maar nu? Ik hoop vooral voor al die onschuldige mensen dat het snel voorbij is maar hoorde deze week dat het juist erg goed gaat met de Russische economie dus ik denk niet dat Poetin snel stopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
How can I make this about me?
Alle reacties Link kopieren Quote
Internagelaktisch schreef:
22-03-2024 05:02
How can I make this about me?
Ook eens iets gehoord? Ik lees oprechte zorgen uit de OP. Dit gaat niet over hoe ze dit over haarzelf kan laten gaan, maar over of haar gevoelens herkenbaar zijn.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het rot voor je, dat je je zo voelt. Ik hoop dat je er een betere manier voor vindt om hiermee om te gaan.

Ik besef me wat ik heb. Ik leef in vrijheid en ik heb en geef liefde. Ik leef mee, maar ik besef dat ik er niks aan kan veranderen, hoe graag ik dat ook zou willen.

Oorlog is van iedere tijd en ik denk dat wij heel dankbaar mogen zijn dat wij in in dit deel van de wereld wonen (in vele opzichten).
Alle reacties Link kopieren Quote
Internagelaktisch schreef:
22-03-2024 05:02
How can I make this about me?
Je was overduidelijk nog niet uitgeslapen toen je deze reactie plaatste...
Alle reacties Link kopieren Quote
Internagelaktisch schreef:
22-03-2024 05:02
How can I make this about me?

Wat een onzin dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer het nieuws een beetje te vermijden, over elke oorlog trouwens. Anders ben ik er ook teveel mee bezig en dat wil ik niet. In het begin van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne is er ook dreiging geweest, als ik me toen had overgegeven aan angst, was ik nu al twee jaar bang geweest terwijl er hier niks aan de hand was. Poetin is een gek die tot alles in staat is, maar zoals hier al gezegd is zitten er nog behoorlijk wat landen tussen Rusland en Nederland en ik voel me wel beschermd door de legers van de VN.

Ik vind dit alleen maar verschrikkelijk voor de inwoners van Oekraïne en ik hoop voor hen dat dit heel snel afgelopen is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven