Oekraïne
alle pijlers
Stress door tanks Duitsland
woensdag 25 januari 2023 18:27
Ben ik de enige die ontzettend bang is door de keuze om Duitse tanks naar Oekraïne te sturen? Ik voel mij al angstig sinds de oorlog door de boodschappen prijzen etc..maar ik ben bang dat putin nu pas echt getriggerd is. Er wordt ook totaal niet meer gepraat of bemiddeld. Ik ben erg bang vooral voor een nucleaire oorlog
woensdag 25 januari 2023 18:33
Nederland stuurt F16's volgens mij. En ik vind het eigenlijk wel een goed signaal naar Rusland dat de wereld deze oorlog niet pikt. En niks doen is ook geen optie want what's next? Als Putin van Oekraïne wint welke landen gaat hij dan weer claimen? Als ze hem zijn gang laten gaan en iedereen denkt niet ons probleem dan is het einde zoek en zitten we nog heel lang in deze puinzooi.
woensdag 25 januari 2023 18:39
Pardon? Volgens mij loop je een paar maanden voor op het nieuws
TO, leuk is het allemaal niet nee, maar zie jij een uitweg? Als Putin rationeel is dan is er niet veel meer aan de hand en treffen we elkaar uiteindelijk aan de onderhandelingstafel. Als Putin niet rationeel is, denk je dan echt dat het uitmaakt dat we een paar tanks of F16 sturen naar een land dat overrompeld is door een agressor?
woensdag 25 januari 2023 18:41
woensdag 25 januari 2023 19:04
woensdag 25 januari 2023 19:07
Ik wist dat het niet ver was, maar blijkbaar maar een kleine 4 km. Twee eilanden, eentje van Rusland, eentje van Amerika.Kattentuintje schreef: ↑25-01-2023 18:59Je hebt in de gaten dat Rusland en de VS elkaar aan de ándere kant van de wereld zo'n beetje bijna raken?
https://nl.openworldinfo.com/publication/5461
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 25 januari 2023 19:15
Er zijn dan ook Russen met bootjes naar de VS gevlucht.doornroosje9 schreef: ↑25-01-2023 19:07Ik wist dat het niet ver was, maar blijkbaar maar een kleine 4 km. Twee eilanden, eentje van Rusland, eentje van Amerika.
https://nl.openworldinfo.com/publication/5461
•
woensdag 25 januari 2023 20:23
ICBM's hebben genoeg range om zowel ons als de US in theorie te raken. Of ze dat in de praktijk ook zullen doen, is een heel ander verhaal. Of Rusland ze ook effectief zou lanceren is ook een heel ander verhaal.
En zelfs al moest het gebeuren en komt er eentje door, dan nog is dat het einde niet.
Dus nee, geen angst.
En zelfs al moest het gebeuren en komt er eentje door, dan nog is dat het einde niet.
Dus nee, geen angst.
woensdag 25 januari 2023 20:38
Ja jij was toch degene die ons hier over bij praatte ?bumblebijtje schreef: ↑25-01-2023 20:23ICBM's hebben genoeg range om zowel ons als de US in theorie te raken. Of ze dat in de praktijk ook zullen doen, is een heel ander verhaal. Of Rusland ze ook effectief zou lanceren is ook een heel ander verhaal.
Dus nee, geen angst.
woensdag 25 januari 2023 21:12
woensdag 25 januari 2023 23:10
Heb het idee dat landen als Finland en Zweden geen NAVO lidmaatschap wilden om neutraal te zijn/lijken en daarmee Rusland te plezieren.
Nu zie je bij Oekraine dat een gebrek aan NAVO lidmaatschap misschien juist wel als zwakte werd gezien. Ik denk in ieder geval niet dat Rusland een aanval had gedaan als Oekraine bij de NAVO was geweest.
Zwak zijn en niks doen helpt bij dat soort types niet. Juist sterk zijn schrikt ze af en maakt ze zwakker.
Nu zie je bij Oekraine dat een gebrek aan NAVO lidmaatschap misschien juist wel als zwakte werd gezien. Ik denk in ieder geval niet dat Rusland een aanval had gedaan als Oekraine bij de NAVO was geweest.
Zwak zijn en niks doen helpt bij dat soort types niet. Juist sterk zijn schrikt ze af en maakt ze zwakker.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in