3 kussen of een hug?
zondag 8 februari 2026 om 10:21
Ik ben het type persoon die mijn beste vriendin na een wereldreis van een jaar warm onthaald met een opgestoken hand. Ben niet knuffelig van mezelf en na corona hou ik liever wat afstand tussen mijzelf en mijn innig geliefde virusverspreidende medemens.
Daardoor geloof ik dat ik een afslag in het sociale verkeer gemist heb. Zelf geef ik, als ik iemand echt niet meer kan ontwijken, drie kussen. Maar opeens viel het me op dat mensen tegenwoordig eerder een hug geven. (Zo’n beetje met je lichaam half weggedraaid).
Is de mwah mwah mwah vervangen door de hug?
Daardoor geloof ik dat ik een afslag in het sociale verkeer gemist heb. Zelf geef ik, als ik iemand echt niet meer kan ontwijken, drie kussen. Maar opeens viel het me op dat mensen tegenwoordig eerder een hug geven. (Zo’n beetje met je lichaam half weggedraaid).
Is de mwah mwah mwah vervangen door de hug?
zondag 8 februari 2026 om 10:37
zondag 8 februari 2026 om 10:39
Ik ben ook meer het type zoals.jij bent kipzonderkop. Maar hier zijn het meer de knuffel dan die afschuwelijke 3 zoenen. Als het dan echt moet, geef ik er een.
Ooit van iemand een tip gekregen dat je bij het handen schudden dat op een bepaalde manier doet, dat die ander zich jiet naar jountoe kan trekken voor die 2 zoenen, maar dat jij de persoon dan een soort wegduwt, waardoor het dus onmogelijk is om te zoenen. Moeilijk uit te leggen, maar ik ga sowieso voor de knuffel. Bij vage kennisen is het gewoon hand omhoog of iets in die trant, maar kus of knuffel alleen bij dierbaren
Ooit van iemand een tip gekregen dat je bij het handen schudden dat op een bepaalde manier doet, dat die ander zich jiet naar jountoe kan trekken voor die 2 zoenen, maar dat jij de persoon dan een soort wegduwt, waardoor het dus onmogelijk is om te zoenen. Moeilijk uit te leggen, maar ik ga sowieso voor de knuffel. Bij vage kennisen is het gewoon hand omhoog of iets in die trant, maar kus of knuffel alleen bij dierbaren
It is
what it is.
Accept it
and move on!
what it is.
Accept it
and move on!
zondag 8 februari 2026 om 10:40
Ja gelukkig kussen we niet meer. Een knuffel vraag ik altijd wel van tevoren of iemand dat wil. Sommigen zeggen 'nee', en dat is ook prima. Ikzelf zeg soms ook nee. Fijne ontwikkeling zo.
Zakelijk is het hand geven helaas wel weer terug (op de meeste plekken). Ik vond dat naar elkaar zwaaien op 1,5meter afstand best heel prima
Zakelijk is het hand geven helaas wel weer terug (op de meeste plekken). Ik vond dat naar elkaar zwaaien op 1,5meter afstand best heel prima
zondag 8 februari 2026 om 10:42
zondag 8 februari 2026 om 10:42
Hier ook, al heeft de helft de memo niet gekregen wat het nogal ongemakkelijk maakt.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-02-2026 10:28Ja, de hug heeft dat gezoen verdreven. Hier tenminste wel. Ik ben er wel blij mee, eerlijk gezegd.
zondag 8 februari 2026 om 10:43
Ik ook. Ik merk wel dat 'ouderen' (hoor ik zelf ook bijblijfgewoonbianca schreef: ↑08-02-2026 10:28Ja, de hug heeft dat gezoen verdreven. Hier tenminste wel. Ik ben er wel blij mee, eerlijk gezegd.
Nothing happens for a reason
zondag 8 februari 2026 om 11:12
zondag 8 februari 2026 om 11:24
Oh, deze ontwikkeling heb ik gemist. Ik zag laatst dat een collega door zes andere collega's geknuffeld werd. Ik dacht dat er iemand overleden was, maar later begreep ik dat ze jarig was
Met dit topic erbij is het me nu nog duidelijker.
Ik knuffel en zoen niet, dus voor mij is er niets veranderd. Ik vind een halfzachte knuffel minder erg dan drie zoenen, overigens.
Met dit topic erbij is het me nu nog duidelijker.
Ik knuffel en zoen niet, dus voor mij is er niets veranderd. Ik vind een halfzachte knuffel minder erg dan drie zoenen, overigens.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 8 februari 2026 om 11:24
Lalaloepsie schreef: ↑08-02-2026 10:57Ja, door de pandemie begroet hier ook vrijwel niemand meer met gezoen. Hand op het hart met lichte buiging zijn hier gemeengoed geworden.
Dat doen vooral jongeren valt me op. En dan jongens. Meiden en vrouwen doen dat niet.
Jongens doen ook een hand, of een boks, of schouder tegen schouder. Zo'n halve knuffel zeg maar.
zondag 8 februari 2026 om 11:45
Blootstelling aan virussen is niet slecht voor een mens, tenzij je immuunsysteem issues heeft. Door milde infecties bouw je juist weerstand op. Hoort bij het mens-zijn.
Bovendien verspreidt een verkoudheidsvirus zich ook via de lucht, dus door te praten met iemand loop je het waarschijnlijk sneller op dan door ze alleen een hug te geven.
Dat gezegd hebbende, ik ben geen grote zoener of knuffelaar maar van intimi vind ik een warme knuffel als groet of felicitatie fijn. Vooral als ik ze lang niet gezien heb, het hoeft niet elke dag.
Bovendien verspreidt een verkoudheidsvirus zich ook via de lucht, dus door te praten met iemand loop je het waarschijnlijk sneller op dan door ze alleen een hug te geven.
Dat gezegd hebbende, ik ben geen grote zoener of knuffelaar maar van intimi vind ik een warme knuffel als groet of felicitatie fijn. Vooral als ik ze lang niet gezien heb, het hoeft niet elke dag.
zondag 8 februari 2026 om 12:12
Vriendinnen hug ik wel bij het groeten/vertrek. Maar die zie ik ook niet heel vaak. Verder is mijn schoonfamilie veel meer van het gekus dan mijn familie. Als een sibling jarig is kus ik alleen diegene en de partner, bij het weggaan alleen een zwaak. Bij mijn schoonfamilie wordt de hele familie gekust en ook nog eens bij het weggaan. Vreselijk vind ik dat.
zondag 8 februari 2026 om 12:22
Ja eens.blijfgewoonbianca schreef: ↑08-02-2026 10:28Ja, de hug heeft dat gezoen verdreven. Hier tenminste wel. Ik ben er wel blij mee, eerlijk gezegd.
zondag 8 februari 2026 om 12:35
Alleen de vriendjes van mijn zoons krijgen van mij een boks.PoesMinoes schreef: ↑08-02-2026 11:26Sinds corona geen zoenen en geen hug. Ben me er sindsdien heel erg van bewust dat het vooral een overdracht is tussen allerlei virussen dus van mij krijg je alleen een boks.
Ik denk dat bijvoorbeeld mijn vriendinnen, of mijn moeder, heel raar staan te kijken al zou ik ze ineens met een boks begroeten
zondag 8 februari 2026 om 12:37
3 kussen? Liever niet! Alleen bij familie en beste vrienden...maar vaak gewoon een knuffel. Ik vind een rondje door een kring tijdens een verjaardag lopen en iedereen feliciterend een hand moeten geven als een verplichting voelen. Ik geef tegenwoordig alleen de jarige en familie een hand en zeg tegen de andere gasten "Goede middag! Gefeliciteerd allemaal!" en zwaai. Zelf een keer meegemaakt dat iemand gewoon zomaar mijn hand pakte toen ik zat,vasthield en behoorlijk kneep...auw!
Je pense donc je suis
zondag 8 februari 2026 om 12:53
Ik heb een kwetsbare gezondheid.bijtie schreef: ↑08-02-2026 11:45Blootstelling aan virussen is niet slecht voor een mens, tenzij je immuunsysteem issues heeft. Door milde infecties bouw je juist weerstand op. Hoort bij het mens-zijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in