aan wie of aan wat heb je een hekel zonder aanwijsbare reden

22-02-2021 15:32 3719 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je aan bepaalde mensen of zaken een hekel, zonder dat daar reden voor is.
Ik trap af:
- bakfietsmoeders
- mensen met een mandje op de fiets voor hun hond
- de naam Rebecca en Sander
- en regelmatig zitten er ook bepaalde types in scootmobiels dat ik denk...ok
- mensen die bij de eerste zonnestraal hun dak al open gooien van hun cabrio

en ik voel me geenszins superieur hoor, en sorry als ik mensen nu beledig, maar wellicht zit ik ook in jullie hekelspectrum om een andere reden ;-D
Vikhui schreef:
08-03-2021 13:18


Oh en ik ben benieuwd of iemand dit herkent: ik vind het een vervelend gevoel om een natte huid te hebben. Dus als de douche net uit is en ik me nog moet afdrogen, dat moment. Maar ook als ik mijn handen aan de lucht moet laten drogen of als mijn mouw een beetje nat wordt en ik dat nog op mijn huid voel. Ik vind het bijvoorbeeld ook vervelend als bodylotion langzaam intrekt en het nog glibberig voelt.
jaaaaaa kan ik ook niet tegen..... en ik heb een vriendin die dit precies hetzelfde heeft!

leuk nu ook met die handgels bij de winkels om je handen te ontsmetten.... brrr
vivavo97 schreef:
08-03-2021 17:16
Jacqueline Govearts
Charlotte Nijs
Yvonne Jaspers
Wendy van Dijk
Chantal Jansen
Martijn Krabbé
Huub Stapel
Gordon
Gérard Jolig
En ga zo maar door....
heel bekend nederland dus...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
07-03-2021 22:48
Kinderen willen graag groot zijn én, nogmaals, voor het kind zelf zijn handen en voeten wel 'groot'.
Een baby heeft dan handjes en voetjes.
Ja, maar zelf weten zelf natuurlijk ook wel dat hun handen en voeten en zo kleiner zijn dan die van hun ouders en andere volwassenen.
Doorenvogel schreef:
08-03-2021 07:01

Van die grieten die bij een concert staan te gillen en te zwaaien zodat het de artiest overstemd. Lijkt mij heerlijk een stil concert, geen geluid van publiek.
Oh verschrikkelijk! Die grieten hebben ook totaal geen waardigheid! Daar heb ik me nooit schuldig aan gemaakt, aan dat domme aanstellerige gedrag.
Vikhui schreef:
08-03-2021 13:18


Namen als Tijgertje en Streepje voor een kat of Snuffie voor een konijn. Nog stommer vind ik het als een huisdier geen naam heeft.
Het is ook zo fantasieloos he. Ik hou daar ook niet van.


Oh, waar ik ook een hekel aan heb: amerikaanse politieseries met hun extreme high tech en hun niet realistische immer jonge en mooie personages. Komt mij niet geloofwaardig over op die manier. En oh, wat stikt het ervan op tv!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-03-2021 21:36
Ja, maar zelf weten zelf natuurlijk ook wel dat hun handen en voeten en zo kleiner zijn dan die van hun ouders en andere volwassenen.
Ik vind het tegenover kinderen net zo denigrerend als tegenover kleine volwassenen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-03-2021 21:40
Ik vind het tegenover kinderen net zo denigrerend als tegenover kleine volwassenen.
Ik niet.
Bergje65 schreef:
08-03-2021 19:24
Aan de verschrikkelijke zangstem van Davina Michelle.
Brrrr.... door berg en been gaat dat bij mij en ik zet meteen de radio zacht.
Ugh ja, dat kattengejank van haar. Ik zap ook altijd meteen weg.
Alle reacties Link kopieren
Foto's van breed, geforceerd lachende politici die met hun vinger in de camera wijzen. Maakt me niet uit over welke partij het gaat, ik stem wel ergens anders op. Brrrrr.

Edit: en de term 'vrouwtje' voor honden/kattenbaasjes, en Amerikanen die naar hun huisdier verwijzen als 'fur babies'.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
- Stickertjes op fruit e.d.
- Huidkleurige pleisters
- Ingesproken berichten, dus voicemail of via whatsapp
Cum non tum age
makreel schreef:
08-03-2021 16:23
Of de badkamer inlopen en dan met je droge sokken in een plasje in de badkamer staan, fuck fuck fuck.
Maar goed, er is een hele aanwijsbare reden waar ik daar een hekel aan heb. Wie houdt er nou van natte sokken, zeker als je ze net vijf minuten daarvoor droog en fris uit de la hebt aangetrokken.

Absoluut dit!
En helemaal naar wanneer je zelf niet de veroorzaker bent van de natte vloer maar iemand anders domweg geen interesse had in het heel even droogmaken van de vloer... (6)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan (mensen in) van die slome, grijze joggingbroeken. Ik word daar zo depri van. En dan vooral als zo'n joggingbroek als een aardappelzak om de kont hangt en als je dat soort mensen met zo'n broek dan op een grauwe november. ochtend op een. treinstation ziet roken, en er dan ook nog een koffie vlek ofzo in zit. Misselijk word ik dan bijna.

Of van mannen ouder dan ca. 40 die voetbalkleding dragen. Ajax vestjes ofzo. Of mannen met te goedkope / sterke parfum.

Of mensen in een stomme spijkerbroek. Met recht toe aflopende pijpen zonder enige vorm en/of hele aanwezige/dikke stiksels die hevig contrasteren met de broek zelf.

En van mensen die hele oncharmante taal uit slaan. Ik las onlangs iemand op facebook zeggen (over heel nodig moeten poepen) dat hij er niet van houdt om ''de mol te voelen wroeten''.

De grootste afknappers zijn nog wel mannen/vrouwen die lompe bijnamen hebben voor hun (edele) lichaamsdelen : mijn pruim, mijn duitse helm, ''mijn meisjes''. Dan is elke vorm van zin echt meteen verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
10-03-2021 19:32
Ik heb een hekel aan (mensen in) van die slome, grijze joggingbroeken. Ik word daar zo depri van. En dan vooral als zo'n joggingbroek als een aardappelzak om de kont hangt en als je dat soort mensen met zo'n broek dan op een grauwe november. ochtend op een. treinstation ziet roken, en er dan ook nog een koffie vlek ofzo in zit. Misselijk word ik dan bijna.

Of van mannen ouder dan ca. 40 die voetbalkleding dragen. Ajax vestjes ofzo. Of mannen met te goedkope / sterke parfum.

Of mensen in een stomme spijkerbroek. Met recht toe aflopende pijpen zonder enige vorm en/of hele aanwezige/dikke stiksels die hevig contrasteren met de broek zelf.

En van mensen die hele oncharmante taal uit slaan. Ik las onlangs iemand op facebook zeggen (over heel nodig moeten poepen) dat hij er niet van houdt om ''de mol te voelen wroeten''.

De grootste afknappers zijn nog wel mannen/vrouwen die lompe bijnamen hebben voor hun (edele) lichaamsdelen : mijn pruim, mijn duitse helm, ''mijn meisjes''. Dan is elke vorm van zin echt meteen verdwenen.

Serieus?!?
Geyl!!
Mensen die liegen en bedriegen en het dan zo draaien dat jij wel iets fout hebt gedaan. Pffffff
Alle reacties Link kopieren
Shoot me, iedereen zal wel over me heen vallen maar Bibian Mentel. Als ik haar op tv zie , gaan m'n nekharen al overeind staan.
Alle reacties Link kopieren
Perfecte gezinnen met perfecte huizen op Insta, dus:
van die superhippe SCHONE en opgeruimde huizen en kinderen met superdure kraakschone goed bij elkaar gezochte outfits.
O ja, en ze lachen allemaal en zijn super fotogeniek.

Lukt mij niet en het stoort me mateloos.

Maar ach, ik troost me met de gedachte dat deze mensen waarschijnlijk huilend in bed liggen ‘s avonds of zich stiekem. bedrinken als niemand het ziet....

(6)
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
11-03-2021 18:15
Shoot me, iedereen zal wel over me heen vallen maar Bibian Mentel. Als ik haar op tv zie , gaan m'n nekharen al overeind staan.
Ik snap het wel een beetje. Dat komt waarschijnlijk omdat ze te vaak in beeld is en altijd erg wordt opgehemeld. Maar volgens mij is het wel een lief mens en het is natuurlijk afschuwelijk dat ze niet meer beter zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
10-03-2021 19:32
Ik heb een hekel aan (mensen in) van die slome, grijze joggingbroeken. Ik word daar zo depri van. En dan vooral als zo'n joggingbroek als een aardappelzak om de kont hangt en als je dat soort mensen met zo'n broek dan op een grauwe november. ochtend op een. treinstation ziet roken, en er dan ook nog een koffie vlek ofzo in zit. Misselijk word ik dan bijna.

Of van mannen ouder dan ca. 40 die voetbalkleding dragen. Ajax vestjes ofzo. Of mannen met te goedkope / sterke parfum.

Of mensen in een stomme spijkerbroek. Met recht toe aflopende pijpen zonder enige vorm en/of hele aanwezige/dikke stiksels die hevig contrasteren met de broek zelf.

En van mensen die hele oncharmante taal uit slaan. Ik las onlangs iemand op facebook zeggen (over heel nodig moeten poepen) dat hij er niet van houdt om ''de mol te voelen wroeten''.

De grootste afknappers zijn nog wel mannen/vrouwen die lompe bijnamen hebben voor hun (edele) lichaamsdelen : mijn pruim, mijn duitse helm, ''mijn meisjes''. Dan is elke vorm van zin echt meteen verdwenen.
Ik voel alles wat je zegt, tot op de laatste letter. Wil er nog een paar aan toevoegen:

- Mannen die op straat hun mond en keel leegschrapen en een flinke groen-gele rochel op de grond deponeren.
- Mannen die op zaterdagochtend met hun vrouw mee moeten om boodschappen te doen en vervolgens verveeld, met handen op de rug, door de gangen lopen te fluiten.
- oudere dames aan de supermarkt-kassa die ALLE tijd hebben. Heel langzaam en rustig elk product pakken, het heel netjes op de band leggen, het nog eens fatsoeneren, om het volgende product met dezelfde rust pakken... terwijl er 5 mensen achter haar wachten.
- mensen in de trein die bellen via de speaker zodat medereizigers volop kunnen meeluisteren naar het kabaal.
- mensen die in hun geparkeerde auto stappen om weg te rijden terwijl jij staat te wachten om op dat plekje te gaan staan.... maar heel lang zitten te teuten omdat ze niet in de gaten hebben dat jij staat te wachten.
- als je je handen was en er loopt een straaltje water via je mouw en je armen. Brrrr.
- Te fanatieke toeristen met foute korte broeken, sandalen met sokken, en een kekke bodywarmer
- mensen met oude auto’s die elke week van binnen en buiten worden uitgelikt zodat een auto van 28 jaar oud er nog steeds uitziet alsof deze net uit de showroom komt.
- mensen met dogma’s (“ ik wil alleen met KLM vliegen”. Ik wil alleen maar boodschappen van AH”). Lekker blijven hangen in het veilige vanwege een of andere kul-reden.

Kan nog even doorgaan maar ik stop
Alle reacties Link kopieren
Mensen zonder raambekleding. Je kunt precies zien waar ze zijn en wat ze doen, vooral als het buiten donker is.
Ze doen niets verkeerd maar grrr de ergernis!
Deze emoji en ik heb geen idee waarom.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Stelletjes die áltijd samen boodschappen moeten doen. In deze tijd helemaal overduidelijk dat ze allebei verplicht een karretje moeten waarvan er maar eentje gebruikt wordt. En dan wel met twee karretjes naast elkaar het gangpad blokkeren.

Hoezo, je bent toch geen Siamese tweeling dat je zelfs met z’n tweeën naar de super moet.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Juniper_ schreef:
12-03-2021 11:53
Stelletjes die áltijd samen boodschappen moeten doen. In deze tijd helemaal overduidelijk dat ze allebei verplicht een karretje moeten waarvan er maar eentje gebruikt wordt. En dan wel met twee karretjes naast elkaar het gangpad blokkeren.

Hoezo, je bent toch geen Siamese tweeling dat je zelfs met z’n tweeën naar de super moet.
als wij op zaterdagochtend eens samen naar AH wandelen, blijft 1 van beiden buiten een bankje zitten. De ander schapt even bood

ik vind (=mening) dat AH stellen die met zijn tweeën (met 2 wagens) binnen willen moet weigeren. Uitzonderingen voor een dochter van 70, die samen met moeder van 90 boodschappen doet oid. Maar fun-shoppers gewoon niet toelaten
Alle reacties Link kopieren
Meike de jong van het RTL nieuws in de ochtend, brrr ik baal altijd als zij er zit en niet Jan de hoop.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
11-03-2021 19:58
Ik snap het wel een beetje. Dat komt waarschijnlijk omdat ze te vaak in beeld is en altijd erg wordt opgehemeld. Maar volgens mij is het wel een lief mens en het is natuurlijk afschuwelijk dat ze niet meer beter zal worden.
Dat is het ja! Heel erg sneu dat ze lang ziek is, en binnenkort komt te overlijden. En respect voor hoe ze daar mee om is gegaan en dat je dat zo lang volhoudt.

Maar echt, moet alles van haar op tv? Die behandelingen--> een docu
Terminaal?> Hup weer bij Humberto

Dan krijg ik op een gegeven moment zoiets van jahaaa, we weten nu wel dat je sterk, dapper etc bent.
Maar goed. Fijn dat jij mijn gevoel beetje kunt duiden :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
11-03-2021 18:15
Shoot me, iedereen zal wel over me heen vallen maar Bibian Mentel. Als ik haar op tv zie , gaan m'n nekharen al overeind staan.
Nee je bent niet de enige... toen met die dansshow ook, er waren erbij die veel beter waren maar zij wint..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
09-03-2021 19:25

- Ingesproken berichten, dus voicemail of via whatsapp
Ja! Heel vreselijk. Ik stel het ook meestal zo lang uit om ze af te luisteren dat t niet meer nodig is ;-D
Alle reacties Link kopieren
Iedereen met stekels..ook kinderen !
En al helemaal als er ook nog eens geen gel in zit . @(
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven