aan wie of aan wat heb je een hekel zonder aanwijsbare reden

22-02-2021 15:32 3719 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je aan bepaalde mensen of zaken een hekel, zonder dat daar reden voor is.
Ik trap af:
- bakfietsmoeders
- mensen met een mandje op de fiets voor hun hond
- de naam Rebecca en Sander
- en regelmatig zitten er ook bepaalde types in scootmobiels dat ik denk...ok
- mensen die bij de eerste zonnestraal hun dak al open gooien van hun cabrio

en ik voel me geenszins superieur hoor, en sorry als ik mensen nu beledig, maar wellicht zit ik ook in jullie hekelspectrum om een andere reden ;-D
Cookielover schreef:
22-02-2021 16:45
Aan het volgende heb ik geen hekel, maar ik snap nooit echt wat mensen bedoelen met 'in huis rommelen'. Wat is dat dan?
Haha, dat doe ik heel veel. Ik bedoel daarmee dat ik een dagje thuis ben en allerlei klussen en huishoudelijk werk doe. Dus gewoon een productief dagje in huis.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-02-2021 16:10
Vrouwen die op hun social media praten over hun mannetje of nog erger hun mannetjes (man en zonen)
Of vriendje.
Of vriendinnetjes.

Gewoon geen verkleinwoorden als je het over volwassenen hebt
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
22-02-2021 16:45
Aan het volgende heb ik geen hekel, maar ik snap nooit echt wat mensen bedoelen met 'in huis rommelen'. Wat is dat dan?
voor mij zou het betekenen:
Beetje opruimen, was draaien, stofzuigen? uitgebreid koken, boek uitlezen, beetje snoeien in de tuin
Niet echt een grote klus, maar beetje kijken wat op je pad komt?
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
22-02-2021 16:48
Haha, dat doe ik heel veel. Ik bedoel daarmee dat ik een dagje thuis ben en allerlei klussen en huishoudelijk werk doe. Dus gewoon een productief dagje in huis.
:whip:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
22-02-2021 16:48
Haha, dat doe ik heel veel. Ik bedoel daarmee dat ik een dagje thuis ben en allerlei klussen en huishoudelijk werk doe. Dus gewoon een productief dagje in huis.
een dag, geen dagje
:)
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-02-2021 16:49
:whip:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
22-02-2021 16:48
Haha, dat doe ik heel veel. Ik bedoel daarmee dat ik een dagje thuis ben en allerlei klussen en huishoudelijk werk doe. Dus gewoon een productief dagje in huis.
lilalinda schreef:
22-02-2021 16:49
voor mij zou het betekenen:
Beetje opruimen, was draaien, stofzuigen? uitgebreid koken, boek uitlezen, beetje snoeien in de tuin
Niet echt een grote klus, maar beetje kijken wat op je pad komt?
Klinkt heel logisch eigenlijk :D
De meisjes / vrouwen uit de Vinted-reclames, ze praten allemaal met hetzelfde accent. Zo’n harde T, instant ergernis.
doornroosje9 schreef:
22-02-2021 16:49
:whip:
:-D Sorry.
Blijkbaar gebruik ik ook van die irritante verkleinwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook met stip op 1 Marco Borsato. Al decennia. Zijn 'a' in zijn gezang hangt me de keel uit. Als ik 'm op tv zie wil ik zappen. Sterker nog, ik deed 't meteen.

Victor Smits, die dokter die illusionist is, trek ik ook voor geen meter. Kan die man niet horen of zien. Heeft me nooit wat gedaan die man, idd een onberedeneerde weerzin.

Anita Witzier.

En dat mens van lingo die de politiek in gaat, en zo positivo is over mensen met een fysieke beperking. Die stem vind ik niet fijn.

Is nu ook een mevrouw bij 'goedemorgen nederland' of het journaal met zo'n harde penetrante stem. Ik zet tv meteen op stil als die komt.

Verder vind ik mini-hondjes stom.
Haat ik zwijmelige kattenverhalen.
Kattenmoeders snap ik niet en ik vraag me af of ik iets ontbeer (empathie) of zij iets (realiteitszin).
hanke321 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 17:00
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mensen die pal achter je fietsen en in je nek hijgen, maar niet inhalen (gelukkig sinds corona wat minder last van)
FoxtrotAlpha schreef:
22-02-2021 16:24
In hetzelfde rijtje: Mathijs van Nieuwkerk. Kijk mij lekker genuanceerd en intellectueel zijn... ugh. En dan zo “bescheiden” doen.
En dat zoveel mensen met hem dwepen. Walgelijke man.


Dit topic haalt niet direct goede dingen naar boven haha
Ah mooi, ik ben dus niet alleen. Er is iets aan Matthijs dat het bloed onder mijn nagels vandaan haalt en ik weet niet precies wat. Tot mijn grote ongenoegen gaat hij iets presenteren op VTM waarvoor natuurlijk ook reclame moet worden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Van die reclames waar ze dan expres allemaal van die "doorsnee" (lees: lelijke) mensen hebben uitgekozen omdat ik me daar dan zogenaamd in moet herkennen. Nee sorry, ik herken mezelf toch liever in topmodellen.
hanke321 schreef:
22-02-2021 16:58
Verder vind ik mini-hondjes stom.
O ja, ik ook. En ik heb altijd wat medelijden met de baasjes om in mijn verbeelding ze zich altijd vast schamen als ze zo’n klein dingetje uitlaten. Zeker bij een man ziet het er wat sukkelig uit.
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
22-02-2021 17:02
Van die reclames waar ze dan expres allemaal van die "doorsnee" (lees: lelijke) mensen hebben uitgekozen omdat ik me daar dan zogenaamd in moet herkennen. Nee sorry, ik herken mezelf toch liever in topmodellen.
Is dit serieus?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Niet direct een hekel, maar volwassen vrouwen in een roze sportoutfit kan ik moeilijk serieus nemen. Of ze nu 100 kg bankdrukken of niet.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Thordïs schreef:
22-02-2021 16:03
Mensen met een zachte g.
Oei...
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-02-2021 17:03
Is dit serieus?
Hoezo niet? Ik beweer niet daadwerkelijk op een topmodel te lijken, maar ik voel me al helemaal niet aangesproken door Jannie Modaal in de Dove reclame
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
22-02-2021 17:06
Hoezo niet? Ik beweer niet daadwerkelijk op een topmodel te lijken, maar ik voel me al helemaal niet aangesproken door Jannie Modaal in de Dove reclame
Maar je snapt toch dat het gebruik van normale mensen logischer (en een stuk beter, vind ik) is dan topmodellen? Want ja, zo ziet bijna niemand eruit natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb een hekel aan mensen die harde muziek draaien in de tuin.
doornroosje9 schreef:
22-02-2021 17:08
Maar je snapt toch dat het gebruik van normale mensen logischer (en een stuk beter, vind ik) is dan topmodellen? Want ja, zo ziet bijna niemand eruit natuurlijk.
Dit inderdaad.
Lil kleine. Vind ik een hufter.
Oef Susanne en Freek inderdaad, wat een verschrikking. Zodra een van hun nummers op de radio komt direct een andere zender.

Verder veel verkleinwoorden gebruiken of heel slecht Nederlands spreken.

Tieners die straattaal gebruiken en zich heel stoer vinden, maar eigenlijk net uit de luiers zijn.
Wat iemand al eerder zei: van die gasten die vinden dat ze respect moeten krijgen, gewoon omdat zij dat vinden.

Oh en mensen in trainingspak buiten die niet sporten lijken me ook nooit aardig, maar dat is ook echt alleen op dat trainingspak gebaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Dionne Stax.
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 25-08-2021 08:59
96.67% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven