Aangereden en nu zit ik er ff doorheen.

04-06-2020 13:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik terwijl ik op de fiets zat aangereden door een auto die geen voorrang verleende.
Ik remde zelf maar omdat zij niet remde werd ik geraakt en kwam een paar meter verder terecht.
Ik heb de val goed op weten te vangen maar mijn eerste reactie was opstaan en kijken of ze niet doorreed.
Gelukkig was er een getuige die me haar eigen gegevens gaf mocht ik die nodig hebben.

Ik heb direct mijn ex gebeld en haar kenteken laten opschrijven.
M'n ex adviseerde de politie te bellen, dat heb ik gedaan, de politie kwam ook direct.
Mijn ex en mijn huidige vriend kwamen ook om me op te vangen, want ik was erg geschrokken.

Het werd nog een aardig gezeik, omdat ik mijn kapotte telefoon (schoot uit mijn tas toen ik die schuiver maakte) door haar vergoed wil hebben en zij daar een enorme issue van maakte.
Ook schold ze me uit, niet wetende dat mijn ex precies verstond wat ze zei.
Ze zei later dat ze een woord had gebruikt waarvan ze de betekenis niet wist, ze noemde me hoer in het Turks.
Jaja, heel logisch dat je iets zegt waarvan je de betekenis niet kent.

Zelfs de politie agent zei dat ze echt heel stom bezig was.

Nouja, lichamelijk voelde ik me goed tot ik thuis kwam, mijn frustratie eruit had gejankt en mn wonden had ontsmet. Uiteindelijk 'savonds naar de huisartsenpost gegaan omdat ik na een paar uur verrekte van de pijn en de arts vermoed wat verschoven wervels in mijn rug.
M'n knieschijven zijn erg pijnlijk en m'n enkels en handen ook.
Ik kan amper lopen van de (spier)pijn en stijfheid, mijn hele lichaam doet zeer.

Ik kan niet werken, ik werk als kok dus kan geen zittend werk doen.

Vanochtend heb ik een letselschadebedrijf gebeld en ondanks dat ik me nog een beetje schaamde om voor zo'n relatief klein ongeval zo'n heisa te maken namen ze het serieus op.

En nu zit ik op de stoel want liggen doet meer pijn en voel me zo ontzettend kut.
Ik ben gewend om alles snel te doen, hup de trap af (woon 3 hoog zonder lift), hup op de fiets, ik vlieg overal heen en niks is teveel.

Was bezig met helpen in huis bij mijn ex, mijn eigen huis is nog nieteens klaar na een recente verhuizing, enorm druk geweest op het werk in die onzekere Corona tijd...
(We moesten ons concept enorm omgooien omdat het niet past binnen de Corona normen, dus in korte tijd enorm veel geklust om een soort nieuw bedrijf neer te zetten)

En nu verrek ik van de pijn, kan ik amper lopen en is dat 'alles ff snel' er ook wel even vanaf.
Een kopje thee vasthouden voelt al als een bak lood.
En geen idee hoelang.

Als het om tegenslagen gaat ben ik gewend om door te knallen, heb aardig wat op m'n pad gehad de laatste maanden maar dit was echt even de druppel...

Excuus voor het jankverhaal.
Hebben jullie tips hoe ik dit allemaal het beste kan aanpakken, buiten het juridische verhaal met de letselschade afdeling?

Ik wil gewoon weer door zoals ik gewend ben :"-(
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Ik heb even geen tips, wel een knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
geen tips voor het juristische verhaal, maar als ik jou was zou ik even lief voor mezelf zijn en accepteren dat je even niet alles snel snel kan doen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nee geen tips, het is echt enorm k*t hoor aangereden worden. Geef jezelf tijd om bij te komen en niet direct weer dingen willen doen.
Sterkte.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Lastig, maar: accepteren dat de situatie is zoals die is. Je kunt nu dus even niet snel snel... En focus je op de toekomst; het komt wel goed, maar het kost tijd.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat rot! Veel beterschap en lekker rustig aan doen.
Jeetje zeg, wat balen dat dit zo is gegaan. :hug: En wat een timing, net nu alles weer een beetje "gewoon" wordt binnen de horeca :purple:

Hoewel het misschien heel contraproductief voelt: probeer je rust te nemen. Je lichaam is nu hard bezig met helen. Als jij rust neemt, heeft je lijf meer energie om dat te doen. Rust nemen is nu dus geen luxe of overbodigheid, maar juist heel hard nodig om straks weer te kunnen knallen :hug:

Dus elke keer als je denkt: ik moet iets doen, tegen jezelf zeggen: ik ben al iets aan het doen, namelijk genezen.
Alle reacties Link kopieren
K*t zeg! Je hebt nu enorme spierpijn. De tweede dag is het ergst. Daarna wordt het minder.

Hartstikke heftig wat je hebt meegemaakt. Praat erover en uit je emoties.

Praktische kant, is er een schadeformulier ingevuld? Je telefoon en dergelijke moeten gewoon vergoed worden. En in deze situatie is de bestuurder van de auto aansprakelijk hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Je bent een aantal uur puur op adrenaline aan de slag geweest. Dat is nu uitgewerkt, daarom voel je je nu zo vreselijk.

Sterkte!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wat een schrik! En dan ook nog zo rot afgehandeld.
Sterkte.
He wat naar! Zoiets schikt nooit natuurlijk.
Dat je pijn hebt is eigenlijk niet gek na zo'n klap.
Gun jezelf een paar dagen rust. Heb je pijnstilling in huis?
Beterschap! :hug:
Alle reacties Link kopieren
En als het je blijft achtervolgen ga dan niet stoer doen maar neem contact op met Slachtofferhulp en/of huisarts. Wat zul je geschrokken zijn? Dikke :hug: :hug:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wat naar!
Ik hoop dat je fysiek snel weer de oude bent.

Wat akelig ook dat nota bene de schuldige jou nog even de huid volscheldt nadat je door haar toedoen bent geschept.

Dit maakt het extra pijnlijk, niet alleen lichamelijk.

Ik wens je een goed herstel toe, enne,,.. Laat het kaas niet van je brood eten hè,!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje heftig joh!
Wat een schrik, en geef jezelf de tijd om te helen, dat werk komt wel weer.
Qua juridisch gebeuren, heb ik geen tips, maar lijkt me wel logisch dat haar verzekering jouw telefoon vergoed!
Sterkte!
:hug:
Bel even de huisarts, vertel alle klachten. Voor advies maar ook dat het maar vast ligt bij een arts, mocht het nodig zijn als je toch strakjes eigen risico kwijt bent of langere tijd arbeidsongeschikt ofzo.

En toch rust nemen. Je hebt er niks aan als je dingen gaat doen waardoor je strakjes langer bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat rot, ik heb ook gean andere tips die al gegeven zijn dus van mij ook een dikke beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ah joh wat ontzettend naar! Hopelijk ben je er snel weer bovenop! Sterkte.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Och arme :hug:

Kan slachtofferhulp iets voor je betekenen? Al is t maar even een luisterend oor?.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de verzekeringspapieren van de automoblist ingevuld en ondertekend? Of heeft de politie procesverbaal opgemaakt?

Ervaringstip:
- probeer het niet te regelen met de bestuurder, maar regel het met haar verzekeringsmaatschappij; voor een verzekeringsmaatschappij is het dagelijks werk, zonder emotie
- heb geduld
- wees royaal met het noteren van je schade en leed
- laat het letselschadebedrijf bovenstaande dingen regelen.

Ik baseer dit op mijn eigen ervaring: ik ben ooit op mijn fiets aangereden door een brommer. Brommer-rijder deed moeilijk, zijn verzekeringsmaatschappij bureaucratisch (terwijl ik slechts 400 euro vergoeding wilde voor materiele schade), en toen heeft een advocaat het afgemaakt op 3500 euro: materiele en inmateriele schade. Daar ging wel enkele maanden overheen.
Wat naar!
Sterkte, en hoe lastig ook, neem de tijd om te herstellen.

Wat ontzettend aso van bestuurster van auto!

Hoop dat de verzekering het netjes afhandelt.
En jij je snel beter gaat voelen!
:hug:

Sorry dat dit je overkwam!
Wat een klap moet het ook geweest zijn.

Ik heb geen advies helaas. Paar weken geleden werd ik ook aangereden en had de bestuurder dezelfde reactie. Ze raakte me niet eens zo hard en ik kwam er goed vanaf, maar ze schold me helemaal verrot tot ik haar op de haaientanden wees. Toen snapte ze snel in de auto en reed weg.
Ik fietse door naar de AH en daar kwam ik haar weer tegen. Ze liep heel snel weg. Thuis barstte ik wel even in tranen uit, gek genoeg meer van het feit dat ik helemaal aan gort gescholden werd (onterecht) dan die aanrijding. Ik had van alle schrik er geen moment aan gedacht om haar kenteken te noteren.


Ik zou echt even jezelf en je lijf rust gunnen. Dit is een enorme aanslag op je lijf en ook nog eens voor je koppie. Doorknallen is makkelijk, maar gun het jezelf ook om dit even te verwerken.
Al is het rete frustrerend, je hebt het wel nodig. Spui hier, spui tegen je vriend, laat je een beetje verzorgen.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ach Kuzu toch! :hug:
Ook ik kan je op juridisch vlak niet helpen helaas. Doe vooral rustig aan, wat zal je geschrokken zijn zeg!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat vervelend. Fijn dat je er relatief goed vanaf bent gekomen.

Wanneer je alle beetjes bij elkaar optelt loopt schade al snel in de papieren. Daarom is het slim om goed te documenteren wat er allemaal kapot is. Allereerst natuurlijk aan je lichaam. Verschoven wervels kunnen makkelijk een fikse rekening van de fysio veroorzaken bijvoorbeeld. Daar sta je niet zo snel bij stil als je nog aan het begin van je herstel staat maar dat komt vanzelf op je af.

Daarna ook naar alle materiële zaken die kapot zijn. Als je wonden hebt zijn je kleren waarschijnlijk ook kapot. Als je ondersteboven bent gereden is je fiets er waarschijnlijk ook niet ongeschonden vanaf gekomen. Van alle dingen die kapot zijn heb je een bon nodig om het juiste bedrag in te kunnen dienen, zonder bon kan een aanname worden gemaakt die doorgaans lager ligt dan de werkelijke waarde.

Als je niet kunt werken omdat je teveel pijn hebt dan heb je een overzicht nodig van hoeveel je werkte in het verleden (loonstrook bijvoorbeeld) en moet je aannemelijk kunnen maken hoeveel capaciteit je nu mist.

Ik heb zelf alleen ervaring met een letselschade advocaat, niet met een bureau. In mijn geval hielp die me door dat hele proces heen. Neem aan dat zo´n schadebureau dat ook doet.

Wees niet te bescheiden met dingen claimen, super stom maar aangereden worden kost je onderaan de streep ook altijd nog geld. Sterkte met je herstel!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve reacties.

Voor de te verhalen schade gaat dat bedrijf me helpen en die (super aardige) mevrouw benoemde allemaal dingen waar ik nog niet eens over na heb gedacht.

Ondanks dat ik er wel goed vanaf ben gekomen qua letsel heeft dit wel een impact.
Alleen al op simpele dingen als het huishouden, mijn zoon naar school brengen, boodschappen doen..
Dat wil ze allemaal meenemen.

Ik ga morgen naar de huisarts, voor een doorverwijzing voor foto's.
Alle reacties Link kopieren
Super aardig zijn ze allemaal. Dit is namelijk hun brood. Zorg dat je goed weet wat er onder aan de streep op jouw rekening terechtkomt en wat er voor de dienstverlening moet worden afgerekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven