afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En een ander oud collega ging trouwen in de Caddy's in Purmerend. Live-band erbij. Dat maakte zo'n teringherrie dat we niet met elkaar konden praten. Het was echt vreselijk!
De Caddy's is toch die vreselijke tent vlakbij Mac Donalds? Of vergis ik mij?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Frank, geweldig verhaal van haar :D :D :D
Alle reacties Link kopieren
schuimbekkie! Schuimbekkie!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, wat is DIT een heeeeerlijk topic. Ik lach me rot. Echt waar. Ik kom helemaal bij, na deze week. Echt heerlijk, super. Bedankt! Ik wou dat ik zo kon schrijven!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Spekkie, kom op met de rest van het verhaal! Smullen dit soort stories.



De ergste bruiloft die ik heb meegemaakt was van de beste vriend van mijn ex. Beiden hadden we helemaal niks met de bruid, erger nog, we wilden vriend eigenlijk liever sterkte wensen dan geluk met zijn huwelijk. Wat een tuthola was dat. Maar ja hij moest er mee leven.



Het begon al goed. Ex was getuige, dus moest in jaquet. Met veel overredingskracht van de moeder van de bruidegom naar de bruid toe, is er geregeld dat het bruidspaar zelf betaalde voor de huur van de kleding voor hun bruidspersoneel. Bruid vond dit eigenlijk maar onzin. De rest van de gasten moest in cocktailkleding op komen draven. Cocktailkleding, jaaaaa, dat hebben we allemaal in de kast! Aangezien ik partner van getuige was kon ik de dresscode niet aan mijn laars lappen, dus pakje van mams geleend.

Werkelijk, iedere stap die de gasten deden, was met regeltjes omkleed. We draaiden  blaadje 3 met instructies van de ceremoniemeester om. Daar werd beschreven wat er in de avonduren, op het grote feest, op program stond. Ten eerste een change in dresscode: nu moesten we in gala. Gelukkig dachten we, dat hebben we wel. Maar we hadden te vroeg gejuichd; de vraag was witte smoking voor de heren, zwarte jurk voor de dames:@. Dus, ex alsnog naar de verhuurshop, voor een witte smoking. Ik zelf kon voor een kekke lange zwarte jurk bij de H&M slagen. (Had wel chique gala in de kast, maar geen zwart, want ik ben niet van voorzichtig zwarte chique)  Enfin, jurk had nogal een lage rug, dus ik dacht dat op te lossen met opplak cups, aangezien ik echt niet zonder bh kan. Opplakcups: Niet aan beginnen!  Waardeloos. Uiteindelijk heb ik het opgelost met een ingenieuze constructie van leukoplast.



Ik moet eerlijk zeggen; het was een leuk gezicht hoor, al die mensen op hun paasbest. De dag en avond verliep grotendeels volgens de door de bruid gedicteerde en ceremoniemeester driftig uitgetypte regeltjes. De bruidegom geneerde zich lichtelijk voor zijn familie en vrienden, vanwege alle poeha en regeltjes. Bruid liep lichtelijk bordeauxrood aan toen bleek dat niet iedereen precies wist wat cocktailkleding inhield en men gewoon in nette kleren op durfde te komen draven, en werd auberginekleurig toen haar zwager de avond in spijkerbroek en houthakkershemd wenste door te brengen onder het mom van: 'Ja sorrie hoor, neem me maar zoals ik ben. Een smoking is niks voor mij.':D

Na 15 minuten had men de bruid weer enigszins op kleur en konden de speeches beginnen. Nimmer in mijn leven heb ik een zo genante speech meegemaakt als die van haar vader. Werkelijk al haar ex-vriendjes kwamen aan bod :?, waarvan 1( waar ze blijkbaar jarenlang een aan/uit verhouding mee had gehad) zeer uitgebreid :o. Def, ik vergeet zijn naam nooit meer (degenen die in de zorg werken snappen waarschijnlijk wel waarom). Meer dan 20 minuten lang hebben we naar het geblaat van die man moeten luisteren, die tussendoor niet meer bij kwam om zijn eigen lullige geintjes. Bruid straalde vanwege zoveel aandacht, bruidegom keek in de zaal op zoek naar een jurist die de huwelijksakte ongeldig kon laten verklaren.



Enfin, de dag ging voor bij. De moeite om de kleding was voor mij achteraf verspild, want ik kwam op geen enkele foto voor, bleek bij het bezichtigen van het huwelijksalbum. Het foto's kijken was ook errug leuk :(. Het bruidspaar ging voor ons zitten en hield het boek vast. Enigszins traag sloegen ze de bladzijden om, vol anekdotes over tante Truss en ome Ko. Zelf bladeren was er niet bij.

Een jaar later kwamen we op kraamvisite. Met de baby ging het hetzelfde als met het fotoalbum. Het kind werd uit de wieg gehaald, van 3 meter afstand, met gestrekte armen aan ons getoond, en weer in de wieggelegd.



Goddank hoorden deze vrienden bij ex zijn deel van de boedel toen wij uit elkaar gingen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
En zijn ze nog bij elkaar of inmiddels "gelukkig gescheiden"?:)
Alle reacties Link kopieren
En zijn ze nog bij elkaar of inmiddels "gelukkig gescheiden"?:)
Geen idee, ik heb geen contact meer met ze.:D
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
:D Wat een heerlijke verhalen!!!!!



Mijn ergste bruiloft ever, was die van een zwaar gereformeerde (of Gggrristelijke ik weet het niet eens meer) studiegenoot. Hij had de warmste dag van het jaar uitgekozen om te trouwen (oke kon hij niet weten en was nog tot daar aan toe) en met 35 graden zaten wij dus verplicht eerst 2,5 uur in de kerk (ipv aan het water) te luisteren naar een oersaaie mis. Daarna was "het feest" in een ruimte onder de kerk. Daar was het ongeveer zo'n 40 graden. Er werd geen alcohol geschonken:? en er mocht niet gerookt worden. Er was ook geen muziek..... net toen we dachten over de ergste teleurstelling en schok heen te zijn begon de familie met de "stukjes"..... 3 "ABC-en" en een aantal sketches met inside jokes (ook nog onverstaanbaar) later zijn we hem maar gepeerd.....
Alle reacties Link kopieren
Soms is het echt heel fijn om een anti-sociale persoonlijkheid te hebben. Ik hou niet van 'feesten' met meer dan 3 mensen (ongeveer) en ga dus nooit naar bruiloften. Omdat ik er niet van hou EN omdat ik sowieso niet begrijp dat mensen gaan trouwen (maar dit terzijde). Na het lezen van dit topic weet ik maar weer dat het goed is om bruiloften te mijden.



Maar schrijf vooral door: erover lezen vind ik wèl leuk.:D
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Alle reacties Link kopieren
Geweldig al deze verhalen. :D Schuimspekkie, ik zit ook te wachten op het vervolg hoor. Schaamteloos, die mensen.



Mijn ergste bruiloft wat er eentje van een kennis van de studentenvereniging, waarbij iedereen uitgenodigd was, behalve 1 meisje. En die had dat zelf niet door, dus die begon: "hee, ik heb een auto, ik kan wel rijden, wie wil er met mij mee?". Onaangename stilte... Uiteindelijk had ze het door, en was natuurlijk vreselijk op haar pik getrapt, zij had geen idee waarom ze kennelijk niet gewensd was op het feest. Ze dacht dat ze best een goeie relatie had met de a.s. bruid. Andere vriendinnen van haar vonden dat zo lullig en waren er eigenlijk ook wel boos over, dus die gingen ook niet naar het feest.



De bruid had enorm lopen opscheppen over de lokatie (kasteeltje geloof ik) en dat iedereen mocht blijven eten. Maar toen we daar waren, bleek het een lawaaierige rotzaal te zijn, waar je wel kon dansen, maar nergens rustig kon zitten praten. Het eten was een lopend buffet van ham, saus en brood, dat al binnen de korste keren geplunderd was en dus lang niet genoeg voor iedereen.



Het gonsde van de roddels over K die niet mocht komen en L en M die dus ook niet waren gegaan, en dat ging na afloop ook nog een tijdje zo door.



Kortom, tip van de week: als er 1 of 2 personen uit je kringetje zijn die je eigenlijk liever niet uitnodigt, doe dat dan gewoon wél, dan bespaar je jezelf een hoop ellende. :)
Alle reacties Link kopieren
Nicht wilde een bruiloft met alles erop en eraan, zoals in de film. Mooie kleding, sneeuw op de grote dag, mooie kerk, mooie glazen met mooie bubbels, mooie hapjes, mooie feestzaal, mooi diner...



Maar op tv hoef je geen rekening te houden met kou (bruid ademde wolkjes in de kerk), gladheid (gasten kwamen niet), smaak (ik denk dat er kaas in de hapjes zat, dat weet ik niet zeker; de bruid lustte het diner niet (garnalencocktail en biefstuk met friet)), aantal gasten (in de film huur je wat extra figuranten in als de grootte van de feestzaal niet correspondeert met het aantal gasten (2 vrienden, verder alleen haar familie)) of alcohol (iets anders bestellen dan de aangeboden champagne kon niet, terwijl veel gasten van ver gekomen waren en natuurlijk weer terug moesten rijden en door de kou onderhand wel toe waren aan een kop koffie).



Zeer memorabele bruiloft in zaal Begonia.
Alle reacties Link kopieren
Nog een heueule erge was de bruiloft van een collega van mijn ex; het stel op zich was al te erg voor woorden en tegen het zwakbegaafde aan. Maarja wel zin in een feestje dus alle moed bijeengeraapt.  Komen we aan bij het (achter-) buurtzaaltje (waar je nog niet dood gevonden wilt worden) staan er twee dikke uitsmijters aan de deur....slik.....okee.:? Eenmaal binnen en net aan de koffie (in van die bruin/witte horeca kop en schotels uit de jaren 70) werd ons ook duideijk waarom: zijn en haar familie waren verdeeld in 2 "kampen"en de sfeer was om te snijden....

Even later ging iedereen aan de alcohol waarvan wij dachten/hoopten dat dat wellicht sfeerverhogend kon werken. Niets bleek minder waar; er werd nu over en weer gescandeerd en liedjes gezongen met teksten als "leve de kop van Jut, wel met em getrouwd maar nog geen haren op de k*t"...

Het werd ons echt te vijandig en wij zijn uiteindelijk vertrokken.

Hoorde achteraf dat er inderdaad nog gevochten is.... lekker dan.
Alle reacties Link kopieren
Hahahahahahaaa... Tisandwits, Ja ik moet er wel om lachen. Maar eingelijk is het te zot voor woorden he? En dan dat liedje!!:o Lekker spul denk ik dan;)



Maar wat jij nu beschrijft, zo is er hier een aantal jaren geleden ook eens zo'n bruidspaar getrouwd. Allebei van het kamp afkomstig en beide familie's verdeeld ik 2 kampen. Deze families konden elkaars bloed wel zuipen.

Affijn het stel trouwt en daarna is het "feest" Nouja feest? De alchol vloeide in overvloed, zo erg zelfs dat dus beide families compleet uit hun dak gingen. Ze sloegen elkaar of het een lieve lust was, er werd met glazen gesmeten en zelfs het interieur van de plaatselijke feestzaal moest eraan geloven. Op een gegeven moment verplaatste deze chaos zich naar buiten, waar de familie van de bruid de bruidegom tegen de muur drukte en èèn van de kampers had zijn auto gepakt en probeerde zo de bruidegom om zeep te helpen. De bruid stond erbij met een compleet aan flarde gescheurde jurk. Gelukkig is het net op tijd gestopt met 4 aanscheurden politieauto's. Die de zaak heeft "gesust". Dit hele gebeuren stond uitgebreid in de krant:o.
Alle reacties Link kopieren
Fieuw...na het lezen van al deze verhalen over rampzalige huwelijksfeesten besef ik dat ik met de mijne (die ook al heel erg was,triest genoeg om toe te moeten geven...:() het over algemeen nog wel mee viel...



Hij blijft ook erg hoor, maar het had dus duidelijk nog erger gekund....
Alle reacties Link kopieren
Was voor betreffend bruidspaar iig wel "een onvergetelijke dag!"
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks: nu ben ik wel benieuwd! (of heb je je verhaal al gedaan?)
Heerlijk, heerlijk, heerlijk !!!!!



Nu weet ik weer zo goed wat ik tegen trouwen heb ! :D:D:D



Schrijf door, schrijf door !!


De ergste bruiloft die ik heb meegemaakt was van de beste vriend van mijn ex. Beiden hadden we helemaal niks met de bruid, erger nog, we wilden vriend eigenlijk liever sterkte wensen dan geluk met zijn huwelijk. Wat een tuthola was dat. Maar ja hij moest er mee leven. 



Opplakcups: Niet aan beginnen!  Waardeloos. Uiteindelijk heb ik het opgelost met een ingenieuze constructie van leukoplast.



Goddank hoorden deze vrienden bij ex zijn deel van de boedel toen wij uit elkaar gingen.




Ducttape is steviger dan leukoplast, ik kan alleen die leuke foto niet meer vinden van de geducttapete dame bij wie de jurk afzakt.



Deze vond ik wel, kan ook voor chique.
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks: nu ben ik wel benieuwd! (of heb je je verhaal al gedaan?)






Nee ik heb mijn verhaal hier nog niet gedaan. Ik haal het niet bij de soms hylarische verhalen hier.



Even voor de duidelijkheid: Ik ben erg jong getrouwd, dus stond nog niet zo stevig in mijn schoenen als nu...

Echtgenoot en ik woonden al een paar jaar samen en besloten te trouwen omdat we graag kinderen wilden. (tja netjes opgevoed he?) Dat blije nieuws gingen we dus aan mijn schoonouders vertellen.

Schoonvaders'reactie: 'Kinderen? Daar heb je alleen maar ellende van...'

Hmmmm...postievere reactie was leuk geweest, maar ik moet er even bijvertellen dat de relatie toen al moeizaam verliep...

Enkele dingen die tijdens de voorbereidingen opdoken:

* We trouwden in de verkeerde kerk volgens schoonvader.

*We kozen de verkeerde getuigen volgens schoonvader en -moeder.

*we kozen de verkeerde feestlocatie volgens schoonvader.

*de kaarten waren niet naar schoonvaders tevredenheid opgesteld

* Schoonmoeder liep op de grote dag in een jurk van de kringloopwinkel

*Schoonvader /en -moeder deden de hele dag alsof zij degenen waren die het feest financierden(incl kleding), door heel (on)subtiele opmerkingen te maken tegover andere gasten.

*het eten was niet lekker en de tafelschikking was niet naar schoonmoeders wens, was was niet' volgens de etiquette'....

*We zouden van een welgestelde tante een vaatwasser krijgen, maar daar zag tante bij nader inzien van af omdat shoonouders waarschijnlijk niet zouden omgaan met het feit dat zij niet het duurste cadeau hadden gegeven.

*de borduurdels op mijn jurk lieten al tijdens de maaltijd, dus vóór de receptie los, maar gelukkig was er een gast die een reis-naaisetje in haar tasje had.

*het bandje wat bij de (wél waanzinnig mooie) feestzaal hoorde was niet om aan te horen (maar daarom niet minder lachwekkend)



....maar het had gelukkig nog veel erger kunnen zijn als ik de verhalen hier lees....
Alle reacties Link kopieren
Schuimspekkie, wat een cliffhanger. In welk seizoen mogen het vervolg lezen? We staan te trappelen. :D
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik mn verhaal nog niet heb afgemaakt!!! Ik heb dit weekend ingevallen op mijn werk, gezondheidszorg, avonddiensten, alleen werken slapen eten slapen werken slapen enz. Vanavond weer. Tussendoor even hier op het forum.Als het lukt strakkies het vervolg, en anders morgen dan ben ik vrij.  Lekker op mn gemakkie met een bakkie het eind. Tot later of morgen! :)
Alle reacties Link kopieren
Je houdt ons wel in spanning zeg. It better be good! :D
Alle reacties Link kopieren
:$
Alle reacties Link kopieren
tis vandaag morgen!!!!!!!!!



Kan niet wachten! Kom schumspekkie (maar kan me voorstellen dat je even tot rust wil komen, zit in het zelfde werk en is af en toe dodelijk!!)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het spreekwoord nou toch dat je vliegen met zoet vangt?



Nou toch maar proberen:
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven