afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vrienden van ons gingen trouwen en hadden nogal haast om eea geregeld te krijgen. Het regelen van de muziek was daardoor een beetje aan hun aandacht ontsnapt. Op het laatste moment hebben ze toch nog een drive-in disco laten komen.Hoewel ze van te voren duidelijk hadden verteld welke muziek wel, en welke niet gedraaid mocht worden, en dat de dj zich moest gedragen ivm zwaar gelovige familieleden in de zaal werd het een ramp...Het begon met het testen van de microfoon: test, test, testikel riep de DJ door de zaal. Daarna draaide hij gewoon waar ie zelf zin in had (Nederlandstalig AAAARGH) en kwam er na ieder nummer een zeeeeeer grappige aankondiging (NOT).Het was zo erg dat het gewoon weer grappig werd, we hebben het er nog steeds over. Wat een foute vent was dat!Trouwens, over DJ's gesproken die maar doen wat in hun opkomt: bij een ander stel vrienden dat trouwde hield de DJ zich ook niet aan de afspraken... niet zo erg als bij stel 1, maar wel tot grote ergernis van het bruidspaar.
Alle reacties Link kopieren


quote: Bluuu reageerde



En een ander oud collega ging trouwen in de Caddy's in Purmerend. Live-band erbij. Dat maakte zo'n teringherrie dat we niet met elkaar konden praten. Het was echt vreselijk!

De Caddy's is toch die vreselijke tent vlakbij Mac Donalds? Of vergis ik mij?





Yep. Samen met een andere collega ben ik ontsnapt en zijn we verder gaan borrelen in Tabasco op de Koemarkt!
Ai, ik dacht dat ik het helemaal had verdrongen maar huwelijk en foute DJ's... :$



Ik was eens op een trouwfeest, getuige van de bruid zelfs, en het ging er allemaal erg losjes aan toe, zo los zelfs dat de DJ van dienst gewoon vrolijk meezoop met de genodigden en dan hals-over-kop naar zijn platendraaiers (jaja) terug spurtte toen het weer eens akelig stil werd en de hele dansvloer ter plaatse halt maakte. Ik kon dat niet meer aanzien noch aanhoren en stelde voor dat ik wel een paar nummers zou draaien... en zulks geschiedde - helaas. Tot ik in een reeks slowtjes het nummer "Je 't aime moi non plus" opzette en de schakelaar 33/45 rpm niet kon vinden wat dus resulteerde in een dodenmars-slow. De meesten bleven wel doordansen maar dat was toch het abrupte einde van mijn bliksemcarrière als DJ. :$



Ik hoop dat ik er niets mee te maken had, maar het huwelijk heeft precies 6 weken stand gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ook erg is? Oude vrienden van ons zijn getrouwd voor het lieve sommetje van 40.000 Euri.  Het feest was veel te overdreven om echt gezellig te zijn. Sterker nog, toen ik om 23.00 uur mee ging naar de WC plofte de bruid neer op de pot en vroeg aan mij: is dit het nou? Owwwwwww.



Twee jaar later zitten we in een kroegje met z'n vieren. Vraagt mijn vriendin: wat kostte jullie bruiloft, want dat was me een topfeest! Dus ik zeg: 6.000 Euri. Zegt ze tegen haar man: zie je nou wel, wij betalen 30 jaar een hogere hypotheek en hadden niet eens een leuke dag! :(

Vriendlief werd helemaal groen en is heeeeeel lang op de WC gebleven.
Alle reacties Link kopieren
grote misser op de bruiloft van vrienden:



Er worden 'stukjes' opgevoerd dus ook oudtante van 85+ vindt dat ze niet kan achterblijven en scharrelt in verkleedkleren en met een boompje (?) in de hand de dansvloer op. Vervolgens is ze 3 kwartier lang in het drents/achterhoeks/ander onverstaanbaar dialect een sketch aan het oplezen (van papier, want ze kende het niet uit het hoofd). Het dialect was zo plat dat zelfs het bruidspaar en familie nauwelijks begrepen wat er werd gezegd. Iedereen is dan ook opgelucht als oudtante er eindelijk (na 45 min!!) een eind aan draait en met boompje (had met de sketch te maken maar wat ben ik nog steeds niet achter) de dansvloer afschuifelt.



De rest van de sketches houdt het gelukkig kort maar daar komen als laatste oom Henk en tante Truus (die te laat zijn omdat ze in de file stonden en dus oudtante hebben gemist) en die willen toch ook hun ingestudeerde stukje doen. Je raad het al, dezelfde onverstaanbare sketch met boompje (???). Gelukkig was bij hen het tempo iets hoger en deden ze er 'maar' 20 minuten over. Ze hadden ook niets door toen iedereen al naar twee zinnen blauw lag van het lachen en gingen gewoon stug door tot het eind.

Verder wel een geslaagde bruiloft maar stukjes komen er op mijn bruiloft in ieder geval niet!
O ja, gezellig, boerenbruiloft met stukjes in dialect. En dan bij ''handje handje handje - voetje voetje voetje - neusje neusje neusje" tegenover de zwakzinnige + onappetijtelijke neef van de bruidegom komen te staan.



Ik was eens bij een bruiloft waar de bruidegom, die zo muzikaal was, een toepasselijk muzikaal petje kreeg opgezet door zijn familie. Een petje met mollen, je weet wel, kruisen en mollen - alleen waren dit een stuk of zes dode mollen uit de tuin, die de rest van de avond aan hun staartjes in goms gezicht bungelden.
Alle reacties Link kopieren
'k Heb nog geen erge bruiloften meegemaakt, maar wel een keer een vervelend verjaardagsfeestje. Vooral voor de jarige, denk ik nu...



De jarig ein kwestie had heel veel mensen uitgenodigd, waaronder mij dus. Omdat ik veel van die andere mensen ook kende, wilde ik er graag heen gaan. 't Was een eindje rijden, maar in dit geval had ik dat er dus wel voor over. Samen met een vriend dus in de auto naar Sintkuttekerke (weet ik wat voor plaatsje het was).



We waren de eerste. We werden op de hopeloos ouderwetsche bank gedumpt, kregen thee en taart en jarige kwam er gezellig bij zitten. De moed zat er op dat moment nog volop in, dus vriend waarmee ik was vraagt: "Nou, wie komen er nog meer allemaal, vanavond?"



Jarige (met big smile): "Niemand! Jullie zijn de enigen."



Genant... nog genantere gedachte: Als wij niet waren gekomen, had die arme jongen helemaal niemand op z'n feestje gehad.....
Alle reacties Link kopieren
Van een vriendin hoorde ik laatste de klassieker: Verjaardag die eindigt in familieruzie.



Stukjes op bruiloften zijn erg, wij hebben dan ook NU AL gezegd dat wij dat NIET willen als we gaan trouwen!


Van een vriendin hoorde ik laatste de klassieker: Verjaardag die eindigt in familieruzie.



Stukjes op bruiloften zijn erg, wij hebben dan ook NU AL gezegd dat wij dat NIET willen als we gaan trouwen!
Was vast bij mij thuis. Zo eindigen bijna alle festiviteiten in onze familie.

Leuk joh. Heb alweer zin in kerst.
Alle reacties Link kopieren




quote: Anneliefs reageerde



Van een vriendin hoorde ik laatste de klassieker: Verjaardag die eindigt in familieruzie.



Stukjes op bruiloften zijn erg, wij hebben dan ook NU AL gezegd dat wij dat NIET willen als we gaan trouwen! Was vast bij mij thuis. Zo eindigen bijna alle festiviteiten in onze familie.

Leuk joh. Heb alweer zin in kerst.



Dit jaar is er hoop in huize Anneliefs: mijn zus is er niet met kerst!!! 't Is lullig om te zeggen, maar als er ruzie ontstaat, is zij negen van de tien keer degene die dat vuurtje aanwakkert.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar het vervolg, eh... opeens naam kwijt! Maar ik bedoel de fotografe, haha.

Wat een toestand.



Mijn vorige vriend heeft ook eens foto's gemaakt op de bruiloft van een kennis. Is ook niet zo goed afgelopen. De foto's waren mooi, maar meneer weigerde opeens de kosten te betalen. Hij vond ze te hoog. Kun je nagaan, dan had mijn ex alleen nog de rolletjes gerekend die daadwerkelijk afgedrukt waren en geen andere kosten. En al die moeite gedaan... ik begrijp zoiets niet. Hoe mensen met elkaar om kunnen gaan...

En telkens weer blijkt dat je afspraken écht vast moet leggen en ondertekenen. Misschien juridisch nog niet eens bindend, maar dan heb je in elk geval altijd iets waar je naar kunt verwijzen als er onenigheid is.



xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar is een vriendin van mij getrouwd. Nou ja, meer 'goede kennis' maar goed. En dat was saaaaaaiii...echt vreselijk. Het was precies zoals ik het niét wil, in werkelijk élk opzicht.



De huwelijksvoltrekking was wel leuk, behalve dan dat de halve zaal leeg was en dat ook onwijs opviel omdat er wel voor 50 mensen stoelen waren neergezet.

Twee uur later was de receptie en tussentijds niets geregeld, dus lekker voor alle gasten, iedereen moest maar beetje rondhangen of even naar huis voor het tijd was om te gaan. We moesten en zouden klokslag 13.45 op de locatie zijn, zodat we een 'haag' zouden vormen voor het bruidspaar die dan aan zouden komen. Toen iedereen er was, bleek het paar al binnen, heel suf, dus iedereen slofte maar naar binnen een beetje ongemakkelijk.



Paar bleef een beetje achterin hangen,aan brood en koffie, en onderwijl de gasten zo'n beetje 'ontvangen'.



Het was een heel grote zaal met een heel mooi terras eromheen, dat was wel leuk want het was een bloedhete dag. Ware het niet, dat oma PERSE op haar plek bij de deuren wilde zitten die dicht moesten omdat het anders tochtte :? en dus zat de helft van de gasten op het terras buiten en de andere helft stond binnen, in de veel te grote en lichte ruimte voor het aantal gasten.



De taartaansnijderij was heel suf want dat gebeurde een beetje tussendoor terwijl niemand oplette, daarna was er 1 speech van een vriendin en toen ging het paar uit-ge-breid cadeaus staan uitpakken en iedereeen maar een beetje toekijken...

Je mocht 2 drankjes pp, dat was zo berekend...:o en toen het 17.00 was werd er een beetje ongemakkelijk aangegeven dat het diner begon waar, uit de hele groep, maar een paar niét voor waren uitgenodigd. Lekker vriendelijk en ongemakkelijk dus.



Aarghhh. Toen we thuiskwamen waren we helemaal katterig ervan en ik weet dus precies hoe ik het niet wil gaan doen. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren


'k Heb nog geen erge bruiloften meegemaakt, maar wel een keer een vervelend verjaardagsfeestje. Vooral voor de jarige, denk ik nu...



De jarig ein kwestie had heel veel mensen uitgenodigd, waaronder mij dus. Omdat ik veel van die andere mensen ook kende, wilde ik er graag heen gaan. 't Was een eindje rijden, maar in dit geval had ik dat er dus wel voor over. Samen met een vriend dus in de auto naar Sintkuttekerke (weet ik wat voor plaatsje het was).



We waren de eerste. We werden op de hopeloos ouderwetsche bank gedumpt, kregen thee en taart en jarige kwam er gezellig bij zitten. De moed zat er op dat moment nog volop in, dus vriend waarmee ik was vraagt: "Nou, wie komen er nog meer allemaal, vanavond?"



Jarige (met big smile): "Niemand! Jullie zijn de enigen."



Genant... nog genantere gedachte: Als wij niet waren gekomen, had die arme jongen helemaal niemand op z'n feestje gehad.....
Brrrrrr, verjaardagsfeestjes waar je eigenlijk uit plichtsbesef heengaat, vreselijk! Een kennisje van me gaf een aantal jaar geleden ook zo'n feestje, nog bij haar ouders thuis, ergens in een gehucht bij Gouda. Ontzettend slecht weer die dag, zelfs sneeuw! Maar vriendin en ik vol goede moed op weg naar Gouda (onder het motto "het wordt best gezellig, er komen nog meer oude bekenden), maar helaas, NS werkte niet mee, en nadat we met de bus waren afgezet moesten we nog zo'n 20 minuten door de sneeuw ploeteren voordat we er waren. Al behoorlijk chagrijnig natuurlijk komen we aan bij kennisje, waar we 'gezellig' op de ouderwetse bank worden gestald en een plakje cake krijgen. De andere twee feestbeesten waren twee ontzettend suffe mensen en Jarige Jop zelf, alle andere kennissen hadden afgezegd vanwege het slechte weer :@. We waren natuurlijk snel uitgepraat, mede ook door het gebrek aan alcoholische versnaperingen :P Van de kneuterigheid en de pijnlijke stiltes die er vielen kregen vriendin en ik spontaan de slappe lach, maar dat konden we natuurlijk niet tonen. Wat waren we blij dat het half 11 was en we weg moesten om onze laatste bus terug te halen! Vriendin en ik hebben het er nu nog over en liggen dan altijd in een scheur vanwege enorm suffe verjaardag :D (Helaas zijn we ook erg bang dat zoiets ons ook op een dag zal overkomen........)
Schuiuiuiuimmmmspekkkkieieieie!! Oehoe, waar zit je?
Alle reacties Link kopieren
Mmmm. Spekkie, als je er zolang op moet wachten is de clou er eigenlijk al een beetje af.



Vinnik dan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
ik vind alle bruiloften en verjaardagen heel erg, inclusief die van mezelf
ik vind alle bruiloften en verjaardagen heel erg, inclusief die van mezelf
Nou Meds, dat weet je dan prima te verbergen...

Je laatste verjaardag was pas afgelopen toen je buurman de electriciteitskabel opgegraven en doorgezaagd had voor je deur. De hele straat lag open!

Je blééf karaoken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook niet echt een bruiloften-fan,maar ik was erg tevreden over die van mezelf. (ik hoop alleen mijn gasten ook  ;))



-trouwen met de meest lekkerste boer van Nederland.

-in een trekker naar het gemeentehuis.

-fotoreportage in eigen weiland tussen eigen koeien.

-feest+barbeque in eigen boerenschuur. 

-een geit als huwelijkscadeau.



en aan het einde van de avond samen (in trouwkledij) alle rommel achter ons laten en wegrijden naar een prachtig hotel voor een geweldige huwelijksnacht.....zucht.......... O+...................... lang leve het platteland
Alle reacties Link kopieren
Misschien een leuke tip: van maandag t/m vrijdag om 19.00 op Talpa; De bruiloft van...

Veilig op een afstand meegenieten van bruiloften van anderen. Ik heb er nu al een paar gezien en ze waren allemaal..... :o!!
Alle reacties Link kopieren
Een Amerikaanse collega wilde dat ik 'bridesmaid' zou zijn op haar feest... en tja, daar stond ik toen als overjarige Barbie in een babyblauw strapless gewaad, met nog twee lookalikes en drie wild vreemde 'grooms'. het huwelijk was geen feest van de stel met hun vrienden, maar een eindeloze foto sessie. Alles werd in scene gezet en geregisseerd voor de foto's. van het optutten voor de bruiloft tot het diner en de dans en het aansnijden van de taart. niets gebeurde spontaan en ik verging van de dorst..de hele dag was stilstaan in de juiste volgorde en lachen op het juiste moment. Nep nep nep
Alle reacties Link kopieren


Ik heb wel eens een bruidegom zien trouwen in een velours pak. Paars!



Zoiets, maar dan net wat donkerder. Vond ik ook niet zo mooi... Wel leuk dat 't "anders" was, maar eigenlijk precies de plank misgeslagen.
De plank misgeslagen omdat jij het niet mooi vond? mmmm
Alle reacties Link kopieren
Een Amerikaanse collega wilde dat ik 'bridesmaid' zou zijn op haar feest... en tja, daar stond ik toen als overjarige Barbie in een babyblauw strapless gewaad, met nog twee lookalikes en drie wild vreemde 'grooms'. het huwelijk was geen feest van de stel met hun vrienden, maar een eindeloze foto sessie. Alles werd in scene gezet en geregisseerd voor de foto's. van het optutten voor de bruiloft tot het diner en de dans en het aansnijden van de taart. niets gebeurde spontaan en ik verging van de dorst..de hele dag was stilstaan in de juiste volgorde en lachen op het juiste moment. Nep nep nep
Ja, ik ken dat die stijl. Ze houden daar van schijnbaar. Maar op mij komt het zeer ouderwets over van die amerikanen, terwijl je zou verwachten dat ze vernieuwend en trendsettend zijn - Maar als het op dit soort gelegenheden aankomt gaan ze vet terug in de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bruiloften over t algemeen ook erg, maar soms kom je er niet

onderuit. Die van een vriendin bijvoorbeeld. Naar het stadhuis,

huwelijksceremonie en daarna naar een of andere tent waar een buffet

was, nouja buffetje is een betere naam, want t eten was erg snel op.

Verder zat je daar maar een beetje te babbelen met vage kennissen, vond

er echt geen hol aan, was blij dat we naar huis konden.



Een andere bruiloft: een soort van high tea, ook geen ruk aan, zaten

daar ook maar een beetje beleefde prietpraat met iedereen te houden,

echt niks feestelijks aan hoor.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren




quote: meisje85 reageerde



Ik heb wel eens een bruidegom zien trouwen in een velours pak. Paars!



Zoiets, maar dan net wat donkerder. Vond ik ook niet zo mooi... Wel leuk dat 't "anders" was, maar eigenlijk precies de plank misgeslagen.

De plank misgeslagen omdat jij het niet mooi vond? mmmm

Ja dag anita, je kan het inderdaad ook lezen zoals je 't wilt lezen... :?
Alle reacties Link kopieren




 



Ja, ik ken dat die stijl. Ze houden daar van schijnbaar. Maar op mij komt het zeer ouderwets over van die amerikanen, terwijl je zou verwachten dat ze vernieuwend en trendsettend zijn - Maar als het op dit soort gelegenheden aankomt gaan ze vet terug in de tijd.
Nou niet alleen met dit soort gelegenheden hoor. De meeste Amerikanen die ik ken zijn errug preuts en conservatief, en qua huis-en kledingstijl behoorlijk altmodisch...(terwijl ze net de 30 0f 40 gepasseerd zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven