afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wel raar hoor, dat Schuimspekkie zich niet meer laat zien...
Alle reacties Link kopieren
Die is samen met d'r lief naar Las Vegas gevlogen voor een surprise wedding! ;)
Alle reacties Link kopieren
Frank, geweldig verhaal van haar :D :D :D 
Ja he, helemaal als je je realiseert dat er echt geen woord van verzonnen is, het is echt 100% (auto)biografisch. En als je het dan ook nog een beetje kunt visualiseren zoals ik altijd al snel doe... :D
Alle reacties Link kopieren
Frank, dan ken je vast ook wel haar stukje over Herman Koch. Daar heb ik dus dubbel om gelegen. :D
Alle reacties Link kopieren
Nah, zullen we dan zelf maar een eind verzinnen aan Schuimspekkie's verhaal? (ik hoop niet dat er een vervelende reden is waarom ze niet post).



Ze had al gezegd dat het niet aan de foto's lag...

Dus? Onkosten niet vergoed? Gevraagd voor een andere wedding from hell? Wie biedt meer?! :D
Alle reacties Link kopieren
denk dat schoonmama vond dat de bruid er niet beeldig genoeg op stond en dat al die foto's nog een keer over moesten......
Alle reacties Link kopieren
o ja het lag niet aan de foto's....euh......het stel is tijdnes het ontwikkelen van de foto's toch maar weer gescheiden???
Alle reacties Link kopieren
Schoonmoeder is naar de rechter gestapt vanwege smaad op het Vivaforum. Spekkie's advocaat heeft haar aanbevolen niet verder te schrijven tot de uitspraak er is.
Alle reacties Link kopieren
haha Ringelding, die laatste is ook leuk ja.
Alle reacties Link kopieren
yette! :P
Alle reacties Link kopieren
Nou, ok, dan zal ik wel een eind aan Schuimspekkies verhaal uit mijn dikke duim zuigen:





De foto’s waren fantastisch. De officiële foto’s in het weiland bleken precies zo als ik had gehoopt, romantisch maar ook nuchter. Zowel het bruidspaar als hun ouders hadden al regelmatig gebeld waar de foto’s bleven (al de dag NA de bruiloft, duh) en ik had de foto’s nog niet binnen of ze stonden allemaal al op de stoep. Zoals te verwachten waren en ze…. verontwaardigd! Of ik nooit een bruidsreportage had gezien! Ik had de foto’s toch tenminste in kunnen plakken! Die losse mapjes waren gewoon beledigend! Ik sputterde nog even tegen, maar tegen zes schreeuwende mensen kon ik niet op. Aan het eind dreigden ze min of meer langs te komen met een deel van de familie om mijn huis eens te verbouwen als ik niet zorgde dat ze fatsoenlijk werden ingeplakt. Dus ik heb een paar prachtige boeken gekocht en ben twee weken bezig geweest om de foto’s speels en creatief te verwerken tot een mooie reportage. De trouwkaart had ik er in verwerkt en het menu en ik was zeer tevreden over het eindresultaat. Ik had er wat minder tijd voor nodig gehad als de bruidsfamilie me gewoon met rust had gelaten, maar die kwamen minimaal 1 keer per dag kijken en tips geven. Toen het boek klaar was ging ik er mee naar het bruidspaar. Hun eerste reactie was: “Waar is de rest van de foto’s?” Daarna volgde een opsomming van alle foto’s die ontbraken. Het was werkelijk verbazend hoe goed ze alle foto’s hadden onthouden. Het boek vonden ze verder wel aardig, maar daarnaast wilden ze toch echt ook alle foto’s hebben plus de negatieven. Ze trommelden ter plekke een aantal familieleden op die wel even mee gingen om ze te halen. En zo gingen we in optocht de foto’s en negatieven halen. Uiteraard misten er een paar foto’s, want die waren verwerkt in het boek. Daar waren ze goed boos over, maar ze besloten die dan zelf maar af te laten drukken en daarmee kon ik gaan. Heel voorzichtig durfde ik nog te zeggen hoeveel geld de foto’s me hadden gekost, maar ik kreeg meteen te horen dat ze voor zo’n bedrag veel beter werk hadden verwacht en wat de bruiloft wel niet had gekost. En ik had toch meegegeten en gedronken en zelfs een rit terug gehad? Ok, dat ik niet aan eten en drinken toe was gekomen was mijn eigen schuld, dan had ik daar maar gewoon tijd voor moeten maken, maar ze hadden er wel voor betaald en ik had gewoon kunnen eten en dat was meer dan genoeg compensatie.

En zo kwam ik uiteindelijk weer thuis, zonder geld, zonder foto’s en zelfs zonder negatieven om aan eventuele latere echte klanten te laten zien hoe goed ik een bruidsrapportage kon maken.

Sindsdien heb ik alle vrienden vaarwel gezegd en nu woon ik in een tentje in het Haagsche bos met een draadloze internetverbinding zonder enig contact met andere mensen behalve via internet.
Alle reacties Link kopieren
Lol, Intriligator, ja ik denk ook dat het ongeveer zo gegaan is.

:P
Alle reacties Link kopieren
hoe een rampscenario ontstaat!!!! Intrilligator LOL :D



Maar ik denk dat de draadloze internet verbinding is verbroken.....geen spoor van een schuimspekkie......
Alle reacties Link kopieren
Machtig Intril. Kijk nu snappen we tenminste de uitspraak van Schuimspekkie dat het "Schuimbekkie" was geworden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Up! geweldig topic! en we wachten op het echte vervolg van Schuimspekkie
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Is Schuimbekkie geliquideerd door de losgeslagen familie?
Alle reacties Link kopieren
he zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat het slot van intrilligator zo ontzettend dicht bij de waarheid zit dat het geen zin meer heeft schuimspekkie om te reageren, of dat het verhaal van intrilligator toch net ff wat beter is dan het daadwerkelijke verhaal
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft zich sinds 27-11 op geen enkel topic meer laten zien...
Alle reacties Link kopieren
Vreemd ja, maar er zal wel een reden voor zijn toch? maar dat je twee weken lang geen enkele computer met internet kunt vinden.... al was het alleen maar om een kort berichtje achter te laten dat het niet lukt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ach waarschijnlijk is haar pc gecrashed. En ik zou het forum niet zo belangrijk vinden om ergens anders in te loggen. Hoewel :?. Maar misschien lacht ze zich de blubber dat iedereen hier schrijft over het eind van haar verhaal. Ik vond die van Intril magnefiek. Einde.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf topic dit! Ik zal ook en bijdrage leveren met de beschrijving van mijn vreselijkste bijgewoonde bruiloft ever.



Het is alweer wat jaartjes terug (10 om precies te zijn), maar het blijft een horrorstory.



Kennis gaat trouwen. Op de dag zelf was het stervenskoud en glad, dus we moesten moeite doen om op tijd bij hun huis te verschijnen. Daar aangekomen zien we de bruidegom als een kleine rode Urbanus in een te krap jaquet rondlopen. In zijn hand houdt hij een soort kachelpijp. Later blijkt dit de bijbehorende hoge hoed te zijn, matchend bij zijn sjieke uitdossing.



De bruid lijkt nog niet gereed. In een enorme, schuimige witte jurk schrijdt ze door de keline woonkamer heen. Die is bijna niet breed genoeg om zoveel tule te herbergen. Ze is nog niet opgemaakt, want haar huis is even pukkelig en glimmend als in real life. En haar haar hangt slap naar beneden. Verwachtingsvol zien we iemand aankomen en denken dat het de kaper/visagist is voor de finishing touch. Tot onze verbijstering is het gewoon een gast en verklaart de bruid dat ze er 'helemaal' klaar voor is.



Het bruidspaar ziet er kortom uit als een stel slechte, ingehuurde figuranten... :o



We gaan naar het gemeentehuis, waar het kleine gezelschap zonder moeite in de enorme trouwzaal past. Dat geeft al geen leuk gevoel. De plechtigheid is kort en saai. Vervolgens naar de kerk, waar de echte beproeving nog moet beginnen. Bij een temperatuur van -5 (maar gevoelswaarde -15 door de harde wind), parkeren we onze auto bij de parkeermeter (!) voor de kerk. Er is geen onbetaald parkeren. Een indicatie hoe lang de dienst gaat duren, is niet te geven.



De enorme katholieke kerk is nagenoeg leeg. Ongeveer 16 schamele gasten zitten op de eerste rij van de kerk. De broer van de bruid heeft vriendelijk voor de dienst bedankt, gezien de opstelling van de katholieke kerk tegen homofiele mensen. In de kerk is het stervenskoud en de dienst duurt lang. Zo lang, dat op een gegeven moment een aantal mensen de parkeermeters moeten gaan bijvullen.



Na deze heugelijke huwelijksvoltrekking is het tijd om op te warmen, terwijl bruid en gom op weg gaan om te figureren op hun trouwfoto's. Wij snakken naar iets warms te drinken en iets te eten, want de dag is die ochtend al rond 6 uur begonnen en inmiddels loopt het tegen enen. De rest van de feestelijkheden worden gehouden in een partycentrum, een "sfeervolle" locatie aan de rand van de stad. Een zalencentrum in combinatie met een zwembad. Daar wacht ons een schamele consumptie. De meeste mensen bestellen thee en koffie, want daar zit tenminste nog een klein koekje bij. Er volgens nog vele koppen thee en koffie en er begint iets van muiterij te ontstaan. Plannen worden gesmeed om in de zwembadbar een broodje te scoren.



Na anderhalf uur arriveert het bruidspaar eindelijk weer. Het is tijd voor de bruidstatrt. Met iets te eten in het vooruitzicht veren alle gasten, wij incluis, wat op. Maar het duurt nog een hele tijd voordat wij een glas bubbeltjeswijn en een kostbaar stukje bruidstaart te zien krijgen. Ook hier geldt weer dat de zaal, de taart en de champagne te groot zijn voor het antal gasten. De uitbater van de tent heeft dit allang door en tracteert zijn gasten in de zwembadbar gul op bruidstaart en champagne. Tranen bij de bruid als ze hier achter komt. De sfeer, die al niet goed was, wordt grimmiger.



De catering in het partycentrum is vreselijk (oh, was het mar een schnitzel met patat geweest, maar het waren schalen smakeloze instant nasi). En als dan ook nog eens de band een uur te laat verschijnt, is de stemming echt verknald.



Gelukkig hadden wij een excuus om vroeg te vertrekken....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf in september getrouwd. Manlief en ik zijn samen lekker naar het buitenlang gegaan en daar getrouwd. Niks geen gedoe met een vreselijke organisatie, stukjes van familie en collega's en een tegenvallende droomdag. In plaats daarvan was dit heerlijk ontspannen trouwen en genieten van de trouwplechtigheid.
Alle reacties Link kopieren
De dochter van de buren wilde de datum van haar bruiloft niet prijs geven :?..........zo kon het dus gebeuren dat haar gasten tijdens de broodmaaltijd met  koffie , zoete- en karnemelk  vergast werden op de geuren van  grote biefstukken die ik zojuist voor mijn gasten op de BBQ had gelegd .......... en de wind stond echt zo dat alle dampen zo, hup, bij die buren over de schutting gingen ................ :D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Up! Dit topic mag niet vergaan! ;(

Iemand nog een leuk verhaal?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Enige jaren geleden werkte ik bij een bedrijf met vrijwel alleen maar jonge collega's en dus ook de nodige bruiloften. Sommigen waren gewoon leuk, maar soms was het ook tenenkrommend erg. Een paar dieptepunten:



Collega, leuke vlotte meid, gaat trouwen. Ik reis met een collega af naar het mij onbekende dorp waar de bruid vandaan komt. In het dorp (het is voor de uitvinding van de tomtom) op zoek naar het juiste adres. Na een blik op de plattegrond bij de invalsweg denken we het wel te kunnen vinden en rijden het dorp in. Aangekomen in de straat waar we moeten zijn is er niets te bekennnen waar je een bruiloft in kunt vieren, toch? Nog eens de straat op en neer. Nee, hier kan het echt niet zijn. Kijk nog eens op die uitnodiging, is dit echt de goede straat?  Ja, dit is de goede straat. Maar waar is het dan? Ik zie alleen woonhuizen en een gymzaaltje. Of zou het....

Inderdaad, de gymzaal was heel leuk versierd, aan de opgetrokken ringen hingen ballonnen en serpentine. De avond was verder geheel gevuld met, gezeten aan lange tafels luisteren naar alle leuke stukjes (het bruidspaar onder een paraplu, meerdere ABC's) en het lezen van de speciaal gemaakte feestkrant, vol genante ontboezemingen over het bruidspaar.



Een andere collega trouwde op een steenworp afstand van het kantoor waar ik werkte, dus ging ik in het stadhuis de ceremonie bijwonen. De ambtenares van de burgelijke stand was een zijig typje, die met belegen gedichtjes een romantisch sfeertje probeerde te creëren. Vervolgens ging ze het levensverhaal van het bruidspaar vertellen (ook zo maf, zij is de enige vreemde in de hele zaal en zij moet dan uit de doeken doen hoe schattig de relatie ontstaan is?). Het enige jammere is dat haar aantekeningen van het voorgesprek kennelijk wat warrig waren geweest, want ze maakte de ene fout na de andere. Verkeerde leeftijden, verkeerde ontmoetingsplek, anecdotes die anders geweest waren... De eerste verbeteringen door het bruidspaar waren nog subtiel, maar werden in de loop van het gesprek steeds grimmiger.



Nog eentje:

Zaaltje gehuurd, drank en bitterballen geregeld, en oh ja, er moet natuurlijk ook nog muziek. Weet je wat, we hebben wel een leuk cassettebandje met feestmuziek en we lenen ergens een ghettoblaster. Weet je hoe lang een avond lijkt te duren als hetzelfde bandje van een uur steeds omgedraaid wordt?



Jammer genoeg werk ik nu in een heel andere bedrijfstak, met oudere (en wijzere) collega's. Als ik er nu op terug kijk, mis ik die bruiloften best wel...



Sassefras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven