afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sas, op je eerst beschreven feestje ben ik ook geweest .........ik was dat hippe jonge grietje wat ze aan het eind van de avond wakker moesten maken.............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je zou je eigen bruiloft hier maar teruglezen zeg... Voor schut...



De mijne is in april.. Durf na deze verhalen geen groot feest meer te geven!



Ik woon in Turkije, en heb verschillende Turkse bruiloften meegemaakt.

Ik zal er hier een beschrijven. Sommige gedeeltes zijn leuk, maar OMG de mijne wordt anders dan deze, for sure!



Ik zal vertellen hoe de bruiloft van mijn collegaatje ging, want het was een goed voorbeeld van een 'typische Turkse bruiloft'. De avond voorafgaand aan een Turkse bruiloft is de Henna-avond, enkel voor vrouwen.

Dit vond plaats in het gemeentehuis van het dorp van de bruidegom. De entree zag er normaal uit, maar wij werden tot mijn verbazing naar de kelder geleid. Stel je voor, een grote ruimte, te laag plafond, koud, afbladderende verf, kelderraampjes en heel veel TLbuizen. In deze sfeervolle ruimte stonden plastic witte tuintafels met plastic witte tuinstoelen. Op een soort podiumpje stond het elektronische keybord van de zanger. De bruid had een rode prinsessenjurk aan, veel goud om, en met wel 80 vrouwen (familie, vrienden, buren, etc) hebben we de hele avond gedanst.

Heel apart: er stonden enkel Aldi-vruchtensap-drinkpakjes (één per persoon voor de hele avond) en papieren wegwerpbordjes met droge erwt-nootjes op tafel. Verder niks-nada-noppes.

Halverwege de avond ging ze zich omkleden, en alle jonge vrouwen gingen met haar in een kamertje haar uit haar jurk en in haar 'gewaad' helpen: een rode kaftan met heel veel gouden stiksels en versiersels. Over haar hoofd kreeg ze een rode shawl met gouden lovertjes. Het licht ging uit, het bruidspaar ging op twee stoelen in het midden zitten en alle jonge vrouwen liepen om hen heen met vuurwerksterretjes in hun handen. Eén had een groot dienblad met hennabolletjes met kaarsjes daarin. Na een keer of 10 om hen heen te hebben gedanst kwamen de beide moeders eraan en kreeg de bruid een gouden armband omgeschoven, waarna de moeder een hennabolletje in haar handpalm drukte. Daar werd direct een rood doekje omheen gebonden. Hetzelfde gebeurde bij de bruidegom, maar dan zonder armband. Hierna mocht de rode shawl omhoog en werd er gekust en gehuild. De rest van de avond werd er gedanst.

 

De avond daarna was de bruiloft. Het was in de 'bruidssalon' van de desbetreffende dorp; een betere omgeving dan de dag ervoor maar wederom de tuintafels en stoelen, maar vandaag had men er witte doeken overheen gedrappeerd. De bruid in grote witte poefjurk (met rood lint om het middel=maagdelijkheid). Behangen met gouden armbanden, gouden halskettingen en parels die ze eerder die dag al had gekregen van de familie.

Ook deze avond weer enkel de pakjes Aldi-drinken met rietje en erwtjes om de hele avond op te teren.

Het ceremoniele gedeelte bij een Turkse bruiloft gaat heel chaotisch, maar ook heel snel. Je moet goed luisteren om tussen het onophoudelijke geroezemoes 'evet!' (ja!) te verstaan van het bruidspaar, en dan is het alweer voorbij. Geen speaches, geen anekdotes. Ouders en familie mogen ook geen getuigen zijn, vrienden mag wel. Na dit ceremonieel wordt er gedanst, maar de beide ouders worden helemaal nergens bij betrokken: ze zijn geen getuigen en er wordt ook niet met hen gedanst zoals dat in NL toch gebruikelijk is: na de opening gaat de bruid met de schoonvader dansen en de bruidegom met zijn schoonmoeder. Bij deze bruiloft gebeurde dat niet, maar heb dat weer wel bij andere bruiloften gezien.



Bij het aansnijden van de bruidstaart (7 etages-voor 800!gasten=niet genoeg) wordt het mes door iemand aangegeven. Het bruidspaar moet echter geld geven om het mes ook echt te krijgen, en dit 'verkoopspel' is voor buitenstaanders onbegrijpelijk, maar het is een traditie. Er werd op een soort ruzie-achtige toon gesproken, en gelachen, maar dat mes kwam maar niet. De eerste keer dat ik het zag snapte ik er geen biet van, en ik snap er nog de 'lol' niet van...



Het is een hele ervaring om eens mee te maken, als je de gelegenheid eens hebt zou ik zeker eens naar een Turkse bruiloft gaan. Maar zorg dan wel dat je van te voren goed hebt gegeten&gedronken...:?
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk :

vorig jaar juni gingen kennissen trouwen, Zij is een leuk mens,maar hij een klein mannetje met ee ego dat minimaal 10 x groter is dan hijzelf.

Alles moest mooi, groot en voorla duur. Prachtige (naar hun smaak dan) uitnodigingen op handgeschept papier met een speciaal familielogo dat door een kunstenaar ontworpen was, cameraploegen erbij, meerdere professionele fotografen,,,,, het kon niet op.

s'Avonds het feest. De locatie waar het feest gehouden werd, was dringend aan een opknapbeurt toe blijkbaar, want op de vloer lag losse linoleum waar de gasten gezellig over struikelden tijdens het dansen, de ( regionaal beroemde) dj was niet komen opdagen waardoor op het laatste moment Piet en Cees met hun slaapkamerinstallatie waren neergezet en het personeel was of ziek of zwak of misselijk want het was nauwelijks te bekennen waardoor niemand iets te drinken had als ze niet zelf in de rij aan het buffet aansloten.

Echter de klapper van de avond was het eten. Een vegetarische bruidegom met een groot ego vond dat alle gasten dan ook maar vegetarisch moesten eten. Nooit, nee nooit van mijn hele leven zo'n troep geproefd, terwijl vegetarisch eten heel lekker kan zijn. Daarnaast was de salade (het enige dat wel enigszins eetbaar was samen met het stokbrood) binnen de kortste keren op. De gasten hadden echter honger maar waren zo baldadig geworden van alles, dat de vegetarische worstjes en hamburgers door de zaal heen vlogen. We hadden wel nog honger, maar ook buikpijn van het lachen. Gelukkig was de shoarmatent nog open toen we naar huis gingen.

Een bruiloft waar nog vaak over is nagepraat, da's zeker !!
Alle reacties Link kopieren
Het is een hele ervaring om eens mee te maken, als je de gelegenheid eens hebt zou ik zeker eens naar een Turkse bruiloft gaan. Maar zorg dan wel dat je van te voren goed hebt gegeten&gedronken...:?
Geef mijn portie maar aan Fikkie. Volgens mij woon jij (sinds kort) bij je Turkse vriend in Turkeye dus kan misschien beter jou mijn portie geven. Ik moet er niet aan denken zeg.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
dit topic is echt om je te bescheuren, het laatste saaie uurtje op mijn werk werd er een stuk leuker van, hahahaVooral om de Aldi-pakjes drinken, bruid op slippers en het "ze heeft geen haren op haar kut" verhaal heb ik smakelijk gelachen
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben zo benieuwd naar de finale van het verhaal van Schuimbekkie! ;)
Alle reacties Link kopieren


Je zou je eigen bruiloft hier maar teruglezen zeg... Voor schut...



De mijne is in april.. Durf na deze verhalen geen groot feest meer te geven!



 
Hoe was het geweest? Of moet het nog komen? Heb je volgens mij al een tijdje niet op het forum gezien. Alles goed?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd door mijn kapper annex boksleraar altijd meegesleurd als "date" naar de bruiloften waar hij voor uitgenodigd werd om de kapsels in orde te houden en op de een of andere onverklaarbare wijze dook er dan bij de trouwfoto's altijd één foto op van een aantal blote billen op een rij, met daarop in dikke viltstift de naam van de bruid en bruidegom. Vréémde zaak....
Alle reacties Link kopieren
o, ja ! Dit was zo'n leuk topic ! :D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
I know! BGB, weet jij nog hoe dat topic heette met van die afschuwelijke snuisterijen die je nooit in huis wilt hebben? Ik zat op de laatste pagina's te kijken om leuke topics te 'redden', maar zag deze al niet meer. Ik moest daar zo om lachen! :D
Alle reacties Link kopieren
I know! BGB, weet jij nog hoe dat topic heette met van die afschuwelijke snuisterijen die je nooit in huis wilt hebben? Ik zat op de laatste pagina's te kijken om leuke topics te 'redden', maar zag deze al niet meer. Ik moest daar zo om lachen! :D
Oh wat hebben we gelachen toen, met die laven end. die we niet in huis wilde hebben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
De ergste bruiloft die ik ooit bijgewoond heb zal ik nooit vergeten,al word ik 100,ook al is het al 23 jaar geleden:



Familie van bruid en bruidegom waren niet echt bevriend en dat was duidelijk te merken.Al in het stadhuis verdeelde de groep zich in twee kampen.De ene groep links,de andere groep rechts en elkaar maar over en weer vuile blikken toewerpen.

De ceremonie was nauwelijks begonnen of moeder van de gom onderbrak de ambtenaar om zoonlief luid toe te roepen dat hij zich nu nog kon bedenken.Ze werd ruw op haar stoel geplant door haar man,maar omdat ze nogal omvangrijk was kwam ze naast de stoel terecht met de benen in de lucht.Familie van de gom in alle staten,familie van de bruid helemaal blauw van het lachen,wat de sfeer niet echt ten goede kwam.

Moeders zo goed en zo kwaad als het kon op de stoel teruggezet en de ceremonie ging verder zonder noemenswaardige incidenten.

Daarna de kerkdienst.Familie van de gom zo kerks als wat,familie van de bruid zo "goddeloos"als maar zijn kon:)

Net op het moment dat iedereen naar binnen ging,kwam een vriend van de bruidegom aanracen op z'n motor.Had haast,was bijna te laat.Hij rijdt het kerkplein op en remt.Tenminste,dat was de bedoeling,maar hij gaat dus finaal onderuit en schuift zo door,tegen de muur van de kerk aan.Dat was nog tot daaraan toe,maar de woorden die vervolgens uit z'n mond kwamen waren niet echt gepast voor de situatie.De hevig geschokte familie van de gom werd gauw de kerk ingeleid door de koster.Het bruidspaar zelf lag helemaal in een deuk en hebben persoonlijk de vriend en de motor opgeraapt.

Eenmaal binnen duurde het een uur voordat iedereen een plaats had gevonden,want die wilde niet naast die enz.enz.

Na ongeveer drie kwartier was eindelijk het einde van de dienst nabij.Bruidspaar werd verzocht te knielen voorin de kerk,op een soort bankje.Op zich geen probleem,ware het niet dat de bruid een gigantische hoepelrok aan had.En niemand had haar verteld dat ze die bij het knielen op moest tillen en over het bankje moest draperen.Dus bruid knielt gewoon en gelijk slaat de hoepel van achter helemaal omhoog.Gelukkig had ze mooie lingerie aan.

Na de eindeloze felicitatie-rij werden er foto's gemaakt.

Omdat de bruidegom uit een echte vissersfamilie kwam leek het iedereen wel leuk als er ook een foto gemaakt zou worden aan boord van de vissersboot van ome Piet.Die lag toch vlakbij in de haven.Zo gezegd zo gedaan dus de hele meute ging via een smal eng loopplankje aan boord van die vieze ouwe roestige schuit.De jurk van de bruid zag er na een paar minuten al niet meer uit en hetzelfde was het geval bij de rest van de gasten.Over modder,roest en smurrie.De vislucht was ook niet te harden.Gauw een foto gemaakt en wegwezen.Tijdens de haast die iedereen had om van boord te gaan viel er een neefje van de gom overboord.Grote paniek maar niemand deed iets,dus was het uiteindelijk de bruidegom die met z'n mooie pak het water indook om neef van een wisse dood te redden.

Moeder van de gom werd hier zo boos om dat ze met haar handtas op de bruid begon in te meppen.Iedereen ging zich ermee bemoeien en al gauw was het één grote matpartij.Toen de gemoederen weer een beetje gekalmeerd waren was het tijd voor de receptie.Die was in een hotel in de buurt.Iedereen daarheen dus en voordat het feest verder kon gaan moest eerst de bruidegom afgedroogd worden en voorzien worden van andere kleren.Helaas was het enige dat er voorhanden was een broek en een shirt van de eigenaar van het hotel,die minstens 15 cm langer en 20 kilo zwaarder was als de bruidegom,zodat die er niet echt charmant meer uitzag.Gelukkig was en bleef het een hele mooie jongen:)

Tijdens de receptie waren er nauwelijks noemenswaardige incidenten;twee nichtjes kwamen er achter dat ze dezelfde jurk droegen,wat bij de één zowat een flauwte veroorzaakte;een ex van de bruidegom kwam opdagen en barstte in huilen uit;een paar schoffies van neven hadden in de keuken de helft van de hapjes opgegeten en gingen midden in de zaal over hun nek;moeder van de bruidegom zat te huilen dat haar zoon toch echt wel wat beters had kunnen krijgen en een oom cremeerde bijna met z'n enorme sigaar(per ongeluk namen we aan) z'n broer met wie hij al 30 jaar ruzie had.Kortom,niks bijzonders dus.

Het diner verliep zo goed als vlekkeloos en toen de band eenmaal binnen was leek het erop dat het toch nog gezellig zou worden.Leek dus.Want i.p.v.het gewone repertoire van leuke dansnummers speelden die gasten ineens alleen maar smartlappen en meezingers,met als hoogtepunt een polonaise die eindigde op straat.

Bruid en bruidegom waren niet van hun stuk te brengen en bleven onvermoeibaar glimlachen.

Het feest werd besloten met koffie en broodjes en toen was het godzijdank allemaal voorbij.
Alle reacties Link kopieren
OMG wat ben ik blij dat ik geen bruiloften in het vooruitzicht heb. Ik zou spontaan niet meer durven na jouw verhaal GB!
Alle reacties Link kopieren
OMG wat ben ik blij dat ik geen bruiloften in het vooruitzicht heb. Ik zou spontaan niet meer durven na jouw verhaal GB!
En toch had ik die hele bruiloft voor geen goud willen missen!

Ik was de bruid namelijk....:$
Alle reacties Link kopieren




quote: wen reageerde



OMG wat ben ik blij dat ik geen bruiloften in het vooruitzicht heb. Ik zou spontaan niet meer durven na jouw verhaal GB! En toch had ik die hele bruiloft voor geen goud willen missen!

Ik was de bruid namelijk....:$

:D
Alle reacties Link kopieren
DAT MEEN JE NIET GB?! :o. *Slikt snel even de woorden in die ik over die vreselijke bruiloft wilde zeggen* . Oeps.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Nee toch? Hebben we werkelijk een geval dat iemand zichzelf/zijn eigen verhaal herkent in de post van iemand anders? It's a small world after all...



(MV, openen we dat topic nog een keer? "Afschuwelijke snuisterijen die je nooit in huis zou willen hebben" :D)
Alle reacties Link kopieren
MV,ik meen het wel.

En je kunt zeggen wat je wilt hoor,het was gewoon afschuwelijk;)
Alle reacties Link kopieren
Oh, niet goed gelezen! :$
Alle reacties Link kopieren


Nee toch? Hebben we werkelijk een geval dat iemand zichzelf/zijn eigen verhaal herkent in de post van iemand anders? It's a small world after all...





Nee,niet helemaal.Ik heb mijn eigen verhaal hier neergezet.En het was echt de meest afschuwelijke bruiloft waar ik ooit geweest ben.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je niet beter zou kennen zou je denken dat iemand graag wilt winnen bij de digiwebstrijd, wat een verhaal. Wat een horror bruiloft. Nou doe het over 2 jaar met je man over met zijn 2e op een lekker eiland. Zonder familie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren




quote: jufandrea reageerde



Nee toch? Hebben we werkelijk een geval dat iemand zichzelf/zijn eigen verhaal herkent in de post van iemand anders? It's a small world after all...





Nee,niet helemaal.Ik heb mijn eigen verhaal hier neergezet.En het was echt de meest afschuwelijke bruiloft waar ik ooit geweest ben.
OMG :?



ik ben heeeeel benieuwd hoe de relatie met je schoonmoeder nu is? 



Dat er echt moeders bestaan die tijdens de ceremonie hun zoon even zeggen dat hij zich nog kan bedenken :?:?



Dat die hele dag je stemming niet heeft verpest, dat vind ik echt knap!
Alle reacties Link kopieren
Dat zal helaas niet meer gaan MV.Dit was mijn eerste huwelijk en mijn man is 5 jaar later overleden.Daarom is deze bruiloft me heel dierbaar,ondanks alle verschrikkingen.

Ik ben inmiddels voor de 2e keer getrouwd,weer met een hele lieve man,maar helaas (of gelukkig) zijn er over die bruiloft geen horrorverhalen te vertellen.:)
Alle reacties Link kopieren
Alles is echt gebeurd,hoe raar het misschien ook klinkt.We hebben er vaak genoeg nog om in een deuk gelegen.

Door dit topic kwam alles weer boven en ik kan er nog steeds om lachen,hoe triest het ook afgelopen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven