Avatars; leuke speeltjes maar soms ook ongepast?

22-08-2007 12:04 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
We leven ons massaal uit op de nieuwe avatars en het is leuk om te zien wie wat uitzoekt. Ze kunnen de herkenbaarheid verhogen, een lach veroorzaken en jouw beeld van de persoon achter de nicknaam aanvullen. Maar zitten er eigenlijk ook nadelen aan die plaatjes bij onze nick? Ik merkte van de week al bij een serieus topic dat ik een openingspost met daarin dat serieuze bericht en daarnaast een grote brede smile best even hmm vond.

Velen van jullie kennen -al dan niet viavia- het topic "mijn man heeft kanker" wel. Helaas is Hero overleden en stromen de condoleances binnen. Maar dat roept bij mij ook een vraag op. Hoe gepast is op zo'n moment eigenlijk een breed lachende smilie? Hoe gepast is mijn eigen avatar eigenlijk op die momenten? Zwarte humor, soit, maar het zou natuurlijk best ook eens een heel gevoelige snaar kunnen raken. Wat vinden jullie; kunnen avatars die "normaal gesproken" door de beugel kunnen in sommige situaties toch ongepast zijn of alle ruimte voor "iedereen kiest haar/zijn eigen avatar en andere lezers hebben pech"?
vandaag ga ik van alles kunnen
Ik ben het met Calvijn eens, en tevens is de vraag van Int heel interessant. Waardoor ging je zo over de rooie over een mening van een avator?

Het ging/gaat niet over dik zijn. Maar de pose en bloot (voor mij dan) dat ongepast is.

Het broodje poep van Antonio vind ik ook onsmakelijk. Maar hij rolt graag door de stront dus...............

Er was ook een foto van Q dacht ik, waarin je een man in zijn kruis ziet grijpen (als ik het goed zag), ook niet geschikt bij een condeolance.

Zo beter?

Ik heb het idee gekregen dat die foto is in de strijd tegen de kilo's. Gezien je opmerking of ik maatje 36 heb. Maar we zitten hier niet in een afslanktopic hoor. Het gaat over passende avatars bij een gelegenheid. Niet of een dikkere vrouw wel of niet mooi is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Chica, bij jou past een avatar met een waakhond met een valse vuile blik en opgetrokken lippen waaronder blinkende scherpe tanden vandaan komen. Zo lief als dat plaatje van Nemo is, zo ontzettend naar en agressief kom jij over. Bah.

Conclussie: Avatar maakt niet zo veel uit, maar de postings van de persoon des te meer.
Moet er nu een avatarpolitie worden ingesteld?
quote:mamzelle schreef op 24 augustus 2007 @ 10:35:

Moet er nu een avatarpolitie worden ingesteld? Ben je nu aan het solliciteren?
Haha, dan wil ik de avatarpolitie worden. Pik ik meteen de avatar van mamzelle :D
Chica,

open eens een topic, je hebt issues genoeg blijkbaar

En verder le-zen!
Ik heb deze nog over, Pruttel.

Al heb ik die ergens met lijf zien staan op 't forum.
Chica,

Waar zit je allemaal mee meid?

Ik zie net dat je op andere topics (kokommertijd) ook al zo overdreven fel reageert.

Nergens voor nodig joh
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mylenevalerie schreef op 24 augustus 2007 @ 10:36[/message]:

[...]

Ben je nu aan het solliciteren? Ikzou een slechte zijn. Van mij mag -voorzover ik nu heb gezien- alles.

Ik had een andere avatar in gedachten maar kan hem zo snel niet vinden.
Wow, mamzelle, de gelijkenis is treffend! Ghehehe.
Eigenlijk kan ik wel lachen om de bewuste avater van Casey
quote:Shebyte schreef op 24 augustus 2007 @ 10:53:

Jij ook al?

Ik vond het een grappige manier om aan te geven dat je iets met de weegschaal hebt. Kan ernaast zitten natuurlijk.
quote:Shebyte schreef op 24 augustus 2007 @ 10:53:

Zo zie je maar hoe verschillend een avator op iemand kan overkomen.

Zelfde heb ik met nicknames. Iemand die zich aanmeld onder de naam Kutje kan ik niet echt serieus nemen (echt waar, deze week ergens op het forum gesignaleerd)
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mylenevalerie schreef op 24 augustus 2007 @ 10:45:

[afbeelding]

Ik had een andere avatar in gedachten maar kan hem zo snel niet vinden.Hmmm, tis een nuancekwestie, maar deze kwam bij mij op:

En aangezien ik zelf ook wel eens zo ben genoemd, herken ik het maar al te goed. Op andere onderwerpen dan.

Hoe kan je plaatjes hier kleiner maken?
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Is het dan met sommige namen ook ongepast om te reageren op bepaalde topics? Die kunnen dan ook ongepast zijn....

Het gaat om het bericht, niet om de nickname of avater..

Ik heb vanalles geprobeerd Int om er achter te komen. Vrees dat je die vraag toch bij bug op viva pijler moet vragen.
Het "issue" wat ik heb met dergelijke meningen is dat ik er zo ziek van wordt dat men elkaar altijd maar aan het bekritiseren is. Begin gewoon eens lekker bij jezelf. Ja, ook ik ben niet perfect, zoals niemand hier op deze aardkloot. Ja, je mag je mening gelukkig geven, maar kijk dan niet raar op als anderen hier ook een reactie op hebben.

Maar het zou fijn zijn als deze energie niet alleen op anderen gericht zou zijn maar er wellicht eens wat nuttigs mee gedaan werd. Het lijkt wel of iedereen alleen maar iedereen kan afkraken. Er is een hoop fout en niet goed op deze aarde, ga je daar maar eens druk om maken ipv de kleine flutdingetjes als een Avatar.

De hele Avatar discussie om het plaatje gaat bij niet niet om dik zijn, bloot zijn of weet ik veel, maar om het feit dat er meteen op gereageerd wordt. Ja ook ik heb meteen mijn mening neergezet en verwacht niet anders dan dat er reacties komen. Maar vind het een beetje overdreven dat je een dergelijk plaatje wat puur als humor is geplaatst zo gaat afkraken. Dat soort futiliteiten maken me gewoon erg boos.

PS heb het plaatje van die hond opgeslagen, wie weet kan ik er nog wat mee

PS2 De reactie bij komkommertijd vind ik van dezelfde orde. Lekker makkelijk om iemand af te kraken en dan niet met zelf een onderwerp aan komen. Zelfde orde, zelfde reactie.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Let vooral op de stand van de oren van die hond. Dit vertaalt zich als:

"Een angstig-agressief gebaar van een niet-dominante hond die zich bedreigd voelt"

Je weet zelf natuurlijk het beste of dat bij je past of niet.
Maar goed, jij bekritiseert mensen dus omdat ze andere bekritiseren. Jij vindt dat er zoveel belangrijker dingen zijn om je druk over te maken, dus maak jij je druk over mensen die zich over futiliteiten druk maken. Het klinkt wat tegenstrijdig. Bovendien zette je behoorlijk fel in op het betreffende overgewicht, door Dushi te beschuldigen van een maatje 36.

Kweenie, mijn psych zou zeggen dat er iets anders meespeelt. Maar ja, ik ben mijn psych niet, natuurlijk.
Beschuldigen van maat 36????? is dat tegenwoordig een beschuldiging? goh de Mij. verandert wel heel snel.

Maar wat dat betreft heb je gelijk, ik heb alweer veel te veel tijd en energie in dit onderwerp gestoken maar soms vind ik het zo zinloos dat ik het niet kan laten om er wat van te zeggen. Om dan een felle reactie te plaatsen en verder niks meer, vind ik ook niet ok, vandaar dat ik wel reageer.
quote:pruttel schreef op 24 augustus 2007 @ 10:34:

Chica, bij jou past een avatar met een waakhond met een valse vuile blik en opgetrokken lippen waaronder blinkende scherpe tanden vandaan komen. Zo lief als dat plaatje van Nemo is, zo ontzettend naar en agressief kom jij over. Bah.

Conclussie: Avatar maakt niet zo veel uit, maar de postings van de persoon des te meer.(Eigenlijk niet relevant, maar voor de volledigheid, het is Marlin op het plaatje, niet Nemo)
quote:Chica34 schreef op 24 augustus 2007 @ 11:48:

Beschuldigen van maat 36????? is dat tegenwoordig een beschuldiging? goh de Mij. verandert wel heel snel.

Maar wat dat betreft heb je gelijk, ik heb alweer veel te veel tijd en energie in dit onderwerp gestoken maar soms vind ik het zo zinloos dat ik het niet kan laten om er wat van te zeggen. Om dan een felle reactie te plaatsen en verder niks meer, vind ik ook niet ok, vandaar dat ik wel reageer.

Wel, jij doet de beschuldiging, niet ik. Dus of het aan de maatschappij ligt of aan jou, mag je zelf beoordelen (voor het geval je dit niet begrijpt, het 'beschuldigen' of 'verwijten' (wat ik ook had kunnen gebruiken) refereert aan de toon waarop jij iets zegt. Of, althans, nauwkeuriger gezegd, mijn interpretatie daar van, of hoe het op mij overkomt).

En over dat laatste: ik raad je aan in dat geval een reactie te typen als

"ARGH, de DOMHEID, de DOMHEID!!!!"

en dan even te wachten en niet op 'Verstuur bericht' te drukken.

Dat helpt mij meestal, misschien werkt het bij jou ook.
Blijf het trouwens raar vinden dat als je je stoort aan bloot dat je dan op een viva forum gaat zitten. Dan moet je je ook storen aan die dildo reclame aan de rechterkant, die je krijgt bij een abo op viva en er staat ook elke week anybody in de viva, waar blote mensen op staan.

Ben juist blij dat Viva niet zo moeilijk doet over bloot en sex en tenminste niet zo'n truttig blad is die dit gaat verhullen. In het hele blad is meer bloot en sex te zien dan op dit hele piepkleine plaatje van een dikke vrouw op bed zonder kleren aan.
Dank U Int, had het niet gezien..... ik schaam me diep....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven