Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soof83 schreef:
23-01-2020 09:54
Dat begrijp ik maar de ontvanger krijgt ze niet. Ze blijven in mijn postvak uit staan.
Heb ook al van andere forumleden begrepen dat niet alle priveberichten aankomen. Ontvanger ontvangt niets en bij verstuurde blijft het in postvak uit hangen. Vandaar dat ik het hier even aankaart.

Als het je eerste pb is aan die forummer blijft het staan in je eigen 'postvak uit' tot het gelezen wordt.
Je kunt in een topic waar die persoon actief is even een berichtje plaatsen 'je hebt pb'. Of misschien is ze/hij een paar dagen niet op het forum geweest.
nounou
Alle reacties Link kopieren
eend1993 schreef:
22-01-2020 19:49
De zoekfunctie werkt niet naar behoren. Als je op een zoekresultaat klikt, kom je gewoon terug bij het forumoverzicht.
Ben ik nu echt de enige met dit probleem?
Alle reacties Link kopieren
eend1993 schreef:
28-01-2020 13:44
Ben ik nu echt de enige met dit probleem?

Nee hoor, dat is een al heel lang bekend probleem :)
Wat wel werkt is je zoekterm + Viva intikken op je zoekmachine.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat onzichtbare avatars aan cookies kunnen liggen, maar....
Ik zie mijn eigen avatar wel in topics bij mijn reacties. Als ik nu een reactie typ staat mijn avatar niet aan de linkerkant.
Als ik naar de algemene pagina van mijn profiel ga, zie ik mijn avatar. Ga ik vervolgens een submenu kiezen, bijvoorbeeld 'avatar' dan is er niets.
Kunnen anderen nu wel of niet mijn avatar zien? Zie je een pauwenveer of een grijs poppetje?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Ik zie jouw avatar, Pauwenveer.

Ik zou je er verder niet druk om maken. Verspilde moeite :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ah, dank! Dan is het goed! Ik wilde geen grijs poppetje zijn! :proud:
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ondanks dat ik vandaag 2 maal mijn cache heb geleegd, zijn er een aantal avatars die ik niet kan zien, dus vraag ik me af of dit misschien aan Vivaforum ligt en niet aan mijn computer.

Zou ik daar antwoord op kunnen krijgen?

Ik heb overigens alle cookies van Viva geaccepteerd.

Bij voorbaat dank!
Cateautje schreef:
06-02-2020 00:14
Ondanks dat ik vandaag 2 maal mijn cache heb geleegd, zijn er een aantal avatars die ik niet kan zien, dus vraag ik me af of dit misschien aan Vivaforum ligt en niet aan mijn computer.

Zou ik daar antwoord op kunnen krijgen?

Ik heb overigens alle cookies van Viva geaccepteerd.

Bij voorbaat dank!
Ik zie de jouwe niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

We zijn op de hoogte van de problemen rondom de avatars. IT is hier momenteel naar aan het kijken.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De avatars zouden nu weer zichtbaar moeten zijn.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Bij mij wel.

Mijn dank is enorm! Tompouces voor de technische dienst. :-D
CommunityManagerViva schreef:
06-02-2020 14:04
Beste forummers,

De avatars zouden nu weer zichtbaar moeten zijn.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Je bent in beeld .
*
Bij mij staat er al ruim een week 'inbox 1' terwijl er geen nieuwe berichten zijn. Nadat er uberhaupt nooit aangegeven werd wanneer er nieuwe pm was is dit een hele nieuwe bug. Vind het heel irritant die 1 want ik kan op die mailbox klikken zoveel ik wil, maar die 1 gaat niet weg.
Alle reacties Link kopieren
''je kunt niet via de quote op het originele bericht komen. door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad''

Eh, nee. Als de quote op een andere pagina staat, kom je uit op de homepage als je op het pijltje klikt.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Bij de topics waar ik gereageerd heb kom ik altijd standaard terecht bij het eerste bericht dat ik in dat topic deed. zelfs als ik daarna al 50 berichten meer heb gepost. Is dat iets normaals? Ik kan niet invallen bij mijn laatst geschreven bijdrage?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
15-02-2020 10:14
Bij de topics waar ik gereageerd heb kom ik altijd standaard terecht bij het eerste bericht dat ik in dat topic deed. zelfs als ik daarna al 50 berichten meer heb gepost. Is dat iets normaals? Ik kan niet invallen bij mijn laatst geschreven bijdrage?
Dat is normaal, ja.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
15-02-2020 11:03
Dat is normaal, ja.
Vind je?
Ik vind het niet normaal, ik vind het een stomme bug van dit forum.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
15-02-2020 11:08
Vind je?
Ik vind het niet normaal, ik vind het een stomme bug van dit forum.
Ik vind het ook niet normaal, dat zeg ik dan ook niet.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik vind het ook stom ja!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Er wordt al 2 jaar “aan gewerkt”, dus ga er maar vanuit dat het niet wordt opgelost. ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
15-02-2020 11:09
Haha, ik vind het ook stom ja!
Ik vind het ook stom, blijven melden hier, dat de TD er iets aan moet doen, net als de OP op iedere pagina, vind ik ook zooo stom en onnodig.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
15-02-2020 11:09
Ik vind het ook niet normaal, dat zeg ik dan ook niet.
Dat weet ik wel hoor.

Maar de cm niet, dus ik benadruk het graag even.

Het is een van de irritante bugs die forummen lastiger maken en waarde cm, die de boel toch zou moeten managen, veel te weinig aan doet.
Het is een blamage hoe lang en hoe veel bugs kunnen blijven bestaan,
Dat was het na een paar dagen al,
Na een paar weken nog meer,
Na een paar maanden nog meer
En nu we reeds bij jaren zijn aangekomen nog steeds..

Maar de TD doet echt erg zijn best.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Herhaling want nog steeds niet opgelost:
redbulletje schreef:
14-02-2020 17:24
Bij mij staat er al ruim een week 'inbox 1' terwijl er geen nieuwe berichten zijn. Nadat er uberhaupt nooit aangegeven werd wanneer er nieuwe pm was is dit een hele nieuwe bug. Vind het heel irritant die 1 want ik kan op die mailbox klikken zoveel ik wil, maar die 1 gaat niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
15-02-2020 10:14
Bij de topics waar ik gereageerd heb kom ik altijd standaard terecht bij het eerste bericht dat ik in dat topic deed. zelfs als ik daarna al 50 berichten meer heb gepost. Is dat iets normaals? Ik kan niet invallen bij mijn laatst geschreven bijdrage?
Beste Pauwenveer,

Het is iets wat al langere tijd het geval is inderdaad, maar wat natuurlijk eigenlijk niet hoort. Helaas heeft de IT nog geen tijd gehad hier een oplossing voor te vinden. Excuses voor het ongemak!

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven