Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-11-2017 15:34
ik zou graag als voorkeur willen aanhinken dat ik de laatste berichten als eerste zie
Dat kan ook. Klik op je inbox en ga dan naar voorkeuren. Als je dan instellingen aanklikt, kun je aangeven in welke volgorde je je berichten wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
27-11-2017 16:52
in de op idd, maar mss ook handig om even in een berichtje te doen. Dan leest men het makkelijker dan uit de OP, want daar zie je niet of er iets gewijzigd is
Done! :)
Alle reacties Link kopieren
Huub, je bent een held!

Mijn inbox is een zootje, elk nieuw bericht wat ik krijg zorgt voor één of meer (soms vier!) nieuwe topics.

Ik kan alleen nog peebeeën met gesprekspartners die de forumvernieuwing overleefd hebben.

Mobiel schiet bij de stand ' voor jou' reclame over de bovenste twee van de drie topics.

Mobiel mijn telefoon even horizontaal houden betekent verlies van alles wat te voorschijn kwam na het klikken op ' lees meer'. Als ik dan opnieuw op 'lees meer' klik krijg ik NIET de hele pagina te zien omdat 'lees ook' over de onderste berichten valt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik zie geen avatars meer, op de grijze poppetjes van avatarlozen na (dus aan mijn adblocker kan het niet liggen want dan zouden die ook weg zijn).

Laptop, Chrome.
Alle reacties Link kopieren
JuniorModeratorViva schreef:
27-11-2017 16:50
Welke iPhone heb je? Bedoel je plaatjes in een posting of bedoel je de avatars?
Iphone 5. Het gaat over de plaatjes in een posting NIET over de avatars.
gemini2009 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 21:01
Reden: Foutje
0.84% gewijzigd
het is niet meteen een bug, maar wel vervelend vind ik.
Als je een topic geopend hebt, komt deze niet in je lijst te staan, met gereageerde topics. En dat vind ik wel lastig, je moet dan weer naar jouw topics.
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 19:48
0.24% gewijzigd
Op mijn Xperia-tablet (Sony) zie ik toch de berichten van forummers die ik op de negeer heb staan. Eerst staat er "berichten van X toch tonen?" en vervolgens daaronder het bericht.
Browser is Chrome.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
27-11-2017 18:12
Ik zie geen avatars meer, op de grijze poppetjes van avatarlozen na (dus aan mijn adblocker kan het niet liggen want dan zouden die ook weg zijn).

Laptop, Chrome.
Zou je willen kijken of ze wel zichtbaar zijn als je de adblocker even uitschakelt?
Alle reacties Link kopieren
gemini2009 schreef:
27-11-2017 18:32
Iphone 5. Het gaat over de plaatjes in een listing NIET over de avatars.
ok, zou je even de cookies willen verwijderen?
Ditto schreef:
27-11-2017 19:18
Op mijn Xperia-tablet (Sony) zie ik toch de berichten van forummers die ik op de negeer heb staan. Eerst staat er "berichten van X toch tonen?" en vervolgens daaronder het bericht.
Browser is Chrome.
Ik krijg ze ook nog steeds, op dezelfde manier, voorgeschoteld. Windows Phone, internet explorer.
Oh, soms wel, soms niet. Raar.

En sinds dit weekend of zo inderdaad meer traagheid.
Alle reacties Link kopieren
overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776

Scheelt typen.

iPhone 5s, safari
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe krijg ik de topics weer terug bij mijn favorieten of gereageerd tabel als ik ze per ongeluk heb verwijderd?

In Firefox kan ik geen topics uit die tabel verwijderen en in een andere browser wel. Is dat een bug?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
27-11-2017 19:54
overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776

Scheelt typen.

iPhone 5s, safari
je hebt last van alles wat er in de OP staat? Er zijn toch echt al wat dingen opgelost volgens mij
Alle reacties Link kopieren
Bruise schreef:
27-11-2017 20:01
Hoe krijg ik de topics weer terug bij mijn favorieten of gereageerd tabel als ik ze per ongeluk heb verwijderd?

In Firefox kan ik geen topics uit die tabel verwijderen en in een andere browser wel. Is dat een bug?
De topics weer terugzetten, gaat helaas niet lukken en het klopt dat je in FF geen topics kunt verwijderen. Dat is idd een bug.
Welke browser werkt het best voor dit forum?
In ieder geval is 'werken' op laptop en desktop het prettigst, veel minder bugs. (ik kom mobiel niet eens in het forum, maar alleen op de frontpage)

En wat betreft: pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde
Ik kan gewoon nieuwe pb's versturen, heb ik geen oude draadjes voor nodig.
Dat het niet lukt bij een aantal mensen ligt misschien aan mobiel forummen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan al weken lang geen topics starten. Erover mailen heeft niet geholpen. Ik heb het op twee laptops en een tablet geprobeerd, google chrome en firefox, maakt allemaal niet uit.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Eerst de pijler binnenstappen en dan een topic aanmaken. Succes verzekerd.
Hey, fijn dat er een bug topic is, ik hoop dat je het aankunt ;)

Ik kan de tabellen in de OP vaak niet volledig zien op mijn mobiel (Android met Chrome), in horizontale stand past er soms net een kolom bij, maar van links naar rechts scrollen of uitzoomen is helaas niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik lastig vind sinds het nieuwe forum is dat ik zodra ik op een link klik ik uit het topic gegooid wordt.

Bijvoorbeeld bij 'wat valt je op bij funda'. Er staat een link, ik klik er op, ik zie een huis, klik op de terugknop en kom vervolgens bij de startpagina van viva. Dan moet ik weer klikken op forum, het topic opzoeken, klikken naar de laatste pagina, klikken op 'lees meer' en dan pas ben ik weer waar ik gebleven was.
Dat was niet zo.

Wat ik ook lastig vind is dat ik geen adblocker kan installeren op mijn iPad uit de oertijd. Ik kan de reclames dus niet weggummen. Ook de reclames die over het scherm heengaan niet. Localoca heeft hiervan mooie afbeeldingen in het modtopic gezet.

Op de iPad word ik ook regelmatig van het forum geworpen. En als ik dan op het startscherm van mijn iPad op het logo van viva klik dan laadt het forum niet. Pas als ik eerst iets anders doe, Wordfeud ofzo en daarna opnieuw klik doet viva het soms weer.

Tegenwoordig forum ik met mobiel én iPad. Afhankelijk van de stand van de maan en de reclames switch ik van apparaat.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
juun het is gelukt. ik ben blij met dit topic, in het modtopic werd deze vraag steeds gewist en nu is het opgelost. Scheelt 200.000 keer ergernis.
ik zag dat mijn PB het ook deed, ik had een bericht van een leuke man en hij zei: Wat ben jij een lelijk kreng zeg pffff
feow schreef:
27-11-2017 21:45
Wat ik lastig vind sinds het nieuwe forum is dat ik zodra ik op een link klik ik uit het topic gegooid wordt.

Bijvoorbeeld bij 'wat valt je op bij funda'. Er staat een link, ik klik er op, ik zie een huis, klik op de terugknop en kom vervolgens bij de startpagina van viva. Dan moet ik weer klikken op forum, het topic opzoeken, klikken naar de laatste pagina, klikken op 'lees meer' en dan pas ben ik weer waar ik gebleven was.
Dat was niet zo.

Wat ik ook lastig vind is dat ik geen adblocker kan installeren op mijn iPad uit de oertijd. Ik kan de reclames dus niet weggummen. Ook de reclames die over het scherm heengaan niet. Localoca heeft hiervan mooie afbeeldingen in het modtopic gezet.

Op de iPad word ik ook regelmatig van het forum geworpen. En als ik dan op het startscherm van mijn iPad op het logo van viva klik dan laadt het forum niet. Pas als ik eerst iets anders doe, Wordfeud ofzo en daarna opnieuw klik doet viva het soms weer.

Tegenwoordig forum ik met mobiel én iPad. Afhankelijk van de stand van de maan en de reclames switch ik van apparaat.
dat heb ik ook en zo oud is mijn device helemaal niet.
nou ja mijn blijheid duurde niet lang, als ik nu op een topic klik kom ik niet op het laatste bericht maar ergens achteraan of middenin, waar het forum ook maar zin in heeft
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-11-2017 21:56
nou ja mijn blijheid duurde niet lang, als ik nu op een topic klik kom ik niet op het laatste bericht maar ergens achteraan of middenin, waar het forum ook maar zin in heeft
oh jee, heb het de boel gesloopt? :-D
Geldt dit voor ieder topic of op de topics waar je al gelezen hebt of gereageerd?
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
27-11-2017 21:45
Wat ik lastig vind sinds het nieuwe forum is dat ik zodra ik op een link klik ik uit het topic gegooid wordt.

Bijvoorbeeld bij 'wat valt je op bij funda'. Er staat een link, ik klik er op, ik zie een huis, klik op de terugknop en kom vervolgens bij de startpagina van viva. Dan moet ik weer klikken op forum, het topic opzoeken, klikken naar de laatste pagina, klikken op 'lees meer' en dan pas ben ik weer waar ik gebleven was.
Dat was niet zo.

Wat ik ook lastig vind is dat ik geen adblocker kan installeren op mijn iPad uit de oertijd. Ik kan de reclames dus niet weggummen. Ook de reclames die over het scherm heengaan niet. Localoca heeft hiervan mooie afbeeldingen in het modtopic gezet.

Op de iPad word ik ook regelmatig van het forum geworpen. En als ik dan op het startscherm van mijn iPad op het logo van viva klik dan laadt het forum niet. Pas als ik eerst iets anders doe, Wordfeud ofzo en daarna opnieuw klik doet viva het soms weer.

Tegenwoordig forum ik met mobiel én iPad. Afhankelijk van de stand van de maan en de reclames switch ik van apparaat.
Ik snap je probleem, maar ik denk dat je ook snapt dat ik je hier niet mee kan helpen. Het forum draait op reclame-inkomsten. Het is geen Vivabug dat je geen adblocker kunt installeren. Dat reclames voor problemen kunnen zorgen, heb ik wel in het overzicht staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven