Buren nemen pakket voor mij aan

19-01-2020 10:53 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden namen de buren voor mij een pakketje aan. Super aardig, want ik was niet thuis. Het ging om een bos bloemen, zag ik op het briefje in mijn brievenbus.
Ik ben in totaal 3 uur van huis geweest, toen ik thuis kwam en het pakketje wilde ophalen bij de buren waren zij niet thuis.
Na een tig pogingen bleek dat zij een nachtje weg waren en de volgende dag pas laat thuis waren.
Die bloemem stonden al die tijd in het halletje bij de voordeur (zag ik door het raam) erg zonde.

Gisteren middag was ik even op visite bij de andere buren en zag de postnl bus te laat. Ik verwachtte een pakketje dus dacht al wel dat ze weer bij de buren afgeleverd waren.
Toen ik thuis kwam (uurtje later) en aanbelde was er weer niemand thuis, je raadt het al, ze zijn deze ochtend nog steeds niet thuis!

Is het stom als ik aan de buren ga vragen of ze er rekening mee willen houden geen pakketjes meer voor ons aan te nemen als ze weten dat ze vervolgens lange tijd niet thuis gaan zijn? Ik zit echt op dit pakketje te wachten!
Mijn vriend vind mij een zeur (sorry, 13wk zwanger en stik chagrijnig). Stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Op een afhaalpunt laten bezorgen of zorgen dat je zelf thuis bent.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook irritant vinden. Dan haal ik het liever bij een Post.nl punt op. Daarom laat ik bestellingen als het mogelijk is veel liever bij een Post.nl punt afleveren. Dan kan ik het afhalen als het mij uitkomt.
Mss zorgen dat je thuis bent als je een pakje verwacht?
Met de app zie je een tijdskader
Laat het voortaan afleveren bij een afhaalpunt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook raar. Ik neem geen pakketjes aan van de buren als ik langere tijd van huis ben. Zeker geen bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Euhm zélf thuis zijn? Dat ben je niet dus anderen worden benaderd. En nu ga jij hen zeggen dat ze vooral niet meer sociaal en vriendelijk moeten helpen want zij zijn niet thuis op het moment dat het jou uitkomt? o_o
enn wijzigde dit bericht op 19-01-2020 10:58
0.23% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij je bestelling aangeven of het ook bij de buren bezorgd mag worden. Dan zet je dat op nee.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2020 10:55
Op een afhaalpunt laten bezorgen
Deze dus.

Vooral niet naar de buren gaan en hen dit zeggen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Afhaalpunt
Alle reacties Link kopieren
https://www.neesticker.com/product/stic ... buren-wit/


Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En ik snap de bezorger heel goed dat die het wil achterlaten want die krijgt amper betaald voor het bezorgen en krijgt niks als ie extra moet komen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/alu-deurbordje ... 084896059/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bloemen worden vaak als verrassing bezorgd en zijn geen bestelling, dus dan heb je niet veel invloed op de bezorging. Beetje dom van de buren om die dan aan te nemen en twee dagen in een halletje te leggen zonder water. Voor het tweede pakketje had je gewoon thuis moeten blijven als je er op zat te wachten.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de buurvrouw al aankomen om te klagen dat ik niet thuis was om het pakket op te halen wat bij mij bezorgd is omdat zij zelf niet thuis was?! Je vriend heeft gelijk hoor, je zeurt.

(gefeliciteerd met je zwangerschap, maar je verliest daardoor toch niet meteen alle redelijkheid?)
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Uh, je verwacht een pakketje en dan zit je voor een theekransje bij de buren? En dan wil je vragen of de buren geen pakketjes voor je aannemen als ze daarna niet thuis zijn? Ik vind dat de omgekeerde wereld.

Als jij een pakje verwacht en het is o zo belangrijk, dan is het logisch dat jij thuis bent. En anders het laten bezorgen bij een afhaalpunt.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ok volgende keer een afhaalpunt, goeie! Maar dus niks zeggen tegen de buren?

Van die bloemen wist ik niet dat ze bezorgd zouden worden, dat was een geschenk van iemand.

Van mijn eigen bestelde pakket wist ik wel die dag, maar niet hoe laat. Had geen track+trace ontvangen, maar gewoon een mail van de dag ervoor met 'uw pakket is verzonden' dat was het.

Tot zo ver mijn excuus :)

Ok ik zal me inhouden naar de buren. Maar baal er wel van.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
19-01-2020 11:01
Ik zie de buurvrouw al aankomen om te klagen dat ik niet thuis was om het pakket op te halen wat bij mij bezorgd is omdat zij zelf niet thuis was?!
Echt heel bijzonder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
19-01-2020 10:57
Je kunt bij je bestelling aangeven of het ook bij de buren bezorgd mag worden. Dan zet je dat op nee.
Hoe doe je dit? Ik zie deze optie nooit.
Maar als de buren het niet hadden aangenomen, had je het pakket nu ook niet gehad.
Tjee, wat een aso's zeg. Verschillende keren een pakketje voor jou aannemen en dan niet gaan zitten wachten tot jij het een keer komt halen. Ik zou daar zeker wat van zeggen, wat denken ze wel niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij een afhaalpunt laten bezorgen. Of in de app aangeven dat ze niet bij de buren mogen bezorgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel aangeven.

Daarnaast iedereen die roept dat je zelf maar thuis moet zijn...dat gaat niet altijd.
Post nl bezorgd vaak niet op de dag waarop ze zouden komen.

Laatst extra betaald bij bol.com zodat het zondag bezorgd zou worden,want dan wad ik zeker weten thuis.
Zondag avond nog niks...zie ik dat het dinsdag bezorgd gaat worden.
En uiteindelijk is het niet dinsdag maar maandag bezorgd...bij de buren.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut, gewoon even vragen of ze dat niet meer doen. Wel op een vriendelijke manier.
Vet irritant inderdaad.

Soms kan je nou eenmaal niet bepalen wanneer een pakket komt. Ik heb liever ook niet dat de buren pakketten aannemen maar helaas doen ze dat wel. Gelukkig zijn ze dan wel thuis.
Ik heb net zo lief dat ik even langs en afhaalpunt rij.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zorg dat je er zelf bent of kies voor een afhaalpunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven