Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.


Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.


Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.


Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.


Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de vele berichten waren we genoodzaakt om het CM tijdelijk op slot te zetten, na dit bericht willen we graag weer dat iedereen ontopic reageert en zich houdt aan de hieronder beschreven richtlijnen (en de OP).

Het is duidelijk dat het nieuwe systeem bij nieuwe forummers nog niet optimaal werkt en er wordt gekeken op welke manier dit verbeterd kan worden. Jullie suggesties nemen we hier uiteraard in mee, hartelijk dank voor alle meldingen.

Voor nu zullen we het met de huidige werkwijze moeten doen. Het alternatief zou zijn om terug te gaan naar het oude systeem waarbij het forum overspoelt werd met spam (zoals vorige week het geval was). We nemen aan dat jullie dat ook niet willen.

Het Centraal Moderatortopic is nu niet meer de plek om hierover te discussieren. Nieuwe opmerkingen of problemen kunnen jullie uiteraard wel - in dit topic - bij ons kwijt, herhalingen zullen vanaf nu worden verwijderd. Jullie kunnen zoals altijd terecht in het Napraattopic om na te praten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze methode van berichtgoedkeuring al zeker 10 jaar op mijn fora en dit voldoet echt prima.

Bij mij hebben niet alleen beheerders en Mod's de mogelijkheid om berichten goed te keuren, ook vaste bezoekers kunnen dit. Het forum wordt zelfsturend, is niet afhankelijk van de aanwezigheid van moderators en nieuwe gasten hoeven niet lang te wachten eer berichten goedgekeurd worden. Normaliter altijd binnen het uur.

In het geval van Viva kan er overwogen worden om bezoekers met meer dan 10.000 berichten (of misschien zelfs meer dan 25,000) de mogelijkheid te geven om berichten goed te keuren waardoor de wachttijd geminimaliseerd wordt.
Niet geschoten is altijd mis
Waarom wissen jullie mij wegens spam?
Mijn opmerking ging over de TD, is dat ook al spam tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
18-08-2018 13:52
Waarom wissen jullie mij wegens spam?
Mijn opmerking ging over de TD, is dat ook al spam tegenwoordig?
Beste the_Wicked_Witch,

Excuses, je bericht is gewist i.v.m. offtopic (i.p.v. spam), we hebben het even voor je aangepast.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
18-08-2018 11:20
Beste Trotter,

Het klopt inderdaad dat we de eerste x berichten van nieuwe forummers handmatig goedkeuren om zo spammers buiten de deur te houden.

De nieuwe forummer wordt tijdens het aanmelden hiervan op de hoogte gebracht. Tevens ontvangt de nieuwe forummer een melding dat hun bericht (of topic) is goedgekeurd, of afgekeurd. Berichten van deze nieuwe forummers zijn - omdat wij deze eerst goedkeuren - niet meteen zichtbaar, hier zit wat vertraging. In het voorbeeld waar jij aan refereert is wellicht de OP (het topic) goedgekeurd, maar werden de reacties van de TO later geplaatst, en dus ook op een later moment goedgekeurd.

Het houdt overigens de spamtopics wél tegen, aangezien we ook topics goedkeuren (of afkeuren); voordat het eerste bericht geplaatst is kunnen we al maatregelen treffen.

Dit systeem - waarbij we de eerste x berichten goedkeuren - zou een goede oplossing kunnen zijn voor de spam-chaos die we de afgelopen periode over ons heen kregen. Om die reden vragen we ook om wat begrip (en geduld) van jullie forummers om te onderzoeken of dit een passende oplossing is.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Zou toch wel, klein puntje van kritiek enzo, als dat gemeld zou zijn ook aan de rest van de forummers in plaats van alleen aan de nieuwe forummer bij het aanmelden? Nu krijgen sommigen ten onrechte shit over zich heen of zijn topics niet te lezen omdat er zomaar ineens posts verdwijnen en verschijnen.

Ik bedoel, wanneer is dit ingegaan? Sinds gisteravond? Of al langer?
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om oude forummers die onder een nieuwe nick terug komen, gelijk 'goed te keuren' nadat ze in een mail aan de mods hun oude nick bekend maken? Dan weet je immers dat het niet om een spammer gaat, toch?
En als we het dan toch over mailen hebben, ook een echte nieuweling zou een mailtje kunnen sturen. Daarmee moet een Koreaan met google translate toch ook door de mand vallen? Deze mailtjes even scannen (vraag om geen echt belangrijke info hierin te vermelden) moet dan voldoende zijn.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-08-2018 14:19
Zou toch wel, klein puntje van kritiek enzo, als dat gemeld zou zijn ook aan de rest van de forummers in plaats van alleen aan de nieuwe forummer bij het aanmelden? Nu krijgen sommigen ten onrechte shit over zich heen of zijn topics niet te lezen omdat er zomaar ineens posts verdwijnen en verschijnen.

Ik bedoel, wanneer is dit ingegaan? Sinds gisteravond? Of al langer?
Beste Star²,

Afgelopen week zijn we aan de slag gegaan met de oplossing tegen het spamprobleem en hebben we dit nieuwe systeem geïmplementeerd. We hopen dat we vandaag e.e.a. opgehelderd hebben hier op het CM-topic en zullen hier maandag meer over mededelen (aangezien we nog tegen wat problemen aanlopen). We houden jullie op te hoogte.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Irma3110 schreef:
18-08-2018 14:33
Is het een idee om oude forummers die onder een nieuwe nick terug komen, gelijk 'goed te keuren' nadat ze in een mail aan de mods hun oude nick bekend maken? Dan weet je immers dat het niet om een spammer gaat, toch?
En als we het dan toch over mailen hebben, ook een echte nieuweling zou een mailtje kunnen sturen. Daarmee moet een Koreaan met google translate toch ook door de mand vallen? Deze mailtjes even scannen (vraag om geen echt belangrijke info hierin te vermelden) moet dan voldoende zijn.
Beste Irma3110,

Dankjewel voor je bericht, we zetten je suggesties door!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
18-08-2018 15:10
Beste Star²,

Afgelopen week zijn we aan de slag gegaan met de oplossing tegen het spamprobleem en hebben we dit nieuwe systeem geïmplementeerd. We hopen dat we vandaag e.e.a. opgehelderd hebben hier op het CM-topic en zullen hier maandag meer over mededelen (aangezien we nog tegen wat problemen aanlopen). We houden jullie op te hoogte.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Bedankt alvast :)
Dit was niet off topic.
Sinds wanneer wijzigen jullie berichten van forummers inhoudelijk?
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 16:57
Reden: Niet off topic
52.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Eierkoeken bewaren" is verwijderd ivm trollen (gekopieerd topic).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb het idee dat er achter de schermen besloten is om niets maar dan ook niets meer aan het forum te doen. Dat er bugs blijven bestaan die met een simpele oplossing opgelost zouden kunnen worden versterkt dat gevoel alleen maar. Ze steken er geen cent meer in, het loopt zoals het loopt en we klagen maar een eind weg.

En de mods kunnen het vuile werk opknappen. Een statement van de communitiemamager met wat er (niet) gedaan wordt en waarom zou ik wel kunnen waarderen.

Neem mijn voorbeeld van de stippeltjes (paginanummering). Bij de vorige update was dat binnen een halve middag opgelost. Nu zaag ik er al weken om.
Ik geloof er niet meer in dat er ook nog maar 1 bug opgelost gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-08-2018 17:07
Een statement van de communitiemamager met wat er (niet) gedaan wordt en waarom zou ik wel kunnen waarderen.
.
Ik ook.
En ik zou inmiddels goed kunnen leven met de boodschap: het blijft zoals het is. Als er maar eerlijk met de community (!) gecommuniceerd wordt.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
18-08-2018 17:27
.
Ik ook.
En ik zou inmiddels goed kunnen leven met de boodschap: het blijft zoals het is. Als er maar eerlijk met de community (!) gecommuniceerd wordt.
Inderdaad, al zeggen ze maar eerlijk dat er niets aan gedaan wordt. Dan is er al veel minder geklaag vermoed ik zomaar.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-08-2018 17:39
Inderdaad, al zeggen ze maar eerlijk dat er niets aan gedaan wordt. Dan is er al veel minder geklaag vermoed ik zomaar.

En dan hoeft ‘stuur een screenshot/vermeld je dievais/heb je er nog steeds last van/we zullen het doorgeven aan de TD’ ook niet meer.

En dan is er ook geen frustratie meer dat er niets gebeurt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-08-2018 18:12
En dan hoeft ‘stuur een screenshot/vermeld je dievais/heb je er nog steeds last van/we zullen het doorgeven aan de TD’ ook niet meer.

En dan is er ook geen frustratie meer dat er niets gebeurt.
Precies wat ik bedoel inderdaad.
Bitje93 schreef:
18-08-2018 13:50
Ik gebruik deze methode van berichtgoedkeuring al zeker 10 jaar op mijn fora en dit voldoet echt prima.

Bij mij hebben niet alleen beheerders en Mod's de mogelijkheid om berichten goed te keuren, ook vaste bezoekers kunnen dit. Het forum wordt zelfsturend, is niet afhankelijk van de aanwezigheid van moderators en nieuwe gasten hoeven niet lang te wachten eer berichten goedgekeurd worden. Normaliter altijd binnen het uur.

In het geval van Viva kan er overwogen worden om bezoekers met meer dan 10.000 berichten (of misschien zelfs meer dan 25,000) de mogelijkheid te geven om berichten goed te keuren waardoor de wachttijd geminimaliseerd wordt.
Ik vind dit een uitstekende oplossing. De Viva community is hier prima toe in staat.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Poes na 1ste dag dekking slaperig en chagerijnig." is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hoi, ik heb een vraagje voor de CM maar geen zin om haar te mailen want het eventuele antwoord op de mail is van belang voor alle ouwe gebakjes hier en dan mag ik dat weer niet delen en zo.

Affijn, hier de vraag dus: zitten we in een sterfhuisconstructie?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-08-2018 19:03
Hoi, ik heb een vraagje voor de CM maar geen zin om haar te mailen want het eventuele antwoord op de mail is van belang voor alle ouwe gebakjes hier en dan mag ik dat weer niet delen en zo.

Affijn, hier de vraag dus: zitten we in een sterfhuisconstructie?
Ze is op vakantie. De CM.
Dus als je geen reactie krijgt is het niet omdat ze je negeert.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
18-08-2018 19:06
Ze is op vakantie. De CM.
Dus als je geen reactie krijgt is het niet omdat ze je negeert.
Nou ja, dan is er toch vast wel iemand die haar taken waarneemt en haar wachtwoord heeft en zo? We hebben het hier toch over een serieus bedrijf zeg maar?
Trotter schreef:
17-08-2018 08:05
Dat is (nog steeds) geen antwoord op haar vraag.
Precies; dank voor je reactie. Ik geef het nogmaals vragen in dit topic maar op. Ik vind er in elk geval alleen maar bevestiging van mijn vermoedens in.
Alle reacties Link kopieren
Letten jullie er bij het goedkeuren van een nieuw topic van een nieuwe forummer ook op of het aan de rest van de huisregels voldoet? Want dat topic over hartkloppingen riekt toch erg naar vragen om medisch advies...
Alle reacties Link kopieren
Alweer zo'n topic waarvan de openingspost verdwenen is en een andere forummer ineens de topic opener is. Wat is dat toch voor raar gedoe?
relaties/respectloos/list_messages/425751#
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Veertig jaar geen toename van het besteedbare inkomen" is verwijderd ivm een teruggekeerde permabanneling.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven