Centraal Moderatortopic

05-02-2020 16:15 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410


Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
herfstappeltaart schreef:
09-02-2020 12:25
Inderdaad ja. Ik zie ineens dat mijn topic anders heet en een andere TO heeft. Geeft verder niet maar ik keek even raar op.

Ik was aan het bijlezen, ineens topic foetsie :P .
Even melden dat je gaat samenvoegen komt iets vriendelijker over.
ModeratorViva schreef:
09-02-2020 12:13
Het topic 'Storm' en Storm Ciara' zijn samengevoegd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dan kunt U mooi alle zaterdag en zondagtopics ook even samenvoegen.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
09-02-2020 12:18
Het even in het topic melden was wel aardig geweest.
Beste Merys,

Dat was inderdaad aardig geweest. Mijn excuses voor het ongemak. Hopelijk waait het ongenoegen over.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mods, wat is negatief forumgedrag?
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
09-02-2020 12:02
Ik had deze niet gelezen van de CM maar heb er wel een vraag over.

Ook gaan wij strengere maatregelen nemen tegen het delen van privacygegevens van andere gebruikers,

Wat zijn privacy gegevens precies? Valt daar alleen info onder die mensen zelf nooit gedeeld hebben op het forum? Of ook het noemen van of verwijzen naar info die de forummer zelf heeft geplaatst in andere of oude topics? (dat direct quoten uit andere topics niet mag weet ik. Dat bedoel ik ook niet).

Dit lijkt mij erg belangrijke informatie. Zeker als er streng op gestraft wordt, moet wel duidelijk zijn wat mag en niet mag!
Graag meer uitleg.
Beste Impala,

Wij verstaan onder privacy in ieder geval info die forummers zelf niet hebben gedeeld op het forum. We verwachten dat iedereen respectvol omgaat met persoonsgegevens. Het noemen of verwijzen naar info die de forummer zelf heeft geplaatst in andere topics mag wel.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
09-02-2020 14:36
Mods, wat is negatief forumgedrag?
Beste whitewolves,

Negatief forumgedrag is eigenlijk een algemene noemer voor onder andere provoceren, op de man, off-topic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
09-02-2020 14:35
Beste Merys,

Dat was inderdaad aardig geweest. Mijn excuses voor het ongemak. Hopelijk waait het ongenoegen over.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
:rofl: Vast wel met deze wind :-D
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-02-2020 14:53
Beste Impala,

Wij verstaan onder privacy in ieder geval info die forummers zelf niet hebben gedeeld op het forum. We verwachten dat iedereen respectvol omgaat met persoonsgegevens. Het noemen of verwijzen naar info die de forummer zelf heeft geplaatst in andere topics mag wel.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Heel erg bedankt voor dit duidelijke antwoord.
.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-02-2020 14:53
Beste Impala,

Wij verstaan onder privacy in ieder geval info die forummers zelf niet hebben gedeeld op het forum. We verwachten dat iedereen respectvol omgaat met persoonsgegevens. Het noemen of verwijzen naar info die de forummer zelf heeft geplaatst in andere topics mag wel.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dat is alleen als de forummer in het topic waarin de informatie opnieuw wordt genoemd ook meepost (minstens een post heeft?) toch?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
09-02-2020 15:12
Dat is alleen als de forummer in het topic waarin de informatie opnieuw wordt genoemd ook meepost (minstens een post heeft?) toch?
Zo leg ik dit antwoord niet uit.
.
Zo mag het best uitgelegd worden. Ik zou het niet netjes vinden om iemand die niet aan een discussie of ondewerp meedoet erin te betrekken of bespreken. Maar dat vind ik.
Napraat is een uitzondering.
Dat is eigenlijk ook het enige topic waar je off topic mag gaan, elders mogen ze je ervoor staffen en kan je een ban krijgen
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-02-2020 14:35
Dat was inderdaad aardig geweest. Mijn excuses voor het ongemak. Hopelijk waait het ongenoegen over.

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
08-02-2020 21:06
Mods, ik weet dat het priveberichten niet altijd even lekker loopt. Is daar al meer informatie over? Ik heb een berichtje geplaatst onder aangeboden en zie van Gatti niks in mijn inbox. Mijn mailadres wat ik heb geplaatst is gelukkig niet mijn enige prive adres maar fijn is het niet. Hoe staat het met het elkaar pb's kunnen sturen en hoe komt het dat het de ene keer wel lukt maar vaker niet?
Beste iceteapeach,

Heel vervelend inderdaad dat de PB-functie nog steeds niet werkt.

De IT-afdeling en ik zijn momenteel druk bezig met het testen van de software update (waarover ik het eerder heb gehad in mijn updates). In de testomgeving lijkt het erop dat de PB-functie daar goed werkt. Maar zoals nu ook het geval is, doet ie het de ene keer wel en de andere keer niet. Ik hoop dus dat de functie het doet zodra de update gedaan is, zo niet, dan staat dit boven aan de prioriteitenlijst.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Is het misschien een optie een compleet nieuw forum erover te gooien?
Alle reacties Link kopieren
Het je haar uit laten groeien op je 40e op de beautypijler is vol. Zouden jullie het kunnen sluiten? Dank!
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
10-02-2020 13:32
Het je haar uit laten groeien op je 40e op de beautypijler is vol. Zouden jullie het kunnen sluiten? Dank!
Het topic is gesloten. Dank voor het doorgeven.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Hoe herken je blaasontsteking bij een jongen?' is verwijderd i.v.m. vragen om medisch advies.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De topics 'Onzeker' en 'Geen zelfvertrouwen' zijn verwijderd i.v.m. medisch advies.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic ‘ Raar bultje op tandvlees’ is verwijderd ivm vragen medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Graag wil ik jullie op de hoogte stellen over de software update die donderdag 13 februari zal gaan plaatsvinden. In het Community Manager topic lees je hier meer over: viewtopic.php?f=8&t=403603&p=30967568&start=#p30967568

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'uit de vriendengroep gezet' is verwijderd i.v.m. trollen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
12-02-2020 15:03
Het topic 'uit de vriendengroep gezet' is verwijderd i.v.m. trollen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat het een trol was? * Gewoon curieus
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
12-02-2020 16:18
Mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat het een trol was? * Gewoon curieus
Beste Poker,

Een aantal berichten van deze TO gaf daar aanleiding toe.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
12-02-2020 15:03
Het topic 'uit de vriendengroep gezet' is verwijderd i.v.m. trollen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dank. Ik vroeg me al of het Noorse trekjes had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven