De Nederlander, wat vindt jij ervan?

09-08-2018 06:04 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening om Niet te emigreren; ik ❤️ De Nederlander, zelfs de luidruchtige Nederlanders op vakantie, ik hou ervan!

Maarr... ik vind de doorsnee Nederlander niet iets om trots op te zijn. Ook in het dagelijks leven. Geen manieren. Als er ergens een potje voor is wordt het aan gebroken. Wat is er mis met werken? Denk ik dan. Ik denk dat we hier het hoogste niveau steuntrekkers hebben. Niet iets om trots op te zijn. Wel vind ik dat we het hoogte niveau van zorg hebben in Nederland, ondanks de hoge werkdruk, top! De kennis is ongeëvenaard.

Ik vind de Nederlander makkelijk, doet net genoeg. En als het niet uitkomt is hey natuurlijk de schuld van. Geen ambitie te bekennen.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-08-2018 05:37
Wat een gezeur.
'De Nederlander' is met z'n arbeidsethos en daaruit voortvloeiend inkomen toch maar mooi in staat om de sociale zekerheid die we in hier hebben, te betalen.
De Nederlander heeft geen potjes of een degelijk pensioen, aow daar doen we het mee!
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-08-2018 05:37
Wat een gezeur.
'De Nederlander' is met z'n arbeidsethos en daaruit voortvloeiend inkomen toch maar mooi in staat om de sociale zekerheid die we in hier hebben, te betalen.
De Nederlander heeft geen potjes of een degelijk pensioen, aow daar doen we het mee!
Alle reacties Link kopieren
florinsia schreef:
12-08-2018 05:46
De sociale zekerheid? Welke?
De sociale zekerheid waardoor 'De Nederlander' niet op straat beland als ze door omstandigheden niet of minder kunnen werken. Of waardoor 'De Nederlander' in tegenstelling tot bijv. menig Amerikaan niet in de financiële problemen komt als hun kind een botbreuk oploopt.
Alle reacties Link kopieren
Het systeem is onbetaalbaar!
florinsia schreef:
12-08-2018 04:45
Dat loepen heeft geen zin, ik zal nooit open (meer) zijn hier. Ik heb samen met mijn man meerdere bedrijven, absoluut niet arrogant al komt het nu wel zo over, excuus.
Okay dan, maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Vind je jouw personeel ook lui? En weten ze dat?
florinsia schreef:
12-08-2018 05:59
De Nederlander heeft geen potjes of een degelijk pensioen, aow daar doen we het mee!

Spreek voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
09-08-2018 07:57
wij Nederlanders staan internationaal trouwens bekend om ons goede arbeidsethos "de hardwerkende Nederlander" Ook zijn we efficiënt en innovatief.
Dit inderdaad. In het buitenland zijn we graag gezien, zowel werknemers en studenten willen ze graag hebben

Dus waar TO haar onzingebrabbel vandaan halt is me een raadsel

Ik denk ook dat TO er eentje is met de instelling: Ziek?? Wat nou ziek, werken zal je gdomme.
Dat ze met haar ziekte dan allerlei anderen aansteekt daar staat ze niet bij stil.
Nee altijd gaan werken, ook met 41 graden koorts, open zweren op je bakkes en hoesten en rochelend aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
florinsia schreef:
12-08-2018 05:59
De Nederlander heeft geen potjes of een degelijk pensioen, aow daar doen we het mee!
AOW, die betaald wordt door ‘de Nederlander’.
Alle reacties Link kopieren
florinsia schreef:
12-08-2018 05:44
Dat is niet waar. Absoluut niet.
En welk onderzoek haal jij dan aan?
Alle reacties Link kopieren
Een van de rijkste landen ter wereld, een van de grootste landbouw-exporteurs, voorop in innovatie, in de top 5 van gelukkigste landen, etcetera, etcetera. En maar zeuren, en maar klagen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
12-08-2018 22:45
Een van de rijkste landen ter wereld, een van de grootste landbouw-exporteurs, voorop in innovatie, in de top 5 van gelukkigste landen, etcetera, etcetera. En maar zeuren, en maar klagen.
:heart: dit dus... En nog effe: als Nederland (vanwege die verfoeide Nederlanders) je zó niet bevalt, wie houd je tegen om gezellig ergens in een "beter" buitenland je heil te zoeken dan?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
12-08-2018 23:20
:heart: dit dus... En nog effe: als Nederland (vanwege die verfoeide Nederlanders) je zó niet bevalt, wie houd je tegen om gezellig ergens in een "beter" buitenland je heil te zoeken dan?
Een aantal kinderen, een aantal bedrijven en ouders op leeftijd maken een emigratie niet het allermakkelijks
Alle reacties Link kopieren
Wel mogenlijk trouwens, igg voor een half jaar zijn we er binnenkort weg van 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
12-08-2018 11:18
Spreek voor jezelf.
Pardon? De pensioenpotjes drogen op hoor, niets nieuws. Die AOW zal ook snel minder worden, want onbetaalbaar. Best een ding, voor alle Nederlanders.

Er zijn maar weinig mensen in Nederland die zichzelf kunnen bedruipen als ze de pensioensleeftijd (binnenkort +73 ofzo) hebben behaald.
florinsia schreef:
13-08-2018 05:47
Pardon? De pensioenpotjes drogen op hoor, niets nieuws. Die AOW zal ook snel minder worden, want onbetaalbaar. Best een ding, voor alle Nederlanders.

Er zijn maar weinig mensen in Nederland die zichzelf kunnen bedruipen als ze de pensioensleeftijd (binnenkort +73 ofzo) hebben behaald.

Je schrijft dat "de Nederlander" geen potjes of een degelijk pensioen heeft en alleen AOW heeft. Ik ken helemaal niemand met alleen AOW. Waar haal jij toch je informatie vandaan?
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
13-08-2018 06:38
Je schrijft dat "de Nederlander" geen potjes of een degelijk pensioen heeft en alleen AOW heeft. Ik ken helemaal niemand met alleen AOW. Waar haal jij toch je informatie vandaan?
Los daarvan, als je zoiets schrijft laat je hooguit zien dat je echt minder dan niks van het Nederlandse pensioenstelsel begrijpt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je hebt de klokken horen luiden maar hebt geen idee waar de klepel hangt.

Voor mij is het overduidelijk dat je geen idee hebt hoe het werkt in Nederland. Je hebt misschien “een aantal bedrijven” maar ik heb het vermoeden dat jij lekker meelift op het succes van jouw man. Ondertussen zit je thuis, achter je computerscherm op een forum “de Nederlander” belachelijk te maken. Zielig hoor.

Ga lekker aan het werk.

Oh en emigreren is niet moeilijk hoor. Je verkoopt alles. Kinderen kan je meenemen hoor. Die zitten niet vast aan Nederlandse bodem. Je ouders die redden het wel met hun AOW en thuiszorg. Wij betalen dat wel als werkende Nederlander. Geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
florinsia schreef:
13-08-2018 05:11
Wel mogenlijk trouwens, igg voor een half jaar zijn we er binnenkort weg van 👍🏻
Een half jaartje maar? Dat is een lange vakantie. Of bedoel je over een half jaar?

Als je ergens weg van bent vind je iets heel erg leuk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
13-08-2018 06:45
Je hebt de klokken horen luiden maar hebt geen idee waar de klepel hangt.

Voor mij is het overduidelijk dat je geen idee hebt hoe het werkt in Nederland. Je hebt misschien “een aantal bedrijven” maar ik heb het vermoeden dat jij lekker meelift op het succes van jouw man. Ondertussen zit je thuis, achter je computerscherm op een forum “de Nederlander” belachelijk te maken. Zielig hoor.

Ga lekker aan het werk.

Oh en emigreren is niet moeilijk hoor. Je verkoopt alles. Kinderen kan je meenemen hoor. Die zitten niet vast aan Nederlandse bodem. Je ouders die redden het wel met hun AOW en thuiszorg. Wij betalen dat wel als werkende Nederlander. Geen zorgen.
WoW. Wat een oordelen. En wat heb je het fout. Ik ben nu in Miami. Geen laptop thuis maar via de iPad op vakantie, hierna nog een week 🙈 Allemaal zelf verdiend geld, en dat gaan we als gezin uitgeven 😜 En natuurlijk doet mijn man het prima, maar ik doe het bedrijfstechnisch tig keer beter.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
13-08-2018 06:45
Je hebt de klokken horen luiden maar hebt geen idee waar de klepel hangt.

Voor mij is het overduidelijk dat je geen idee hebt hoe het werkt in Nederland. Je hebt misschien “een aantal bedrijven” maar ik heb het vermoeden dat jij lekker meelift op het succes van jouw man. Ondertussen zit je thuis, achter je computerscherm op een forum “de Nederlander” belachelijk te maken. Zielig hoor.

Ga lekker aan het werk.

Oh en emigreren is niet moeilijk hoor. Je verkoopt alles. Kinderen kan je meenemen hoor. Die zitten niet vast aan Nederlandse bodem. Je ouders die redden het wel met hun AOW en thuiszorg. Wij betalen dat wel als werkende Nederlander. Geen zorgen.
WoW. Wat een oordelen. En wat heb je het fout. Ik ben nu in Miami. Geen laptop thuis maar via de iPad op vakantie, hierna nog een week 🙈 Allemaal zelf verdiend geld, en dat gaan we als gezin uitgeven 😜 En natuurlijk doet mijn man het prima, maar ik doe het bedrijfstechnisch tig keer beter.
florinsia schreef:
13-08-2018 07:03
WoW. Wat een oordelen. En wat heb je het fout. Ik ben nu in Miami. Geen laptop thuis maar via de iPad op vakantie, hierna nog een week 🙈 Allemaal zelf verdiend geld, en dat gaan we als gezin uitgeven 😜 En natuurlijk doet mijn man het prima, maar ik doe het bedrijfstechnisch tig keer beter.

:rofl:
florinsia schreef:
13-08-2018 07:03
WoW. Wat een oordelen. En wat heb je het fout. Ik ben nu in Miami. Geen laptop thuis maar via de iPad op vakantie, hierna nog een week 🙈 Allemaal zelf verdiend geld, en dat gaan we als gezin uitgeven 😜 En natuurlijk doet mijn man het prima, maar ik doe het bedrijfstechnisch tig keer beter.

Ja wie de bal kaatst kan hem terug verwachten hè? Dat is een Nederlandse uitdrukking trouwens.

Fijn voor je dat je in Miami zit. Ik zie niet in wat voor bijdrage dat zou moeten leveren aan dit topic.

Is de iPad niet mee om te kunnen werken?

Wel fijn dat jij zo goed bent hoor. Je werkt harder dan de gemiddelde Nederlander. Je bent beter dan jouw man. Je bent natuurlijk ook supermama. Ik ben echt zwaar onder de indruk. Misschien kan jij ons land leiden?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-08-2018 06:57
Een half jaartje maar? Dat is een lange vakantie. Of bedoel je over een half jaar?

Als je ergens weg van bent vind je iets heel erg leuk trouwens.
Een half jaar, de kinderen gaan naar school, en wij mogen niet werken. Je zou het kunnen zien als een vakantie. Het heeft te maken met de regelgeving.
Alle reacties Link kopieren
2x
Alle reacties Link kopieren
florinsia schreef:
13-08-2018 07:03
WoW. Wat een oordelen. En wat heb je het fout. Ik ben nu in Miami. Geen laptop thuis maar via de iPad op vakantie, hierna nog een week 🙈 Allemaal zelf verdiend geld, en dat gaan we als gezin uitgeven 😜 En natuurlijk doet mijn man het prima, maar ik doe het bedrijfstechnisch tig keer beter.
Ik houd altijd mijn handje op en ga met het geld dat daarin is gegooid op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven