Deelnemers vinden voor Clothing loop.

30-11-2024 22:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Ik ben beheerder geworden van de Clothing loop in mijn stad. Dat is een ruiltas met kleding die je doorgeeft. Je haalt eruit wat je kan gebruiken en doet erin wat je niet meer draagt.

Het lijkt me leuk wat meer deelnemers erbij te hebben, maar hoe vind ik die? Ik ben niet meer zo thuis in de sociale media…. En het briefje in de supermarkt lijkt me nogal achterhaald :-D hebben jullie tips?
Ik zou vrienden en kennissen rechtstreeks benaderen, mensen waarvan jij denkt dat ze dit leuk vinden. En die kennen misschien weer andere mensen die erbij kunnen?
Wat eten we vanavond?
De lokale Facebook en Instagram?
Als je kinderen hebt ... via de school?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Flyeren
plakken in de wijk
toch het bord bij de super,
lokale media inschakelen
Via de kerk in de wijk
Vragen of je een flyer neer mag leggen op de toonbank bij lokale winkels
Via lokale sportclubs, bijvoorbeeld een stukje in het clubblad of online
Poster op je eigen raam
Tips vragen bij de organisatie

Succes, mooi initiatief!
Mijn eerste gedachte was ook: school! Misschien hebben jullie ook een appgroep van de buurt? En zodra mensen (willen) meedoen, hen ook weer vragen anderen te tippen. En aansluiten bij duurzame initiatieven in je stad, hen ook weer vragen dit te delen in hun nieuwsbrieven etc.

In mijn (middelgrote) stad is een van de succesvolste kledingkettingen geloof ik, zodanig dat de vrouwen-versie nu al gesplitst is in meerdere stadsdelen en de kinderversie in meerdere maten (babytas, kindertas, peutertas, tienertas). Het werkt hier echt super. Het is trouwens eerst ‘zelf’ opgezet en één van de tassen waarvan ik lid ben, loopt nu sinds deze maand via de Clothing loop app, de rest nog niet.

Ik was er niet van het begin bij (woonde hier toen zelf nog niet) dus weet weinig over de opstart, wel weet ik dat het nu nog steeds hard groeit dus als het eenmaal over een bepaald punt heen is, regelt dat zichzelf.

Succes en veel plezier!
In mijn stad zijn er "no waste/waste less" appgroepen waarin je spullen kunt ruilen of weggeven in allerlei categorieën (baby, vrouwenkleding, meubels, boeken, speelgoed). Daar worden alle clothing loops in de stad een keer in de twee weken in gepromoot.

Het is hier echt enorm groot, ik denk ook vanwege de grote expat community hier.

Als er voor je stad ook duurzaamheidsgroepen zijn, op Facebook bijv, zou je het daar wellicht kunnen proberen? Verkoopgroepen lijken me weer minder geschikt omdat dit op mij wat massaler overkomt.
Stukje in de lokale krant zou ik denken. Die hebben ook online verspreiding.
Toen ik de titel las moest ik trouwens denken aan een loop, een soort avondvierdaagse of hardloopwedstrijd met bepaalde kleding. 😂
Dank jullie wel voor de tips.
Ik heb het hier in de fb groep gezet, maar volgens mij is die bijna dood….

School zat ik ook aan te denken, maar daar hebben we geen app groep oid. Ik ga kijken wat kan.

De krant is ook een idee, maar heb niet zo’n zin om met mijn hoofd in de krant te komen :-) .

Via via zou mooi zijn maar ken hier niet zo veel mensen nog.

Ik ga er eens naar kijken en over na denken.
Het wijkkrantje, in mijn omgeving zijn ze er dol op om zulke acties in het wijkkrantje te zetten ( het moet vol hè ) foto erbij en hup weer een pagina gevuld.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Muselet schreef:
01-12-2024 11:00
Het wijkkrantje, in mijn omgeving zijn ze er dol op om zulke acties in het wijkkrantje te zetten ( het moet vol hè ) foto erbij en hup weer een pagina gevuld.
+1
Wijkkrant wordt goed gelezen.

TO, er hoeft geen foto van je hoofd erbij.
Maak een foto van een paar tassen met kleding en doe die foto als bijlage bij je mail aan de redactie.

Succes.
Goede actie.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
En ´Plaatje wisselen´ is ook heel leuk.
Een aantal folders in de tas doen, die de deelnemers in hun kring kunnen uitdelen?
Ik heb een minibieb en heb er een laatje bij waar mensen zegels enzo in kunnen doen en daar zal zo’n folder ook prima bij passen en dat zijn wel de mensen die kringlopen aanmoedigen dus wel de gewenste doelgroep.

En een oproepje bij het lokale nieuws kan inderdaad zonder dat jij op de foto gaat.
Je kan allicht contact met hen opnemen.

Misschien vragen of je bij de kringloopwinkel wat folders neer mag leggen of hangen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Leuk idee trouwens!! Hier in het dorp hebben we iemand die zulke berichten plaatst. Misschien is dat ook bij jou?
Die folders in de tas en bij de kringloop is ook een goed idee.

En de minibieb ook. Mijn minibieb is in de maak :-)

En ik zie dat ik inderdaad via internet een stukje in de krant en online kan zetten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven