Diamond Painting

02-03-2021 19:36 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn puzzel van 5000 stukjes volgende week waarschijnlijk af is heb ik om maar eens een keer wat anders te doen te hebben een diamond painting schilderij besteld. Ja, ik voel me wel een ontzettende boomer nu, maar wie doet dit ook? En is het echt zo makkelijk als ze zeggen dat het is?
Ik vond t hersendodend saai. Het plaatje staat er al, dus wat ‘maak’ je nou helemaal? Een vet lelijke glitter kleurplaat. En je hand blijft aan die poster plakken. En je trui. En dan is de wax weer kwijt....

Ik maak liever een puzzel of een borduurwerkje. Dan creeer je nog iig van niets, iets.
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
02-03-2021 21:48
Ik heb via Ali een custom made laten maken van een foto van mijn kinderen van 60x70.
Prachtig geworden.

Ik krijg er helaas onwijze pijn van aan mijn nek, hebben jullie daar geen last van?
Oh wat ontzettend leuk!
Was dat duur?

Ik leg het op een houten plank met een kussen eronder op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontken nog steeds dat ik weleens diamond paint.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-03-2021 00:28
Ik vond t hersendodend saai. Het plaatje staat er al, dus wat ‘maak’ je nou helemaal? Een vet lelijke glitter kleurplaat. En je hand blijft aan die poster plakken. En je trui. En dan is de wax weer kwijt....

Ik maak liever een puzzel of een borduurwerkje. Dan creeer je nog iig van niets, iets.
Puzzelen en borduren is toch ook gewoon iets namaken wat een ander bedacht heeft?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
03-03-2021 06:36
Puzzelen en borduren is toch ook gewoon iets namaken wat een ander bedacht heeft?
Freestyle borduren niet hoor.
Ik vind het juist ideaal. Ik hou van creatief bezig zijn maar ben dus totaal niet creatief om dingen uit de losse pols te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook! Ik vind het heerlijk om te ontspannen. Ik ben nu bezig met een 50x70. Bij ons komen degene die klaar zijn op de muur in onze kamer waar de kledingkast staat. Ik hoef ze niet in mijn woonkamer, maar zoek wel altijd een afbeelding die nog wel mooi is.

Sinds kort heb ik ook zo’n koffer besteld bij onze Chinese vriend. Ideaal om je steentjes in te bewaren! Scheelt een hoop tov elke keer met die losse zakjes liggen te klooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook van die bakken besteld, in 1 bak zitten 30 kleinere bakjes, maar omdat ik vorig jaar een painting had die 56 kleuren had heb ik er nog 1 bijgekocht :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig aan een painting van 6o cm lang. Een verticale. Ik ben bezig aan het eind van de tweede rij dus 20 cm gedaan. Ik heb een Nederlandse painting.

Ik vind ze altijd wat te donker; ze zouden de machines minstens een tint lichter moeten afstellen.

Meestal alleen 's middags een uurtje, zolang ik het nog leuk vind.

Ik heb hem op een stevig stoelrugkussen gelegd als verhoging en ik gebruik een koplamp die voor sporten bedoeld is; een soort mijnwerkerslamp. Hij doet het best lang op twee AAA batterijtjes.

Tegelijkertijd ben ik ook aan een freestyle wandschilderij gestart; ik plak alles op wat ik echt mooi vind aan materiaal en past bij de compositie en mijn interieur; vooral lapjes, maar er zit ook een goud gekleurde hoepel in en een tandrad. En ik heb wat kettingen. Ik heb het al heel vaak herschikt. Ook bij deze hobby ben ik op eenderde. Hij wordt best mooi en niet truttig.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
03-03-2021 00:31
Oh wat ontzettend leuk!
Was dat duur?

Ik leg het op een houten plank met een kussen eronder op tafel.
Nee was niet duur, 18 euro inclusief verzendkosten. Van op afstand lijkt het met een foto, zo vreselijk leuk.
Bij Ali staan er veel die dit aanbieden. Die van mij was van Zooya.

Maar dames hebben jullie geen nekklachten hierdoor? Ik loop al bij de fysio voor wat anders, maar mag voorlopig niet painten.
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
02-03-2021 19:53
Detsol?
detail :facepalm: :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
03-03-2021 06:35
Ik ontken nog steeds dat ik weleens diamond paint.
:rofl: Dit ja!!

Ik doe het op zondagochtend, samen met de kinderen. Voorzie ik hun behoefte van 'iets samen doen' (maar niet met de Lego spelen :biggrin: ) en ik kan rustig wakker worden. Muziekje erbij en we hebben het heel gezellig.
Maduixa schreef:
03-03-2021 08:24
:rofl: Dit ja!!

Ik doe het op zondagochtend, samen met de kinderen. Voorzie ik hun behoefte van 'iets samen doen' (maar niet met de Lego spelen :biggrin: ) en ik kan rustig wakker worden. Muziekje erbij en we hebben het heel gezellig.
Dit klinkt wel knus inderdaad. Lief.
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
03-03-2021 08:20

Maar dames hebben jullie geen nekklachten hierdoor? Ik loop al bij de fysio voor wat anders, maar mag voorlopig niet painten.
Ach, wat jammer. Maar je moet rechtop zitten en je plaatst dan de painting op een plek voor je waar je je hoofd rechtop kan houden en toch kan painten. Je armen komen dan wel wat hoger.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geaarzeld bij de Tafolino van bol.com maar ik heb zelfs geen plek voor mooie tafeltjes laat staan voor deze functionele maar intens lelijke tafel. :proud:

https://www.bol.com/nl/p/tavolino-inkla ... Quantity=1
tv-icoon wijzigde dit bericht op 03-03-2021 09:14
23.81% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Waar is die wax voor?
Solomio schreef:
03-03-2021 06:36
Puzzelen en borduren is toch ook gewoon iets namaken wat een ander bedacht heeft?

Maar dan begin je met een leeg canvas (een lege tafel, een leeg stuk aïda), en maak je daar iets op. Dan ontstaat er wat onder je handen. Bij Diamond Painting staat het er al. Je 'bedjazzeld' het alleen. Ik vond er niets aan, iig.
AliM schreef:
03-03-2021 09:08
Waar is die wax voor?
Die gaat in dat pennetje. Daar plak je dan een steentje aan en zo transporteer je dat steentje naar je plakkende voorbedrukte stickervel.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-03-2021 09:15
Die gaat in dat pennetje. Daar plak je dan een steentje aan en zo transporteer je dat steentje naar je plakkende voorbedrukte stickervel.
Ook dat kan leuk zijn. Elke keer als je hem weglegt en als je hem weer oppakt ziet hij er weer wat anders uit. Simpele genoegens. Ik vind ook dat ik als ik bezig ben met painten geconcentreerder kan luisteren naar radio of tv, iets wat me niet lukt als ik zou gaan internetten.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-03-2021 00:28
En dan is de wax weer kwijt....

Je likt gewoon even aan je pen; gaat zelfs nog beter.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-03-2021 09:13
Maar dan begin je met een leeg canvas (een lege tafel, een leeg stuk aïda), en maak je daar iets op. Dan ontstaat er wat onder je handen. Bij Diamond Painting staat het er al. Je 'bedjazzeld' het alleen. Ik vond er niets aan, iig.
Ik zie het als schilderen op nummer, alleen dan met steentjes. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Diana, ik ook hoor. In principe hetzelfde. Heb vroeger nog weleens kleurplaten voor volwassenen gekleurd, maar ik bleek te precies. Als ik een vakje iets meer donker had gedaan dan de ander dan stoorde dat mij al ☺️.

Hier nog geen nekklachten, maar probeer rechte rug te houden en evt kussen op stoel zodat ik wat hoger zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik ben ook helemaal fan. Na jaren van paint by numbers diamond painting uitgeprobeerd als 'een keer iets anders'. Erg verslavend, heerlijk voor een winterweekend waar je toch niet de deur uit hoeft met een muziekje of podcast op de achtergrond.

Ik zweer zelf trouwens bij iPicasso want dat zijn de enigen die ik heb kunnen vinden waar het vel al voorgespannen is op een houten frame. Dat geemmer met die oprolposters hou ik helemaal niet van, je krijgt het nooit echt mooi plat en recht.
Alle reacties Link kopieren
minameut schreef:
03-03-2021 17:43
Diana, ik ook hoor. In principe hetzelfde. Heb vroeger nog weleens kleurplaten voor volwassenen gekleurd, maar ik bleek te precies. Als ik een vakje iets meer donker had gedaan dan de ander dan stoorde dat mij al ☺️.

Hier nog geen nekklachten, maar probeer rechte rug te houden en evt kussen op stoel zodat ik wat hoger zit.
Sowieso heb ik de neiging om bij intensieven crea-activiteiten te dicht bij mij werk te gaan zitten. Ik heb daardoor eerder last van mijn rug. Probeer het dus ook echt af te wisselen... :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel ook af. Net zoals puzzelen nu, ik doe het nooit langer dan een half uur. Daarna ga ik even iets anders doen. Ik heb al snel last van mijn spieren dus vandaar dat ik het 'maar' een half uur doe ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven