Dingen die je echt niet snapt
dinsdag 14 april 2026 om 17:51
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
maandag 4 mei 2026 om 17:17
Draag al een bril, wel op zeer zware sterkte maar dat zou niet van invloed moeten zijn toch? Ik had het vroeger ook toen ik lenzendragend was.
En verder geen visusproblemen of op andere manieren moeite met scherp stellen behalve als ik dus een verrekijker voorzet. Dan komt het beeld via die twee aparte rondjes binnen en krijg het niet tot 1 beeld. Zodra ik 1 oog dan dicht doe zie ik het wel scherp (en ook zowel met links als met rechts) maar zodra ik 2 ogen open niet meer.
maandag 4 mei 2026 om 17:39
https://www.astroshop.be/magazine/wiki/ ... nen/i,1129cognac schreef: ↑04-05-2026 13:58Ik heb er nog eentje: ik snap niet hoe ik door een verrekijker kan kijken met 2 ogen. Hoe ik hem ook afstel, draai, scherp stel, dichter naar de neus toe, iets verder eraf, het lukt mij niet om tot 1 scherp beeld te komen. Ik blijf met elk oog een apart beeld zien en omdat ik daar dan natuurlijk super draaierig van word, kan ik enkel door verrekijkers kijken door 1 oog dicht te knijpen.
Heb je het met alle verrekijkers ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 4 mei 2026 om 18:19
Ik herken het. Zal wel met mijn hsp-hersenen te maken hebben.cognac schreef: ↑04-05-2026 17:17Draag al een bril, wel op zeer zware sterkte maar dat zou niet van invloed moeten zijn toch? Ik had het vroeger ook toen ik lenzendragend was.
En verder geen visusproblemen of op andere manieren moeite met scherp stellen behalve als ik dus een verrekijker voorzet. Dan komt het beeld via die twee aparte rondjes binnen en krijg het niet tot 1 beeld. Zodra ik 1 oog dan dicht doe zie ik het wel scherp (en ook zowel met links als met rechts) maar zodra ik 2 ogen open niet meer.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 4 mei 2026 om 18:46
Ik heb het met altijd alle verrekijkers, ook met van die kijkers die bijv op een uitkijkpunt of vogelpost oid staan. Moet wel zeggen: ik doe dit dus niet heel regelmatig. Maar elke keer denk ik: oh ja dit is iets wat ik blijkbaar niet snap (of niet helemaal goed doe). Ach omdat ik het verder niet voor een hobby nodig heb kijk ik dan dus vaak gewoon maar met 1 oog maar moest dus ineens aan deze denken.
woensdag 6 mei 2026 om 20:14
Nog eentje:
Losse schoenen die op of langs de autoweg liggen.
Waarom liggen die daar? Van wie? Hoe? Is dat van een vracht gevallen? Iemand die zijn schoen uit het raam liet vallen? Hoe komen die daar?
Ik zie dit best vaak en vraag me dan af: is dat per ongeluk gebeurd, expres, van wie dan, waarom? Snap helemaal niks van die schoen(en).
Losse schoenen die op of langs de autoweg liggen.
Waarom liggen die daar? Van wie? Hoe? Is dat van een vracht gevallen? Iemand die zijn schoen uit het raam liet vallen? Hoe komen die daar?
Ik zie dit best vaak en vraag me dan af: is dat per ongeluk gebeurd, expres, van wie dan, waarom? Snap helemaal niks van die schoen(en).
woensdag 6 mei 2026 om 20:17
cognac schreef: ↑06-05-2026 20:14Nog eentje:
Losse schoenen die op of langs de autoweg liggen.
Waarom liggen die daar? Van wie? Hoe? Is dat van een vracht gevallen? Iemand die zijn schoen uit het raam liet vallen? Hoe komen die daar?
Ik zie dit best vaak en vraag me dan af: is dat per ongeluk gebeurd, expres, van wie dan, waarom? Snap helemaal niks van die schoen(en).
Ik heb wel eens gehoord dat dit schoenen van vrachtwagen chauffeurs zijn die hun schoenen bijv. op het trapje van hun vrachtwagen zetten en die er dan afvallen tijdens het rijden of van werklui. Zijn altijd herenschoenen toch?.
woensdag 6 mei 2026 om 20:24
Maar kunnen je ogen wel samen kijken?cognac schreef: ↑04-05-2026 17:17Draag al een bril, wel op zeer zware sterkte maar dat zou niet van invloed moeten zijn toch? Ik had het vroeger ook toen ik lenzendragend was.
En verder geen visusproblemen of op andere manieren moeite met scherp stellen behalve als ik dus een verrekijker voorzet. Dan komt het beeld via die twee aparte rondjes binnen en krijg het niet tot 1 beeld. Zodra ik 1 oog dan dicht doe zie ik het wel scherp (en ook zowel met links als met rechts) maar zodra ik 2 ogen open niet meer.
Ik kan met links kijken, of met rechts, maar niet met beide ogen tegelijkertijd. Mijn ogen kunnen dus niet communiceren en daardoor zie ik geen diepte blijkbaar.
Merk daar verder niks van gelukkig, maar ik kan dus ook niet met twee ogen door een verrekijker kijken, probeer het niet eens meer, doe standaard 1 oog dicht.
woensdag 6 mei 2026 om 20:54
dinsdag 12 mei 2026 om 13:15
Ik snap niet dat vrouwen, die per se niet op de bril van een toilet willen zitten, de bril dan niet omhoog doen. De meeste vrouwen kunnen nml niet netjes staand plassen, dus altijd die bril vol met zeik. Waar ik dan dus last van heb, want ik kan echt niet staand plassen.
Als je dan toch niet gaat zitten, doe dan verdorie die bril omhoog!
Als je dan toch niet gaat zitten, doe dan verdorie die bril omhoog!
Jankerd
dinsdag 12 mei 2026 om 21:22
Nooit bij stilgestaan. Excuses...ik zal het voortaan doen.Djessy schreef: ↑12-05-2026 13:15Ik snap niet dat vrouwen, die per se niet op de bril van een toilet willen zitten, de bril dan niet omhoog doen. De meeste vrouwen kunnen nml niet netjes staand plassen, dus altijd die bril vol met zeik. Waar ik dan dus last van heb, want ik kan echt niet staand plassen.
Als je dan toch niet gaat zitten, doe dan verdorie die bril omhoog!
Hierop aanhakend: waarom hebben we in Nederland geen toiletten met waterspuit-functie (of hoe dat ook heet)
Zodat je jezelf na de grote boodschap met water kunt wassen ipv alleen maar met toiletpapier?
En waarom hebben we in openbare toiletten niet ook hurktoiletten? Ik vind volledig squatten veel minder vermoeiend dan in een hoek van ff ruim 90 graden boven een toiletpot hangen.
dinsdag 12 mei 2026 om 21:25
Mijn probleem met hurktoilet is die prop spijkerbroek om m’n benen die schoon em droog moet blijven.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 12 mei 2026 om 21:29
Ga gewoon zitten, nog minder vermoeiend.Molshoop schreef: ↑12-05-2026 21:22Nooit bij stilgestaan. Excuses...ik zal het voortaan doen.
Hierop aanhakend: waarom hebben we in Nederland geen toiletten met waterspuit-functie (of hoe dat ook heet)
Zodat je jezelf na de grote boodschap met water kunt wassen ipv alleen maar met toiletpapier?
En waarom hebben we in openbare toiletten niet ook hurktoiletten? Ik vind volledig squatten veel minder vermoeiend dan in een hoek van ff ruim 90 graden boven een toiletpot hangen.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 12 mei 2026 om 21:49
De bril is meestal niet het goorste deel.
Maar goed, ik ben een erkende smeerpoets. En ik heb echt nog nooit iets opgelopen van een openbaar toilet.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 12 mei 2026 om 22:25
Dat is omdat je voorgangster per se niet wil zitten en de bril onder zeikt. Als iedereen nou gewoon gaat zitten, heeft niemand een probleem.
Ik snap ook niet dat we het van mannen wel verwachten maar dat vrouwen zelf die link niet leggen.
Jankerd
dinsdag 12 mei 2026 om 22:39
dinsdag 12 mei 2026 om 22:56
Ik vind het gewoon niet lekker om in de zeik van een ander te zitten. Dus ik maak de bril droog met wc-papier en ga dan alsnog zitten.
Jankerd
woensdag 13 mei 2026 om 05:59
Dabedoelik.
Ik zit ook graag op een droge bril, maar volgens mij gaat het hier vooral over mensen die ook niet op een openbare droge bril gaan zitten.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 13 mei 2026 om 08:35
Dat snap ik al helemaal niet. Doe je dat dan thuis ook niet als je een verjaardag hebt en zeg, 20 mensen op visite hebt?
Jankerd
woensdag 13 mei 2026 om 08:42
woensdag 13 mei 2026 om 08:45
Maar dan ga jij op een openbaar toilet ook op de bril zitten? Als je je er thuis niet druk over maakt, waarom op een openbaar toilet dan wel?jorchugh_jor schreef: ↑13-05-2026 08:42Die zeldzame keer dat ik 20 mensen op visite heb, is de wc-bril wel het allerlaatste waar ik me druk over maak.
Jankerd
woensdag 13 mei 2026 om 08:45
woensdag 13 mei 2026 om 10:35
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in