Dingen die je echt niet snapt

14-04-2026 17:51 743 berichten
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)


Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
04-05-2026 15:11
Heb je geen bril nodig?
Draag al een bril, wel op zeer zware sterkte maar dat zou niet van invloed moeten zijn toch? Ik had het vroeger ook toen ik lenzendragend was.
En verder geen visusproblemen of op andere manieren moeite met scherp stellen behalve als ik dus een verrekijker voorzet. Dan komt het beeld via die twee aparte rondjes binnen en krijg het niet tot 1 beeld. Zodra ik 1 oog dan dicht doe zie ik het wel scherp (en ook zowel met links als met rechts) maar zodra ik 2 ogen open niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
cognac schreef:
04-05-2026 13:58
Ik heb er nog eentje: ik snap niet hoe ik door een verrekijker kan kijken met 2 ogen. Hoe ik hem ook afstel, draai, scherp stel, dichter naar de neus toe, iets verder eraf, het lukt mij niet om tot 1 scherp beeld te komen. Ik blijf met elk oog een apart beeld zien en omdat ik daar dan natuurlijk super draaierig van word, kan ik enkel door verrekijkers kijken door 1 oog dicht te knijpen.
https://www.astroshop.be/magazine/wiki/ ... nen/i,1129

Heb je het met alle verrekijkers ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
cognac schreef:
04-05-2026 17:17
Draag al een bril, wel op zeer zware sterkte maar dat zou niet van invloed moeten zijn toch? Ik had het vroeger ook toen ik lenzendragend was.
En verder geen visusproblemen of op andere manieren moeite met scherp stellen behalve als ik dus een verrekijker voorzet. Dan komt het beeld via die twee aparte rondjes binnen en krijg het niet tot 1 beeld. Zodra ik 1 oog dan dicht doe zie ik het wel scherp (en ook zowel met links als met rechts) maar zodra ik 2 ogen open niet meer.
Ik herken het. Zal wel met mijn hsp-hersenen te maken hebben. ;-)
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het met altijd alle verrekijkers, ook met van die kijkers die bijv op een uitkijkpunt of vogelpost oid staan. Moet wel zeggen: ik doe dit dus niet heel regelmatig. Maar elke keer denk ik: oh ja dit is iets wat ik blijkbaar niet snap (of niet helemaal goed doe). Ach omdat ik het verder niet voor een hobby nodig heb kijk ik dan dus vaak gewoon maar met 1 oog maar moest dus ineens aan deze denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog eentje:
Losse schoenen die op of langs de autoweg liggen.

Waarom liggen die daar? Van wie? Hoe? Is dat van een vracht gevallen? Iemand die zijn schoen uit het raam liet vallen? Hoe komen die daar?

Ik zie dit best vaak en vraag me dan af: is dat per ongeluk gebeurd, expres, van wie dan, waarom? Snap helemaal niks van die schoen(en).
Alle reacties Link kopieren Quote
cognac schreef:
06-05-2026 20:14
Nog eentje:
Losse schoenen die op of langs de autoweg liggen.

Waarom liggen die daar? Van wie? Hoe? Is dat van een vracht gevallen? Iemand die zijn schoen uit het raam liet vallen? Hoe komen die daar?

Ik zie dit best vaak en vraag me dan af: is dat per ongeluk gebeurd, expres, van wie dan, waarom? Snap helemaal niks van die schoen(en).

Ik heb wel eens gehoord dat dit schoenen van vrachtwagen chauffeurs zijn die hun schoenen bijv. op het trapje van hun vrachtwagen zetten en die er dan afvallen tijdens het rijden of van werklui. Zijn altijd herenschoenen toch?.
Alle reacties Link kopieren Quote
cognac schreef:
04-05-2026 17:17
Draag al een bril, wel op zeer zware sterkte maar dat zou niet van invloed moeten zijn toch? Ik had het vroeger ook toen ik lenzendragend was.
En verder geen visusproblemen of op andere manieren moeite met scherp stellen behalve als ik dus een verrekijker voorzet. Dan komt het beeld via die twee aparte rondjes binnen en krijg het niet tot 1 beeld. Zodra ik 1 oog dan dicht doe zie ik het wel scherp (en ook zowel met links als met rechts) maar zodra ik 2 ogen open niet meer.
Maar kunnen je ogen wel samen kijken?

Ik kan met links kijken, of met rechts, maar niet met beide ogen tegelijkertijd. Mijn ogen kunnen dus niet communiceren en daardoor zie ik geen diepte blijkbaar.
Merk daar verder niks van gelukkig, maar ik kan dus ook niet met twee ogen door een verrekijker kijken, probeer het niet eens meer, doe standaard 1 oog dicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
06-05-2026 20:17
Ik heb wel eens gehoord dat dit schoenen van vrachtwagen chauffeurs zijn die hun schoenen bijv. op het trapje van hun vrachtwagen zetten en die er dan afvallen tijdens het rijden of van werklui. Zijn altijd herenschoenen toch?.
Ja dit klopt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet dat vrouwen, die per se niet op de bril van een toilet willen zitten, de bril dan niet omhoog doen. De meeste vrouwen kunnen nml niet netjes staand plassen, dus altijd die bril vol met zeik. Waar ik dan dus last van heb, want ik kan echt niet staand plassen.
Als je dan toch niet gaat zitten, doe dan verdorie die bril omhoog!
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
12-05-2026 13:15
Ik snap niet dat vrouwen, die per se niet op de bril van een toilet willen zitten, de bril dan niet omhoog doen. De meeste vrouwen kunnen nml niet netjes staand plassen, dus altijd die bril vol met zeik. Waar ik dan dus last van heb, want ik kan echt niet staand plassen.
Als je dan toch niet gaat zitten, doe dan verdorie die bril omhoog!
Nooit bij stilgestaan. Excuses...ik zal het voortaan doen.


Hierop aanhakend: waarom hebben we in Nederland geen toiletten met waterspuit-functie (of hoe dat ook heet)
Zodat je jezelf na de grote boodschap met water kunt wassen ipv alleen maar met toiletpapier?


En waarom hebben we in openbare toiletten niet ook hurktoiletten? Ik vind volledig squatten veel minder vermoeiend dan in een hoek van ff ruim 90 graden boven een toiletpot hangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Molshoop schreef:
12-05-2026 21:22
En waarom hebben we in openbare toiletten niet ook hurktoiletten? Ik vind volledig squatten veel minder vermoeiend dan in een hoek van ff ruim 90 graden boven een toiletpot hangen.
Mijn probleem met hurktoilet is die prop spijkerbroek om m’n benen die schoon em droog moet blijven.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Molshoop schreef:
12-05-2026 21:22
Nooit bij stilgestaan. Excuses...ik zal het voortaan doen.


Hierop aanhakend: waarom hebben we in Nederland geen toiletten met waterspuit-functie (of hoe dat ook heet)
Zodat je jezelf na de grote boodschap met water kunt wassen ipv alleen maar met toiletpapier?


En waarom hebben we in openbare toiletten niet ook hurktoiletten? Ik vind volledig squatten veel minder vermoeiend dan in een hoek van ff ruim 90 graden boven een toiletpot hangen.
Ga gewoon zitten, nog minder vermoeiend.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer ik hurkend pies, dan pies ik m’n schoenen zeiknat. Heel irritant, moet ik weer m’n schoenen drogen bij het kampvuur!.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
12-05-2026 21:29
Ga gewoon zitten, nog minder vermoeiend.
Op sommige toiletten wil ik echt niet zitten
Alle reacties Link kopieren Quote
Molshoop schreef:
12-05-2026 21:45
Op sommige toiletten wil ik echt niet zitten
De bril is meestal niet het goorste deel.

Maar goed, ik ben een erkende smeerpoets. En ik heb echt nog nooit iets opgelopen van een openbaar toilet.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Molshoop schreef:
12-05-2026 21:45
Op sommige toiletten wil ik echt niet zitten
Dat is omdat je voorgangster per se niet wil zitten en de bril onder zeikt. Als iedereen nou gewoon gaat zitten, heeft niemand een probleem.

Ik snap ook niet dat we het van mannen wel verwachten maar dat vrouwen zelf die link niet leggen.
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar waar is iedereen bang voor? Zolang je geen open wonden aan je billen hebt, beschermt je huid je tegen eventuele ziektekiemen op de bril.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
12-05-2026 22:39
Maar waar is iedereen bang voor? Zolang je geen open wonden aan je billen hebt, beschermt je huid je tegen eventuele ziektekiemen op de bril.
Ik vind het gewoon niet lekker om in de zeik van een ander te zitten. Dus ik maak de bril droog met wc-papier en ga dan alsnog zitten.
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
12-05-2026 22:56
Ik vind het gewoon niet lekker om in de zeik van een ander te zitten. Dus ik maak de bril droog met wc-papier en ga dan alsnog zitten.
Dabedoelik.
Ik zit ook graag op een droge bril, maar volgens mij gaat het hier vooral over mensen die ook niet op een openbare droge bril gaan zitten.
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
13-05-2026 05:59
Dabedoelik.
Ik zit ook graag op een droge bril, maar volgens mij gaat het hier vooral over mensen die ook niet op een openbare droge bril gaan zitten.
Dat snap ik al helemaal niet. Doe je dat dan thuis ook niet als je een verjaardag hebt en zeg, 20 mensen op visite hebt?
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
13-05-2026 08:35
Dat snap ik al helemaal niet. Doe je dat dan thuis ook niet als je een verjaardag hebt en zeg, 20 mensen op visite hebt?
Die zeldzame keer dat ik 20 mensen op visite heb, is de wc-bril wel het allerlaatste waar ik me druk over maak.
Alle reacties Link kopieren Quote
jorchugh_jor schreef:
13-05-2026 08:42
Die zeldzame keer dat ik 20 mensen op visite heb, is de wc-bril wel het allerlaatste waar ik me druk over maak.
Maar dan ga jij op een openbaar toilet ook op de bril zitten? Als je je er thuis niet druk over maakt, waarom op een openbaar toilet dan wel?
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
13-05-2026 08:35
Dat snap ik al helemaal niet. Doe je dat dan thuis ook niet als je een verjaardag hebt en zeg, 20 mensen op visite hebt?
Exact waar dit topic over gaat. ;-)
You are enough. Seriously, no need for any more of you.
Week 24 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
13-05-2026 08:45
Maar dan ga jij op een openbaar toilet ook op de bril zitten?
Hangt ervanaf waar en hoeveel last ik heb van mijn knieën.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
12-05-2026 22:39
Maar waar is iedereen bang voor? Zolang je geen open wonden aan je billen hebt, beschermt je huid je tegen eventuele ziektekiemen op de bril.
Waarom denk je dat het angst is? Ik vind het vies, verder geen angst hoor.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven