Dingen die je echt niet snapt

14-04-2026 17:51 739 berichten
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden? :-)


Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarbara schreef:
14-04-2026 20:59
Ik ben er een van. Maar ik kijk alleen maar thrillers waarin volwassenen vermoord worden, zonder misbruik/vrouwenmishandeling/kinderslachtoffers. Want dat gaat me dan blijkbaar wél te ver.
Ik zou willen dat ik het leuk vond (die gewone volwassenenmoord) en er niet zo treurig van werd. Dan had ik een wereld aan series om te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Coachella.
Het lijkt alsof er alleen maar influencers heen gaan om content te maken in plaats van genieten van gezelligheid en de muziek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
14-04-2026 21:54
Dat je één of andere zware levensgebeurtenis meemaakt, dat je daardoor (al dan niet betaald) thuis zit en dat je dan op een dag bedenkt ... "Weet je wat, ik maak een mooi logo, druk een kek kaartje en noem me vanaf nu coach".

Zeg dan gewoon dat je eigenlijk huisvrouw / huisman bent.
Maar af en toe wat mensen probeert op te lichten met je zogenaamde halfbakken coach-werk zonder veel diploma waar je meestal hoogstens een habbekrats aan verdient. Net genoeg om de volgende yoga-cursus van te kunnen betalen.

Why? Waarom wil je zo graag de 10.357ste nietszeggende coach zijn

In navolging hiervan; Mensen die me vertellen dat ze in therapie zijn en waar bij doorvragen blijkt dat ze met een coach praten. Dat is niet hetzelfde.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen die geloven dat uit niets iets kan voorkomen.

Ouders die nu nog hun kinderen voor pak 'm beet groep 7 een eigen telefoon geven.

Ouders die hun kind perse niet naar een school willen sturen die ook een vmbo afdeling heeft (nav kinderen die in deze regio op geen van hun voorkeursscholen ingeloot zijn).
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
14-04-2026 18:27
Waarom mensen dag in dag uit de woonkamergordijnen dicht hebben.
Dat is toch hartstikke donker?

Hier zeker niet dag in dag uit alles dicht, maar heb overdag wel eens langdurig alles in de woonkamer dicht als ik tv kijk. Ik kijk nu game of thrones en daarin zijn sommige scènes vrij donker dus als het te licht is in mijn woonkamer kan ik het net niet lekker zien haha.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
RainyDays schreef:
14-04-2026 23:01
Hier zeker niet dag in dag uit alles dicht, maar heb overdag wel eens langdurig alles in de woonkamer dicht als ik tv kijk. Ik kijk nu game of thrones en daarin zijn sommige scènes vrij donker dus als het te licht is in mijn woonkamer kan ik het net niet lekker zien haha.
Ja dat is bij mijn man ook de hoofdreden, maar ik vind dat in deze tijd van het jaar echt ongezellig die gordijnen dicht overdag. In de zomer doen we het om de zon en warmte buiten te houden, maar dan is aan de achterkant alles open
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
14-04-2026 21:17
Waar ik niks van snap is hoe je kunt horen wanneer je moet inzetten met zingen bij een liedje. Ik hoor het echt niet. Snap ook niet hoe je door hebt dat je precies op dat ene moment de eerste letter moet zingen en niet een seconde eerder of later. Heb zangles gehad, heb meerdere instrumenten bespeeld (geprobeerd in ieder geval, zelfs jarenlang les maakte me niet muzikaal) maar ik krijg er niet meer gevoel voor.

Oja ik snap dan dus niet dat je dat niét hoort, haha!
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Doppler-effect. Ik hoor dus niet of een ambulance komt aanrijden of juist van mij wegrijdt.
Een toon overnemen van een blokfluit of een piano. Echt Chinees in braille voor mij.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ik de spier in mijn nek kan verrekken als ik een wattenstaafje pak. En waarom dat al de hele dag zo verrot irritant en pijnlijk moet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
En waarom ik ineens een soort koortslip achtig iets heb wat nu alweer half open is en ook irriteert.

Ja, ik ben heel zielig vandaag ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Amarens schreef:
14-04-2026 21:37
Mensen die hun telefoon gebruiken tijdens het tanken terwijl er stickers op de pompen zitten dat het verboden is.

Levensgevaarlijk.

Kun je niet even twee minuten zonder je telefoon?
Dat kan gewoon. De mythbusters hebben dat getest https://m.youtube.com/watch?v=5msQv86NRWE

Laatste zin mee eens ik vind op mijn telefoon tijdens het tanken vooral onhandig.
Terug van weggeweest
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaasstroopwafels van de AH. Lijkt me zo ontzettend smerig. Waarom zou je kaas in een stroopwafel willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
gijseman schreef:
14-04-2026 22:19
Bij mij gebeurt het wel eens dat ik ze vergeet open te doen omdat ik naar werk vertrek terwijl het nog donker is. Dan blijven ze dus inderdaad de hele dag dicht. Of bedoel je echt dat er mensen thuis zijn overdag met dichte gordijnen? Dat zou ik ook wel vreemd vinden.
Mensen (overburen van mij) zijn gewoon thuis.
Ken er meerderen hier in de buurt trouwens. Staat zo ongezellig vind ik
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb regelmatig de gordijnen dicht.
Knus hol.
De straatkant heeft geen uitzicht om gordijnen voor te openen.
Ik heb sowieso een heel donker huis. Komt weinig daglicht binnen door de ligging.
Directe buren hebben ook dichte gordijnen of luxaflex aan de straatkant. Degenen die de boel open hebben zitten nogal in een aquarium.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen die opeens alle voorrangsregels op een grote parkeerplaats vergeten
Alle reacties Link kopieren Quote
Reality tv. Alleen al de naam, want er is weinig realiteit aan. Vooral dat mensen dan voor een camera 'commentaar of uitleg' geven over iets wat dan in een scène is gebeurd met zichzelf. Heel onnatuurlijk. Nog los van dat mensen worden gecast, scenes door de regie worden samengeregen of losgehaald (editing), dat bepaalde situaties tevoren worden gecreëerd of mensen instructies kunnen krijgen hoe zich te gedragen, overal zit stemmige muziek onder om bepaalde emoties te versterken alsof dat in real life ook zo gebeurt.
En er zijn ook los van dat, types die eerder aan zo'n reality show meedoen en dus niet hun echte gezicht opzetten.

Als ik wel echte mensen wil zien, dan zet ik tegenwoordig alleen oude spelletjes op zoals twee voor twaalf of mes op tafel op.
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
14-04-2026 23:07
Het Doppler-effect. Ik hoor dus niet of een ambulance komt aanrijden of juist van mij wegrijdt.
Een toon overnemen van een blokfluit of een piano. Echt Chinees in braille voor mij.
Dat geldt voor iedereen. Het Doppler-effect valt eigenlijk alleen op als die ambulance eerst naar je toe rijdt en daarna van je af.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
14-04-2026 21:42
In dat kader: dat er mensen zijn die de kerstpuzzel van de aivd kunnen oplossen.
Hahaha, dat probeer ik ook elk jaar. Kom alleen nooit verder dan een paar opgaven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
14-04-2026 19:01
Misschien zijn ze wel niet thuis. Mijn man heeft er ook een handje van, die is bang dat ze anders zien dat er niemand thuis is en dan roven ze de boel leeg of zo. Terwijl ik juist zou denken dat die dichte gordijnen een teken zijn voor de inbrekers dat ze gerust de boel leeg kunnen komen kruien. Maar goed, zo veel valt er niet te halen hier dus ik laat mijn man maar.
Hier overburen die altijd thuis zijn, en ik heb nog nooit bij hun naar binnen kunnen kijken, altijd potdicht. Rn ja ik weet dat ze thuis zijn want zie buurvrouw een paar keer per dag de voordeur uit lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemoederheethenk6 schreef:
15-04-2026 07:48
Hier overburen die altijd thuis zijn, en ik heb nog nooit bij hun naar binnen kunnen kijken, altijd potdicht. Rn ja ik weet dat ze thuis zijn want zie buurvrouw een paar keer per dag de voordeur uit lopen.
Ik heb overburen met een soort dikke vitrage, zowel van buiten als van binnen kun je er niet goed doorheen kijken. Maar ze zijn ook heel nieuwsgierig, dus ik zie tig keer per dag een van de buren tussen de vitrage door naar buiten loeren :biggrin:

En verderop ook buren met dunne overgordijnen, alleen als ze visite krijgen gaan die open, verder zit alles altijd dicht. En 's avonds kijk je er dwars doorheen en kun je zien wat ze kijken op tv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Sinterklaasjournaal.

Ik zie net dat dat programma een prijs heeft gekregen.

Nooit begrepen dat dat programma überhaupt bekeken wordt. Het maakt de toch al spannende Sinterklaastijd nog spannender.
Onbegrijpelijk.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
14-04-2026 19:48
Ik, als fietser zonder rijbewijs, snap rotondes niet. Ik denk wel eens dat die dingen verzonnen zijn om zoveel mogelijk fietsers aan te kunnen rijden.
Voor auto's is het ook niet leuk, geeft best wel krassen op je motorkap iedere keer zo'n fietser erop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat bullshitbanen stukken beter betalen dan essentiële banen. En om in dat kader te blijven, dat er keidure organisatieadviesbureaus worden ingehuurd om bullshitbanen te creeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
14-04-2026 18:27
Waarom mensen dag in dag uit de woonkamergordijnen dicht hebben.
Dat is toch hartstikke donker?
Mijn woonkamer ligt op het zuiden en heb ook regelmatig de overgordijnen dicht omdat ik last heb van de felle zon. Als ik een zonnescherm zou hebben zou ik die gebruiken, maar die heb ik dus niet. Dus dan maar de gordijnen dicht.
Ja, is een beetje donker(der), maar daar hou ik van.
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een hijab in combinatie met opplakwimpers.

Sowieso snap ik die wimpers niet, maar de combinatie nog minder.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven