Dingen die je pas heel laat wist

19-05-2018 13:49 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je iets relatief simpels pas heel laat door hebt?

TO trapt af:
Ik was er heilig van overtuigd dat olifanten roze waren. Tot een jaar of 10, toen gingen we naar de dierentuin en ineens zag ik het: ze zijn grijs!

Ik zie nu net pas dat VIVA geschreven wordt als V!VA, was me echt nooit opgevallen.

Op mijn 25ste kwam ik erachter dat een chloritus een clitorus heet. EDIT: een clitoris met een i...daar kom ik dus ook pas net achter!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat vrouwen net mensen waren en ze te begrijpen waren, kwam en pas na heel veel jaartjes achter dat dat niet zo is.....
Alle reacties Link kopieren
Wij 'vierden' altijd 3e kerstdag vroeger. Elk jaar hadden we een vast iets wat we gingen doen. Toen ik 14 was en begon met werken, had ik aan mijn baas gevraagd of we 3e kerstdag ook vrij waren.

Was dat even gênant 😂
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 22e begreep ik pas waarom er op een "Milky way" verpakking sterretjes staan. De "Melkweg." Toen pas verbond ik ook een "Mars" daarmee.

Dat Dombo dronken was toen hij de roze olifanten zag. Ik dacht dat hij gewoon droomde.

Dat R.I.P. staat voor Rest in Peace in plaats van Recht In 't Putje.
Alle reacties Link kopieren
Op de radio kwam het ANP nieuws. Vroeger hadden we een supermarkt die de A&P heette. Ik dacht dat het het nieuws van de supermarkt was en later dat de supermarkt sponsor was van het nieuws ofzo. Toen was ik een jaar of 15 denk ik.
Haha leuk topic! Ik dacht dat kleiduif schieten inhield dat je met klei op duiven zou schieten. :lol: verder verstond ik als kind de weerberichten niet goed. 'Op de wadden wordt het zoveel graden.' Ik dacht ipv wadden, wallen. Dus: voor de hoeren, zodat ze het niet koud zouden krijgen. En voor de hoerenlopers. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik las altijd besteller ipv bestseller...

Dacht dat een boek zo werd genoemd als hij veel besteld werd.

Geloof dat ik 22 was toen ik het ontdekte :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht vroeger dat zakgeld inhield dat je geld in een zakje kreeg. Dus toen ik voor het eerst zakgeld kreeg vroeg ik aan mijn moeder waar het zakje was. :cry:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Dat je een schuifspeldje met de ribbelkant naar beneden moet schuiven, en niet de gladde
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
19-05-2018 14:09
Wij 'vierden' altijd 3e kerstdag vroeger. Elk jaar hadden we een vast iets wat we gingen doen. Toen ik 14 was en begon met werken, had ik aan mijn baas gevraagd of we 3e kerstdag ook vrij waren.

Was dat even gênant 😂
Wij vieren ook derde kerstdag. Wist zelf wel dat het geen echte kerstdag is, maar ik noemde het een keer tegen iemand anders en die reageerde: "goh, ik wist niet dat derde kerstdag bestond, goed om te weten!"
Deel 1
overig/dingen-die-je-pas-heel-laat-begr ... ges/168946

Deel 2
overig/dingen-die-je-pas-heel-laat-begr ... ges/275897

Dingen als dat de Shell logo een schelp is enzo ;-D
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 15:14
42.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zet maar vast in de OP dat het pijltje bij je benzinelampje in de auto niet betekent dat de tankdop aan die kant zit ;)
Pivot! PIVOT!!!
Kippenmama schreef:
19-05-2018 14:58
Dat je een schuifspeldje met de ribbelkant naar beneden moet schuiven, en niet de gladde
Ben ik het nog steeds niet mee eens!
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
19-05-2018 15:15
Ben ik het nog steeds niet mee eens!

Ik ook niet.
Zo onlogisch!

hondenmens schreef:
19-05-2018 14:25
Dat R.I.P. staat voor Rest in Peace in plaats van Recht In 't Putje.
R.I.P. = Requiescat in pace
hondenmens schreef:
19-05-2018 14:25

Dat R.I.P. staat voor Rest in Peace in plaats van Recht In 't Putje.
Ofwel requiescat in pace.
Abigail__ schreef:
19-05-2018 15:33
R.I.P. = Requiescat in pace
:high5:
tu1nhek schreef:
19-05-2018 15:12
Deel 1
overig/dingen-die-je-pas-heel-laat-begr ... ges/168946

Deel 2
overig/dingen-die-je-pas-heel-laat-begr ... ges/275897

Dingen als dat de Shell logo een schelp is enzo ;-D
O, dat waren leuke topics.
Daar heb ik (onder mijn vorige nick) ook nog eens onder gepost.
En alle reacties heb ik gelezen.
Nog eentje dan.
PSV - NAC: 5-1
En ik vragen: "Wie heeft er dan gewonnen?"

Stomverbaasd dat het elftal na de rust 'de verkeerde kant' op rende.
Fluithaas schreef:
19-05-2018 15:36
:high5:
:cheers:
Door het eerste deel van het andere topic kom ik er net achter waar horeca voor staat. :$
MissMagicx schreef:
19-05-2018 15:43
Door het eerste deel van het andere topic kom ik er net achter waar horeca voor staat. :$
En dat ETOS een afkorting is, weet bijna niemand.

HEMA wist ik wel.

Als we gingen tanken bij Q8, legde ik geen verband met Koeweit.
Q8 = Kuwait (petroleum)
Alle reacties Link kopieren
Dat je lokaas uitspreekt als lok aas en niet als lo kaas. Verder ben ik juist altijd snel van begrip, onvoorstelbaar dat ik dat pas een paar jaar geleden doorhad. Niemand heeft mij ooit verbeterd als ik lo kaas zei....
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
19-05-2018 15:33
R.I.P. = Requiescat in pace
Dat wist ik niet, ik dacht ook rest in peace.
Ik kwam er 'n aantal weken geleden achter dat Den Haag boven Rotterdam ligt.
Ja, nooit echt goed geweest in topografie.. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven