Dingen waarvan je niet begrijpt dat ze belangrijk zijn

17-11-2019 12:46 708 berichten
Voor andere mensen, dan. Soms hoor of lees je iets waardoor je je ineens afvraagt: ligt het aan mij dat dit me niets kan schelen? Waarom vinden andere mensen het zo belangrijk? Ben ik nou gek, zijn zij dat?

Geen diepzinnig topic, dit.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
17-11-2019 12:58
Dat je huis opgeruimd en schoon moet zijn. Snap ik helemaal niets van!
Dat heb ik jaren lang niet begrepen, tot er laatst iemand mijn huis kwam taxeren en ik het dus wel op moest ruimen. En wat denk je?!? Het is heerlijk!!! Ik kan alles direct terugvinden, ik heb zoveel meer ruimte, het geeft een superfijn gevoel.....

Maarrrr.... ik ben wel steeds vreselijk aan het mopperen op de kinderen en mijn man wanneer ze ook maar iets vergeten op te ruimen. En ik had me altijd voorgenomen om dat nooit te gaan doen (dat deden mijn ouders namelijk altijd in hun altijd opgeruimde showroom-huis)
Frutsels in huis.
Kussens op de bank, beeldjes op een kast, versiersels aan de muren, ...
Neemt alleen maar plaats in, is een stofvanger en staat en hangt in de weg.
Alleen de katten zouden er blij van worden om die dingen tegen de grond te mikken :-D.

Een perfect gepoetst en opgeruimd huis.
Mijn huis hoeft niet in een mode-blad dus nergens voor nodig.

Gestreken kleding, handdoeken en lakens.
1 keer die kleding aan en je ziet niets meer van die strijk.
Ik heb dan ook geen strijkplank of strijkijzer in huis.
Die 1 keer om de 15 jaar dat ik naar een gala moet passeer ik wel even bij mijn ouders.
(Ik sta intussen 13 jaar op eigen benen en heb welgeteld 1 keer iets laten strijken.
En dan alleen nog omdat ik wist hoe belangrijk mijn moeder dat vindt.)
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
17-11-2019 21:52
Ik haal blijdschap uit cursussen, opleiding en uitdaging :)
Ik zou het zelf niet per se als tevredenheid omschrijven, maar dus wel als blijdschap en ook soms wel trots zijn op een prestatie.
Zonder zou ik verpieteren denk ik.
Ik ben twee jaar geleden weer gaan studeren. Voor de lol.
Dus ik snap dat je dat leuk vindt.
Ik vind het leuk dat ik nieuwe dingen leer, dat mijn hersens blijkbaar nog in staat zijn een universitaire studie te volgen.
Maar ik zie mezelf niet als ambitieus, want als het niet lukt vind ik het jammer, maar ook prima verder.
Uitdagingen ga ik zoveel mogelijk uit de weg.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
o ja: gamen
Alle reacties Link kopieren
Ik ken vrij veel mensen met kinderen die allemaal iets vinden van hoe de ander de kinderen opvoedt, ermee omgaat, wel of niet helpt op school, enz enz.

Het lijkt mij zoveel energie kosten....
Alle reacties Link kopieren
en wat ik ook nooit zo begrijp, die enórm gevulde boodschappenkarren met feestdagen. Waarom er zo giga veel vreten gehaald moet worden.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
17-11-2019 22:54
en wat ik ook nooit zo begrijp, die enórm gevulde boodschappenkarren met feestdagen. Waarom er zo giga veel vreten gehaald moet worden.
Och en die stress!!! Zeker als 1e kerstdag op vrijdag valt. Want... dan heb je 3 zondagen... blijkbaar moet je dan jezelf voorbereiden op een hongersnood :-)

Ik eet gerust met kerst boerenkool, gaat toch vooral om samen zijn... denk ik dan :-)
Mijn reputatie.
Mensen werken hun butt off jaar na jaar om een goede reputatie op te bouwen om deze op een slechte dag binnen luttele seconden voor de rest van hun leven te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Shows voor rasdieren. Ik zit nu net naar een reportage te kijken van bijzondere huisdieren, en er wordt een kat klaargemaakt voor een tentoonstelling. De eigenaren zijn drie uur met haar bezig (borstelen etc) en het beestje ondergaat het met gebogen rug en dikke staart. Daarna moet ze twee uur in een kooitje in de auto zitten en op de tentoonstelling ook in zo'n klein kooitje. En dit op regelmatige basis. Wat doe je je beestje aan :(
Ik vind hier dingen van.
Bruiloften en andere feesten (vrijgezellenfeesten, babyshowers, etc.) Ik vind dat soort dingen, en alle standaard onderdelen die erbij komen kijken, puur toneelstukjes, echt alleen omdat anderen het doen, en het dus blijkbaar zo moet.

Sieraden.

Veel schoenen/kleding/tassen hebben. Heb ik een tas, dan is dat mijn tas, het komt niet in me op om dan nog te kijken naar andere tassen (hoogstens een kleiner model voor gelegenheden waar je niet met rugzak naartoe gaat).

Je partner (vaak of altijd) meenemen naar familie. Zeker ongetrouwd en als er geen (klein)kinderen in het spel zijn. Nooit iets van begrepen.
Sabeltandcavia schreef:
18-11-2019 00:14
Shows voor rasdieren. Ik zit nu net naar een reportage te kijken van bijzondere huisdieren, en er wordt een kat klaargemaakt voor een tentoonstelling. De eigenaren zijn drie uur met haar bezig (borstelen etc) en het beestje ondergaat het met gebogen rug en dikke staart. Daarna moet ze twee uur in een kooitje in de auto zitten en op de tentoonstelling ook in zo'n klein kooitje. En dit op regelmatige basis. Wat doe je je beestje aan :(
Ja, ik zit ook te kijken en vind het ook zielig.
Misschien controversieel, maar: 100% monogaam zijn in een relatie.

Je partner maandenlang bedonderen met een affaire lijkt me niet de bedoeling, maar een keer een fling, zoenen of meer als dat op je pad komt lijkt me niet onoverkomelijk. Je bent in mijn ogen ook altijd nog een individu met een eigen levenspad.
Alle reacties Link kopieren
Waar je naartoe gaat op vakantie, man man man.
Zo.
Ambitieus zijn en carriere maken (om het carriere maken).
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
17-11-2019 22:26
Ik ken vrij veel mensen met kinderen die allemaal iets vinden van hoe de ander de kinderen opvoedt, ermee omgaat, wel of niet helpt op school, enz enz.

Het lijkt mij zoveel energie kosten....
Niet alleen met kinderen.

Valt me sowieso op dat mensen vaak een mening hebben over hoe de buurman/collega/achterneefvandebuurman leeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
17-11-2019 22:59
Och en die stress!!! Zeker als 1e kerstdag op vrijdag valt. Want... dan heb je 3 zondagen... blijkbaar moet je dan jezelf voorbereiden op een hongersnood :-)

Ik eet gerust met kerst boerenkool, gaat toch vooral om samen zijn... denk ik dan :-)
Ouderwets hoor. Tegenwoordig zijn de supermarkten gewoon open met kerst. ;)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Poezemens84 schreef:
17-11-2019 22:59
Och en die stress!!! Zeker als 1e kerstdag op vrijdag valt. Want... dan heb je 3 zondagen... blijkbaar moet je dan jezelf voorbereiden op een hongersnood :-)

Ik eet gerust met kerst boerenkool, gaat toch vooral om samen zijn... denk ik dan :-)

Of 1e kerstdag op maandag. Dan heb je ook drie zondagen maar zijn je boodschappen eerste kerstdag nog oud ook.

Tenminste dat was zo in de jaren 80/90.
Cateautje schreef:
17-11-2019 23:23
Mijn reputatie.
Mensen werken hun butt off jaar na jaar om een goede reputatie op te bouwen om deze op een slechte dag binnen luttele seconden voor de rest
van hun leven te verliezen.
Oh ik maak me zeker wel druk om mijn professionele reputatie. Of liever: standaard.
Die neem ik heel serieus.
Ik weiger bepaalde zaken uit te voeren op werk, zet niet zomaar overal mijn handtekening onder etc. Vinden sommige collega's en managers heel vervelend maar ik heb inderdaad 30 jaar gewerkt voor een bepaalde reputatie en wil die graag hoog houden naar mijn eigen standaard.
Ik begrijp niet waarom niet meer mensen dat belangrijk vinden.
Marnamai schreef:
17-11-2019 22:04
Frutsels in huis.
Kussens op de bank, beeldjes op een kast, versiersels aan de muren, ...
Neemt alleen maar plaats in, is een stofvanger en staat en hangt in de weg.
Alleen de katten zouden er blij van worden om die dingen tegen de grond te mikken :-D.

Een perfect gepoetst en opgeruimd huis.
Dat hoeft voor mij ook niet. Netjes en opgeruimd vind ik fijn. Maar het is verre weg van perfect.

Mijn huis hoeft niet in een mode-blad dus nergens voor nodig.

Gestreken kleding, handdoeken en lakens.
1 keer die kleding aan en je ziet niets meer van die strijk.
Ik heb dan ook geen strijkplank of strijkijzer in huis.
Die 1 keer om de 15 jaar dat ik naar een gala moet passeer ik wel even bij mijn ouders.
(Ik sta intussen 13 jaar op eigen benen en heb welgeteld 1 keer iets laten strijken.
En dan alleen nog omdat ik wist hoe belangrijk mijn moeder dat vindt.)
huidskleur
sekse
seksuele voorkeur
sport
schoonmaken
hoe mijn auto er uit ziet of die van een ander
religie
veganisten (wat een gedoe)
afkomst
sociale status
verhalen over de neef van mijn vader zijn tante die bla,bla bla,....
ouders die maar doorwauwelen over hun kinderen
meubelboulevards
calorieën
doorpraten over tv programma's die ik niet kijk
wat je computer/mobiel allemaal kan
games
mensen die het elke keer over hun werk hebben :zzz:
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
17-11-2019 22:54
en wat ik ook nooit zo begrijp, die enórm gevulde boodschappenkarren met feestdagen. Waarom er zo giga veel vreten gehaald moet worden.
Ja en o o o wat zijn de feestdagen toch duuuuuuur. Het zal wel heel krenterig zijn, maar ik ben helemaal niet zoveel meer kwijt dan normaal aan boodschappen, want ik kook gewoon zelf en als je daar creatief in bent heb je zo een lekker feestmaal op tafel.
Ik ga de laatste jaren maar wat later op de dag even de boodschapjes doen, als de grote meut weg is, het wordt toch wel bijgevuld.
Stressed is just desserts spelled backwards
VGM1980 schreef:
17-11-2019 22:54
en wat ik ook nooit zo begrijp, die enórm gevulde boodschappenkarren met feestdagen. Waarom er zo giga veel vreten gehaald moet worden.
Wat boeit het wat anderen mensen doen?!

Ik kan beter wegblijven uit dit topic. Begin het te serieus te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
18-11-2019 08:45
Wat boeit het wat anderen mensen doen?!

Ik kan beter wegblijven uit dit topic. Begin het te serieus te nemen.
Das best ontopic: ik begrijp niet waarom mensen het zo belangrijk vinden wat anderen doen.
En om te laten zien dat zij zelf echt heel normaal (blijven) doen.

Doe es gek, laad je boodschappenkar vol met kerst en geniet van het feit dat je dat kunt doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
RégineFilange schreef:
18-11-2019 00:16
Bruiloften en andere feesten (vrijgezellenfeesten, babyshowers, etc.) Ik vind dat soort dingen, en alle standaard onderdelen die erbij komen kijken, puur toneelstukjes, echt alleen omdat anderen het doen, en het dus blijkbaar zo moet.

Sieraden.

Veel schoenen/kleding/tassen hebben. Heb ik een tas, dan is dat mijn tas, het komt niet in me op om dan nog te kijken naar andere tassen (hoogstens een kleiner model voor gelegenheden waar je niet met rugzak naartoe gaat).

Je partner (vaak of altijd) meenemen naar familie. Zeker ongetrouwd en als er geen (klein)kinderen in het spel zijn. Nooit iets van begrepen.
Dat vind ik best gek als je dat niet begrijpt. Kijk als iemand niet kan geen probleem, maar waarom zou je anders niet mee willen. ( Nu bezoeken wij niet veel familie, dat scheelt, en ook geen verplichte schoonmoederdag ofzo)
Solomio schreef:
18-11-2019 08:50
Das best ontopic: ik begrijp niet waarom mensen het zo belangrijk vinden wat anderen doen.
En om te laten zien dat zij zelf echt heel normaal (blijven) doen.

Doe es gek, laad je boodschappenkar vol met kerst en geniet van het feit dat je dat kunt doen.
Dat snap ik dus ook niet.

Wat kan jou het schelen hoe het leven van de ander eruit ziet? Wat ik belangrijk vind is mensen te nemen zoals ze zijn en dat mensen mij nemen zoals ik ben. Zonder oordeel en veroordeel.

Ik kook dit jaar voor acht met Kerst. Dus mijn kar zit lekker vol, gewoon omdat het kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven