Dingen waarvan je niet begrijpt dat ze belangrijk zijn

17-11-2019 12:46 708 berichten
Voor andere mensen, dan. Soms hoor of lees je iets waardoor je je ineens afvraagt: ligt het aan mij dat dit me niets kan schelen? Waarom vinden andere mensen het zo belangrijk? Ben ik nou gek, zijn zij dat?

Geen diepzinnig topic, dit.
Voetbal.. het kan me echt niets schelen. Ik ging afgelopen zomer naar Barcelona, vraagt een collega of ik ook naar het stadion ging want Nederlandse voetballer daar....nee niet echt. Snapte ze niks van....
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
17-11-2019 13:03
Uberhaubt strijken in het algemeen. Ik strijk nooit iets (dus ook geen kleding) maar misschien ligt dat ook aan de kleding die je draagt.
En ook dit.
Ik blijk maar heel weinig dingen belangrijk te vinden.... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-11-2019 13:01
Ik sluit me aan bij de antistrijkbrigade.
Nou idd... dat een blouse soms gestreken moet worden snap ik ook wel maar ik heb ooit toen ik voor de thuiszorg werkte als zomerbaantje bij een vrouwtje echt ALLE was moeten strijken. Lakens, washandjes, theedoeken enz.
Het is ook helemaal niet handig ze te strijken want de vezels slaan dan dicht dus nemen ze veel minder vocht op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Sabeltandcavia schreef:
17-11-2019 12:50
Gestreken beddengoed. Het is donker, ik slaap, ik heb mijn ogen dicht of ik heb geen oog voor mijn beddengoed omdat er interessantere dingen aan de hand zijn. Voor wie zou je het strijken?

Sowieso strijken. Mijn droger kan netter strijken dan ik :proud:
strikjemetstippels schreef:
17-11-2019 13:03
Oh ja en al die gestreken dingen inderdaad....ik zie mijn mama nog voor me, onderbroeken strijken. En theedoeken. En zelfs washandjes en poetsdoeken.
Dan liggen ze mooier in de kast, zei de man bij wie ik ooit kwam schoonmaken. Ik vond het vooral zonde van mijn tijd, maar wellicht had hij regelmatig visite die zijn kasten controleerde op nette gestreken stapels.
De tuin winterklaar maken.
Jufjoke schreef:
17-11-2019 13:04
Ik verbaas me over de toenemende belangrijkheid van appgedrag. Daar kan je relatie of bijna-, relatie tegenwoordig ook echt op sneuvelen. Hoe vaak appt iemand, hoe lang blijf je over-en-weer onzin sturen, hoe lang duurt het voor iemand reageert?

Allemaal dingen die ik lastig te begrijpen vind. Druk maken over 'help, hij heeft al vier uur niet gereageerd!' kan ik niet opbrengen. Ik snap niet goed waarom zoveel mensen dat zo hoog op hun eisenlijst hebben staan.
Yep, ik heb een beginnende vriendschap met een aardige vrouw zien sneuvelen omdat ik niet kan appen en zij het vertikt om normaal telefooncontact te leggen. Ze moest niets meer van me hebben en dan zul je denken dat is een jonge meid, maar nee hoor, zij komt ook gewoon uit de draaischijfgeneratie. Tja...
Alle reacties Link kopieren
Waarom je kinderen er altijd spic en span uit moeten zien. Mijn kinderen zijn nog jong en lopen het liefste de hele dag in een joggingbroek of iets dergelijks rond. Op mij komen ze heel tevreden over, dus ik maak me daar niet druk over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Strijken. Ik strijk niks, vouw zeer zeer zelden. Wanneer ik iets wil dragen dat gekreukt is, dan strijk ik het. Verder niet.

Koffie halen voor iedereen op het werk. Fuck off ik ben aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-11-2019 13:06
De tuin winterklaar maken.
Yep, ook weer eens.
Een afgebroken nagel vind ik daarentegen weer erg belangrijk. Of in ieder geval vervelend.
Dat het heel raar is dat mijn man geen verstand van en interesse in voetbal heeft. Dat hoort blijkbaar wel als je een piemel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-11-2019 13:07
Yep, ik heb een beginnende vriendschap met een aardige vrouw zien sneuvelen omdat ik niet kan appen en zij het vertikt om normaal telefooncontact te leggen. Ze moest niets meer van me hebben en dan zul je denken dat is een jonge meid, maar nee hoor, zij komt ook gewoon uit de draaischijfgeneratie. Tja...
Lekker laten gaan! :byee:

Ik krijg al de kriebels als ik het lees.
Star² schreef:
17-11-2019 13:06
De tuin winterklaar maken.
Moet ik ook nog doen. Onderwijl komen alle vogels uit de buurt lekker in onze tuin scharre, dus ik laat het lekker zo.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 13:08
Dat het heel raar is dat mijn man geen verstand van en interesse in voetbal heeft. Dat hoort blijkbaar wel als je een piemel hebt.

Mijn piemel heeft er ook grote hekel aan en krijgt er altijd commentaar op. Heel raar inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
17-11-2019 13:07
Waarom je kinderen er altijd spic en span uit moeten zien. Mijn kinderen zijn nog jong en lopen het liefste de hele dag in een joggingbroek of iets dergelijks rond. Op mij komen ze heel tevreden over, dus ik maak me daar niet druk over.
Helemaal mee eens!

Of dat je het belangrijk vindt om in de make-up naar de supermarkt te gaan voor een vergeten pak melk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Huisdieren.
Ik zie geen verschil tussen een hond, kat, cavia en een muis, rat, mug, vlieg. Hoort allemaal niet in huis.
Jufjoke schreef:
17-11-2019 13:09
Lekker laten gaan! :byee:

Ik krijg al de kriebels als ik het lees.
Ik heb haar ook uitgezwaaid. Met dergelijke infantiliteit weet ik me geen raad.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
17-11-2019 13:07
Waarom je kinderen er altijd spic en span uit moeten zien. Mijn kinderen zijn nog jong en lopen het liefste de hele dag in een joggingbroek of iets dergelijks rond. Op mij komen ze heel tevreden over, dus ik maak me daar niet druk over.
Mijn zoon heeft het grootste gedeelte van zijn basisschool periode in joggingbroek gelopen. Vonden de meeste moeders niet kunnen. Zelf reageerden ze vaak wat verontschuldigend die enkele keer dat hún kind er één droeg.
Ja zeg, ik ga me daar een beetje lopen verontschuldigen tegen andere moeders voor de broek van mijn zoon, doei!! Ik zeg expres moeders, omdat vaders hier geen reet om gaven.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor merk auto je hebt. Dat boeit me werkelijk niet. Voor mij zijn alle auto's hetzelfde. Een vervoermiddel met vier wielen, op elke hoek één, hangend tot op de grond en verder zal het allemaal wel. Sommige mensen ontlenen hun status er aan of dichten jou allerlei eigenschappen toe omdat je in een bepaald merk rijdt. Ik zal het nooit begrijpen.
Ik vind hier dingen van.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 13:08
Dat het heel raar is dat mijn man geen verstand van en interesse in voetbal heeft. Dat hoort blijkbaar wel als je een piemel hebt.

Daar krijg ik ook altijd commentaar op. Terwijl ik heel mannelijke sporten zoals MotoGP en Formule 1 volg. Daarbij vergeleken zijn voetballers echt enorme mietjes.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
17-11-2019 13:00
Dit. Maar gestreken theedoeken interesseren me ook 0.0.
O, ik vind beiden echt super fijn! Ik wordt er blij van als het mooi strak in de kast ligt. Maar het dekbedovertrek is mij te veel werk. Dus ik strijk alleen de kussenslopen.

Ik snap de Interesse in de geaardheid van mensen nooit zo. Ja, als ik verliefd ben op iemand, dan is het wel interessant om te weten. Maar of vrienden/buren/collega's hetrosexueel zijn of niet is voor mij toch niet van belang.
s7rin wijzigde dit bericht op 17-11-2019 13:17
27.64% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 13:08
Dat het heel raar is dat mijn man geen verstand van en interesse in voetbal heeft. Dat hoort blijkbaar wel als je een piemel hebt.
En omgekeerd: dat ik als vrouw wel verstand heb van voetbal en het ook echt leuk vind :P

Verder begrijp ik op werk ook nooit dat mensen het ook echt bespreken wat privé doet, zo van 'ja die is 2 keer gescheiden en die en die gaan geloof ik naar parenclubs en die ander die snuift coke'. Boeiend, als ze werken en je niet dwars zitten hoef je dat helemaal niet mee te nemen in je beoordeling over de persoon als werknemer.
Duur servies. Snap ik ook helemaal niks van.
Dat gedram en ongeduld in het verkeer begrijp ik ook niet. Dan ben je drie minuten later op je bestemming, nou en?
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
17-11-2019 13:13
Wat voor merk auto je hebt. Dat boeit me werkelijk niet. Voor mij zijn alle auto's hetzelfde. Een vervoermiddel met vier wielen, op elke hoek één, hangend tot op de grond en verder zal het allemaal wel. Sommige mensen ontlenen hun status er aan of dichten jou allerlei eigenschappen toe omdat je in een bepaald merk rijdt. Ik zal het nooit begrijpen.
Ik ook niet. Veel gelijkgestemden hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven