Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
@Milaatje: ik geloof stiekem dat het gemiddelde IQ hier toch wel iets bovengemiddeld ligt. De dames die de boventoon voeren zijn zeker niet op hun achterhoofd gevallen.
Ik luister er nu naar op Youtube...
Ik ook Zam! Die clip erbij is gaaf. Ik had lang het onderschrift: 'What is democracy? It's got something to do with young men killing each other'
Goed zo! Iemand een idee trouwens op welke site ik moet zijn om kaartjes te krijgen voor Metallica in Ahoy op 30 maart 2009?
Geleerd, ik heb een stelling geponeerd over KUNST. Maar je komt maar niet over de brug.
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 14:57:

Ik ook Zam! Die clip erbij is gaaf. Ik had lang het onderschrift: 'What is democracy? It's got something to do with young men killing each other'
Oh ik ben naar Lowlands geweest, maar voor het intellectuele tegenwicht ben ik ook in de schouwburg te vinden. La Traviata, Mozarts Requiem, Beethoven...Ik wil nog eens naar Fidelio. Maar ja, die is niet zo populair als Verdi's of Mozarts shit.
en nu heb ik de rest van de dag het geluid van schieten en bombardementen in mijn eloquente hoofd.

Vinden jullie James nu ook zo'n engerd? dwz itt vroegah?

(Metallica dus).
quote:Suzeli schreef op 21 oktober 2008 @ 14:58:

Goed zo! Iemand een idee trouwens op welke site ik moet zijn om kaartjes te krijgen voor Metallica in Ahoy op 30 maart 2009?

Via Ticket Alert.

Kijk, nu het over muziek gaat kan ik tenminste weer meelullen.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 14:37:

@SD: natuurlijk maakt dat je niet tot een minder mens. Ik vind je een lieve en sexy vrouw.jullie kennen elkaar?
@Zamirah: ik ben het er niet mee eens.... Kunst kan mijn ogen wel worden geleerd.

Ik denk namelijk dat kunst objectiveerbaar en dus ook aan te leren is. Of liever gezegd: ik denk dat we kinderen moeten onderwijzen in de kunstzinnige canon. Ik heb dan ook weinig op met mensen die beweren dat het bij elkaar plaatsen van een paar wc-rollen net zo goed kunst kan zijn.
Beetje wel, Hij was vroeger echt stoer. (helaas was ik in die tijd nog niet bekend met het fenomeen hardrock, gebrek aan zelfkennis vrees ik)
Ja didi! Hij is ook christelijk heb ik me eens laten vertellen. Vond dat zo vreemd somehow. Ik vond Kirk altijd wel lekkah.

Trouwens Zam, Apocalyptica (paar rockende cellisten uit Finland) speelt ook veel van Metallica (en Rammstein). Ben daar eens heengeweest, als openingsnummer One. Geweldig! En ze speelden ook nog Grieg en Eine kleine nachtmusik. Tof!
@Carlice: SD en ik kennen elkaar ja... hoezo?
Pijlers van onze beschaving...dat bedoel ik met het typische lineaire gedachtegoed van niet-intellectuelen. Geeft verder niet, maar is opvallend.

Ik geloof best dat er met het nodige cynisme op elkaar wordt gereageerd en dat de vrouwen hier niet achterlijk zijn. Maar die zitten er ook onder de 'huismoeders'. Maar vraag mij af hoeveel er voldoen aan de Mensacriterea.

Overigens ga ik nu verder met werk, blijkbaar hebben de meeste intellectuelen meer vrije tijd dan ik. Ik doe toch iets doms blijkbaar:P
Dank, Zam. Nu hopen dat mijn compu zaterdag meewerkt.
@ geleerd: No offense, maar ik pas.

Ben de hele dag al genoeg bezig met logica, analyses maken en wetenschap en discussies voeren, dus in mijn vrije tijd hou ik het liever bij spinazietaarten en ander luchtige zaken.

Veel plezier met je topic.
Nu: The Unforgiven. Zo mooi. 'Never free, never me, so I dub thee unforgiven'
Gaat het inmiddels al eens ergens over? En is er al iemand ingegaan op mijn vraag over de cultuurbrief?

Wil best een aantal pagina's teruglezen, maar als het nog steeds gedreutel is, dan pas ik.
@Milaatje: wat bedoel je met lineaire gedachtengoed?
Ja, Apocalyptica is leuk! Daar kwam ik helemaal aan mijn trekken als klassiek geschoolde hoornist die ook niet vies is van een beetje stevige rock!
@Korenwolf: oh ja, die hadden we nog staan. Kun je je vraag even herhalen? Dan beloof ik dat ik hem nu meteen beantwoord.
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 15:02:

Ja didi! Hij is ook christelijk heb ik me eens laten vertellen. Vond dat zo vreemd somehow. Ik vond Kirk altijd wel lekkah.

Trouwens Zam, Apocalyptica (paar rockende cellisten uit Finland) speelt ook veel van Metallica (en Rammstein). Ben daar eens heengeweest, als openingsnummer One. Geweldig! En ze speelden ook nog Grieg en Eine kleine nachtmusik. Tof!Mijn hardrock 'ontmaagding'. Jammer dat ik het zelf niet uit mijn cello geperst krijg.
quote:milaatje schreef op 21 oktober 2008 @ 15:02:

Pijlers van onze beschaving...dat bedoel ik met het typische lineaire gedachtegoed van niet-intellectuelen. Geeft verder niet, maar is opvallend.

Ik geloof best dat er met het nodige cynisme op elkaar wordt gereageerd en dat de vrouwen hier niet achterlijk zijn. Maar die zitten er ook onder de 'huismoeders'. Maar vraag mij af hoeveel er voldoen aan de Mensacriterea.

Overigens ga ik nu verder met werk, blijkbaar hebben de meeste intellectuelen meer vrije tijd dan ik. Ik doe toch iets doms blijkbaar:PWhere the fuck hell did this come from?

Ik vraag mij af of JIJ wel voldoet aan de Mensacriteria.
@Heejhallo: jammer, volgens mij was je zeker een versterking geweest, maar ik begrijp je beweegredenen. Als je een keertje buiten het forum wilt kletsen, moet je maar even een pm-tje sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven