Drukke plaatsen bezoeken, wat is daar leuk aan?

20-04-2019 14:25 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een nieuws-melding dat de Keukenhof uit z’n voegen springt, mensen worden omgeleid en kunnen de Keukenhof niet meer bezoeken.

Wat ik me nou afvraag hè, wat is er nou leuk aan om drukke musea’s en bezienswaardigheden te bezoeken als het zo druk is? Je ziet dan toch niks of zeg ik nu iets geks?
Concert bezoeken alá.
Soms ontkom je er niet aan, als je de bezienswaardigheid toch wilt zien. Ik ben inmiddels wel zover dat ik geen uur meer in de rij ga voor een kerk of zo.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-04-2019 14:29
Soms ontkom je er niet aan, als je de bezienswaardigheid toch wilt zien. Ik ben inmiddels wel zover dat ik geen uur meer in de rij ga voor een kerk of zo.
Dan ga ik liever op een rustige dag, als de rest van Nederland werkt.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen is het ergens druk omdat er iets leuks of interessants te doen is. Sommige mensen vinden hetgeen daar te doen is leuker dan dat ze de drukte ergerlijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen er voor in de rij staat, dan zal het wel de moeite waard zijn, denken mensen. Dus nog meer reden om het te bezoeken...
Je werkt toch in een hotel? Die draaien nu ook overuren.
Die profiteren net zo hard van alle toeristen mee. De kust is helemaal vol geboekt geen hotelkamer meer te vinden.
Omdat mensen vakantie hebben en graag wat leuks willen doen/ zien?
https://taaleidoscoop.nl/blog/musea-vs-museums/
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
20-04-2019 14:32
Je werkt toch in een hotel? Die draaien nu ook overuren.
Die profiteren net zo hard van alle toeristen mee. De kust is helemaal vol geboekt geen hotelkamer meer te vinden.
Wij draaien over het hele jaar overuren, te verschrikkelijk voor woorden hoeveel mensen er naar Amsterdam komen. Ik verdien mijn brood idd met gasten ontvangen. Mij zie je niet zaterdagmiddag door de hele mensen massa lopen in het centrum van Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Die alá die jij denkt bij een concertbezoek, denken andere mensen bij andere dingen.

De Keukenhof bijvoorbeeld is maar een paar weken per jaar echt erg mooi en in die paar weken is het maar een paar dagen lekker weer en van die dagen zijn er nog weer minder dat het publiek ook vrij is, dus daar heb je je drukte.

Ik ga dus juist niet naar een concert vanwege de drukte (waar is hier de nooduitgang) maar drukte in een museum neem ik dan weer wel voor lief.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
20-04-2019 14:38
Die alá die jij denkt bij een concertbezoek, denken andere mensen bij andere dingen.

De Keukenhof bijvoorbeeld is maar een paar weken per jaar echt erg mooi en in die paar weken is het maar een paar dagen lekker weer en van die dagen zijn er nog weer minder dat het publiek ook vrij is, dus daar heb je je drukte.

Ik ga dus juist niet naar een concert vanwege de drukte (waar is hier de nooduitgang) maar drukte in een museum neem ik dan weer wel voor lief.
Precies.

Bovendien is TO haar baan kwijt als iedereen zo gaat denken, dat zou ze ook niet leuk vinden.
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 14:31
Dan ga ik liever op een rustige dag, als de rest van Nederland werkt.
Op sommige plekken is het nooit rustig én je moet ook maar net vrij hebben.
Ik ben, vanwege mijn werk, altijd gebonden aan weekeinden en schoolvakanties. Dan zou ik dus thuis moeten blijven, begrijp ik?

Tegelijkertijd zijn er Europese steden die ik bezocht heb die echt waanzinnig druk waren. En dat vond ik minder leuk, want ik had een aantal ook bezocht toen het rustiger was. Maar ja, iedereen heeft geld tegenwoordig en je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze wat willen zien.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 14:48
0.47% gewijzigd
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 14:36
Wij draaien over het hele jaar overuren, te verschrikkelijk voor woorden hoeveel mensen er naar Amsterdam komen. Ik verdien mijn brood idd met gasten ontvangen. Mij zie je niet zaterdagmiddag door de hele mensen massa lopen in het centrum van Amsterdam.
Dat wil je toch ook niet? Nou dan.
Amsterdam vind ik ook niet zo bijzonder.
Giethoorn ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
20-04-2019 14:41
Op sommige plekken is het nooit druk én je moet ook maar net vrij hebben.
Ik ben, vanwege mijn werk, altijd gebonden aan weekeinden en schoolvakanties. Dan zou ik dus thuis moeten blijven, begrijp ik?

Tegelijkertijd zijn er Europese steden die ik bezocht heb die echt waanzinnig druk waren. En dat vond ik minder leuk, want ik had een aantal ook bezocht toen het rustiger was. Maar ja, iedereen heeft geld tegenwoordig en je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze wat willen zien.
Mijn vraag was meer van: wat zie je dan, als het zo druk is.
Ik houd helemaal niet van grote drukte, maar ook ik heb wel dingen die ik gewoon een keer wil zien. Of die ik mijn kinderen wil laten zien. Dan reserveer ik indien mogelijk van tevoren een tijdslot en stel ik me in op grote drukte. Vaak vind ik het naar mijn gevoel dan vaak minder druk dan ik had gedacht.

Nu in de bollenstreek rijden lijkt me inderdaad de hel.
Ik vermijd drukte zoveel mogelijk. Heb er zo'n hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
Van feestelijke drukte hou ik wel, maar de drukte die je nu op zaterdagmiddag in de koopgoten hebt, dat vind ik echt vervelend druk, die mijd ik als de ziekte.
anoniem_313549 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 14:46
0.93% gewijzigd
Little minds have little worries, big minds have no time for worries.
Poppy_del_Rio schreef:
20-04-2019 14:44

Nu in de bollenstreek rijden lijkt me inderdaad de hel.
Lekker vroeg in de ochtend een rondje bollenvelden doen is heerlijk hoor. Rond een uur of 7.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het ook niet, dat je zoiets op een dag als vandaag op gaat zoeken. Maar ja, als je iets zo graag wilt en je kunt geen vrij nemen op een doordeweekse dag, dan probeer je het misschien toch.
Alle reacties Link kopieren
Dat krijg je in een vol land, dan is het al snel druk op plaatsen waar iets te doen is op vrije dagen. Voor veel Nederlanders is het een mogelijkheid om even uit huis te zijn zonder ouders aangezien wachten op een eigen woning heel lang duurt
Autistische_Dennis schreef:
20-04-2019 14:47
. Voor veel Nederlanders is het een mogelijkheid om even uit huis te zijn zonder ouders aangezien wachten op een eigen woning heel lang duurt
:blabla:
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 14:44
Mijn vraag was meer van: wat zie je dan, als het zo druk is.
Dezelfde dingen, maar dan met meer mensen er bij in de buurt.

Vroeg opstaan wil ook nog wel eens helpen.
Of je nu op dit tijdstip boodschappen gaat doen ( overdrukke winkels) of naar het Keukenhof gaat het is en blijft hysterisch druk alsof het vandaag de laatste verkoopdag is van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
20-04-2019 14:49
Of je nu op dit tijdstip boodschappen gaat doen ( overdrukke winkels) of naar het Keukenhof gaat het is en blijft hysterisch druk alsof het vandaag de laatste verkoopdag is van het jaar.
Terrassen zitten ook vol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven